20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 133538 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #165 på: 17. Okt. 2006, 06:29 »
Hehehehe kjøpa i West Ham ja. De er et kapittel for seg selv. Sløste bort Rio Ferdinand pengene kun på dritt. Ikke rart det gikk til helvete. 60 Millioner for Repka :-)
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

playah

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #166 på: 17. Okt. 2006, 13:34 »
I de siste dagene har jeg ikke giddi å skrive ned noe på forumet, ville ikke at det skulle komme ned for mye negativt fra min side, men det kommer nok litt negativt!

Da Roader ikke gadd å hente Woodgate, var jeg ganske skuffet, tenkte at han ville satse med Ramage og Taylor i midtforsvaret, men det har han faen ikke gjort det. Bruker de ubruklige spillerne moore og bramble.
Hva skjedde med prøve noe nytt!!!

hva skjedde med å selge ameobi til spurs når de ville ha han for 6millioner pund for 2 år siden :!:  :?:  :!:

Hva skjedde med å prøve Martins med Luque  :?:  :!:
Eller å starte med luque i en eller annen kamp :?:  :!:
Hva skjedde med i bruke de raske vingene våre, isteden slår vi langt på ameobi hver jævla gang, vi får ikke brukt farten til Martins :!:  :!:
Hva skjedde med at holde med det man lover!!!

Jeg leste en artikkel fra newcastle.no istad, og der sa roader: at i januar kommer jeg til å hente en forsvar spiller, men jeg vet ikke hvor sann den artikkelen er, siden de ikke har vist til noe kilde :idea:

Viss Newcastle ikke tar 6 seiere på de 9 neste kampene, uansett hvem de spiller mot så burde Roader trekke seg, sånn at han får sin gamle stilling i Newcastle tilbake
Freddy burde selge sine aksjer, sånn at vi får nytt blod i klubben :wink:

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #167 på: 17. Okt. 2006, 14:31 »
Sitat fra: "playah"

hva skjedde med å selge ameobi til spurs når de ville ha han for 6millioner pund for 2 år siden :!:  :?:  :!:

Pluss Robbie Keane  :)  Men han var jo et veldig stort talent på den tiden, og man trodde han ville bli en kjempespiller, så sånn sett var det riktig. Og det var ikke Roeder sin feil.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 17. Okt. 2006, 18:06 »
Sitat fra: "GeirAndreas"
Skylden kan ikke legges på en enkelt person. stallen vår med unntak av forsvaret er knall god. Derfor er det ikke tvil i min sjel om at problemet ligger høyere opp i systemet. Kanskje er ikke spillerne motiverte nok, gode nok på visse områder eller gjør ikke de rette valgene? Greit, da er det lett og skylde på de. Men da får vi få inn en manager som klarer å motivere dem, gjøre dem bedre på det de ikke er gode nok på og gjøre dem flinkere til å ta de rette valgene.
Sånn jeg ser det ligger veldig mye i spillestilen vår. Taktikken rett og slett stinker. Mesteparten av tiden ser det ikke ut som om vi har noen. Tror faktisk det hadde fungert bedre om alle spillerne hadde frie roller enn det vi driver med per dags dato!

Et godt innlegg Geir Andreas. Stallen er nesten knallgod med unntak av forsvaret. For meg har vi for dårlige spisser til å kalle det en knallgod tropp med unntak av forsvaret.
Ellers er jeg enig i veldig mye du skriver her.
Jeg vet ikke hvor det største problemet ligger hen, men som du skriver:
- motivasjon
- vi må bli bedre på det vi er for dårlige på (logisk ;) )
- og klare å velge de beste (altså riktige) løsningene.

Det som gang på gang irriterer meg når jeg setter meg ned for å se Newcastle er at vi skal gjøre ting vanskeligere for oss selv enn det vi egentlig er nødt til. Og det er et stort problem da mange av kampene allerede er vanskelige nok fra før.
Vi må kunne slå enkle og trygge pasninger til medspillerne våre. Og den som mottar den pasningen må klare å ta imot den greitt uten å fomle unødvendig å derav få en mann i ryggen og havne i en unødvendig vanskelig situasjon.
Noe annet jeg merket meg oftere før, ikke like mye nå, var hvordan vi noen ganger nærmest SKULLE holde ballen i lufta. Selvfølgelig blir det vanskeligere enn å slå den langs bakken når man allerede er under press fra motspillere. Men som sagt: det har bedret seg noe. Jeg skjønner jo at noen ganger har man ikke tid til å ta ned ballen. Og det er greitt. Men noen ganger har man altså tid til å gjøre det. Da må man da også gjøre det mener nå jeg.

Jeg savner også altfor ofte en klar plan og taktikk. Newcastle er skammelige dårlig på organisering, plassering og fordeling av roller og oppgaver ute på banen, sammenlignet med altfor mange andre PL lag. Og det kommer altfor godt til syne når vi blir presset og blir liggende under, eller allerede ligger under. Eksempel: trenger ikke gå lengre tilbake enn til andre omgangen av Bolton kampen.

Hvorvidt alt er managerens skyld har jeg begynt å tvile litt på. Grunn: det forandrer seg jo aldri, ikke engang når man får inn en ny manager.
Jeg husker godt da Souness ble ansatt. I utgangspunktet var jeg ikke veldig positiv til det. Men jeg tenkte at det er iallfall en mann med erfaring. Og Robson hadde allerede bygd opp et slagkraftig lag. Iallfall fremover. Men det var en gjenganger at det var forsvaret som ble for svakt under Robsons ledelse. Jeg håper altså at en ny manager (Souness) kunne rydde opp i dette. Men den gang ei. Det bedret seg dessverre ikke veldig mye med Souness ved roret.
Senere fikk han sparken, og til slutt ble det Glenn Roeder som ble vår nye manager. En tidligere Newcastle spiller, kaptein og en kjent og noenlunde respektert og populær mann på Tyneside (antar jeg). Heller ikke han har klart det kunststykket å få Newcastles til å se strukturert og organisert ut, og vi får svi for det nå, særlig i de bakre rekker.

HVA er det som gjør det så umulig å få orden på disse problemene i Newcastle? Er det så enkelt som at vi ikke har en dyktig nok manager? Eller stikker problemene dypere enn som så? Mange mener Fat Fred må ta sin hatt å gå. Det er jeg forsåvidt ikke uenig i. Men, er det han som er årsaken til disse problemene? Jeg trodde\tror iallfall ikke han hadde\har så stor innflytelse på det som foregår når laget er ute på banen. Men hva vet jeg?

Leste dette på icNewcaslte igår som jeg syns er en ganske god beskrivelse av situasjonen i Newcastle:

Sitat fra: "Lee Ryder"

When Bolton Wanderers' abject tactics don't come off it's fair to say they can at times look like a pub team.

But when Newcastle's defence switches off, United are capable of making most teams in the Premiership look like world-beaters on the big stage - as Fulham and now Bolton very well know.

link

*OBS: vil ikke gjøre dette til en diskusjon om Robson vs Souness, og Souness vs Roeder og ligenende nå. De diskusjonene har vi jo allerede hatt andre steder. Ville bare gå litt tilbake for å illustrere det jeg ser på som de samme gamle problemene under flere managere.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #169 på: 17. Okt. 2006, 21:33 »
Savner tiden da Shearer hjalp Roeder. Tror kanskje Roeder er litt for snill, det er jo ikke tvil om at alle spillerene hadde enormt stor respekt for Shearer. Kanskje derfor vi presterte så bra i slutten av sist sesong. Kanskje Roeder hadde taktikkene som skulle til, mens Shearer motiverte spillerene. Shearer visste nok og bedre hvilke spillere som burde brukes i de ulike kampene ettersom Shearer kjente spillerene på en annen måte enn Roeder.

Bra innlegg chickenman foresten! Veldig enig i det meste!

playah

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #170 på: 17. Okt. 2006, 22:58 »
Sitat fra: "mongobongo"
Savner tiden da Shearer hjalp Roeder. Tror kanskje Roeder er litt for snill, det er jo ikke tvil om at alle spillerene hadde enormt stor respekt for Shearer. Kanskje derfor vi presterte så bra i slutten av sist sesong. Kanskje Roeder hadde taktikkene som skulle til, mens Shearer motiverte spillerene. Shearer visste nok og bedre hvilke spillere som burde brukes i de ulike kampene ettersom Shearer kjente spillerene på en annen måte enn Roeder.

Bra innlegg chickenman foresten! Veldig enig i det meste!

veldig bra innlegg chickenman og mongobongo.
enig med dere begge :wink:

DanMan

• Gjest
« Svar #171 på: 18. Okt. 2006, 14:58 »
Forstår det dersom folk er lei av at jeg stadig drar frem Souness, men vil bare se om noen er enige.

Mye av kritikken mot Roeder går på svake resultater og dårlig håndtering av overganger. Souness var resultatmessig stort sett like skuffende, men var i alle fall meget dyktig når det gjaldt å handle.

Bytter og mangelfulle taktiske disposisjoner derimot, var en ting som Souness fikk mye pepper for. Hva med Roeder? Hvorfor bytte inn venstrebeinte N'Zog for vår høyreving i HVER eneste kamp? Det betyr Duff på høyreving, og mannen er VELDIG venstrebeint, noe som fører til at han må vende for å kunne legge inn, som igjen gjør det hele svært forutsigbart. Noen skrev (Nordin?) en sak der det nevnes at Duff har vært ujevn. Det skyldes i mine øyne stort sett at han herjer i 1.omgang, på venstre, og blir borte i 2.omg, på høyre.

Og hva er poenget med det vanlige like-før-slutt-byttet? Det er nyttesløst å tro Rossi kan bedrive mirakler på 5min! Sløsing av et gedigent talent er dte også.

Samtidig gis Bramble frikort, samtidig som Luque ikke er verdig en plass på benken, bak både Sibierski og Pattison i køen. Hva er logikken i dette?

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #172 på: 18. Okt. 2006, 18:36 »
Sitat fra: "DanMan"
Forstår det dersom folk er lei av at jeg stadig drar frem Souness, men vil bare se om noen er enige.

Mye av kritikken mot Roeder går på svake resultater og dårlig håndtering av overganger. Souness var resultatmessig stort sett like skuffende, men var i alle fall meget dyktig når det gjaldt å handle.

Bytter og mangelfulle taktiske disposisjoner derimot, var en ting som Souness fikk mye pepper for. Hva med Roeder? Hvorfor bytte inn venstrebeinte N'Zog for vår høyreving i HVER eneste kamp? Det betyr Duff på høyreving, og mannen er VELDIG venstrebeint, noe som fører til at han må vende for å kunne legge inn, som igjen gjør det hele svært forutsigbart. Noen skrev (Nordin?) en sak der det nevnes at Duff har vært ujevn. Det skyldes i mine øyne stort sett at han herjer i 1.omgang, på venstre, og blir borte i 2.omg, på høyre.

Og hva er poenget med det vanlige like-før-slutt-byttet? Det er nyttesløst å tro Rossi kan bedrive mirakler på 5min! Sløsing av et gedigent talent er dte også.

Samtidig gis Bramble frikort, samtidig som Luque ikke er verdig en plass på benken, bak både Sibierski og Pattison i køen. Hva er logikken i dette?

Hmm, når du skriver at Souness var meget dyktig når det gjaldt å handle, mener du da kjøpene han gjorde for Newcastle eller ellers? Du må huske på at Souness hadde ca 3 ganger mer penger å bruke enn Roeder. Og Souness gjorde jo ikke så veldig mye med forsvaret han heller. Boumsong var jo en meget god spiller men det hjelper jo ikke med en god forsvarspiller. Og når han i tillegg begynner å legge skylden for at han spiller dårlig på de andre forsvarerene så blir jo alt enda verre!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 18. Okt. 2006, 19:19 »
Tror me skal vere glad Roeder kje får så mykje penger.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #174 på: 18. Okt. 2006, 19:25 »
Sitat fra: "Benson"

Fordi?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 18. Okt. 2006, 19:33 »
Sitat fra: "mongobongo"
Sitat fra: "Benson"

Fordi?

Fordi me ikkje har råd til fleire dyre bomkjøp.Det burde vert forbudt og kjøpt fleire mitbanespillere til denne klubben
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Audioslave

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #176 på: 19. Okt. 2006, 00:42 »
Er for tidlig å sparke Roeder nå. Det er minst like mye spillerne og styret  sin skyld at vi er der vi er. Kan egentlig ikke huske sist vi kjøpte en virkelig god spiller som har slått til i NUFC-trøya. Nei, det skal mer til en et managerbytte til for å bli et topplag igjen. Kommer til å gå lang tid før vi kommer oss opp av sumpen, i store deler av de siste sesongene har vi vært nærmere nedrykk enn seriegull. La oss bare be, krysse fingrene og alt mulig for at vi ikke skal rykke ned denne eller de påfølgende sesongene. Vi har nemlig vært et synkende skip lenge nå. Unskyld pessimismen, men å være Newcastle-supporter har ikke gitt meg mange lyse stunder de siste årene. Det tærer på sinnet. Kan si at jeg rett og slett blir forbannet! :evil:

Audioslave

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #177 på: 19. Okt. 2006, 00:47 »
Forresten; hva faen hjelper det å sparke manageren når vi ikke har noen bedre alternativ som vil lede oss? Velger heller å gi Roeder litt tid. Man kan spørre hvorfor jeg ikke sa det samme om Souness. Grunnen er at han har vist altfor lenge at han var håpløs. Roeder har mye kortere erfaring og har ikkke fått like lang tid til å bevise at han duger. Sier ikke at Roeder er mitt førstevalg, bare at det ikke hjelper å sparke managere i hytt og pine når man ikke har bedre alternativer til å overta.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 19. Okt. 2006, 10:16 »
Sitat fra: "Audioslave"
Forresten; hva faen hjelper det å sparke manageren når vi ikke har noen bedre alternativ som vil lede oss? Velger heller å gi Roeder litt tid. Man kan spørre hvorfor jeg ikke sa det samme om Souness. Grunnen er at han har vist altfor lenge at han var håpløs. Roeder har mye kortere erfaring og har ikkke fått like lang tid til å bevise at han duger. Sier ikke at Roeder er mitt førstevalg, bare at det ikke hjelper å sparke managere i hytt og pine når man ikke har bedre alternativer til å overta.

Nå skal det sies at Souness i det minste vant pokaler med alle lag 5 (5 stk) han var manager for i over 1 år, om vi ser bort i fra tragiske Newcastle.

Roeder har kun 7. plasser og nedrykk å vise til i de klubbene han har vært. I tillegg har han rykket ned med et West Ham lag som besto av mange klassespillere. Det beste laget som har rykket ned fra PL noengang.

Slik han håndterte overgangsmarkedet i sommer har jeg aldri sett maken til. Makan til håpløse handlinger skal man lete lenge etter. Har Glenn Roeder egentlig gjort et skikkelig kupp på overgangsmarkedet som manager? Om Duff blir et kupp gjenstår å se, men jeg må si at han ikke har levd opp til forventningene foreløpig. Martins minner meg mer og mer om en spiller som maks er verdt 1/3 av overgangssummen. Han skal selvsagt få tid til å utvikle seg, og han skal ikke dømmes allerede nå, men tviler på at det er tilfeldigheter at Inter fansen jublet når han ble solgt for 10 MP.

I fjor hadde vi 9 poeng på 8 kamper, mens i år har vi 7 poeng på 8 kamper.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 19. Okt. 2006, 10:49 »