20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 800499 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2355 på: 01. Juli 2008, 13:15 »
Jeg føler jeg må si det igjen asså, skjønner ikke hvorfor folk snakker om at vi er så uhyre på kjøret i forhold fra i fjor? Så det at vi har mista Barton og Emre (noe jeg ikke har fått bekrefta enda) gjør at det så og si går mot Championship? Herrejemen, det betyr jo ikke at vi kommer te å spille noe dårligere enn vi gjorde i fjor fordetom... At her er vi 2 gode spillere mindre (selv om de ikke spilte så voldsomt mange kamper), det må bety 15 poeng mindre i løpet av året = nedrykk? Sånn går det ihvertfall ikke an å regne... Jeg tror at uansett om vi ikke får inn en kjeft i dette vinduet, så er Nufc mer enn sterkt nok til å ligge rundt midten av tabellen når juni kommer igjen! Javisst er laget tynt på noen plasser og vi tåler kanskje ikke skader på alle de plassene på likt, men hallo? Laget begynte virkelig å spille de 10 siste kampene og det at spillerne spiller bedre sammen, begynner å fordøye Keegans systemer osv osv, gjør at jeg er sikker på at det blir en relativt ok sesong. Får vi inn et par gode signeringer, så er det ikke nødvendigvis en garanti for høyere sluttfinish.. Det er nesten så jeg må si at ser på klubbens utvikling med et stort håp mtp hva som foregår av omstrukturering internt. Lønnspose, juniorakademi, fasiliteter av allle slags slag, masse nye spillere (o7-08), ny eier, trener, alt nesten.. Hvis jeg må vente et år ekstra pga at klubben skal styres med ei mye mer fornuftig hånd enn hva Shepherd dreiv med, so be it! Føles bare så utrolig mye bedre enn det gjorde for rett over et år siden! Jeg må si at transfervinduene alltid var jækla spennende for Nufc alltid ble linket i øst og vest, men hva har forandret seg? Før denne sommeren har vi blitt linket med flest spillere gjennom tidene og ingen aner en kjeft annet enn at Modric var det noe med.. Har man planer om noe hemmelig og helt spesielt, så går man ikke te Se og Hør med det først. Jeg er sikker på at det kommer et par nye fjes i løpet av vinduet, men OM det ikke hadde gjort det, så tror jeg likevel at laget kunne greid en respektabel finish uten altfor mye skader

Flere fornuftige ting og tanker, men jeg tror du bommer på èt punkt.
"Jeg tror at uansett om vi ikke får inn en kjeft i dette vinduet, så er Nufc mer enn sterkt nok til å ligge rundt midten av tabellen når juni kommer igjen! "
Dette hadde kanskje vært mulig for noen år siden.

Manchester U, Chelsea, Arsenal, Liverpool, Everton, Aston Villa, Blackburn, Portsmouth, Manchester C., West Ham og Tottenham
Dette er lagene vi havnet bak i fjor. Og vi må faktisk forbi minst ett av dem for å nå midten av tabellen...
Og det er blitt såpass tett i toppen med mange knallharde kamper, at om vi tar avgangene (hvem vi har mistet) i betraktning tror jeg bestemt at vi
ikke har sjanse til å henge med bare stallens størrelse tatt i betraktning!

Med dagens satsing fra alle lag mener jeg det er naivt å tro at man (skader og suspensjoner tatt i betraktning) skal kunne holde samtlige av Middlesbrough, Wigan,
Sunderland, Bolton og Fulham bak oss på tabellen (om vi stiller med fjorårets stall minus Ramage, Emre, Barton, Carr, Rozenhal).
Men, det er min mening...

MEN, det er neppe noe tema uansett fordi vi kommer til å handle spillere. Men antall og kvalitet vil vise hvor vi legger ambisjonene.
Og de synes for tiden ikke å være særlig hæye. Og det er jo greit å se på satsningen til de lagene som havnet både foran og bak oss i fjor.
For det er mange år siden man kunne nå langt med flaks og tur.

I mitt distrikt sier man blandt annet at man kan ønske i den ene hånden, og drite i den andre. Så ser du hva du får mest av...  :)

« Siste redigering: 01. Juli 2008, 13:20 av Kristian G »

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #2356 på: 01. Juli 2008, 13:26 »
Enig i det meste du sier Snusflekk, men vil si at det uten tvil er veldig viktig å få inn ett par midtbanespillere, evt helst en av dem til hengende spiss (Owen rollen).    Forsvaret synes jeg holder mål, Beye er strålende, Taylor/Faye holder også, Enrique tror jeg spiller seg kraftig opp kommende sesong.   Spisser er vi også godt besatt på med Owen, Martins og Viduka/Carrol.

Så bortsett fra på midtbanen holder det å kjøpe inn backup spillere i år, og da helst unge talenter.
Duff ser jeg også helst at vi ikke selger, da jeg tror han kommer til å blomstre igjen på ett velspillende newcastle lag :D
sunt pueri pueri puerilia tractant

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2357 på: 01. Juli 2008, 13:26 »
I mitt distrikt sier man blandt annet at man kan ønske i den ene hånden, og drite i den andre. Så ser du hva du får mest av...  :)

Heheh, mi bestemor fra Narvik pleier også si det ;D
Ja heia gutta!

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2358 på: 01. Juli 2008, 13:49 »
Ahahahha, for en enorm artikkel ;D Og dette er samme Ashley som spanderer pils på alle etter kampene?

http://www.newcastleunited-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=TMNW&id=396535

virker som om ashley er selve sparegrisen her jo! makan! jeg liker ikke den mannen så godt som jeg en gang gjorde, hvis denne artikkelen stemmer...
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2359 på: 01. Juli 2008, 13:56 »
Ahahahha, for en enorm artikkel ;D Og dette er samme Ashley som spanderer pils på alle etter kampene?

virker som om ashley er selve sparegrisen her jo! makan! jeg liker ikke den mannen så godt som jeg en gang gjorde, hvis denne artikkelen stemmer...

Men det får jeg da virkelig håpe du ikke gjør...Var ikke akkurat veldig sannsynlig mye av det.

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2360 på: 01. Juli 2008, 14:03 »

Enig.
Men man kan jo stille spørsmål til "sparetankene" når han skal selge Zoggy, Milner og Taylor, og samtidig beholde Smith, Viduka, Cacapa, Geremi osv  :)
Tror ikke særlig mye på dette, men ser det mer som en del av bevist "drittslenging" for å prøve å presse noen tanker og planer ut av Ashley.

For det som ER sant er at det ikke bare er fans som leser all dritten om dagen.
Og håpløse sparetiltak, null forsterkninger og det som ser ut som NULL ambisjoner lokker ikke akkurat gode spillere til oss selv om dette ikke nødvendigvis er sant.
Litt av jobben er jo å selge klubben til aktuelle spillere, og der gjør vel ledelsen ikke noe kanon-jobb om dagen....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2361 på: 01. Juli 2008, 14:46 »

Litt av jobben er jo å selge klubben til aktuelle spillere, og der gjør vel ledelsen ikke noe kanon-jobb om dagen....

Problemet er kanskje at castle siden Souness ikke har gjort omtrent et eneste godt kjøp. Omtrent alle spillere vi har kjøpt de siste årene har falt i verdi. Det er nok å regne Duff, Boumsong, Luque (Bare de spillerne =25 mill pund), Emre (egentlig et godt kjøp, men lav verdi pga av skader) Roz, Smith. Vi har mao omtrent kastet over 300 milloner kroner rett ut vinduet. Derfor må vi spare litt. Forskjellen mellom oss og Tham er at vi selger med tap, mens Tham klarer å selge med gevinst, Bent er kanskje unntaket.. Er helt enig med Ashley, tenke langsiktig, spare litt penger og invistere i gode talenter.  Problemet med castlesupportere og klubben generelt kanskje er at vi er så ekstreemt sugne på suksess (inklusive jeg) at vi vil har resultater NÅ og ikke fornuftige langisiktige invisteringer som medfører resultater på sikt..

« Siste redigering: 02. Juli 2008, 09:23 av InspectorC »

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #2362 på: 01. Juli 2008, 17:31 »
Okei, nå har jeg bestemt meg for å ikke bli utålmodig etter å ha lest The Times artikkelen om Ashley. Jeg tror de har "stålkontroll" på situasjonen og har tiltro til deres evne til å skaffe spillere som gir oss en respektabel ligaposisjon... ::)

Men en ønskeliste av spillere har jeg likevel;

Orlando Engelaar: Tror dette er en spiller som hadde vært fantastisk å få til Newcastle. Han er sterk, rask, smart og pasningssikker. Alt hva en defensiv midtbanespiller trenger. Han var den som imponerte meg mest, sett bort fra de uoppnåelige. Han hadde gjort det bra uansett hvor han gikk, så vi får håpe at King Kev legger inn et bud!

Arda Turan: Ja, vet ikke helt om han går under kategorien uoppnåelig, men jeg tror hvis vi er kjappe og jobber i det stille kan vi klare å lure ham til Nord. Legger Ashley 15 mill £ på bordet tror jeg vi kan få ham. Likte måten han spilte fotball på. Han var rask og teknisk. Perfekt for en rolle som en av tre spillere i en 4-3-3 på midten.

Didier Digard: For å være helt ærlig, så har jeg ikke hørt så mye om denne mannen. Men ettersom jeg leste her på forumet at han banker på døra til landslaget i en alder av 21, så må det være noe i mannen. Får vi ham, så er det på et bra tidspunkt; Før han virkelig slår gjennom. Leser av Middlesbrough er ute etter han, hvorfor slenger vi oss ikke virkelig på i løpet? (kanskje vi er)

Med disse spillerne har vi forbedret midtbanen til det maksimale av det potensiale til Newcastle tilsier.

Jeg håper også på en spiss i form av Derdiyuk. Eller kanskje en spiller som er mer tilrettelagt for en rolle som targetman. Det tror jeg Newcastle har manglet etter Shearers departure. Også en forsvarer er noe vi trenger. Jeg hadde håpet på Dragutinovic som vi var etter ifjor, han hadde vært bra i tospann med Taylor har jeg en teori om. Men det jeg tror vi trenger er hvertfall en rutinert forsvarsspiller, så får vi bare som om Ashley er villig til å legge ut penger til en over 24 :)

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2363 på: 01. Juli 2008, 17:57 »
Engelaar er vel så godt som spikret for Schalke. Uten at jeg nødvendigvis tror det er noe fantastisk kjøp av den grunn, lukter EM-spiller lang vei.

Turan er vel utenfor rekkevide, var det Juventus han skulle til?

Digard går til Boro.

Derdiyuk imponerte meg ikke noe vanvittig. Føler at eneste grunnen til at folk vil ha denne fyren er at han er 20 år og at vi er desperate etter en signing.

Et par kommentarer til diverse artikler over her:

Stallen vår er eksepsjonelt tynn for øyeblikket, uten forsterkninger vil vi etter alle solemerker havne i monumentale problemer iløpet av en PL sesong og ja vi kommer sannsynligvis til å kjempe i bunn. Jeg klarer ikke å forestille meg at vi plutselig ved et mirakel klarer å unngå en haug med skader som vanlig.

Forsvar:
Eneste virkelig gode spilleren vi har er Beye. Forøvrig trenger vi en god midtstopper og 2 backup på backene.

Midtbane :
Hva skal det bli? Barton bør sparkes - Smith bør selges - Milner går forhåpentligvis for 9 mill - Duff på vei vekk? - N'Zogbia vil vekk. Da står vi igjen med Nicky Butt og Geremi. Gud hjelp oss

Angrep:
Klarer vi å beholde Martins og Owen er mye gjort, får vi evt noen som kan erstatte Viduka er det glimrende. Han er primeksempelet på en upålitelig spiller, til tider lat og faen meg skadet konsekvent 50% av sesongen. Carroll tror jeg det ikke blir noe av skal jeg være ærlig. Har man ikke vist noe spesielt allerede i den alderen skal det fryktelig mye til.

Når alt dette er sagt, er jo alt snakk om våre transferambisjoner bare spekulasjoner på det nåværende tidspunkt. Egentlig ingen vits å dømme før vinduet stenger, men vi må jo skrive om et eller annet :) Håper jeg blir positivt overrasket iløpet av de nærmeste månedene, men frykter definitivt det verste 

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #2364 på: 01. Juli 2008, 18:51 »
Turan vil til England. Hvem skal stå i veien slik at vi ikke skal få Turan? Manchester vil ikke ha ham, Chelsea er "for gode" og og Arsenal fikk Nasri. Tottenham har kjøpt Dos Santos (som jeg tror forøvrig blir en megaflopp) og Modric. Eneste som ikke har sagt noe, og jeg kanskje er litt redd for er Liverpool.

Newcastle har sjans!

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2365 på: 01. Juli 2008, 19:46 »
Er det bare meg, eller høres ting mye verre ut hvis man tenker på 4-4-2 formasjonen?

Med 4-3-3 så ser det bedre ut mtp at de fleste føler vi har manko på midtbanespillere...

Geremi, Butt, Smith, Milner, Duff, (Barton, LuaLua)

Owen, Viduka, Martins, Carroll, (Zamblera)

For meg ser det ut som at vi har 2 backuper til hvert 3'er ledd, kan det være så tynt? Det er jo praktisk talt de samme spillerne som ikke tapte på 10 kamper på slutten der.. Nedrykksstriden er ikke noen selvfølge for meg
Ja heia gutta!

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2366 på: 01. Juli 2008, 19:54 »
Hahahaha, dagens sitat fra Nufc.com om Luque og Ameobi

"If the Dutch giants are looking for a Luque replacement, it occurs to us that the unique talents of Shola Ameobi would fit in fine with the laid-back Amsterdam attitude - not to mention the fact he sometimes looks as if he's wearing clogs on the field..... "
Ja heia gutta!

IamFreddie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2367 på: 01. Juli 2008, 20:45 »
Hahahaha, dagens sitat fra Nufc.com om Luque og Ameobi

"If the Dutch giants are looking for a Luque replacement, it occurs to us that the unique talents of Shola Ameobi would fit in fine with the laid-back Amsterdam attitude - not to mention the fact he sometimes looks as if he's wearing clogs on the field..... "

Måtte bare le høyt når e leste det. Kunne ikke sagt det bedre.:)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2368 på: 01. Juli 2008, 21:24 »
Å, herregud! Må jeg virkelig forklare at den artikkelen fra newcastle-mad var kødd? Oh man...

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2369 på: 01. Juli 2008, 21:45 »
Hvis du tenker på den som jeg la ut en link på for bare et par poster siden EivindI, om mappa på toget, så nei - ikke for min del...
Ja heia gutta!