20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arbeidsgruppe mot NUSSC  (Lest 147773 ganger)

0 medlemmer og 11 gjester leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #570 på: 06. Nov. 2007, 19:05 »
Ok så det som har blitt svindla skal få igjen litt av penga og saken er ute av verden og han kan få ro til og tenke ut nye metoder til og lure til seg penger ?
Pinglete av Supporerunionen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Martin

• Gjest
« Svar #571 på: 06. Nov. 2007, 20:35 »
Sjekk ut www.supporterunionen.no

Nytt fra Supporterunionen.Det har i den siste tiden vært en del skriverier om den Norske supporterklubbens drift i Aftenposten og andre media. Klubben er medlem hos oss, noe de har vært i ti sesonger. Det som har kommet fram av skriverier samt mailer til oss har omtalt klubben og dens leder som lite ærlig opp mot medlemmene. Dette syntes vi er meget beklagelig da ingen supportere i Norge skal føle seg lurt av en supporterklubb. Samtidig har det vært uklarhet om driften, men slik vi ser det nå er det Christian Weiseth som står for den daglige driften av Newcastles Norske supporterklubb. SBF har vært i kontakt med Weiseth, og han mener dette er sterkt overdrevet. Hans versjon er en litt annen og han har lovet følgende muntlig: Alle som tar kontakt med han og er misfornøyd med medlemskap årlig/ livstid skal få sine penger tilbake. Også LSK- Newcastle arrangementet vil han betale tilbake 30 % av, men det må gjøres henvendelser direkte til han og ikke slik som det er gjort nå via pressen. Vi som organisasjon for alle landets klubber håper dette ordner seg, og vil i motsatt tilfelle ikke tolerere at noen blir lurt. Oppfordrer også medlemmer og ta kontakt med oss på supporterunionen.no hvis det er tvil eller spørsmål konkret rundt denne saken.

Med vennlig hilsen
Ray Tørnkvist
Leder SBF

Kan ikke godta det, må finne andre løsninger.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #572 på: 06. Nov. 2007, 20:40 »
Ok så det som har blitt svindla skal få igjen litt av penga og saken er ute av verden og han kan få ro til og tenke ut nye metoder til og lure til seg penger ?

De skriver jo at de ikke vil tolerere at det drives med snusk. Han vil nok bli felt på aksjesalg-saken...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #573 på: 06. Nov. 2007, 21:20 »
Det spørs om ikke CW har noen gode forbindelser/kontakter med noen i ledelsen av supporter-unionen...

Det er rett og slett synd at supporterunionen ikke reagerer ovenfor CW og NUSSC....for det første er det skandale at han får fortsette etter alt han har gjort...og for det andre hindrer dette Newcastle fansen i Norge til å bli samlet under EN supporterklubb!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #574 på: 06. Nov. 2007, 21:47 »

De skriver jo at de ikke vil tolerere at det drives med snusk. Han vil nok bli felt på aksjesalg-saken...

Hadde dei det så hadde han allerede vert felt. Virke som di prøver og ro seg i land uten og måtte handle.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #575 på: 06. Nov. 2007, 23:08 »
Sjekk ut www.supporterunionen.no

Nytt fra Supporterunionen.Det har i den siste tiden vært en del skriverier om den Norske supporterklubbens drift i Aftenposten og andre media. Klubben er medlem hos oss, noe de har vært i ti sesonger. Det som har kommet fram av skriverier samt mailer til oss har omtalt klubben og dens leder som lite ærlig opp mot medlemmene. Dette syntes vi er meget beklagelig da ingen supportere i Norge skal føle seg lurt av en supporterklubb. Samtidig har det vært uklarhet om driften, men slik vi ser det nå er det Christian Weiseth som står for den daglige driften av Newcastles Norske supporterklubb. SBF har vært i kontakt med Weiseth, og han mener dette er sterkt overdrevet. Hans versjon er en litt annen og han har lovet følgende muntlig: Alle som tar kontakt med han og er misfornøyd med medlemskap årlig/ livstid skal få sine penger tilbake. Også LSK- Newcastle arrangementet vil han betale tilbake 30 % av, men det må gjøres henvendelser direkte til han og ikke slik som det er gjort nå via pressen. Vi som organisasjon for alle landets klubber håper dette ordner seg, og vil i motsatt tilfelle ikke tolerere at noen blir lurt. Oppfordrer også medlemmer og ta kontakt med oss på supporterunionen.no hvis det er tvil eller spørsmål konkret rundt denne saken.

Med vennlig hilsen
Ray Tørnkvist
Leder SBF

Ja la oss håpe alle medlemmer har vett til å kreve pengene sine tilbake. Oppfordrer dere til å sende kopi av kravet deres til Ray Tørnkvist. La han få kopi av alt korrenspondanse mellom dere som er medlemmer og CW. Er den påstanden sann så spikrer CW sin egen kiste. Han står jo og frem som leder av klubben igjen. Kanskje det er the revival of evil 2?

Haavard

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #576 på: 06. Nov. 2007, 23:13 »
Men det skal bli morsomt å se hvordan han skal forklare seg i forhold til aksjene :D

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #577 på: 07. Nov. 2007, 01:00 »
Kan to stykker eller flere her inne SCANNE denne aksjen og laste den opp på nett? Det blir jo aldri noe av denne aksjesaken om vi ikke får klare bevis på bordet. Alle sitter hjemme i hver sin kontorstol og føler seg sikre på at aksjen er falsk uten å gjøre noe med det. Hva med å sende inn KOPI av aksjen, KOPI av mailene som ble utvekslet i forbindelse med kjøpet og KOPI av banktransaksjonen hvor man overførte pengene til nussc@newutd.no, så skal jeg sende dette samlet til Supporterunionen, TV2 Hjelper Deg og politiet.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #578 på: 07. Nov. 2007, 01:11 »
Sendte denne mailen til Supporterunionen:

Sitat
Christian Weiseth "ga seg" tidligere i år og lot stafettpinnen gå videre til "Thomas Berg" som ingen hadde hørt om før. Etter at han også ble kritisert av supporterskaren på grunn av dårlig og slesk arbeid forduftet han og ble "erstattet" av "Lene Jensen", en annen person som dukket opp fra intet, som prøvde å vinne tilliten til de allerede misfornøyde NUSSC-medlemmene. "Hun" klarte å lure noen naive Newcastle-fans til å tro at alt var fryd og gammen igjen og mange kjøpte livstidsmedlemsskap i klubben. Etter en stund oppdaget imidlertid NUFC-fansen her i landet at alt slettes ikke var vel og bra med denne "Lene Jensen" heller, og hylekoret startet. Det hele endte med en artikkel i Aftenposten etter at fansen hadde sett seg lei av den profittorienterte, arrogante og lite demokratiske driften av supporterklubben og sendt inn mail i hopetall både til dere, forbrukerrådet og til diverse media. I artikkelen ble det stilt spørsmålstegn ved om "Lene Jensen", "Thomas Berg" og Christian Weiseth faktisk var tre forskjellige personer, berettiget nok. Da artikkelen ble offentliggjort ble også de Newcastle-tilhengerne som tidligere hadde støttet NUSSC rasende og kom med trusler om både politianmeldelse, henvendelser til forbrukerråd og så videre. Plutselig forduftet "Lene Jensen" igjen, og nå styres altså klubben av Christian Weiseth, som senest i artikkelen som ble publisert for en måned siden sa at han var "glad for å være ute av dette".

Hva gjør dere med dette? Er det mulig å få noen bekreftelse på at Thomas Berg og Lene Jensen faktisk er ekte personer som drev NUSSC, eller har dere ikke peiling på hva som foregår i klubbene under dere?

Setter pris på svar.

Mvh
Nordin Chena
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #579 på: 07. Nov. 2007, 10:02 »
Jeg sendte dem denne mailen:

Hei.

Ser at dere har kommet til enighet med Christian Weiseth rundt hans svindel blant medlemmene av NUSSC, og det er jeg fornøyd med. Hadde det ikke vært en ide og publisert dette andre steder enn kun på deres sider. På den måten vil kun en brøkdel av de som har blitt svindlet være klar over dette og ha mulighet til å få tilbake pengene sine. Jeg synes et minimum burde vært at han publiserte en sak om det på www.newcastle.no i tillegg til at han skrev en sak om det i neste medlemsblad.

Jeg synes som sagt at det er flott at dere har kommet til denne enigheten, men jeg må si jeg synes han slipper litt billig unna. Det er helt klart at han har svindlet folk bevisst, og jeg synes ikke det burde være rom for tilgivelser i slike saker. Det er også faktorer som ikke blir nevnt i deres sak, blant annet hvordan han har brukt falske identiter for å tjene penger og for å føre supporterklubbens medlemmer bak lyset. I tillegg kommer denne aksjesvindelsaken som er meget alvorlig, og som viser at dette overhode ikke er overdrevet.

Som sagt takker jeg for at dere har jobbet med denne saken og publisert den, selv om jeg synes dere har vært for snille. Så håper jeg at saken i aftenposten + deres erkjennelse gitt at den kommer ut til supporterklubbens medlemmer gjør at folk kan få tilbake pengene sine og at Christian Weiseth ikke får muligheten til å svindle folk igjen,

mvh
André S

siva83

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #580 på: 07. Nov. 2007, 18:58 »
Jeg har nå snakket med supporterunionen og de driver med undersøkelser enda. De som har aksjeer, kan de ta kontakt med meg på PM? det er 18mnd fengselstraff for den slags svindling. INGEN må sende inn de uten å ta kontakt. det er faktisk det eneste vi kan ta han på. Det andre han har gjort er egentlig "baggatellmessig" i følge både  politi og advokater. Men som sagt så kan vi ta han på det aksjesalget hans.

Ta kontakt...
« Siste redigering: 07. Nov. 2007, 19:02 av siva83 »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #581 på: 07. Nov. 2007, 20:37 »
Ber pent alle som har kjøpt falske aksjer av NUSSC å følge oppfordringen til Siv. Dere har ballen, ikke la denne sjansen gå fra dere!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #582 på: 07. Nov. 2007, 21:01 »
Ja la oss håpe det havner i retten. Jeg stiller opp som tilskuer.

Karl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #583 på: 08. Nov. 2007, 08:51 »
Ja la oss håpe det havner i retten. Jeg stiller opp som tilskuer.
Yess, det gjør jeg også!! ;D

Reagerer på denne setningen fra supporterunionen: "BF har vært i kontakt med Weiseth, og han mener dette er sterkt overdrevet. Hans versjon er en litt annen og..."

Dette sår tvil om han har gjort noe galt. Ser bare to grunner til dette; enten har han gode kontakter der, eller så lurer de ham til å føle seg trygg.

Har også tenkt på en ting: Er CW medlem av dette forumet også, eller inne her jevnlig, slik at han kan følge med på hva som skjer? Ting som er konfidensielt bør heller ikke ut her, send det til Siv.

Og på søndag knuser vi Mackems!!!!! :D
"There will be a handful of teams unbeaten so far this season in the Premier League on Saturday night and we will be one of them.” Kevin Keegan, 15.august 2008

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #584 på: 08. Nov. 2007, 10:07 »
Alle som vil kan vel gå inn her og lese, og det gjør nok CW også... Så folk bør være litt forsiktig med hva man poster her ja...