20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arbeidsgruppe mot NUSSC  (Lest 148694 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #540 på: 31. Okt. 2007, 19:21 »
De har jo nettopp hatt et styremøte hvor blant annet NUSSC-saken var oppe til diskusjon. I møtereferatet står ingenting om konklusjonen på denne saken fra deres side. Ser forøvrig også at styret går inn for fortsatt medlemsskap for NUSSC som supporterklubb for Newcastle i årsmøtet som skal være nå i november, og det uten anmerkninger... Kan noen kontakte ledelsen i Supporterunionen og be de nekte NUSSC videre medlemsskap! Jeg sender mail i allefall. Anbefaler at flere gjør det samme.

Det er jo horribelt!! Det spørs om ikke CW har noen litt for gode kontakter i det styret hvis denne saken bare har glidd mellom hendene deres!! >:(
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #541 på: 31. Okt. 2007, 20:21 »
Jeg har nå meldt min misnøye til supporterunionen, og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #542 på: 31. Okt. 2007, 21:14 »
Her er hva jeg har skrevet til de:

Til:   post@supporterunionen.no

Kopi:   

Emne:    Bemerkelse til styrets innstilling om fornyet medlemsskap for NUSSC som offisiell supporterklubb for Newcastle Utd.   

Hei,
ser at styret i sin årsberetning går for at Newcastle Utd's supporterklubb i Norge
ved Nordic Newcastle Supporters AS (som er det offisielle navnet på selskapet som
driver og eier Newcastle United Scandinavian Supporters Club - heretter NUSSC) blir
innstilt som medlem nok ett år til tross for at det i media er kommet frem mer enn
antydninger om at dette firmaet driver skikkelig useriøst (for å si det på en pen
måte...).

Ser også at saken har vært oppe til diskusjon i siste styremøte. Håper virkelig at
den årsberetningen var skrevet før oppslaget i media ble kjent.

Kan dere informere om det skjer noe mer fra dere i denne saken, eller vil dere
holde kortene tett inntil videre?

Håper virkelig dere informerer om det som er kommet frem i media på årsmøtet før
NUSSC blir tatt opp som medlem for neste sesong. Det er vel ikke å ta for hardt i å
si at Christian Weiseth er en luring og at han har svindlet til seg utallige hundre
tusener de siste 8 årene på uvitende Newcastle supportere. Hvilke andre
supporterklubber i Norge drives som et reint AS? Ingen vil jeg tro...

Dere skal ha honnør for at dere tar saken så seriøst og har tatt den opp på
styremøte. Håper bare at konklusjonen av det hele går i favør av alle Newcastle Utd
supportere i Norge, og IKKE Man Utd supporteren Christian Weiseth.

Mvh
Tidligere naiv og rundlurt redaktør av Scandinavian Magpies -
Ulf-Johnny Jenssen. 

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #543 på: 31. Okt. 2007, 21:44 »
Og har nå fått svar på mailen. Vil ikke legge den ut her i sin helhet da jeg ikke har spurt den som svarte meg om lov. Men det jeg kan si er at saken så absolutt IKKE er avsluttet fra noe hold, og det jobbes med saken videre.

Så mitt tips fremover er at vi har litt is i magen- uten at vi slutter å jobbe videre med saken. Dette er en komplisert og stor sak som må gås grundig gjennom før man buser ut i media/inn døra hos CW med et kamera på slep. Selv om han betaler tilbake til alle som ber om å få pengene igjen for at de "føler seg lurt" vil han slite med falsk markedsføring av aksjesalg, banketten m spillerne, samarbeidsavtalene m NUFC osv.

Det jeg ber alle som var på banketten om å gjøre er å sende et krav til CW om å få pengene tilbake, så får vi se om han holder ord. mailadressen er info@newcastle.no for de som ikke vet det.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #544 på: 31. Okt. 2007, 22:08 »
Han vil tilbakebetale 300 kroner, noe som selvsagt ikke er godt nok...

Lauritz

• Gjest
« Svar #545 på: 31. Okt. 2007, 22:53 »
Har vært uten nett ei stund nå, og har ikke fått med meg så mye..
Hva i heite er det som skjer?
Jeg er fortsatt medlem i NUSSC, men skal ut fort som f..
Er det bare å sende mail til info@newcastle.no og si at du vil si opp medlemsskapet??

Jeg er med å støtter opp under aksjonen mot Weiseth, og håper han ender i fengsel.. Forbanna svindler!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #546 på: 31. Okt. 2007, 22:59 »
Det er på tide du kommer deg ut av helvetet du også. Og ja, det er bare å sende mail til info@newcastle.no og forklare at du ønsker å si opp medlemsskapet. Det bør kunne gå bra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #547 på: 01. Nov. 2007, 06:41 »
Han vil tilbakebetale 300 kroner, noe som selvsagt ikke er godt nok...
Nei det er ikke godt nok- helt enig.

Har vært uten nett ei stund nå, og har ikke fått med meg så mye..
Hva i heite er det som skjer?
Jeg er fortsatt medlem i NUSSC, men skal ut fort som f..
Er det bare å sende mail til info@newcastle.no og si at du vil si opp medlemsskapet??

Jeg er med å støtter opp under aksjonen mot Weiseth, og håper han ender i fengsel.. Forbanna svindler!!

Jeg er veldig redd dette er tilfelle for veldig mange...

Karl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #548 på: 01. Nov. 2007, 09:02 »
Ulf. Etter å ha sett bildet ditt begynner jeg å lure på om det er du som er Lene ;) ;D

Har nå skrevet følgende mail til CW:

Hei!

Grunnet utallige brutte løfter om medlemskort+++++ (fikk det ikke nå heller, selv om noe annet stod i bladet), vil jeg nå melde meg ut av NUSSC.

Jeg krever av samme grunn årets medlemskontigent refundert.

Pengene kan settes inn på konto nr.: ****.**.*****

Mvh

Karl Eliassen
karlel@ulrik.uio.no

Jeg skal poste svaret her. Når det er kommet, håper jeg flest mulig av dere andre som fremdeles er medlem gjør det samme.

Tror ikke jeg får pengene igjen, men siden dette er et AS og han ikke har holdt hva han har lovet i flere år, så har jeg vel krav på flere års kontigent refundert. Noen advokater der ute?

Og til dere som jobber med saken: STÅ PÅ!!!!!!

Karl!
"There will be a handful of teams unbeaten so far this season in the Premier League on Saturday night and we will be one of them.” Kevin Keegan, 15.august 2008

Petter Sunde

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #549 på: 01. Nov. 2007, 17:41 »
Det må da være mulig å benytte seg av angreretten her, for de/oss som har betalt for lenge siden og som nettopp har mottatt bladet. Det er en angrerett. Man kan returne varen innen 14 dager. Da skal man gi melding til selger om hvordan returen vil skje. Husker ikke hvor lenge den det er jeg fikk bladet, men begynner vel å nærme seg den fristen. Ender fristen i helgen gjelder neste mandag. Fristen er overholdt dersom meldingen er sendt innen fristen har løpt ut. Skal man levere tilbake bladet, må det ha samme tilstand som da man fikk det.

Ved kjøp av bokverk der det er avtalt at bokverket leveres som delleveranser over tid, begynner fristen å løpe når forbrukeren har mottatt det første bindet og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 på foreskreven måte, forutsatt at dette gjør det mulig for forbrukeren å danne seg en oppfatning av hele bokverket.

Er sikkert noen som er bedre på jus enn meg, som kan tolke loven bedre. Men har hatt noe rettslære på Norges Handelshøyskole (kjøpsloven, forbrukerkjøpsloven og avtalerett, men ikke angrerettloven), så kjenner litt til hvordan man skal tolke. (fikk dessuten A)

http://www.bedin.no/php/d_emneside/cf/hApp_101/hPKey_301/hParent_14/hDKey_1

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #550 på: 01. Nov. 2007, 17:57 »
Sendt mail til Weiseth i går:

"Jeg betalte for denne såkalte banketten mot Lillestrøm. Jeg skal ha
refundert beløpet, ellers går jeg til politiet."

Fikk svar:

"Bekrefter å ha mottatt din mail og sendt deg et forslag til løsning i
posten i dag."

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #551 på: 01. Nov. 2007, 18:18 »
Tviler på at angrefristen gjelder her siden man betaler for et medlemskap og "ikke for bladet". Tok du ann? Men man kan kreve pengene tilbake om han ikke oppfyller det som et medlemskap skal inneholde. Spesielt det med at blad ikke mottas og kommer alt for sent og slike ting.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #552 på: 01. Nov. 2007, 19:25 »
Men man kan oppheve kjøpet hvis det ikke holder det som det er lovd... Si fra hva du får tilbud om da Eivind... Jeg fikk tilbud om 300, noe jeg ikke er fornøyd med. Da er politiet et bedre alternativ...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #553 på: 01. Nov. 2007, 19:32 »
Få gjengen som har blitt svindla sammen og gå til politiet eller media eit eller anna. For om ein ikkje planlegger noke sammen her og bare skriver dritt på forumet som me har gjort fleire ganger så kommer CW til og vri seg unna nok ein gang. Det er rein fakta. Og det er på tide og få den svindleren om ikkje bak lås og slå så ilafall langt onna Newcastle fansen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #554 på: 01. Nov. 2007, 21:12 »
TV2 Hjelper Deg er en god mulighet!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg