20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: AZ Alkmaar - Newcastle  (Lest 72565 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: AZ Alkmaar - Newcastle
« Svar #360 på: 16. Mars 2007, 21:36 »
med de skadene newcastle har hatt i år så er det et under at vi har gjort så bra som vi har, dette nevner jo den ene ekspert-kommentatoren etter den andre når jeg ser Newcastle-kamper på engelske kanaler.
Gi Roeder resten av denne sesongen får vi dømmer han. Tror og håper på at nå som vi endelig har en kvalitetsbenk, så vil resultatene komme.

Men skjønner de som er skuffa etter gårsdagen, med det laget vi stilte i går kunne vi, og burde kanskje gått videre, men fotballen er og forblir rund!

Opp med humøret gutta, det kommer garantert bedre tider;)

I går hadde vi spillere som Zogbia, Emre og Milner på benken. Mener du at det laget vi stilte i går ikke er godt nok til å slå et lag som kostet mindre enn det Michael Owen kostet Newcastle alene? Det utrolige er at folk ikke ser at vi spiller like RÆVA uansett hvilken startellever vi bruker. Hvilke spillere mener du må være tilbake fra skade før vi ser et godt Newcastle lag som spiller flott fotball? Vil alt ordne seg når Owen kommer tilbake? Ikke en dritt har hjulpet etter at Dyer, Duff, Emre, Zogbia, Given og Parker kom tilbake fra skade, så hvorfor skal det hjelpe når Owen er tilbake?
Poenget er vel at ettervirkningene av skadene sitter litt dypere enn som så. Når vi har slitt så mye med skader i hele år har vi ALDRI i verden hatt en sjanse til å samspille laget. Der motstanderne våre har hatt dager, uker og måneder med minimale skadeproblemer, husker jeg at det var en stund det så vidt var A-lagspillere på NUFC treningene.

Skal man samspille laget må "alle" spillerne være "mye" på trening, og jo mere de er samlet, jo mere de trener sammen, desto mer samspilte blir de!

En annen ting er skader setter spillerne selvfølgelig litt tilbake, av og til mye tilbake! Dvs at det tar lenger tid før de er i skikkelig god form, og enda lenger tid før de er skikkelig samspilte!

Jeg er dritt lei å høre om dette skadepisset. Er skader også unnskyldninger for manglende innsats (som flere engelske sportsjournalister skriver om i dag) og håpløse taktiske egenskaper?

::)  :-*  ;)  ;D

Enig Frode!!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

AZ Alkmaar!

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #361 på: 16. Mars 2007, 22:35 »
Hey gutta, hva med å bare innse at AZ er et bedre lag.
Dere vet dere møtte europas mestscorende lag, som ikke har tapt en europakamp hjemme i det hele tatt (og det er 30 av dem)
AZs spill i Newcastle var begredelig.. hakke sett verre. De ble nok tatt litt på senga etter å ha sett litt for lett på motstandern. Vel etter litt tenketid klekket Van Gaal ut en bedre plan for å få has på dere og etter å ha sett matchen burde det hele endt med 5-1 eller no.

Lista over gode lag som har måttet bøye seg for AZ blir stadig lengre, og i Tyskland venter Werder

Die beste club van netherland spilt in alkmaar, az

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 16. Mars 2007, 22:37 »
med de skadene newcastle har hatt i år så er det et under at vi har gjort så bra som vi har, dette nevner jo den ene ekspert-kommentatoren etter den andre når jeg ser Newcastle-kamper på engelske kanaler.
Gi Roeder resten av denne sesongen får vi dømmer han. Tror og håper på at nå som vi endelig har en kvalitetsbenk, så vil resultatene komme.

Men skjønner de som er skuffa etter gårsdagen, med det laget vi stilte i går kunne vi, og burde kanskje gått videre, men fotballen er og forblir rund!

Opp med humøret gutta, det kommer garantert bedre tider;)

I går hadde vi spillere som Zogbia, Emre og Milner på benken. Mener du at det laget vi stilte i går ikke er godt nok til å slå et lag som kostet mindre enn det Michael Owen kostet Newcastle alene? Det utrolige er at folk ikke ser at vi spiller like RÆVA uansett hvilken startellever vi bruker. Hvilke spillere mener du må være tilbake fra skade før vi ser et godt Newcastle lag som spiller flott fotball? Vil alt ordne seg når Owen kommer tilbake? Ikke en dritt har hjulpet etter at Dyer, Duff, Emre, Zogbia, Given og Parker kom tilbake fra skade, så hvorfor skal det hjelpe når Owen er tilbake?
Poenget er vel at ettervirkningene av skadene sitter litt dypere enn som så. Når vi har slitt så mye med skader i hele år har vi ALDRI i verden hatt en sjanse til å samspille laget. Der motstanderne våre har hatt dager, uker og måneder med minimale skadeproblemer, husker jeg at det var en stund det så vidt var A-lagspillere på NUFC treningene.

Skal man samspille laget må "alle" spillerne være "mye" på trening, og jo mere de er samlet, jo mere de trener sammen, desto mer samspilte blir de!

En annen ting er skader setter spillerne selvfølgelig litt tilbake, av og til mye tilbake! Dvs at det tar lenger tid før de er i skikkelig god form, og enda lenger tid før de er skikkelig samspilte!

Jeg er dritt lei å høre om dette skadepisset. Er skader også unnskyldninger for manglende innsats (som flere engelske sportsjournalister skriver om i dag) og håpløse taktiske egenskaper?

Skader ødelegger selvsagt litt. Vi blir jo svekket av at Owen ikke spiller denne sesongen. Når Martins og Given er ute merker vi det utrolig godt også. Men skader er ingen unnskyldning for den elendige sesongen vi har hatt... Det laget vi stilte i går skulle vært mer enn godt nok til å slått Alkmaar ut av UEFA-cupen.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 16. Mars 2007, 23:02 »
Kjøpspolitikk - 9
Han henter unge sultne spillere, og prøver å bygge et lag for fremtiden.

FULLSTENDIG ENIG!!

men må sies er det eneste Roeder er god til. Taktikk og strategier er han rett og slett langt under middels på. Må ha inn en manager med sterkere personlighet. En som kan ta fullstendig styring. Taper man en kamp skal man faen grue seg il å komme i garderoben for da skal man bli flådd.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 16. Mars 2007, 23:29 »
Klikka for dere? Han henter unge, sultne spillere? Hvem sikter dere til her? Den eneste unge sultne spilleren Roeder har henta er jo Martins... Kanskje det er det som er målet hans, men han har ikke bevist det ennå...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 16. Mars 2007, 23:37 »
Klikka for dere? Han henter unge, sultne spillere? Hvem sikter dere til her? Den eneste unge sultne spilleren Roeder har henta er jo Martins... Kanskje det er det som er målet hans, men han har ikke bevist det ennå...

Enig. Hvem har han hentet?
Sibbe, ikke akkurat ung og sulten.
Bernard, kunne vel ikke vært mer mett enn han her.
Onyewu, 25år og et helt blanke papirer, vet ikke hva vi kan forvente what so ever.
Duff, absolutt ikke sulten etter flere år i Chelsea, ikke spesielt ung heller.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 17. Mars 2007, 00:05 »

Enig. Hvem har han hentet?
Sibbe, ikke akkurat ung og sulten.
Bernard, kunne vel ikke vært mer mett enn han her.
Onyewu, 25år og et helt blanke papirer, vet ikke hva vi kan forvente what so ever.
Duff, absolutt ikke sulten etter flere år i Chelsea, ikke spesielt ung heller.

Slenger meg på lista, for denne ble jeg litt provosert av. Unge sultne spillere? Javel, nå er jeg ikke riktig med her. Han har hentet en avdanket Cityspiller, ett utrent spillerudyktig Rangersstallfyll, en falmende stjerne og en absolutt ikke ung, og heller ikke sulten St.Liege spiller.

Da sitter vi igjen med Martins. Han er visstnok 23, eller var det 29. Neida, fra spøk til alvor så er han i grunn den eneste som er ung og sulten, eller hvorvidt han er sulten skal ikke jeg svare på. Men la oss da oppsumere.

Sibierski: Veldig lite ung og ekstremt mett.
Bernard: Inne i en evig restitueringsperiode. Lite ung og passe mett.
Duff: Relativt ung men også relativt gammel. Trolig litt sulten, men han har hatt sine titler.
Onyewu: Sånn passe ung og litt småsulten(polly).
Martins: Ung etter alt og dømme. Det sies at han er sulten.

Da sitter vi altså igjen med 1/5 rett. 20 % rett. Så konklusjonen er; Roeders innkjøpspolitikk angående unge og sultne spillere stemmer ganske lite. Faktisk så lite at det er skammelig. Når i tillegg noen presterer å mene at han har en 9/10 god innkjøpspolitik ang. unge+sultne spillere så vet jeg ikke hva jeg skal si. Det stemmer i alle fall ikke.

Så etter å ha ryddet litt opp i dette, kan vi si at han har en transferdyktighet på 2/10 og vi vet fra før at han har taktikkeregenskaper på 0.5/10 og engasjement på 2/10, samt forståelse for sitt lags eget beste på 0/10. Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg synes ikke disse tallene er særlig bra. Om noen fortsatt vil ha han som manager, vil jeg gjerne høre noen solide grunner til at han skal bli, og hvorfor han ikke skal forlate klubben sporen streks.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #367 på: 17. Mars 2007, 00:08 »
Dere har glemt det fantastiske lånet av Rossi
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 17. Mars 2007, 00:09 »
Når sant skal sies har ikke Sibierski vært et dårlig kjøp da, selv om han ikke er ung... Tror han er litt lysten på å vise at han fortsatt kan også. Så vidt jeg vet har han jo aldri vunnet noe stort...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 17. Mars 2007, 10:03 »
Sibierski - fikk vi gratis, har vist seg som en ok/grei/god løsning da vi har hatt enormt med trøbbel på spissplass denne sesongen. Ifjor hadde vi Shearer, Ameobi, Owen og Chopra på spissplass, men etter Shearer la opp, Chopra forsvant og Ameobi og Owen ble skadet for sesongen, synes jeg Sibierski har vært en fin løsning som makker til Martins! Var skeptisk da han kom, men har gjort en veldig fin innsats, arbeidsmoralen hans er strålende!

Duff - kostet Chelsea 17 millioner pund, Roeder hentet han for 5 milioner pund. Han er 27 - 28 år og har fremdeles sine beste år igjen på fotball banen. Før sesongen var jeg strålende fornøyd da NUFC hentet han på billigsalg! Jeg kunne ikke se inn i fremtiden at han skulle bli så skadeplaget og miste formen, og det tror jeg IKKE noen av dere kritikere heller kunne!

Bernard - anser dette for å være et sjansespill fra Roeder sin side. Hadde nok andre spillere i kikkerten, men fikk nok ikke tilslaget på de han ønsket å bruke pengene på. Nok en spiller Roeder hentet gratis!

Martins - 22 år gammel og ble hentet for 10 millioner pund! Har vært et røverkjøp og har allerede i sin første sesong gjort sakene sine meget så bra. Spillere som Henry, Drogba slet eksempelvis mye mer sine første sesonger i PL, enn det nevnte Martins har gjort. Tipper han en stor fremtid, håper bare at det blir i NUFC!

Onyewu - 24 år gammel stopper som er på lån. Har fantastiske spisskompetanse hva styrke og duellspill angår. Nok en spiller som ikke har knukket helt i sammen av nivået som er i PL, har klart seg ganske bra så langt, med oppgjøret mot LFC som sitt beste så langt. Har KUN fått 4 mnd å tilpasse seg PL, om han vil ha fast kontrakt. Håper han viser seg verdig en plass i forsvaret, og blir å finne hos oss neste sesong! Spennende å se om han er bedre uten "kløna" Bramble ved sin side!

Rossi - lån fra ManU, da kan ikke jeg kommentere dette nøytralt, fordi jeg "hater" klubben som pesten! Men kan si at jeg håper det er siste gang vi skal hjelpe ManU med å gi unguttene dere spilletid og dermed bedre.

Jeg synes ikke dette er så dårlige signeringer jeg, som enkelte av dere andre mener!? Attpåtil når vi vet at de spillerne han/Roeder er usikre på, som Sibierski, Bernard, Rossi og Onyewu kun har fått kort-tidskontrakter til å vise at de holder mål. Forsiktighet på transfermarkedet og gjerrige løsninger er jeg en fan av.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #370 på: 17. Mars 2007, 10:33 »
Frode: Vi sier ikke at det er dårlige signeringer i og for seg. Men de er ikke unge og sultne som flere her inne påstår. Jeg er meget fornøyd med hva Sibbe har gjort for oss feks, men han er ikke det Roeder har sagt han skal bringe til klubben. Roeder har gjort det passe bra på transfermarkedet, men han fortjener absolutt ingen genierklæring som enkelte her inne er villige til å gi.

Sibbe -  Gjort sakene sine bra!
Duff -  Vært RÆVA!! Jeg ønsket han heller ikke hit da jeg ville prioritere backplassene før ving. Men jeg har fortsatt tro på at Duff kan komme tilbake i den formen har vært tidligere.
Rossi -  Gidder jeg ikke å kommentere engang.
Martins -  Knallkjøp, god pris også!
Onyewu -  Her kan egentlig ingen av oss si noe som helst. Han har gjort sakene sine helt greit hittil, men er fortsatt et ubeskrevet blad.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 17. Mars 2007, 16:26 »
Frode: Vi sier ikke at det er dårlige signeringer i og for seg. Men de er ikke unge og sultne som flere her inne påstår. Jeg er meget fornøyd med hva Sibbe har gjort for oss feks, men han er ikke det Roeder har sagt han skal bringe til klubben. Roeder har gjort det passe bra på transfermarkedet, men han fortjener absolutt ingen genierklæring som enkelte her inne er villige til å gi.

Sibbe -  Gjort sakene sine bra!
Duff -  Vært RÆVA!! Jeg ønsket han heller ikke hit da jeg ville prioritere backplassene før ving. Men jeg har fortsatt tro på at Duff kan komme tilbake i den formen har vært tidligere.
Rossi -  Gidder jeg ikke å kommentere engang.
Martins -  Knallkjøp, god pris også!
Onyewu -  Her kan egentlig ingen av oss si noe som helst. Han har gjort sakene sine helt greit hittil, men er fortsatt et ubeskrevet blad.

Akkurat.

Jeg var ganske fornøyd når Duff ble henta til klubben for en så billig penge. Jeg har fortsatt trua på at han kan slå til og hvis vi skal selge ham videre vil vi fortsatt få tilbake rundt det vi betalte.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 17. Mars 2007, 16:55 »
Hvilke spillere har Roeder BRUKT penger på da?

Martins - 22 sulten spiller som ikke spilte fast i inter kjempesuksess

Duff -  Satt mye på benken i chelsea, og ville spille førstelagsfotball. Mourinho har uttalt at duff er en av de mest profesjonelle spillerne han har hatt. har slitt med skader og formsvikt. 5 mill pund er fretex pris for en så god spiller. Han har mange år igjenn.

Sibierksi- har vist seg å være en god signering i siste sekund. Han kom gratis og har gjort sakene sine bra. Var benkesliter i manchester city og var sulten på å vise at han ennå dugde, han har også fysikken og hodestyrken vi sårt trengte

Rossi - er ung og vil vise seg fram for ferguson. Hadde vi lånt ham av f. eks en spansk klubb hadde ingen brydd seg. VI betalte 0 kr for ham, og han var en grei backup.

Bernard- igjenn en gratis spiller, som viste seg å bli fiasko.

Lånene og bernard signering skyldes selvfølgelig at Roeder ikke fikk tak i de spillerne han ville ha. Han haster seg ikke på transfer markedet.

Det er mange her inne på forumet som lever i fm verdenen. Roeder er udugelig på taktikk og motivering. Men han Vet hva han gjør i overgangsvinduet.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 17. Mars 2007, 17:13 »
Jasså? Så du mener det var et genialt trekk og ikke hente en eneste forsvarsspiller i sommer da når vi fra før hadde det dårligste forsvaret i Premier League?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #374 på: 17. Mars 2007, 18:45 »
Jasså? Så du mener det var et genialt trekk og ikke hente en eneste forsvarsspiller i sommer da når vi fra før hadde det dårligste forsvaret i Premier League?
Vi hadde like mye mangel på spisser som vi hadde på forsvarsspillere i sommer. Tørr ikke tenke på hvor "vi" hadde vært uten Sibierski og spesielt Martins!

Selvfølgelig skulle jeg gjerne hatt inn forsvarspillere i fjor sommer, men med Moore, Taylor, Ramage, Bramble, Carr, Babayaro, Bernard + Huntington og Edgar i tillegg til Onyewu nå på slutten burde det egentlig ikke vært så værst allikevel, men skader og sviktende form må ta sin del av skylden. Teller vi opp her, så har vi 7 midtstoppere som sloss om 2 plasser og 3 backer som sloss om 2 plasser. Så kan selvfølgelig noen protestere og si at denne listen innholder 2 juniorer? Javel, men før eller siden måtte de også ta steget opp akkurat som Taylor gjorde for noen år siden!

På topp i fjor sommer hadde vi kun en skadet Owen, en halv skadet Ameobi + en lat Luque. Så ja vi trengte forsterkninger der også!

Noen klubber har "cash" til å fikse på ALT på en gang, de såkalte "kjøpeklubbene". Mens vi må nok ta til takke med en prosess som tar lenger en nattens 6 timer!

Men om Roeder er den riktige mannen til dette er en annen sak, så absolutt diskutabelt. Men han har kun 1 år igjen av den 2 års kontrakten han skrev under på i fjor sommer. Jeg er villig til å gi han den tiden, så får vi se hva fremtiden vil bringe. Jeg synes han har gjort en god jobb så langt, og forventet slett ikke at han skulle føre oss til seier i UEFA cupen, selv om jeg i det lengste hadde et håp!

Tipper uansett Shearer er neste manager etter Roeder! Det er mitt tips!