20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arbeidsgruppe mot NUSSC  (Lest 148689 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #555 på: 01. Nov. 2007, 22:06 »
Det jobbes fra flere hold i denne saken. Siste ord er ikke sagt.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #556 på: 02. Nov. 2007, 02:03 »
Ja la oss få CW i Holmgang!

siva83

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #557 på: 02. Nov. 2007, 08:01 »
Tv2 hjelper deg er kontaktet. Men de sa det tok tid å finne ut om dette var en sak de kunne ta opp. Jeg har gitt de all informasjonen jeg har og adressen til forumet,så de har vært inne her og sett. Foreløpig vil jeg anbefale de som kan om å ha is i magen. JEg vet det jobbes fra flere hold.

Karl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #558 på: 02. Nov. 2007, 13:34 »
Fikk følgende svar fra CW:

"Medlemskortet kom fra trykkeriet noen dager etter bladet og vi valgte
da å sende ut bladet allikevel og skrev på nettsiden at de som ønsket
medlemskort med en gang kunne sende oss en mail og vi ville sende det
med en gang. Medlemskort er dermed sendt deg nå."

Gleder meg til å se medlemskortet  ;D Særlig. Har et gammelt i plast, med bilde av St.James, det nye kan nok ikke måle seg.

Synes dere andre på forumet at det er noen vits å melde seg ut? Alt som skjer er at jeg ikke får bladet (som jeg strengt tatt ikke trenger), slik at CW sparer porto. Dessuten fjerner han meg nok ikke fra medlemslistene uansett, han må jo opprettholde "støtten". Slik som jeg ser det er det bare CW som tjener på at jeg melder meg ut. Noen andre synspunkter?

Siv: STÅ PÅ!

Alle i Oslo: Sees på Belfry neste lørdag, når vi skal banke Mackems (håper vi snur bortetrenden!)!
"There will be a handful of teams unbeaten so far this season in the Premier League on Saturday night and we will be one of them.” Kevin Keegan, 15.august 2008

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #559 på: 02. Nov. 2007, 13:55 »
Tror ikkje du finner noken på dette forumet som vil anbefale deg og forsette som medlem for og sei det slik. Og vere medlem i ein klubb som driver og svindler Newcastle supportere er da ikkje særlig kult eller.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Karl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #560 på: 02. Nov. 2007, 14:49 »
Ikke misforstå; jeg kommer aldri til å betale kontigenten igjen (om ikke Siv tar over hele greia). Jeg tenker på inneværende sesong. CW vil jo komme økonomisk godt ut av at vi melder oss ut, om han da kan slippe å trykke opp og sende oss bladet.
"There will be a handful of teams unbeaten so far this season in the Premier League on Saturday night and we will be one of them.” Kevin Keegan, 15.august 2008

Varsler1

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #561 på: 04. Nov. 2007, 18:17 »
Toon fans fear sham share scam

Nov 4 2007

by Caroline Smith, Sunday Sun

SCANDINAVIAN Toon fans claim they were sold bogus shares in Newcastle United by the former boss of their supporters club.

The furious fans say they were duped into buying the stocks for £63 each . . . only to discover they were fake.

The shares were offered for sale on the Norwegian Newcastle United Scandinavian Supporters Club ? NUSSC ? by former leader Christian Weiseth from Spring 2005.

The advert said: ?Now you have got the chance to have an influence in Newcastle United FC.

?NUSSC gives you the opportunity to be a proud owner of NUFC. For only 695 kroners ? £63 pounds ? you will become the proud owner of a stock which gives you the following . . . invitation to annual meetings, quarterly reports, the right to vote, dividend if proposed.?

Last month, we revealed how Weiseth ? who ran the supporters club for eight years before resigning ? swindled fans with fake identities and promises of meeting players who never showed.

A source said: ?The leader of the association was meant to get a small percentage fee for fixing the deal.

?But they were staggeringly overpriced, as NUFC.com sold the shares for £29.

?I got suspicious at once, since it did not involve a stock broker or a stock exchange.

?The fake shareholders never got what was promised because Weiseth copied his stock and sold it on to them.?

Newcastle United PLC was floated on the London Stock Exchange in 1997, until millionaire Mike Ashley bought the club this summer.

The source added: ?The fans began to discover that all their shares had the same certificate, account and transfer number.

?And, of course, none of them got a mandatory offer when Ashley made his acquisition of the whole club, which is when it became really obvious what had happened.?

Fans have been comparing their share certificates on a forum.

One user writes: ?OK, well that confirms it. I have two stocks with the same numbers you?ve got.?

We were unable to contact Weiseth for comment.

A spokeswoman for the London Stock Exchange said: ?This demonstrates how important it is to always check that you are buying from a London Stock Exchange member firm.

?That way you have the protection of the London Stock Exchange rules. There is a list of member firms on our website that members of the public can check.?

http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/sundaysun/news/tm_headline=toon-fans-fear-sham-share-scam%26method=full%26objectid=20057172%26siteid=50081-name_page.html

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #562 på: 04. Nov. 2007, 20:12 »
Quoter fra denne tråden atpåtil!

Hittil beste og største artikkel! Fantastisk innsats, folkens!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #563 på: 04. Nov. 2007, 21:00 »
Hehe Kult at det tipset om den fake aksjen skulle gå heilt til the sun

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #564 på: 04. Nov. 2007, 21:15 »
haha syke greier. lukter fengselsstraff for weiseth nå. lurer veldig på hvordan han skal vri seg unna denne!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #565 på: 04. Nov. 2007, 21:38 »
hvis det skal lukte fengselstraff, så må alle som har blitt lurt til å kjøpe den fake aksjen gå sammen og anmelde ham til polititet.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 04. Nov. 2007, 21:47 »
Ja det er liksom dei så må gå videre med saken. Er vanskeligt for medier og enkeltpersoner som ikkje har kjøpt aksjer og gjere så veldig mykje.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #567 på: 05. Nov. 2007, 14:50 »
Fikk i dag svar fra NUSSC, vedrørende mitt krav om refundering av pengene fra banketten.

Jeg siterer: "Viser til din hendvendelse vedrørende deltakelse på banketten på Tempest Pub i Oslo hvor du ønsker noe refusjon for innbetalt beløp, da arrangementet ikke stod til dine forventninger. Vi har vurdert denne saken og kommet fram til at vi ønsker å refundere kr 300,- til deg som en kompensasjon. Det er da enighet om at saken er løst."

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #568 på: 05. Nov. 2007, 15:35 »
Ja han er seg selv lik.. "ikke svarte til forventningene"... He he :-D
Tro hvem d var som bygde opp de forventningene...

Petter Sunde

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #569 på: 06. Nov. 2007, 18:46 »
Sjekk ut www.supporterunionen.no

Nytt fra Supporterunionen.Det har i den siste tiden vært en del skriverier om den Norske supporterklubbens drift i Aftenposten og andre media. Klubben er medlem hos oss, noe de har vært i ti sesonger. Det som har kommet fram av skriverier samt mailer til oss har omtalt klubben og dens leder som lite ærlig opp mot medlemmene. Dette syntes vi er meget beklagelig da ingen supportere i Norge skal føle seg lurt av en supporterklubb. Samtidig har det vært uklarhet om driften, men slik vi ser det nå er det Christian Weiseth som står for den daglige driften av Newcastles Norske supporterklubb. SBF har vært i kontakt med Weiseth, og han mener dette er sterkt overdrevet. Hans versjon er en litt annen og han har lovet følgende muntlig: Alle som tar kontakt med han og er misfornøyd med medlemskap årlig/ livstid skal få sine penger tilbake. Også LSK- Newcastle arrangementet vil han betale tilbake 30 % av, men det må gjøres henvendelser direkte til han og ikke slik som det er gjort nå via pressen. Vi som organisasjon for alle landets klubber håper dette ordner seg, og vil i motsatt tilfelle ikke tolerere at noen blir lurt. Oppfordrer også medlemmer og ta kontakt med oss på supporterunionen.no hvis det er tvil eller spørsmål konkret rundt denne saken.

Med vennlig hilsen
Ray Tørnkvist
Leder SBF