20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: AZ Alkmaar - Newcastle  (Lest 72432 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: AZ Alkmaar - Newcastle
« Svar #345 på: 16. Mars 2007, 13:28 »
Møtes Chelsea og Man U i finalen i FA-cupen får vel også 7ende plassen UEFA-cup plass neste år?

Selv om jeg synes Scott Parker er en fantastisk spiller (er vel favorittspilleren min på Newcastle) synes jeg ikke han bør fortsette som kaptein neste år. Jeg tror han er en type spiller som spiller best uten kapteinsbindet, der han kun trenger å konse om egne arbeidsoppgaver...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #346 på: 16. Mars 2007, 14:23 »
[.......................] Jeg blir ikke skuffet om Roeder får sparken i sommer og vi får inn en ny og forhåpentligvis bedre manager. Men om han blir i klubben og får handlet inn et nytt forsvar og får tilbake Owen og Ameobi på topp kan det bli spennende å se hva han kan utrette...
Roeder fikk sin standhaftighet med langsiktig tenkning midt i fleisen i går. Han har brukt tid og tålmodighet på transfermarkedet for å skaffe unge spillere som er villige til å blø for drakta. -Når jeg så tragedien i går, så forstår jeg godt hvorfor han har det som plan. Hadde vi hatt noen spillere med "blø for drakta" mentalitet i går så ville vi ventet i spenning på trekningen av neste runde av UEFA-cupen nå :-\.
Jeg har vært i Roeders forsvarsrekke, og befinner meg der fortsatt. Men etter spillernes sabotasje i går så skjønner jeg godt at diskusjonen rundt Roeders stilling intensiveres. Jeg mener Roeder skal fortsette. Jeg har tro på hans filosofi rundt byggingen av laget. Skulle han ikke greie å skaffe resultater med "sitt" lag, er det i det minste store muligheter for at hans arvtaker får overta en sterk stall.
Jeg mener Roeder skal få muligheten en sesong til. Vi må ikke glemme at han fikk et vaklevorent lag i fanget. Han fikk oppgaven med å erstattte Big Al. En oppgave han løste godt synes jeg. Og han fortjener å få bygge laget i neste trinn også. Jeg unner foreløpig ingen andre å lede NUFC med Martins og Owen i 2-spann.

Er du riktig vel bevart ?
Er ikkje lett og brilljere når laget styrer av ein person som ikkje har nokon spillestil.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #347 på: 16. Mars 2007, 14:25 »
[.......................] Jeg blir ikke skuffet om Roeder får sparken i sommer og vi får inn en ny og forhåpentligvis bedre manager. Men om han blir i klubben og får handlet inn et nytt forsvar og får tilbake Owen og Ameobi på topp kan det bli spennende å se hva han kan utrette...
Roeder fikk sin standhaftighet med langsiktig tenkning midt i fleisen i går. Han har brukt tid og tålmodighet på transfermarkedet for å skaffe unge spillere som er villige til å blø for drakta. -Når jeg så tragedien i går, så forstår jeg godt hvorfor han har det som plan. Hadde vi hatt noen spillere med "blø for drakta" mentalitet i går så ville vi ventet i spenning på trekningen av neste runde av UEFA-cupen nå :-\.
Jeg har vært i Roeders forsvarsrekke, og befinner meg der fortsatt. Men etter spillernes sabotasje i går så skjønner jeg godt at diskusjonen rundt Roeders stilling intensiveres. Jeg mener Roeder skal fortsette. Jeg har tro på hans filosofi rundt byggingen av laget. Skulle han ikke greie å skaffe resultater med "sitt" lag, er det i det minste store muligheter for at hans arvtaker får overta en sterk stall.
Jeg mener Roeder skal få muligheten en sesong til. Vi må ikke glemme at han fikk et vaklevorent lag i fanget. Han fikk oppgaven med å erstattte Big Al. En oppgave han løste godt synes jeg. Og han fortjener å få bygge laget i neste trinn også. Jeg unner foreløpig ingen andre å lede NUFC
med Martins og Owen i 2-spann.

Da tar jeg på meg oppgaven og spør: Hvordan er det mulig å ha troen på Glenn Roeder ennå!? Det er for meg et komplett usannsynlig scenario. Hvordan kan du ha tro på han ennå? Det er jo ingenting som tilsier at Roeder er mannen. Og denne opphauselsen av den gode transfermannen roeder liksom skal være forstår jeg heller ikke. Herregud, hvis han er så god til å handle spillere som dere skal ha det til, så burde han vel hatt ett fullstendig dugende forsvar tilgjengelig hvorav ingen av navnene er Babayaro, Carr, Bramble eller noen av de andre fjolsene. At du kan se noe positivt ved at Roeder fortsetter forstår jeg rett og slett ikke og sunt kan det i hvert fall ikke være. For n`te gang, han er IKKE mannen for Newcastle, forstå nå det da!  :o
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
« Svar #348 på: 16. Mars 2007, 14:28 »
Møtes Chelsea og Man U i finalen i FA-cupen får vel også 7ende plassen UEFA-cup plass neste år?

Selv om jeg synes Scott Parker er en fantastisk spiller (er vel favorittspilleren min på Newcastle) synes jeg ikke han bør fortsette som kaptein neste år. Jeg tror han er en type spiller som spiller best uten kapteinsbindet, der han kun trenger å konse om egne arbeidsoppgaver...

Synes Parker fortjener kapteinsbindet neste år også. Han blør for drakta. Han stuper inn i taklingene og gir seg aldri. Han er god til og dirigere folk og har en meget god pasningsfot og en god skuddfot. Han er vel den eneste spilleren som gir ALT i kampene. Etter min mening: En verdig kaptein.
Howay the Lads!

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #349 på: 16. Mars 2007, 14:49 »

Synes Parker fortjener kapteinsbindet neste år også. Han blør for drakta. Han stuper inn i taklingene og gir seg aldri. Han er god til og dirigere folk og har en meget god pasningsfot og en god skuddfot. Han er vel den eneste spilleren som gir ALT i kampene. Etter min mening: En verdig kaptein.
Parker er vel den eneste som kan ha kapteinsbindet sammen med Given. Taylor kan ha det, men er vel litt for ung(eller kanskje han spiller bedre og får mere selvtillit av å ha det?). Om Parker eller Given skal være kaptein er jeg usikker på. Men kan ikke se at Parker har lykkes fullt ut med et.

Det Roeder må gjøre er å sette seg i respekt. Være konsekvent. Spiller spillerne dårlig. Greit gi dem en sjanse men sett dem for guds skyld ut av laget hvis de ikke fungerer. Kast ut all søppel og middelmådighet. Også må han innrømme feilene sine og ikke skylde på alle andre hele tida. Klart, det var greit å skylde på forsvare og at spillerne ikke spillte sitt beste. Men det er hans ansvar å få dem til å ute maksimalt!

Men no må vi bare se fremover å satse maksimalt på å få en så god plassering som mulig! Håper Roeder har lært noe av kampen i går!
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 16. Mars 2007, 14:50 »
Fullstendig enig i deg med skryten av Parker. Som sagt er han min favorittspiller på laget, men det er vel ingen tvil om at han spilte bedre i fjor enn han gjør i år. Men jeg tror han har best av å la noen andre ta kapteinsbindet slik at han kan konsentrere seg om å spille. Han kan jo fortsatt gi alt og dirigere de andre selv om han ikke er kaptein...

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 16. Mars 2007, 14:51 »
Jeg ser Roeder på denne måten :
skala fra 1 til 10, hvor 10 er best.

Kjøpspolitikk - 9
Han henter unge sultne spillere, og prøver å bygge et lag for fremtiden.

Taktiske evner - 3
Roeder har kanskje en plan med hvordan vi spiller, men det viser lite igjen.
Vi har ikke et spesielt spillemønster ( selv om det er vanskelig å lage et med såmange skader )  Vi får også alt for mange mål imot oss etter å lede kamper. Han bytter sjelden spillere f. eks hvis vi ligge under, går det for lang tid før han foretar seg noe

Mentalitet - 4
Jeg synes han er for feig. Vi kunne punktert kampen igår med et tidlig mål. istedenfor får vi et mål imot, og dermed er vi under stort press. At han går ut i media før kampen og roser de deffensive spillerne som butt, parker og taylor vitner om at han hadde deffensive tanker før kampen. " butt has the key " sa han til chronicle. Hva med martins? hadd ehan skåret et mål mot AZ hadde vi aldri tapt kampen.

Motivering - 4
Flere spillere underpresterer. I flere kamper denne sesongen har nesten hele laget bare daffet rundt på banen. Tenningsnivået er alt for lavt. Ferguson er kjent for sine skyllebøtter. Flere av spillerne vi har fortjener slike i enkelte kamper.

jeg kommer ikke på flere ting å vurdere. Roeder er jo en talentfull manager, men som flere har skrevet før på forumet. hadde vi byttet Van Gaal mot Roeder, hadde vi vunnet igår.

(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 16. Mars 2007, 15:24 »

Ganske utrolig at et lag som leder 4-1 etter en omgang i den første kampen kan greie å ryke ut.

Egentlig ikke. Solano - Taylor - Bramble - Huntington/Carr, det er ikke akkurat forsvarspillere man forventer skal holde nullen på dette nivået. Er ikke mange lag disse 5 hadde fått plass i! Da hjelper det jævlig lite at vi møter Nederlands nest beste lag, med tanke på at Nederlands beste lag slo ut Arsenal for en uke siden. Så motstanderen var nok litt tøffere enn enkelte her tror!

Jeg er en slagen mann idag, men innser at vi trenger spilleropprydding. Den forsvarsfireren vi stilte med igår, er IKKE noe man vinner UEFA cupen med!!!!!!!!!!!!!

Man kan godt skylde på forsvaret, men dette er Roeder sin feil at han ikke har handlet inn forsterkninger på dette området. I tillegg er det altfor dårlig at vi nesten ikke skaper noe som helst offensivt når man stiller med spillere som Duff, Dyer og Martins. Taktisk sett er dette noe av det dårligste jeg har sett av en Newcastle manager noensinne. Selv Souness er et geni sammenlignet med Roeder. Under han kom vi i det minste til en kvartfinale i UEFA cupen og en semifinale i FA cupen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 16. Mars 2007, 15:26 »
Ganske utrolig at et lag som leder 4-1 etter en omgang i den første kampen kan greie å ryke ut.
Ja, og det var ganske utrolig at AZ fikk det straffesparket som som ga dem deres 2. bortemål, og like utrolig at Newcastle fikk ett mål annullert i går.

Så søtt at du skylder på dommeren. Du har tydeligvis glemt at Taylor skulle vært utvist etter et kvarter i går.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 16. Mars 2007, 15:36 »
Det som Van Gaal sier her er Roeder milevis unna.

AZ coach Louis van Gaal was thrilled with his side's second successive away-goals victory.

He said: "The players have to believe. That is the biggest quality of a manager, to make the players believe in what he wants."

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 16. Mars 2007, 17:26 »
med de skadene newcastle har hatt i år så er det et under at vi har gjort så bra som vi har, dette nevner jo den ene ekspert-kommentatoren etter den andre når jeg ser Newcastle-kamper på engelske kanaler.
Gi Roeder resten av denne sesongen får vi dømmer han. Tror og håper på at nå som vi endelig har en kvalitetsbenk, så vil resultatene komme.

Men skjønner de som er skuffa etter gårsdagen, med det laget vi stilte i går kunne vi, og burde kanskje gått videre, men fotballen er og forblir rund!

Opp med humøret gutta, det kommer garantert bedre tider;)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #356 på: 16. Mars 2007, 17:52 »
Kjøpspolitikk - 9
Han henter unge sultne spillere, og prøver å bygge et lag for fremtiden.
Jeg nekter å tro at du kan mene det!
Hva gjorde Roeder før sesongen. Jo han svidde av alle penga på Martins (som forøvrig var et kjempekjøp) og Duff (som egentlig ikke har vært noe god)
Bernard kom inn på free transfer. Merk dere Olivier Bernard!!! Mannen har ikke spilt en jevla kamp.
Sibierski er ikke akkurat en klassespiller selv om han kom billig
Rossi er et kapittel for seg selv
I tillegg må vi huske på at han prøvde å selge bort vår beste spiller denne sesongen (Milner) for å finansiere et kjøp av Viduka! Det i seg selv er komisk
Nå i januar kom Onyewu, et totalt ubeskrevet blad inn i stallen på lån!

Han bare snakker!! jeg vil hente unge sultne spillere under 25 år, det er jo bare snikk snakk. Bare tull! Faen at dere kan tro på det han sier i det hele tatt! Mannen er en vits på transfermarkedet!

Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 16. Mars 2007, 18:06 »
med de skadene newcastle har hatt i år så er det et under at vi har gjort så bra som vi har, dette nevner jo den ene ekspert-kommentatoren etter den andre når jeg ser Newcastle-kamper på engelske kanaler.
Gi Roeder resten av denne sesongen får vi dømmer han. Tror og håper på at nå som vi endelig har en kvalitetsbenk, så vil resultatene komme.

Men skjønner de som er skuffa etter gårsdagen, med det laget vi stilte i går kunne vi, og burde kanskje gått videre, men fotballen er og forblir rund!

I går hadde vi spillere som Zogbia, Emre og Milner på benken. Mener du at det laget vi stilte i går ikke er godt nok til å slå et lag som kostet mindre enn det Michael Owen kostet Newcastle alene? Det utrolige er at folk ikke ser at vi spiller like RÆVA uansett hvilken startellever vi bruker. Hvilke spillere mener du må være tilbake fra skade før vi ser et godt Newcastle lag som spiller flott fotball? Vil alt ordne seg når Owen kommer tilbake? Ikke en dritt har hjulpet etter at Dyer, Duff, Emre, Zogbia, Given og Parker kom tilbake fra skade, så hvorfor skal det hjelpe når Owen er tilbake?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 16. Mars 2007, 19:27 »

I går hadde vi spillere som Zogbia, Emre og Milner på benken. Mener du at det laget vi stilte i går ikke er godt nok til å slå et lag som kostet mindre enn det Michael Owen kostet Newcastle alene? Det utrolige er at folk ikke ser at vi spiller like RÆVA uansett hvilken startellever vi bruker. Hvilke spillere mener du må være tilbake fra skade før vi ser et godt Newcastle lag som spiller flott fotball? Vil alt ordne seg når Owen kommer tilbake? Ikke en dritt har hjulpet etter at Dyer, Duff, Emre, Zogbia, Given og Parker kom tilbake fra skade, så hvorfor skal det hjelpe når Owen er tilbake?
Poenget er vel at ettervirkningene av skadene sitter litt dypere enn som så. Når vi har slitt så mye med skader i hele år har vi ALDRI i verden hatt en sjanse til å samspille laget. Der motstanderne våre har hatt dager, uker og måneder med minimale skadeproblemer, husker jeg at det var en stund det så vidt var A-lagspillere på NUFC treningene.

Skal man samspille laget må "alle" spillerne være "mye" på trening, og jo mere de er samlet, jo mere de trener sammen, desto mer samspilte blir de!

En annen ting er skader setter spillerne selvfølgelig litt tilbake, av og til mye tilbake! Dvs at det tar lenger tid før de er i skikkelig god form, og enda lenger tid før de er skikkelig samspilte!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #359 på: 16. Mars 2007, 19:42 »

Poenget er vel at ettervirkningene av skadene sitter litt dypere enn som så. Når vi har slitt så mye med skader i hele år har vi ALDRI i verden hatt en sjanse til å samspille laget. Der motstanderne våre har hatt dager, uker og måneder med minimale skadeproblemer, husker jeg at det var en stund det så vidt var A-lagspillere på NUFC treningene.

Skal man samspille laget må "alle" spillerne være "mye" på trening, og jo mere de er samlet, jo mere de trener sammen, desto mer samspilte blir de!

En annen ting er skader setter spillerne selvfølgelig litt tilbake, av og til mye tilbake! Dvs at det tar lenger tid før de er i skikkelig god form, og enda lenger tid før de er skikkelig samspilte!

Jeg er dritt lei å høre om dette skadepisset. Er skader også unnskyldninger for manglende innsats (som flere engelske sportsjournalister skriver om i dag) og håpløse taktiske egenskaper?