20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 395837 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #105 på: 11. Nov. 2007, 21:54 »
Nå synes jeg egentlig du fabler fælt Lars Arild!
De etterforsker ikke Barton for det han har gjort tidligere, men for den unødvendige stemplingen i ballene! på Etuhu etter at dommeren hadde blåst vel!? Det var en totalt unødvendig handling av Barton, og det skulle egentlig bare mangle om ikke FA skulle etterforske denne saken.

Istedenfor å syte over at han blir straffet for det han har gjort tidligere, synes jeg du heller bør spørre når i hellvette han skal lære og oppføre seg og gjøre det han får betalt for, nemlig spille fotball. Han må nå snart begynne å skjønne at han skader ikke bare seg selv med slike handlinger, men svekker laget i tillegg. Dette vil ikke vi supportere ha noe av, og især ikke unødvendige gule og røde kort. Det var Barton heldig han slapp unna med igår.

SKJERPINGS Barton!!!  >:(

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 11. Nov. 2007, 22:05 »
Takk, Frode. Selvsagt skal slike ting slås hardt ned på!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 11. Nov. 2007, 22:19 »
Noen som kan skaffe klipp til episoden?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #108 på: 11. Nov. 2007, 23:07 »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 11. Nov. 2007, 23:22 »
Så Big Als analyse fra kampen i en annen tråd her, der avsluttet det med bilder fra taklingen. Den var rett og slett stygg, og rettet mot testiklene. Slikt skal ikke forekomme, selv om han er langt fra første spiller i denne klubbens historie til å gjøre slike ting i opphetede situasjoner. Men fyfy, og jeg tror nok han ender opp med en liten suspensjon for den.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Ø.L

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #110 på: 12. Nov. 2007, 03:57 »
Barton fortjener nok å suspenderes for denne episoden, IKKE pent. Håper han kan holde hodet kaldt fremover, for mange kan gå for å "egge" han opp vel vitene at han er en tikkende bombe, hvertfall nå og da.
Hvis han skulle ende opp med noen kamper på sidelinjen er jeg uansett ikke særlig bekymret, mannen er ikke i form enda. Synes han var veldig svak i helgen. Emre derimot markerte seg bedre, så da får vi testet en annen ved hans side imens.
quot;Jeg dro til Nederland full av optimisme, men allikevel sikker på at vi skulle tape"
"Det var grusomt varmt i Nederland, men gutta spilte som om det skulle være +11 grader"
KKR vm kvaliken '93

Newcastle-Lyn

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #111 på: 12. Nov. 2007, 11:06 »
Ja den taklingen fortjener selvsagt suspensasjon. Det er helt utrolig stygt. Blir forbanna når jeg ser sånne idioter ute på fotballbanen. Få ham i ut i minumun 3 kamper.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #112 på: 12. Nov. 2007, 13:38 »
Du ble vel forbanna når Shearer gjorde stygge ting også du vel?

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #113 på: 12. Nov. 2007, 14:23 »
Er han paavirket av soennen? Saa kona hentet han paa rugbytrening og rugby er som kjent liiiiiiittt mer voldelig enn fotball.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 12. Nov. 2007, 17:06 »
Ja den taklingen fortjener selvsagt suspensasjon. Det er helt utrolig stygt. Blir forbanna når jeg ser sånne idioter ute på fotballbanen. Få ham i ut i minumun 3 kamper.
Du vet at det er en av våre spillere du snakker om her? Hørte ingen som reagerte på denne måten da Shearer sparket ned Lennon for mange herrens år siden.

Denne hendelsen er stygg, ja. Helt klart. Og det skal ikke forekomme. Men jeg er enig med Big Sam i at på grunn av Bartons bakgrunn så får denne episoden langt, langt større oppmerksomhet enn den bør ha. Jeg synes det vil være ekstremt synd om Barton skulle bli utestengt. Og jeg mener at når dommeren lot være å slå ned på denne episoden da den skjedde, så er det ingen vits i å dra dette langt, langt, langt ut av proporsjoner i etterkant.

Mot Grimsby i ligacupen i 2005 fikk Shearer en veldig stygg albue i trynet av Grimsbys kaptein. Reaksjonene på diverse fora var på samme måte som nå. En forferdelig hendelse, som må slås veldig hardt ned på. FA gjorde ingenting med episoden i etterkant, fordi dommeren ikke gjorde noe der og da. Hvorfor skulle Barton behandles annerledes, bare på grunn av at han har et heller voldelig rykte?

Jeg står selvsagt fremdeles på at Grimsby-kapteinen burde blitt straffet av FA i etterkant, men når FA ikke har praksis for å gjøre noe med slike episoder i etterkant, så bør det ikke skje nå heller, bare fordi at synderen heter Joey Barton.

Hvis Barton skal straffes, synes jeg klubben skal gjøre det. Ikke FA. Til Bartons forsvar skal det sies at han var klar over at han hadde gjort noe ulovlig, og selv om han ikke direkte ba om unnskyldning så han ganske så skyldig ut.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 12. Nov. 2007, 18:54 »
FA kommer ikke til å straffe Barton, dermed er både vi og Barton heldige.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 12. Nov. 2007, 21:17 »
http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=478632

Barton sier han ikke mente å skade Etuhu.

Så jo ut som det var meningen, men ting går jo veldig fort og håper Barton er ærlig. 

BallaJazz

• Gjest
« Svar #118 på: 13. Nov. 2007, 07:25 »
Godt å høre.Jeg personlig synes han ikke burde få karantene heller ..såklart vill man ikke ønske å få spillere fra sitt eget lag utestengt.Kanskje ved ekstreme tillfeller men jeg synes ikke detta er grunnlag nok for det.Barton er en spiller med høy tenning og behøver ikke å bety han mente det men at det er tenninga i kroppen som bare tar litt overhånd til tider og det er sånt som skjer med denna type spillere.Gir 110% i hver duell og noen ganger blir det over tenning ;D

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #119 på: 13. Nov. 2007, 08:42 »
Er faktisk enig å mener det er korrekt at han ikke for en karantene. Vist man ser grunnen til at den stemplingen skjer?? Tror han kommer inn i den taklingen med fart å blir løftet opp på et merkelig vis, eller hopper opp å mister litt balansekontroll. Det er ikke 100% bevist tror jeg. Men det ser ikke fint ut da. Så skjønner vist folk vil straffe han, men jeg er ikke en av dem altså..
Vist noen har kampen på dvd eller kan finne kampen\taklingen tror jeg folk vil få en annen oppfatning av hva som egentelig skjer. Iallefall når du tar med det som skjer før denne spesielle hendelsen..
Men uansett Barton, dette er noe du kan ta lærdom av, sånn at det ikke gjentar seg ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.