20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: En skikkelig "bli kjent tråd"  (Lest 20825 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: En skikkelig "bli kjent tråd"
« Svar #15 på: 10. Aug. 2007, 01:28 »
Var på oppvisningskampen mellom VIF og ManUtd under Norway Cup for en god del år siden. Var da Newcastle supporter og skulle holde med VIF. Var svak for Schmeichel, og det ende opp med et kjøp av ei ManUnited tskjorte. Tilgi meg. Men dei selgte det liksom over alt.

Var og på den kampen, Den med det Kah skuddet i krysset? :p
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 10. Aug. 2007, 15:26 »
Jeg håper du har brent den Manu-skjorta nå, Nikolaien. Evt. tjent gode penger på den, og brukt pengene til å erstatte den med en newcastle-trøye.

Uansett hvem man holder med av VIF og Manu er man en stakkarslig taper, men dessverre er det ikke alle som er intelligente nok til å se det.

Savner oppvisningskampene under Norway Cup. Savner kampene mellom Rosenborg og Liverpool.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 10. Aug. 2007, 22:54 »
Navn: Ole Christian Valstad
Alder: 18
Bosted: Reiser Jorda rundt for øyeblikket. Vet ikke hvor jeg bor når jeg kommer til Norge igjen
Ble Newcastle supporter fordi pappa sa at Shearer var best og da han gikk til Newcastle begynte jeg å heie på laget.
Spiller: Shearer. Men Given og Robert står også veldig høyt.
Kamp: Er neimen ikke sikker, men 3-2 seiern over Sunderland står høyt pga at jeg var der.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 10. Aug. 2007, 23:37 »
Apropos Sunderland, 4-1 kampen for to sesonger siden burde jeg kanskje ha ført opp på presentasjonen av meg selv. Ingenting er som å gruse Sunderland.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 11. Aug. 2007, 00:26 »
Jeg håper du har brent den Manu-skjorta nå, Nikolaien. Evt. tjent gode penger på den, og brukt pengene til å erstatte den med en newcastle-trøye.

Den ligg nederst i ein skuff. Kunne liksom ikkje gi den vekk/selge. Da hadde jo kompisane vist at eg faktisk at eg kjøpte den, hadde jo vert SKANDALE. Har ventet på det rette øyeblikket ei kan brenne den på. Må bli noe liknandes 4-3 eller 5-0.

Hakke peiling Benson. Eneste eg husker var at den endte 2-2

kvalvik

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #20 på: 11. Aug. 2007, 03:12 »
Navn: Alf Kvalvik
Alder: 24 (1983)
Bor: Trondheim
Yrke: Kontor-rotte
Hvordan ble jeg Newcastle supporter: Ville ha ett lag som ikke alle andre heiet på, bestemte meg dermed for newcastle i opprykksesongen 92/93. Det at de var svart og hvit hjalp også, pluss at jeg hadde fått med meg at de spillte offansiv fotball.
Favoritt spiller: Shearer

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 12. Aug. 2007, 14:18 »
.
« Siste redigering: 14. Jan. 2018, 04:56 av HÃ¥vard »
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 12. Aug. 2007, 14:58 »
Navn: Tim Buch
Alder: 21 (1986)
Yrke: Lettmatros på en ankerhandler.
Ble Newcastlesupporter fordi: Pappa var det, så jeg hadde pent lite valg akkurat der. Ikke det at jeg trenger noe annet lag.
Favorittspiller: Vanskelig. Var alltid veldig svak for Philippe Albert. Nå for tiden er det ikke noen spesielle spillere. Liker stort sett alle Newcastlespillere, med ett, kanskje to unntak.
Beste Newcastleminne: Vanskelig å komme utenom Feyenoord, Leeds, Tottenham, Liverpool og Man Utd kampene. Umulig å avgjøre hva jeg likte best.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 13. Aug. 2007, 16:15 »
Navn: Andrè Sandvik
Alder: 19 (1988)
Yrke: Friår fra skole og jobber som brannsikrer.
Ble Newcastle supporter fordi: Jeg heiet bare på Alan Shearer når jeg var liten. Han spilte da på blackburn. Når han ble solgt skiftet jeg.
Han er også min all-time favorittspiller.
Har ingen spesielle kamper som jeg synes bør være min beste. Jeg var for liten når vi knuste manu til å nyte det skikkelig.

Men det beste Newcastle minnet mitt er Avskjedskampen til Shearer, Da var det frysninger gjennom hele sermonien, og til og med litt tårer.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 13. Aug. 2007, 17:37 »
Ble Newcastle supporter fordi: Jeg heiet bare på Alan Shearer når jeg var liten. Han spilte da på blackburn. Når han ble solgt skiftet jeg.

Samme her. Tror Newcastle fikk mange nye supportere den dagen!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 13. Aug. 2007, 18:19 »
Husker vi holdt på å samle på noen klinkekuler, med bilde av fotballspillere i på den tiden. Jeg hadde en med Alan Shearer i Blackburn-drakt, og en sånn liten figur av spillerne med stort hode, som også var han i Blackburn-drakt. Dette var før jeg var skikkelig interresert i fotball, og jeg og en kompis ''heiet'' på Chelsea fordi Tore Andre Flo var en av de få fotballspillerene vi kunne navnet på og at han var norsk. Utenom Flo, så var det faktisk bare Alan Shearer og en eller to andre fotballspillere jeg visste skikkelig hvem var på den tiden (jeg tror jeg var rundt tre-fire år gammel).

Og gjett hva jeg fant da jeg ryddet i noen skuffer med gamle ting i for en måned eller to siden? Klinkekulen med Alan Shearer og figuren av ham! Det var faktisk de eneste jeg fant, noe som var litt rart, for jeg mener å huske å ha hatt en femten-tjue stykker av dem.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 19. Aug. 2007, 11:56 »
Navn: André
Alder: 22
Bosted Bergen. Kommer opprinnelig fra Kristiansund
Yrke: Studerer på Handelshøyskolen. Ellers jobber jeg på vinmonopolet og spiller fotball.

Ble Newcastlesupporter: Var vel rundt den tiden Shearer kom til klubben.

Beste kamp: Opplevd to fantastiske kamper på SJP. (3-2 over Sunderland og 3-0 over City med 2 mål av Shearer) De som sitter friskest i minne utenom det må være 4-3 seirene over Man U og Leeds. 3-2 seieren over Feyenoord var også magisk.

Favorittspiller: Shearer var jo alltid en favoritt. Trykket også Woodgate og Parker til mitt bryst da de var i klubben, har navnet deres på de to siste draktene jeg har kjøpt. Per dags dato har jeg ingen storfavoritt, men Milner, Taylor og Given står høyt i kurs. Spent på kjøpene av Smith og Barton. Regner med jeg trykker navnet til en av de to på min neste drakt :)

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #27 på: 25. Aug. 2007, 23:09 »
Apropos minner. Jeg har vært på endel Newcastle-kamper i England etterhvert, men min beste kampopplevelse var faktisk en kamp jeg aldri så. Liverpool - Newcastle i påsken 1996.

Jeg satt på ei primitiv hytte på høyfjellet i Rogaland. I meterjukk snø, tindrende klarvær og en fantastisk stjernehimmel, satt jeg og hørte på Liverpool - Newcastle på en steingammel, batteridrevet originalradio fra 1940 foran ett stearinlys og en parafinlampe. Så høyt til fjells var inntaket helt klart på Radio FiveLive. Kombinasjonen frost, snø, praktfull natur og en thriller av en kamp, høyt til fjells flere kilometer unna fremmede folk - pluss noen fantastisk engasjerte radiokommentatorer - gjorde den 4-3-kampen til min hittil største Newcastle-opplevelse. Det var ganske enkelt magisk! Det er helt utrolig å kunne si noe slikt om en kamp jeg aldri så rent visuelt!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 26. Aug. 2007, 01:07 »
Og som "vi" tapte!!  :'(

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #29 på: 27. Aug. 2007, 02:53 »
Sitat fra: Tønsberg
I årene før var jeg man utd fan.
Skamme seg! >:(

Og jeg som ikke er videre stolt over å ha vært Blackburn-supporter et års tid, før jeg ble frelst...

Hehe,samma her Joakim. Nå hadde ikke jeg peiling på fotball på den tida da, begynte vel ikke å følge med skikkelig før i den første sesongen til Shearer
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."