20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 133627 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #420 på: 08. Des. 2006, 00:28 »
Ja da er vi det laget som har spilt 2. mest kamper. Stallen er smal, slitasjen er stor. Mange skader!
Vi ser ikke en trend i like skader lenger.
Synes dermed kritikken blir litt merkelig.
Men det er jo inn å kritisere for tiden da.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Ære være...
« Svar #421 på: 08. Des. 2006, 09:13 »
Sitat fra: "Åsmund"
Ja da er vi det laget som har spilt 2. mest kamper. Stallen er smal, slitasjen er stor. Mange skader!

Right! -Ære være at folk vil ha en langsiktig plan/strategi. Men når skadesituasjonen er som den er, og man likevel har snudd den elendige starten av sesongen, da skjønner jeg ikke at man er mest opptatt av å klage.
Livet er svart/hvitt!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Ære være...
« Svar #422 på: 08. Des. 2006, 10:31 »
Sitat fra: "Brewcastle"

Right! -Ære være at folk vil ha en langsiktig plan/strategi. Men når skadesituasjonen er som den er, og man likevel har snudd den elendige starten av sesongen, da skjønner jeg ikke at man er mest opptatt av å klage.

Men mener dere seriøst at alle skaden vi har nå skyldes slitasje etter en allerede lang sessong?
Jeg kjøper ikke helt den. Vi kan jo vente til samtlige PL lag har spilt like mange kamper. Dersom de da har like mye skader kan jeg til nød godta det men ikke før. Og for å være helt ærlig tror jeg ikke det kommer til å skje heller.
En annen grunn til at jeg ikke helt kjøper dette er det faktum at vi har hatt veldig mye skader de siste to sessongene, altså ikke bare nå. Jeg vet ikke hva som er roten til dette, et manager bytte har iallfall ikke løst problemet. Men at det er et problem når vi har så mange skader som det vi har, det må vi ærlig innrømme. Så får vi heller prøve å finne grunnen til, eller noen av grunnene, til alle skadene og se om det går an å gjøre noe med det. Det  må jo gå an for det finnes knapt nok en klubb som har like mange skader som oss, hvis det i hele tatt finnes.

Om dere er lei av de som føler en evinnelig trang til å klage på alt og ingenting er vi nok i samme båt, men jeg har funnet ut at det er vel egentlig greiest å ta de for det de er og ikke noe mer. Etter min mening snakker mange av postene for seg selv.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 08. Des. 2006, 11:03 »

Vi har spilt nest mest  kamper ved siden av Arsenal. Chelsea og Man Utd har spilt 2 kamper færre enn oss. Når det gjelder f.eks Chelsea stiller de stort sett det samme laget i hver eneste kamp, uansett hvilken turnering de stiller opp i. Ellers kan ikke slitasjen på Newcastle spillerene være så utrolig stor da flesteparten har hatt noen uker på sykestua. Skulle ikke sagt om skadene kom i slutten av sesongen, men når de har kommet på løpende bånd siden i sommer blir det for dumt å skylde på slitasje. Er spillerene lagd av Tom & Jerry kjeks?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #424 på: 08. Des. 2006, 11:10 »

Blir altfor tidlig å snakke om at vi har snudd en dårlig trend. Fortsetter vi å ta poeng i desember skal jeg gå med på at vi er i ferd med å snu trenden. Det holder ikke med å slå Pompey og Reading på hjemmebane og tro at alt har løst seg. På lørdag møter vi "heldigvis" et skadeplaget Blackburn, og det er svært viktig med 3 poeng i den kampen om vi skal klare 6. plassen som var minimumskravet til Roeder.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #425 på: 08. Des. 2006, 13:54 »
Sitat fra: "Asbjørn"

Blir altfor tidlig å snakke om at vi har snudd en dårlig trend. Fortsetter vi å ta poeng i desember skal jeg gå med på at vi er i ferd med å snu trenden. Det holder ikke med å slå Pompey og Reading på hjemmebane og tro at alt har løst seg. På lørdag møter vi "heldigvis" et skadeplaget Blackburn, og det er svært viktig med 3 poeng i den kampen om vi skal klare 6. plassen som var minimumskravet til Roeder.

Jeg velger å se på UEFA-cupen i denne sammenhengen også. Når det gjelder 6. plassen så er den godt innen rekkevidde.
Hva som er årsak til alle skadene tør jeg ikke å ha alt for sterke formeninger om, men registrerer at det er et gjentakende problem.
At så mange presterer å skade seg på treningsfeltet er en gåte. Hvis det var så enkelt at det er dekket, så ville vel det vært gravd opp for lenge siden.
Innsatsen på treningen kan kanskje være vel høy for enkelte :wink: : Dyer klarte jo å skade seg ved å kollidere med en bøye. For så å komme tilbake fit for fight, og etter kort tid skade seg i et reklameskilt under kampen mot Portsmouth. -Herlig å se at han var tilbake på treningsfeltet i dag. Kanskje får vi se han i slag mot Chelsea på onsdag?
Livet er svart/hvitt!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #426 på: 09. Des. 2006, 14:55 »
Harper sier:
He added: "I think 99% of the injuries are happening in games, so you can't really question the training methods.

"We had six surgeries before the end of November, so we seem to be a bit cursed this season. We are down to the bare bones but we've managed to pick up some great results."

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Re: List opp kritikken....
« Svar #427 på: 10. Des. 2006, 15:48 »
Sitat fra: "Benson"

At manageren er god nok til og forbedra laget og føra oss nermare Storlaga.
At han har ein god strategi/plan.

Man har dog den stallen man har. Synes Roeder greide seg forholdsvis greit i siste overgangsvindu med de midlene han ble tildelt, og med en styreformann som kanskje blandet seg vel mye inn i det sportslige.
Har ikke hørt eller sett noe om at Roeder ikke har noen strategi/plan. Tvert i mot ser jeg bl.a.  påkjøpet av Martins til å fylle trøye nr. 9 som en langsiktig handling - og som gir god effekt allerede nå.
Livet er svart/hvitt!

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #428 på: 10. Des. 2006, 16:30 »
Kan skadene skyldes enormt dårlig grunnfysikk hos Newcastle spillerne i forhold til andre klubber og spillere?
Everton sliter jo også med en del skader for tiden.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 10. Des. 2006, 20:48 »

At manageren er god nok til og forbedra laget og føra oss nermare Storlaga.
At han har ein god strategi/plan.

Man har dog den stallen man har. Synes Roeder greide seg forholdsvis greit i siste overgangsvindu med de midlene han ble tildelt, og med en styreformann som kanskje blandet seg vel mye inn i det sportslige.
Har ikke hørt eller sett noe om at Roeder ikke har noen strategi/plan. Tvert i mot ser jeg bl.a.  påkjøpet av Martins til å fylle trøye nr. 9 som en langsiktig handling - og som gir god effekt allerede nå.

Hjelper dessverre lite med Martins Owen Henry og Rooney som spisser så lenge forsvaret ikkje ligner grisen..
Når ein ser på roeders tidligere kjøp så gir det meg ikkje store forhåpninger om me skal få eit forsvar som begynner og ligne noke heller..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Re: Forsvaret....
« Svar #430 på: 11. Des. 2006, 10:54 »

Hjelper dessverre lite med Martins Owen Henry og Rooney som spisser så lenge forsvaret ikkje ligner grisen..
Når ein ser på roeders tidligere kjøp så gir det meg ikkje store forhåpninger om me skal få eit forsvar som begynner og ligne noke heller..

Når det gjelder forsvaret, så har det vært hodepine for tidligere managere også. -Men jeg er enig i at her bør noe skje.
Livet er svart/hvitt!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #431 på: 11. Des. 2006, 23:02 »
Alle er enige i at noe må skje i forsvaret. Også Roeder. Selv om han sikkert har et annet bilde av de som er der fra før enn oss fans.
Men jeg er ganske sikker på at han kommer til å kjøpe et par forsvarsspillere i vinter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #432 på: 13. Des. 2006, 09:35 »

Vi har spilt nest mest  kamper ved siden av Arsenal. Chelsea og Man Utd har spilt 2 kamper færre enn oss. Når det gjelder f.eks Chelsea stiller de stort sett det samme laget i hver eneste kamp, uansett hvilken turnering de stiller opp i. Ellers kan ikke slitasjen på Newcastle spillerene være så utrolig stor da flesteparten har hatt noen uker på sykestua. Skulle ikke sagt om skadene kom i slutten av sesongen, men når de har kommet på løpende bånd siden i sommer blir det for dumt å skylde på slitasje. Er spillerene lagd av Tom & Jerry kjeks?

Det som kunne vært en interresant regnestykke for å se på slitasjen til Newcastle spillerne hadde vært å sett på snittet av antall tilgjenglige spillere mot antallkamper vi har spillt. Tror vi troner over alle lagene i PL, suverent.

Det som blir viktig i januar er at vi kjøper 2 spillere som går rett inn på laget når alle er skadefrie. Da helst forsvarspillere og at det blir kjøpt minst 3 spillere som kan hjelpe å å gi oss en større bredde. Da helst 3 talenter, et midtbanetalent og 2 spisstalenter!

Vi må ha 5 spillere i januar!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #433 på: 13. Des. 2006, 16:10 »

Det som kunne vært en interresant regnestykke for å se på slitasjen til Newcastle spillerne hadde vært å sett på snittet av antall tilgjenglige spillere mot antallkamper vi har spillt. Tror vi troner over alle lagene i PL, suverent.

For å finne slitasjen på hver enkelt spiller er bare å finne antall spilte minutter. Tror ikke slitasjoen på Luque har vært stor selvom han har vært tilgjengelig i hver kamp.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #434 på: 13. Des. 2006, 17:28 »
Så har Alan Curbishley skrevet under for West Ham, og dermed utelukket som ny Newcastle manager om Roeder skulle få sparken i løpet av de neste månedene.