20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: En skikkelig "bli kjent tråd"  (Lest 20823 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: En skikkelig "bli kjent tråd"
« Svar #30 på: 27. Aug. 2007, 08:58 »
Navn: Bjørn Inge Furuli
Alder: 32 (er jeg eldst her eller?)
Yrke: Jobber i Mannskapsavdelingen til et kjent norsk offshorerederi. (Rekrutterer lærlinger/kadetter og andre sjøfolk, og sørger for at kurs og sertifikater er i orden)
Bor: Eidsnes ved Ålesund
Ble NUFC supporter da KK tok over skuta. Var ikke så rent lite stolt da flere og flere av kompisene mine begynte å ha oss som 2.lag. Ble overmodig da vi ledet serien med 12 poeng på Scums, og inngikk et veddemål der jeg måtte legge opp hvis vi ikke vant serien. Alle vet hvordan det gikk, så i årene etterpå har jeg ikke spilt organisert fotball, med unntak av 1 år universitetsfotball i Liverpool.
Favorittspiller: Big Al er det selvsagte svaret, men jeg var også stor fan av Tino Asprilla, Keith Gillespie (Før episoden med Shearer), Ginola, Batty og Ferdinand. Av dagens spillere er det nok Given, Taylor, Zoggy og Milner som er favorittene.

Beste minne var 5-0 mot scums (var plutselig alene på fotballpubben i Kristiansund.. ;D)
Jeg har vært på flere Newcastlekamper live, men bare 1 på St.James' så det minnet kommer høyt opp på lista (NUFC - Charlton 3-0 i April 2002). Vi satte 3 klubbrekorder den kvelden, ved Shearer, LuaLua og ?, men husker ikke hva slags rekorder. Var også et godt minne da jeg var på Everton-Newcastle, og alle på fotballpubben der trodde jeg og en kompis hadde reist fra Norge for å se kampen og heie på everton. Vanket mange gratis pils + et radiointervju, der jeg ble oppmuntret til å banne på Norsk, og gi et forhåndstips på Norsk. Dreit dem skikkelig ut, men måtte ro meg litt inn igjen, og sa derfor at jeg håpet at Big Dunc scoret hvis Everton fikk seg et mål...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 27. Aug. 2007, 15:13 »
Jeg var den eneste som var på fotballpuben i Kristiansund i Newcastledrakt i jula når Newcastle møtte Man U. Fantastisk følelse da Milner dunket det skuddet i krysset :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 28. Aug. 2007, 16:21 »
Jeg er stolt over å ha vært vitne til hvordan Liverpool-supporterne forlot puben en etter en fem-ti minutter før slutt i seieren mot Pool i fjorårssesongen. Ingenting slår den følelsen.

Jeg har aldri vært alene på en fotballpub, men jeg har vært ensom Newcastle-supporter opptil flere ganger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 25. Mars 2008, 23:33 »
Sender denne til topps igjen jeg! Kommer stadig til nye og hyggelig om dere vil slenge inn litt info her! ;)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #34 på: 26. Mars 2008, 01:00 »
Nå har jeg vært medlem her siden i sommer, men har ikke sett denne tråden tidligere.
Så da gir jeg alle en gyllen mulighet til å stifte bekjentskap ;)

Navn: Anders M. Limmesand
Alder: 19. (29.09.88)
Yrke: Lærling som barne- og ungdomsarbeider. Ferdig til sommeren, da blir det nok fabrikken her på Raufoss^^
Hvordan ble du Newcastle supporter og når ble du det: Husker ikke alt slik helt eksakt, men Shearer's ankomst til klubben. Og forrige æraen under Keegan. Var ikke gamle gutten, og alle vennene heiet på Liverpool og Manchester U. Følte det ikke var noe for meg, dermed ble det The Magpies :)
All time favorite Newcastle spiller: Finnes ingen andre helter for meg enn Alan Shearer :D
All time favorite Newcastle kamp: Litt usikkert, da jeg ikke husker alt for mye fra de gode gamle dager :P
Men husker godt bortekampene mot Feynoord og Inter i CL, og noen andre kamper fra sent 90-tall, tidlig dette millenium ;)
« Siste redigering: 26. Mars 2008, 01:03 av Anders28 »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #35 på: 26. Mars 2008, 08:02 »
Navn:  Lars Arild Stordal
Alder:  13.09.78.. Blir 30 en lørdag ;) Overgangsalderen er neste.
Yrke: Lager arbeider Ved Schenker i Kr. Sand. Jobber 3 skift å er Hovedvernombud.

Jeg hadde vel flere Fotballag i min barndom. Men hadde aldri et skikkelig hjertebarn, før jeg i en kamp mellom Newcastle - Blackburn plutselig ble vilt forelsket i dette fantastiske laget. Vet ikke helt hva som skjedde, men det kriblet i hele kroppen. Skjønte da hva som hadde skjedd ;) å ifra den dag har det ikke vært tvil. Tapte forresten den kampen 1-0  >:( Men det hindret meg ikke. Shearer spilte forresten for Blackburn. 

Beste spiller: Alan Shearer, men like bak der kommer faktisk Robert Lee.
Beste minne: Usikker, men 5-0 mot United, 7-1 mot Tottenham å 4-3 mot Leichester. Shearer scoret på et frispark målt til 135 km`t :o Vi lå itilegg under 3-1 men med 3 mål av Shearer det siste på overtid, ja herregud har aldri skreket så mye før (nesten iallefall)

Jeg er stor fan av Steven Taylor, å har stor tro på denne lokale gutten 8)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Jani

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #36 på: 26. Mars 2008, 09:40 »
Navn: Jan Ove H. Rake
Alder: 01.08.88 altså 19 år
Yrke: Lærling i NDT-kontrollfag ved Rosenberg Verft, for de som ikke vet hva det er så kontrollere jeg en ferdig sveis.

Jeg har 2 fotballag i min tid og begge har altså Allan Shearer spilt for og det er altså Blackburn og Newcastle. og nå altså Newcastle begrunn av at Alan Shearer ble kjøpt til klubben vår.

Beste spiller: Alan Shearer
Beste minne: Litt Usikker her, men seieren mot Fulham i helga kan nevnes fordi det var min andre kamp som jeg har sitt og vi vant.
Beste spiller på dagens lag: Oba Martins og James Milner

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #37 på: 26. Mars 2008, 15:22 »
Navn: Aslak B.Petersen
Alder: 19 år - blir 20 om en uke
Yrke: Siste år på vgs, skal på folkehøyskole i Drammen neste år.

Husker ikke hvorfor og når jeg ble Newcastle-supporter. Det har bare alltid vært sånn.

Beste spiller gjennom tidene: Alan Shearer, men hadde også utrolig sansen for Temuri Ketsbaia
Beste minne: Newcastle - Charlton 3-1. 20. mars 2004. Min første og foreløpig eneste på St. James. Shearer med to mål, Jenas med ett. Er så utrolig glad for at jeg fikk se han score før han la opp. Ellers er 5-0 seieren over Mænju et fantastisk minne, men også 7-1 seieren over Tottenham huskes med glede.
Favorittspillere på dagens lag: Taylor og Given
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #38 på: 26. Mars 2008, 16:32 »
Har vel glemt å skrive litt her jeg også gitt...

Navn:Ulf-J. Jenssen
Alder:32 (1975 modell) Nei Bjørn Inge, du er ikke nødvendigvis den eldste her ;)
Bosted:Har leilighet i Bodø, men er opprinnelig fra en liten bygd utenfor Finnsnes i Midt-Troms
Yrke:Energimontør/Anleggsleder i et selskap på Fauske (utenfor Bodø). Jobber med alt innenfor utbygging av fiberoptikk (ftth= Fiber To The Home) - for tiden jobber vi i Finnmark.
Hvordan ble du Newcastle-supporter og når ble du det: Var drittlei maset om Mæn jU, Leeds og Liverpool i min omgangskrets. Fant så ut at Newcastle slet i bunnen av 2 div og sto i fare for å rykke ytterligere ned. Var nok Arne Scheie som rapporterte om elendigheten for den gamle storheten (kl 19.30(?) på søndagens sportsrevy) og at klubben som hadde fostret spillere som Beardsley, Gascoigne, Waddle og hvor Keegan m.fl gode spillere hadde spilt, nå sto i fare for å rykke ytterligere ned. (Gud som jeg "savner" de gode gamle dagene hvor ett av ukas høydepunkter var sportsrevyen...) Da jeg i tillegg fant ut at de var fra Nord i England var jeg solgt. Fatter'n kunne også tilføye at Manageren (Ossie Ardiles) var en av spillerne på Brasil da de vant VM i 78, og at han var kjent for sin offensive fotball som manager. ENDELIG hadde jeg funnet mitt Engelske lag! Det var et lag jeg kunne "identifisere meg med". Før det var det mer Nederlandsk fotball. Jeg var STOR fan av det Nederlandske landslaget (EM 88) og ikke minst vår egen storscorer Halvard Thoresen. Når så Keegan kom på banen for å redde klubben ikke mange mnd etter var jeg overlykkelig.
Favorittspiller:Oy det blir vanskelig, Beardsley, Sir Les, A.Cole, Phillip Albert, Solano, Shay Given, Alan Shearer m.fl er alle store helter - De to sistnevnte er vel de største.
Beste kamp: Også her er det mange minner. Barca seieren, 5-0 over Man U, "Match of the decade" selv om det ble tap mor L'Pool, men den største er nok lørdagens seier mot Fulham. Første seieren til King Kev i hans andre runde som manager var bare stort. Stemningen på kampen og hele reisen min hvor jeg bodde hos min nye "familie" gjorde nok inntrykket ennå bedre.

PS! Jeg har en "unbeaten record" på kamper jeg har sett live, 1 uavgjort og 3 seire. Så hvis klubben starter å slite igjen må jeg vel bare ta meg råd til en ny tur ;)

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 26. Mars 2008, 17:37 »
Jeg har 4 seire og 1 uavgjort i mine livekamper :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 26. Mars 2008, 17:52 »
Jeg hadde en god statistikk helt frem til jeg var på Old Trafford i januar! :P

Ole939

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #41 på: 27. Mars 2008, 18:09 »
Navn: Ole Rafoshei
Alder: 14 (10.7-1993)
Yrke: Elev.
Hvordan ble du Newcastle supporter og når ble du det: Helt siden fødselen trolig, fikk min første Newcastle drakt i dåpsgave!
All time favorite Newcastle spiller: Min far hadde Jackie Milburn, så det ble han på meg og.    Hadde også noe for Ketsbaia!   Favoritten nå er Milner.
All time favorite Newcastle kamp: Min første kamp på St.James' Park i 96', den fantastiske kampen mot Manchester United. Jeg var da bare en liten unge, men husker ennå litt.
Men husker best Newcastle-City i 2006, Owen scorte etter 27 minutter tror jeg.
Husker også meget bra Derby-Newcastle kampen i 2000 tror jeg, 4-3 tror jeg det ble til slutt.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 27. Mars 2008, 18:40 »
All time favorite Newcastle spiller: Jackie Milburn

Første jeg har hørt om som har en favorittspiller han aldri har sett i "live" (i todelt betydning)...

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
« Svar #43 på: 27. Mars 2008, 19:42 »
Torleif Landstad
alder: strax 22 (29,04,86)
yrke: Tømrer (Kjell Hagen AS)
Hvordan jeg ble newcastle supporter: enkelt og greit Alan Shearer!
All time favorite Newcastle spiller: Alan Shearer
Favorittspiller nå: Obafemi Martins
ellers: har samboer og en sønn på snart et år (02,06,07)! Metal-head, som høre på balck,death,trash og heavy metal!! og litt rock, country og elekrtronica!
spille bedrifts fotball på metal-head laget Satans Sluts! dær spiller jeg spiss(sikkert derfor jeg har de favoritt spillerne jag har)! digger humor, south park, simpson, family guy, monthy phyton, black adder, black books, little britain, alt av harald eia og bård tufte johansen osv osv!
også fantasy litteratur: tolkien(lotr, hobbit, silmariliaon) og div forgotten realms! leser sojurn nå, tredje bok i the dark elf trilogy!
tegneserier: x-men, the punisher, pondus og M.
film: STAR WARS (episode 6 er best), lotr, hardass action filma, og tåpelige komedia!

finn mæ på facebook(bare søk på navnet mitt) og myspce( www.myspace.com/toralw ) feel free to send me a friend request!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

Noreng

• Gjest
« Svar #44 på: 27. Mars 2008, 20:54 »
jeg har 2 seiere  :D