20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ons 26.12 Wigan Athletic- Newcastle United 16.00  (Lest 51068 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Ons 26.12 Wigan Athletic- Newcastle United 16.00
« Svar #45 på: 25. Des. 2007, 14:35 »
Har du sett hvilke karakterer The Times gir jevnt over da? De gir betraktelig lavere karakterer enn alle andre, så Butt kom bedre ut enn de fleste der. Men når det er sagt, The Times har noen idiotiske børser til tider.
Butt var blant de spillerne som kom bra fra det mot Derby.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 25. Des. 2007, 15:24 »
Noen oppdateringer ang. kanaler som viser matchen? Jeg har enda ikke funnet noen! :(

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 25. Des. 2007, 15:25 »
På myp2p står det at de skal legge ut noe klokka 11 i morgen. Virker som det er eneste alternativ...

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #48 på: 25. Des. 2007, 15:46 »
Jaja, da var det bortebane igjen. Det er ikke til å stikke under en stol at vi kvalitetsmessig skal være et betydelig bedre lag enn Wigan, til tross for dette regner jeg med at Big Sam vil fokusere på å holde buret rent og bryte ned Wigans spill. Jeg er personlig drittlei denne innfallsvinkelen, skulle ønske man i det minste kunne prøvd noe litt mer offensivt, og da hvertfall mot antatt svakere motstand.

Håper vi kunne sett en 4-4-2 :

Given
Beye - Taylor - Cacapa - Enrique
Milner - Butt - Emre - N'Zogbia
          Viduka - Martins

Skulle gjerne sett Duff utpå naturligvis, men det er sannsynligvis i tidligste laget med tanke på skadefraværet. Isåfall kunne Sam fortsatt å bruke N'Zogbia på benken, noe jeg regner for 99% sannsynlig at han kommer til å gjøre uansett.
Jeg tror rett og slett han er redd for å bruke Enrique der, og bruker heller en etablert PL spiller ute av posisjon samtidig som det gir han muligheten til å få plass til alle klippekortkundene på midtbanen. Om det skal være Butt ved siden av Emre er naturligvis oppe for diskusjon.  Vi bør uansett skaffe en bedre spiller i den posisjonen på et eller annet nært fremtidig tidspunkt. Vi har mange som kan fylle den rollen, men for evt høyere posisjon på tabellen er ingen av de gode nok, hvertfall over tid.
(Kunne tilogmed gått med på Barton/Butt om Emre er permanent på svartelista til BS, 2 utpregede vinger gir oss langt flere muligheter)

Lagoppstillingen ovenfor er naturligvis helt urealistisk, da den kommer til å se slik ut :

Given
Beye - Taylor - Cacapa - N'Zogbia
        Smith - Butt - Barton
   Martins                       Milner
                 Viduka

Dette er da vår typiske 4-5-1/4-3-3/halve laget ute av posisjon knokkelfotball/long ball oppstilling som er konstruert med det formål å slå lange baller på Viduka > jobbe etter, og destruere motstanderens eventuelle spill. Hadde jeg kunne satt penger på eventuell oppstilling imorgen ville den sett nøyaktig slik ut. Eneste forandring eventuelt Geremi inn på et eller annet vis.
Som nevnt utallige ganger før nå, jeg syns det er trist at vi ikke en gang har lyst til å prøve en annen innfallsvinkel når det er så åpenbart at dette er den lange harde veien til medioker tabellposisjon hvertfall med det nåværende spillermateriale.
Om mulig kunne vi i det minste ha satt utpå Emre for en av golden boys på midten der, tillate mannen å spre ballene litt rundt på midten og ned på vingene.

Klippekortgutta på midten  :)

Smith : Innsatsvilje, arbeidsmoral. (vise)kaptein. Null mål i sesongen og lite kreativitet.
Geremi : Underprestert hele sesongen, på laget i kraft av at han er/var kaptein.
Butt : Vår beste DM tross alt føler jeg, til tross for klare mangler.
Barton : Big Sam's golden boy, proklamert som nr 1 transfer target. Vært middelmådig siden han kom tilbake, men Sam kommer til å spille han til han forbedrer seg. La oss for guds skyld håpe han gjør det.

Tipper 1-1

Shola Ameobi

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #49 på: 25. Des. 2007, 18:45 »
Dette blir ingen lett kamp, selv om det helt klart skulle vært det. Vi har mange gode spillere, ingen tvil om det. Problemene med at Newcastle gjør det dårligere enn forventet hvert år er grovt sett 2. Vi bruker ekstremferdighetene til de beste spillerne feil og vi mangler et par giganter.
For å starte med det første: La oss ta Martins og N'zogbia som eksempler: Martins er veldig hurtig og en dyktig avslutter med begge bein. Hvorfor ikke utnytte hurtigheten hans, vi møter utallige trege midtstoppere. ? Hvor ofte ser vi martins få gjennombruddspasningene, hvor han kan løpe fra forsvaret og komme alene med keeper? ALDRI!!! Det er ikke alltid så lett, men mot antatt svakere lag burde ikke dette være noe problem å få til i ny og ne. Dere husker Henry og hans gjennombruddshissighet, alene med keeper og scoring. Det skjedde konsekvent. Grunnene til at vi ikke klarer det er i følge meg at Martins er for lite gjennombruddsvillig, evnen og viljen til å ta de rette løpene er fraværende, og vi mangler en gigant som gerrard, fabregas osv som slår disse geniale stikkerne. Butt og Geremi f.eks har ikke det lille ekstra, og pasningene er ofte for upresise. Dere har vel lagt merke til butts langpasninger, hehe! de er utrolig dårlige! vi har for lite kreativitet og offensiv kraft i midtbanen, noe som gjør at det ofte stagnerer på midten, og spissene får en umulig jobb og lite å jobbe med. Dette må gjøres noe med. Når det gjelder N'zogbia er det ingen tvil om at han burde spilt ving og ikke back. Han er målfarlig, hurtig, teknisk briiliant. Han er en av dem som har det lille ekstra, og en som kan være med og løfte castle. Vi mister ekstremferdighetene hans når han spiller så langt bak. FÅ han frem. Dette er småting som kan hjelpe newcastle videre, og jeg skjønner ikke hvordan Allardyce ikke klarer å se at vi bruker F.eks martins feil. Han har så mye mer på lager, men han bruker det ikke pga de tingene som står ovenfor.

Correct me if i am wrong, men det er ihvertfall min mening!! Det jeg også ville si er at bortekampene våre blir veldig vanskelige i år, fordi vi ikke har god nok midtbane til å styre disse kampene og vippe kampen i vårt favør, selv mot dårligere lag. Vi trenger også en gigant bak som sprer trygghet og ro, en som har det lille ekstra og som er i stand til å gjøre noe med spisser som torres, rooney og adebayor. per dags dato har vi for mye stallfyll i forsvaret, sorry gutter, men rozehnal holder ikke det nivået som løfter oss til en topp 4 plassering.Hjemme tror vi vi fortsetter med å ta en del poeng, men dårlige bortestatestikk ødelegger nok engang, og vi ender i ingenmannsland hvis ikke noe spesielt skjer, kanskje vi er heldige og får noen kvalitetsspillere i januar=) La oss håpe det folkens. NUFC 4ever!!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #50 på: 26. Des. 2007, 09:57 »
Sendte følgende mail til CanalPlus ved dialog@canalplus.no:

Hei

Hvorfor viser dere Liverpool to ganger i dag? Hvorfor ikke heller vise en annen kamp i opptak, f eks Wigan - Newcastle?

Mvh
Magnar

Dere må gjerne gjøre det samme. Forrige sesong viste CanalPlus alle liverpoolkampene. Hvorfor ikke vise litt Newcastle i stedet for å vise en kamp i reprise som de viste direkte to timer før.
Toon, Toon,
Black and white army

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #51 på: 26. Des. 2007, 11:20 »
Ser ut som om du får den her: http://myp2p.eu/broadcast.php?matchid=3927&part=sports Var klar for en runde på sofaen med canal+ og Newcastle i dag men vi får ta til takke med dette
"The first 90 minutes are the most important"

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 26. Des. 2007, 11:36 »
Vi har en elendig statistikk på Boxing Day:

2006/07 Bolton (a) lost 1-2
2005/06 Liverpool (a) lost 0-2
2004/05 Blackburn (a) drew 2-2
2003/04 Leicester (a) drew 1-1
2002/03 Bolton (a) lost 3-4
1997/98 Derby (a) lost 0-1
1996/97 Blackburn (a) lost 0-1
1995/96 Man U (a) lost 0-2 (played on 27th)
1994/95 Leeds (a) drew 0-0
1993/94 Chelsea (a) lost 0-1 (played on 28th)
1989/90 Stoke (a) lost 1-2
1988/89 Sheff Weds (a) won 2-1

Og ike elendig statistikk på JJB Stadium:

2005/06 Lost 0-1
2005/06 Lost 0-1 (LC)
2006/07 Lost 0-1

Kilde nufc.com

Er fornøyd bare vi får poeng i denne jeg!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 26. Des. 2007, 11:37 »
Dette er drøyt av Sibierski synes jeg:

Sibierski, 33, said: "Joey is a really good player with great commitment but he is also a bit mad.

"So if you are a little bit clever when you face him you can provoke him and know he is going to go mad and see red very quickly. And for Wigan it could be a good thing if we can get him sent off."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 26. Des. 2007, 11:43 »
En del av spillet! Slik har det vært i mange år nå, så vi får bare håpe at Barton holder hodet kaldt!  ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 26. Des. 2007, 11:55 »
Selvfølgelig er det en del av spillet, men å gå ut i media med det slik, og det i tillegg mot ganleklubben er svakt av han synes jeg.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 26. Des. 2007, 13:12 »
I følge Salva på N-O er dette dagens lag:

----------------Given----------------

Beye---Taylor-----Faye----N'Zogbia

------Smith----Geremi-----Emre-----

Milner------------------------------Duff

......................Viduka----------------

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 26. Des. 2007, 13:15 »
Fantastisk i så fall. Hvis det er tilfellet skal jeg hylle Sam.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 26. Des. 2007, 13:17 »
Noen andre skriver: "That will be the team, salva has been right several times in the past."

Andre skriver at Smith og Geremi er de svake leddene, noe jeg er helt enig i. Tenk hvis vi hadde hatt to virkelig gode midtbanespillere i stedet for Smith og Geremi. Da hadde laget vært meget bra.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 26. Des. 2007, 13:17 »
Den midtbana der ser ikkje helt bra ut :-\ Ut med Smith og Geremi, inn med Barton og Butt. Uansett, tvile på det der blir laget.