20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ons 26.12 Wigan Athletic- Newcastle United 16.00  (Lest 50953 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Ons 26.12 Wigan Athletic- Newcastle United 16.00
« Svar #315 på: 26. Des. 2007, 21:03 »
nedrykkspøkelset er 42 poeng

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 26. Des. 2007, 21:08 »
Men Big Sam har igjen bevisst at han med tid er en dyktig manager, ingen kan ta det fra han. Og dersom noen hørte på han fra dag 1 da han tok over, sa han at hans mål var langsiktige, og at hans mål for denne sesongen var en forbedring fra fjoråret. Selv om det ikke er veldig mye bedre, er det per nå forbedring.
Hvilke forbedringer har du sett?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 26. Des. 2007, 21:09 »
nedrykkspøkelset er 42 poeng

Akkurat det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for! :)

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #318 på: 26. Des. 2007, 21:10 »
det er greit med innsats og innstilling til godeste butt, men når det er mest støttepasninger og gule kort som blir produsert betyr det lite. vi må bare akseptere at dette er en mann som er over the top, og han valgte newcastle fordi de var de eneste som godtok lønnskravet hans.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #319 på: 26. Des. 2007, 21:48 »
Jeg må si at det IKKE har vært mye forbedring.Se åssen vi spiller her mot de antatt dårligere laga da.Det er jo katastrofe!!.Det er ikke vært mye bra spill mere tragisk.

Åssen skal da detta gå med tanke på det tøffe kamp programmet som venter oss? Det ser dårlig ut og jeg synes detta spørsmålet kan stilles: Så dårlig som vi har spillt og jeg tviler på at det vill bli noe forbedring vill da denna sessongen bli så mye bedre enn det var under Roader? Jeg synes det er skremmende dårlig spill vi viser ::).Forsterkninger MÅ komme i januar!!

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #320 på: 26. Des. 2007, 22:06 »
Forsterkninger MÅ ikke komme! Vi har 9 nye spillere + kvittet oss med Fatty Pattyson, Bramble, Moore og Ramage skadet. Sam ser det samme som oss, Newcastle skaper ikke en dritt fra midtbanen. Roteres jo hele forbanna tiden på midtbanen. Jeg vet ikke hva som skal til for at det skal bedre seg men noe MÅ gjøres. Om det betyr at vi må bytte ut Emre med noen nye bein så la det gå.

Om det kan trekkes ut noe positivt fra denne kampen må det være at Newcastle holder greit igjen bak mot et lag som puttet 6 mål på de 2 kampene før Newcastle kom.
"The first 90 minutes are the most important"

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #321 på: 26. Des. 2007, 22:08 »
http://nufcblog.com/2007/12/26/match-reports/ft-wigan-1-newcastle-0-its-hopeless/

Her er det litt fra en engelsk side, med mange comments om allardyce og kampen nederst på sida. Så da kan jo de som kan engelsk kose seg litt der :)
lt;3 Newcastle <3

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #322 på: 26. Des. 2007, 22:32 »
Jeg synes noe av problemet no når vi spiller mot såkalte "dårlige" lag som Derby og Wigan er at det blir veldig hausa opp at vi skal vinne og at vi har 3 poeng i lomma osv. Sam snakker mye i medie(kanskje litt for mye?) om at vi skal vinne disse kampene. Noen ganger høres det til og med ut som om dem er vunnet på forhånd, det ser i hvert fall sånn ut på spillerne. Hva om Sam kan dempe forventningene, ta en kamp av gangen, spille sitt eget spill, istedenfor å spille på at Wigan er sånn og sånn... Dempe presset på spillerne, for noen har jo så høye skuldre at dem rett og slett går i taket og dem ser skrekkslagen ut der dem springer som redde høns, klarer ikke å dempe ball og spille en 5m pasning engang ::). For man ser at vi spiller klart dårligst mot de antatt dårlige lagene(hva er logisk med det ???) og det må Sam få fiksa. Man kan si at det har no med forventningspress og at vi tar for lett på oppgaven, men det kaller jeg dårlig unnskyldning. Når man spiller i PL som jeg mener er den tøffeste ligaen i verden er ingen kamp såkalt "lett".  Dette har vært problemet i alle årene etter at Bobby Robson slutta. Med det spillermaterielle vi har bør vi komme på topp 10 mener jeg. Laget trenger tid for all del tid og det synes jeg Sam skal få, men det ser for øyeblikket ut at Sam må rette opp det offensive spillet(være mere effektiv foran mål, få opp trua på noen av spillerne og få dem til å spille bedre over en lengre periode). For vi har jo faen meg nesten ikke skapt noen ting i de siste kampene(da tenker på "skudd på mål", og ikke at vi kommer oss til en mulighet som går 20 meter over mål).

Jeg synes også at Sam setter unødvendig press på forsvaret ved å gå ut ved flere anledninger og prate om clean sheet i nesten hvert intervju. Selvsagt er det viktig, men det må få tid til å stabilisere seg det også. Det har nok satt unormalt stort press på enkelte som har spillt veldig bra tidlig(Rozenahl for eks?).

Newcastle skal spille sitt eget spill, et attraktivt og underholdene spill, med defensiv trygghet selvsagt, som en trener skal få tid til å bygge opp. Ikke spille på andre premisser og svakheter! Vær så snill og fiks dette nå Sam!
« Siste redigering: 27. Des. 2007, 22:31 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #323 på: 26. Des. 2007, 23:00 »
Sitat
Allardyce?s side saved one of their worst away performances for the fixture against the relegation-threatened side, who had been second-from-bottom of the league at kick off.

And in the end United were well beaten, registering just one genuine shot on target.

:(
"The first 90 minutes are the most important"

BallaJazz

• Gjest
« Svar #324 på: 27. Des. 2007, 00:22 »
Forsterkninger MÅ ikke komme! Vi har 9 nye spillere + kvittet oss med Fatty Pattyson, Bramble, Moore og Ramage skadet. Sam ser det samme som oss, Newcastle skaper ikke en dritt fra midtbanen. Roteres jo hele forbanna tiden på midtbanen. Jeg vet ikke hva som skal til for at det skal bedre seg men noe MÅ gjøres. Om det betyr at vi må bytte ut Emre med noen nye bein så la det gå.

Om det kan trekkes ut noe positivt fra denne kampen må det være at Newcastle holder greit igjen bak mot et lag som puttet 6 mål på de 2 kampene før Newcastle kom.

Nei såklart.Vi MÅ ikke ha forsterkninger men det er jo ingen tvil om at forsterkninger er nødvendig.Selvom vi har kjøpt 9 nye spillere så er det fortsatt flere som ikke har forsterka troppen som vi hadde håpa på.I mine øyne trenger vi helt klart en spiss,sentral forsvar spiller også  en sentral midtbane spiller.Vi trenger noen solide forsterkninger som virkelig vill forsterke troppen.Det er fortsatt ugrass i troppen som vi burde kvitte oss med og da kan vi bruke det vi får av kroner der til å investere i forsterkninger
« Siste redigering: 27. Des. 2007, 00:24 av BallaJazz »