Jaja, da var det bortebane igjen. Det er ikke til å stikke under en stol at vi kvalitetsmessig skal være et betydelig bedre lag enn Wigan, til tross for dette regner jeg med at Big Sam vil fokusere på å holde buret rent og bryte ned Wigans spill. Jeg er personlig drittlei denne innfallsvinkelen, skulle ønske man i det minste kunne prøvd noe litt mer offensivt, og da hvertfall mot antatt svakere motstand.
Håper vi kunne sett en 4-4-2 :
Given
Beye - Taylor - Cacapa - Enrique
Milner - Butt - Emre - N'Zogbia
Viduka - Martins
Skulle gjerne sett Duff utpå naturligvis, men det er sannsynligvis i tidligste laget med tanke på skadefraværet. Isåfall kunne Sam fortsatt å bruke N'Zogbia på benken, noe jeg regner for 99% sannsynlig at han kommer til å gjøre uansett.
Jeg tror rett og slett han er redd for å bruke Enrique der, og bruker heller en etablert PL spiller ute av posisjon samtidig som det gir han muligheten til å få plass til alle klippekortkundene på midtbanen. Om det skal være Butt ved siden av Emre er naturligvis oppe for diskusjon. Vi bør uansett skaffe en bedre spiller i den posisjonen på et eller annet nært fremtidig tidspunkt. Vi har mange som kan fylle den rollen, men for evt høyere posisjon på tabellen er ingen av de gode nok, hvertfall over tid.
(Kunne tilogmed gått med på Barton/Butt om Emre er permanent på svartelista til BS, 2 utpregede vinger gir oss langt flere muligheter)
Lagoppstillingen ovenfor er naturligvis helt urealistisk, da den kommer til å se slik ut :
Given
Beye - Taylor - Cacapa - N'Zogbia
Smith - Butt - Barton
Martins Milner
Viduka
Dette er da vår typiske 4-5-1/4-3-3/halve laget ute av posisjon knokkelfotball/long ball oppstilling som er konstruert med det formål å slå lange baller på Viduka > jobbe etter, og destruere motstanderens eventuelle spill. Hadde jeg kunne satt penger på eventuell oppstilling imorgen ville den sett nøyaktig slik ut. Eneste forandring eventuelt Geremi inn på et eller annet vis.
Som nevnt utallige ganger før nå, jeg syns det er trist at vi ikke en gang har lyst til å prøve en annen innfallsvinkel når det er så åpenbart at dette er den lange harde veien til medioker tabellposisjon hvertfall med det nåværende spillermateriale.
Om mulig kunne vi i det minste ha satt utpå Emre for en av golden boys på midten der, tillate mannen å spre ballene litt rundt på midten og ned på vingene.
Klippekortgutta på midten

Smith :
Innsatsvilje, arbeidsmoral. (vise)kaptein. Null mål i sesongen og lite kreativitet.
Geremi : Underprestert hele sesongen, på laget i kraft av at han er/var kaptein.
Butt : Vår beste DM tross alt føler jeg, til tross for klare mangler.
Barton : Big Sam's golden boy, proklamert som nr 1 transfer target. Vært middelmådig siden han kom tilbake, men Sam kommer til å spille han til han forbedrer seg. La oss for guds skyld håpe han gjør det.
Tipper 1-1