20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 133384 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #405 på: 07. Des. 2006, 13:20 »
Helt enig. Synes ikke man kan kritisere Roeder for den.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Re: List opp kritikken....
« Svar #406 på: 07. Des. 2006, 13:44 »
Sitat fra: "Brewcastle"
Sitat fra: "Benson"
*oppgitt.

Ka tid skal dere Roeder Lovers sjønne atdet er ikkje bare resultaene Roeder får kritikk for. :S
Er det noken som er medgangsupportere så må det i så fall vere det som bare ser på resultatene og ingenting anna.

Det hadde vært greit å få listen med Roeder-kritikk. Mulig vi som støtter han har oversett noe....
Apropos medgangssupportere: Å ikke tåle at klubben møter en periode med motgang før man roper om "hoder på fat" - det må vel være å være medgangssupportere? Man greier tydeligvis ikke å støtte laget i motgang  8)

Hadde det bare vert resultatene som det var noke galt med..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #407 på: 07. Des. 2006, 13:52 »
*oppgitt.

Ka tid skal dere Roeder Lovers sjønne atdet er ikkje bare resultaene Roeder får kritikk for. :S
Er det noken som er medgangsupportere så må det i så fall vere det som bare ser på resultatene og ingenting anna.

Det hadde vært greit å få listen med Roeder-kritikk. Mulig vi som støtter han har oversett noe....
Apropos medgangssupportere: Å ikke tåle at klubben møter en periode med motgang før man roper om "hoder på fat" - det må vel være å være medgangssupportere? Man greier tydeligvis ikke å støtte laget i motgang  8)

Hva ser du på som viktigere enn resultatene da Benson?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #408 på: 07. Des. 2006, 13:58 »
Sitat fra: "chickenman"
Sitat fra: "Asbjørn"
Skader skulle man aldri klage på nei.

http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/news/tm_headline=woes-are-getting-to-boss%26method=full%26objectid=18216267%26siteid=50081-name_page.html

Syns du seriøst at det der er noe å henge seg opp i Asbjørn?

Jeg ville nå faktisk vært mer bekymret om vi hadde den skadesituasjonen uten at manageren var bekymret over det.

Han sa at han var den typen som ikke kom til å klage over antall skader. For meg virker det som om han gjør det her. Jeg gir faen i om en manager syter over skader, bare han ikke bytter meninger om alt mulig annenhver uke.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #409 på: 07. Des. 2006, 14:01 »
*oppgitt.

Hva ser du på som viktigere enn resultatene da Benson?

At manageren er god nok til og forbedra laget og føra oss nermare Storlaga.
At han har ein god strategi/plan.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #410 på: 07. Des. 2006, 14:05 »
Sitat fra: "Joakim"
Dette er et engangstilfelle, Asbjørn. Og la oss sammenligne med Ferguson, Wenger, Mourinho og den gjengen der. Om de hadde hatt de samme problemene, ville ikke de sytt langt mer enn Roeder?

Roeder prøver på ingen måte å unnskylde den dårlige starten med skader, men han sier at det er en veldig kjip situasjon å være i. Vi har 10 a-lagsspillere tilgjengelig og det er eneste gang Roeder snakker om skader. Jeg er sikker på at dette er første og eneste gang på en stund at Roeder snakker om skader.

Det er fullt forståelig at han er oppgitt og smådeprimert over skadesituasjonen. Men nå har han blåst ut sin frustrasjon og det må vi tilgi ham.

Ferguson og Mourinho klager jo høylytt hver eneste gang en spiller i a-stallen er skadet. Hvis Rooney er skadet er jo helvete løs. Og hvis Solskjær i tillegg skulle være skadet, ja da er det ikke greit.

En gang får vi tilgi Roeder.

Hvordan kan egentlig Roeder si at vi har 10 A-lags spillere tilgjengelig? Kan egentlig mannen telle? Hvilken spiller var det som spilte i går som ikke var a-lags spiller? Er ikke f.eks Luque a-lags spiller?

Mye mulig at Mourinho, Ferguson og Whinger hadde klaget mer, men det er ikke det jeg vil fram til. Jeg er fram til at Roeder snart må begynne å holde ord, framfor å være vinglepetter.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #411 på: 07. Des. 2006, 14:08 »
Skader skulle man aldri klage på nei.

http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/news/tm_headline=woes-are-getting-to-boss%26method=full%26objectid=18216267%26siteid=50081-name_page.html

Syns du seriøst at det der er noe å henge seg opp i Asbjørn?

Jeg ville nå faktisk vært mer bekymret om vi hadde den skadesituasjonen uten at manageren var bekymret over det.

Han sa at han var den typen som kom til å klage over antall skader. For meg virker det som om han gjør det her. Jeg gir faen i om en manager syter over skader, bare han ikke bytter meninger om alt mulig annenhver uke.

Han sa at han var den typen som kom til å klage over antall skader. . Antar at det mangler ett IKKE ord i den setningen der? ;)
Med det forbeholdet tillater jeg meg å svare:

Jeg skjønner ærlig talt ikke at akkurat det der er noe å henge seg opp i, i det hele tatt. Her blåser du opp noe som ikke er noen stor sak i det hele tatt.

Det er mye som ser galt ut i dagens Newcastle for oss som ikke vet alt. og det prøver jeg ikke å stikke under en stol. Men når vi skal hekte oss opp i noe sånt som det der som egentlig er null og niks, da blir det for dumt. Da er det bare for å gjøre alt mulig verst mulig.
Når det er nok å ta tak i som det er allerede er det bare tull å fokusere på andre ting og gjøre det verre enn det er. Man kan jo spekulere i om det er det man driver med i korriderene på St.James Park om dagen også. Lite konstruktive ting som alledeles ikke har noe for seg!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #412 på: 07. Des. 2006, 14:21 »
Når han ga et stikk til Souness, angående sytingen av skader, når han tok over som Newcastle manager synes jeg dette var på sin plass å ta dette opp.

Ellers irriterer det meg at han sier at det var kun 10 a-lags spillere som spilte gårsdagens kamp. Selvsagt sprøyt. Hva slags signaler sender dette til de andre spillerene?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #413 på: 07. Des. 2006, 15:02 »
Å ja Roeder har klaget på skader en gang i løpet av nesten et år. Souness klagde etter hver kamp. Var det ikke dommeren så var det skader.
Syns en del personer her inne hopper i taket av den minste grunn. Egentlig ganske komisk.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #414 på: 07. Des. 2006, 15:37 »
Ja, Roeder sendte et stikk i retning Souness, ang. det med syting over skader. Og ja, hva har skjedd? Vi har fått skader, på skader, på skader, men Roeder har likvel nektet å si annet enn at en skade er en mulighet for en annen spiller å få sjansen til å vise seg frem. Men når ting går så galt at vi nesten ikke har a-lagsspillere på benken, og er nødt til å fylle opp med juniorspillere, da må man ha lov til å trekke et sukk og si at skadesituasjonen er et helvete.

Roeder har blåst ut sin frustrasjon nå, og kommer fremover igjen til å fokusere på det positive. Skader gir en annen spiller muligheten til å vise seg frem. Han PRØVER i det han sier likevel å opprettholde en viss positiv tankegang. Carr er snart tilbake, sier han. Han PRØVER desperat å finne et håp å klamre seg fast til. Nå kommer han til å se frem til 2007 starter, og han kan kjøpe spillere igjen. Det er det han kommer til å fokusere på fremover.

Hvilke signaler det gir å si at han bare hadde 10 utespillere fra a-stallen tilgjengelig? Vel, Luque er på vei ut, det er noe alle vet, og det er ingen vits i å leke noe annet. Og inntil videre tilhører ungguttene som jeg antar fylte opp benken reservelaget. Ikke a-laget.

Det er et faktum at spillere som Carr, Moore, Bramble, Dyer, Parker, Duff, Owen, Ameobi og den gjengen der ikke var tilgjengelig til gårdagens kamp. Og det er et helt lag.

Seppe Rossi er ikke vår eiendom og skal tilbake til Manu etter nyttår. Derfor er det lite vits i å regne med ham som en del av a-stallen. Og da ser jeg bare ikke hva problemet er.

Roeder skifter ikke mening annenhver uke. Dette er FØRSTE gang han uttaler seg negativt om skadesituasjonen. Og når situasjonen er som den er så må han få lov til å blåse ut sin frustrasjon. Det er ingen hemmelighet at det til en viss grad faktisk går ut over resultatene. For det er liten tvil om at vi med en del av spillerne på skadelista friske og raske hadde stilt langt sterkere. Hvem ville ikke byttet Martins med Owen, samme hvor begeistret vi måtte være for Martins? Eller hvem ville ikke byttet Sibierski med Owen?Selv om Sibierski har startet bra og scorer mål.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #415 på: 07. Des. 2006, 17:17 »
Sitat fra: "Åsmund"
Å ja Roeder har klaget på skader en gang i løpet av nesten et år. Souness klagde etter hver kamp. Var det ikke dommeren så var det skader.
Syns en del personer her inne hopper i taket av den minste grunn. Egentlig ganske komisk.

En gang?????

Ellers er det jævlig frustrerende at klubben overhodet ikke gjør noe som helst for å finne årsaken til alle skadene. Virker som de sitter med hendene i fanget og tror at Newcastle har hatt uflaks i 3 år.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #416 på: 07. Des. 2006, 17:35 »
Det var vel en periode under Souness og delvis under Robson at det var enormt mange spillere som var ute med hamstring skader. Denne trenden ser vi ikke lenger. Så der har de nok forbedret noe.
Skadene som man har i dag er da veldig varierte og vil nok heller bare defineres mye som slitasje. Det er da ingen klubber i England som har spillt flere kamper enn Nufc denne sesongen, og stallen er da heller ikke den største på balløya.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #417 på: 07. Des. 2006, 17:51 »
Det var vel en periode under Souness og delvis under Robson at det var enormt mange spillere som var ute med hamstring skader. Denne trenden ser vi ikke lenger. Så der har de nok forbedret noe.
Skadene som man har i dag er da veldig varierte og vil nok heller bare defineres mye som slitasje. Det er da ingen klubber i England som har spillt flere kamper enn Nufc denne sesongen, og stallen er da heller ikke den største på balløya.

Vi har hatt flust med hamstring skader også denne sesongen. Den siste som pådro seg en slik skade var Craig Moore som er ute i minst 6 uker. Om ikke alle skadene er en strekk på baksiden av låret er strekkskader generelt synonymt med Newcastle.

Om jeg ikke husker feil har Bramble, Moore, Solano, Martins, Dyer, Emre og Babayaro alle vært  ute med hamstring denne sesongen. Det er langt fra normalt og jeg kan legge til at Arsenal og Liverpool har spilt like mange kamper som Newcastle, og det på kortere tid.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #418 på: 07. Des. 2006, 18:53 »
Du glemmer nok intertotoen da. Vi er det laget som har spillt flest kamper i år. Det var jo tider under Souness opptil 5 spillere omgangen var hamstruck, nå er det bare en. 3 kneskader, 2 hofteskader, rygg, hamstring, calf og hernia. Og det fine såret til Dyer.

Tror ikke vi kan skylde på treningsopplegget, men rett og slett slitasjen på stallen. Både på grunn av manglende bredde og på grunn av den store kampmengden!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #419 på: 07. Des. 2006, 19:56 »
Du glemmer nok intertotoen da. Vi er det laget som har spillt flest kamper i år. Det var jo tider under Souness opptil 5 spillere omgangen var hamstruck, nå er det bare en. 3 kneskader, 2 hofteskader, rygg, hamstring, calf og hernia. Og det fine såret til Dyer.

Tror ikke vi kan skylde på treningsopplegget, men rett og slett slitasjen på stallen. Både på grunn av manglende bredde og på grunn av den store kampmengden!

Nope, Intertoto er ikke glemt. Vi møtte Lillestrøm i to kamper der, pluss at vi måtte ut i kvalifiseringsrunder til UEFA cupen mot FK Ventspils. Dette er fire kamper. Arsenal og Liverpool måtte begge ut i kvalifiseringskamper til CL. I CL gruppespill har de spilt 6 kamper, mens Newcastle har spilt 4 kamper i gruppespillet i UEFA cupen. Summen i europacupen blir dermed lik. I ligacupen har alle tre lagene kommet til kvartfinaler. Når jeg tar en titt på tabellen har faktisk Liverpool spilt 16 kamper, mens Newcastle og Arsenal spilt 15. Ergo har Liverpool spilt flest kamper av PL lagene, og det på en langt kortere tid. I tillegg har Arsenal og Liverpool langt flere spillere ute på landslagsoppdrag.