20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Keegan  (Lest 167218 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Kevin Keegan
« Svar #1095 på: 05. Des. 2008, 16:37 »
Dersom KK vinner blir det som eit herlig slag i tryne på Ashley.

Du sutrer jo over at Ashley er så gnien med pengene sine i transfervinduet, men håper at klubben skal betale 100millioner til Keegan så han kan feriere på Bermuda i evig tid?

Ja. Eg lar ikkje klubben som du kaller han tråkke og pisse på folk og håpe det ikkje får konsekvenser fordi eg liker klubben.
KK har rett på erstatning og det skal han faen meg få.
Ashley er bare intresert i og tjene penger på klubben og ein rekning på 100 mill kommer til og svi forn.

Lars Thomas har egentlig sagt hva jeg mener i saken.

Men jeg ønsker å vite hvordan du mener at klubben har tråkket på Keegan slik at han fortjener 100mill?

Her er den korte tegnefilm varianten av hvordan jeg ser for meg ting har foregått:

Keegan: jeg vil kjøpe han
Wise: Nei, han er for dårlig og dyr, men du kan få kjøpe han istedet.
Keegan: men jeg vil jo kjøpe han
Wise: Nei sa jeg!
Keegan: da slutter jeg!
Wise: Ok...
Keegan: åååååeeeeh... da slutter jeg... *snufs* og jeg skal ha 100mill for at du presser meg ut av klubben...

Kan ikke skjønne hvordan du kan forvente å få kompensasjon når du selv slutter i klubben for at du føler at du ikke har nok styring. Keegan må jo har trodd at han var nest eier i klubben når han signerte... jeg skjønner hvorfor han sluttet, men jeg skjønner ikke hvorfor han saksøker den.... hvis han taper så håper jeg kravet som står i kontrakten hans må innbetales.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1096 på: 05. Des. 2008, 16:49 »
Herregud, Erlend, jeg syns du har et oppriktig fælt syn på ting dersom du ikke skjønner Keegans grunner her. En manager som ikke får ha siste ord i hvem han skal ha inn og ut, er faktisk ikke manager. Det er faktisk essensielt. Så Keegan forventa vel å få være manager da han signerte i januar, og det var han ikke tilslutt. Han var jo heller hovedtrener...
Hvorvidt han har belegg for å få utbetalt resten av lønna på grunn av dette, ser jeg på som tvilsomt. Jeg har dessverre vanskelig for å se at KK kan vinne frem i en slik sak, om det ikke svart på hvitt sto i KKs kontrakt at han hadde 100% kontroll over spilleroverganger. Jeg HÅPER dette ender med et kompromiss snarest mulig, slik at jeg slipper å se noen rettsak. For jeg tror dessverre ikke KK har noen sterk sak, selv om jeg er helt enig med de prinsippene KK vil ha frem her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1097 på: 05. Des. 2008, 17:25 »
Jeg er forsåvidt også enig i prinsippene som keegan vil ha frem, men mener du at de er verd 100 mill? rett ut av klubb kassa?
Det er det jeg er uenig i. det er ingenting annet en å skade klubben, og lage ennå mer drama ut av det hele. Og jeg synes også det er ulojalt av en mann som selv hevder at klubben betyr alt for han.

Så vidt jeg kan huske så står det i kontrakten at hvis Newcastle sparker han skal han ha kompensasjon, hvis han sier opp skal newcastle ha komp. Så det rette her er at alle går hver sin vei og saken er avsluttet... men jeg synes det er helt feil at Keegan skal ha utbetalt en haug med penger for at han ikke var fornøyd med jobben.

Er dette vanlig: Hvis du ikke er fornøyd med jobben, og den viser seg å være litt annerledes en hva du så for deg, kan du da saksøke bedriften? nei det kan du ikke, du kan si opp og finne deg annen jobb. Det burde Keegan gjøre, og ellers holde kjeft.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1098 på: 05. Des. 2008, 18:38 »
Jeg tror som sagt ikke Keegan får så mye penger som det spekuleres om i media, og jeg tror heller ikke han står så sterkt. Men jeg blir ikke lei meg dersom han vinner, for å si det slik. Men jeg tror ikke han går mot klubben i seg selv, det er vel ingen av geordiene som identifiserer seg med dagens eiere. Han går hovedsaklig mot Mike Ashley.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1099 på: 05. Des. 2008, 19:10 »
Men herregud Kristoffer, det er jo KLUBBEN Newcastle United han evt. straffer hvis han vinner rettssaken.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1100 på: 05. Des. 2008, 19:14 »
Og arbeidsgiveren Mike Ashley.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1101 på: 05. Des. 2008, 19:15 »
Hva kommer Mike Ashley til å tape på dette da?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1102 på: 05. Des. 2008, 19:24 »
Hva kommer Mike Ashley til å tape på dette da?

Penger + Nok eit bevis på at han er inkompetent.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1103 på: 05. Des. 2008, 19:27 »
Som Kesse har prøvd å fortelle i det uenderlige nå. Det er ikke Mike Ashley sin lommebok som får svi, det er Newcastle United sin lommebok som blir straffet. Det er klubben Newcastle Keegan saksøker, ikke Mike Ashley som privatperson.

Og hva vil dette føre til? Jo, mindre penger til transfer, mindre penger til lønninger osv osv.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1104 på: 05. Des. 2008, 19:35 »
Som Kesse har prøvd å fortelle i det uenderlige nå. Det er ikke Mike Ashley sin lommebok som får svi, det er Newcastle United sin lommebok som blir straffet. Det er klubben Newcastle Keegan saksøker, ikke Mike Ashley som privatperson.

Og hva vil dette føre til? Jo, mindre penger til transfer, mindre penger til lønninger osv osv.

Skal ikkje rettferdigheten seire pga det rammer klubben?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1105 på: 05. Des. 2008, 19:37 »

Skal ikkje rettferdigheten seire pga det rammer klubben?

Hva er rettferdigheten da?
Om Ashley/NUFC evt vinner dette søksmålet, så har vel rettferdigheten seiret? Eller gjelder det kun om/hvis Keegan vinner?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1106 på: 05. Des. 2008, 19:38 »
Nei, ikke hvis det straffer klubben. Du sier jo her at Keegan er større enn klubben. Og det blir helt feil i mitt syn.

Greit, hadde han krevd lønn for resten av sesongen eller noe sånt kunne jeg vært enig, men hvor i all verden kommer £8mill fra?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1107 på: 05. Des. 2008, 20:02 »
men hvor i all verden kommer £8mill fra?
Media.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1108 på: 05. Des. 2008, 20:03 »
men hvor i all verden kommer £8mill fra?
Media.
Media som i grunn har hatt oversikt over alt som har skjedd i Newcastle det siste året har nok peiling på hva de snakker om her også.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1109 på: 05. Des. 2008, 20:06 »
Ja omtrent like peiling som når det skreiv ashley kom til og bruke opp til ein milliard i transfers.