20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Glenn Roeder  (Lest 83028 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Roeder - så ille likevell?
« Svar #225 på: 30. Des. 2006, 19:04 »
Hvis Roeder får mangfoldige millioner til å handle for i Januar så mener jeg han bør få sitte en stund. Det er idioti å gi han millioner av kr nå også sparke han før den neste manageren kommer for å "rydde" opp... Det har vi gjort for mange ganger før.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 30. Des. 2006, 19:21 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg mener Roeder har gjort en ok jobb jeg, og ser ikke at vi skal vinne noe særlig på å sparke han nå. Vi ligger veldig komfortabelt til midt på tabellen i øyeblikket, og vi har langt større grunn til å se oss oppover enn nedover. Vi er inne i en god stim, selv om vi taper en og annen kamp innimellom. Vi scorer mål igjen, og det er viktig.

Det er selvsagt en managers oppgave å få laget til å fungere, og det er han som er ansvarlig for resultatene. Vi fikk en verst tenkelig start på sesongen, men stumpene kan fremdeles reddes. Og det tror jeg absolutt at Roeder er kapabel til. Skadeproblemene er ikke hans feil. Og vinner vi mot Everton i morgen, og får vi ett poeng mot Manu første nyttårsdag, så vil vi ha klatret enda lenger oppover. Jeg anser en sjuendeplass som innen rekkevidde. Og hvis vi da i tillegg når minimum kvarten i UEFA og kvarten i FA-cupen, så skal vi si oss fornøyd med sesongen alt i alt. Selv om vi egentlig bør ha topplasseringer.

Roeder er ingen klassemanager, og jeg mener han bør erstattes med en merittert og dyktig manager etter sesongen. Men det er først ETTER sesongen. Roeder er mer enn god nok til å redde stumpene av årets sesong. Vi vil ikke tjene all verden på å bytte manager nå midt i sesongen, og vi er bedre tjent med å gjøre det i slutten av mai.
Roeder's sportslige resultater er langt fra OK, selv om vi får en seier av og til. Vi har ingen grunn til å se mer oppover på tabellen enn nedover (vi vinner jo ikke kamper). Fremdeles bare 6 lag som har scort færre mål enn Newcastle. Skadeproblemene er ikke Roeder's feil?? Eller?? Jeg synes han tyner det siste ut av hver enkelt som er halvskadet!!! Vi får ikke pokaler i hylla for å nå kvarten i cupene, så hvorfor være fornøyd med det. VI MÅ JO FOR FAEN HA AMBISJONER! Hvorfor vente til etter sesongen med å sparke han? Vi ser jo alle at det ikke funker nå. Jo lenger han sitter, jo mer tid blir sløst bort. Så istedenfor å bruke titalls pund på å kjøpe spillere, kan vi heller ta litt av det på en god manager. Det er jo mange managere ledige nå, og forresten, vi trenger jo ikke ta en som er ledig heller.........

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 30. Des. 2006, 20:16 »
Visst vinner vi kamper. Hva har vi gjort i desember da?  Før jul tapte vi vel bare mot Chelsea, og vant alle de andre kampene. Vinner vi ikke kamper da? Scorer vi ikke mål når Martins har 6 mål på de åtte siste?

Vi startet sesongen håpløst, og man kan begynne å frykte at vi er på vei inn i det samme blindsporet igjen nå. Men straks vi begynte å vinne kamper skaffet vi oss en luke til lagene bak oss på tabellen og fikk øyekontakt med noen av lagene foran oss. Da mener jeg det er større grunn til å se seg oppover heller enn nedover på tabellen.

Roeder har en fornuftig politikk på skadde spillere og prøver å la være å bruke halvskadede spillere, men du kan vel ikke mene at han skal droppe å bruke Harper eller Given selv om de er halvskadet, når alternativet er å bruke Srnicek? Det er vel hovedsaklig bare Harper og Given som har blitt presset til å spille til tross for skade. Men det er fordi de er i en helt egen klasse og begge er like uerstattelige.

Emre har av og til måttet spille til tross for at han tilsynelatende har vært halvskadet. Men hvilke alternativer har vi da hatt? Det er jo liten tvil om at laget er langt bedre tjent med en halvskadet Emre enn Pattison, uansett hvor stor tro vi måtte ha på unggutten!

Joda, vi skal ha ambisjoner. Men jeg mener at vi ikke kan forvente å nå lenger enn kvarten i de store cupene denne sesongen, samtidig som vi ikke kan forvente å få en bedre ligaplassering enn i fjor, sånn som ståa er nå.

Vi tjener ingenting på å sparke Roeder nå. La ham få sitte ut sesongen. Til det er Roeder mer enn god nok.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 30. Des. 2006, 20:29 »
Der Mr Joakim, er vi nok VELDIG uenige. Hva skader angår husker jeg en haltende Ameobi mot ManCity, og hva kom tilbakeslaget til Duff av? For tidlig tilbake i trening! Men alt er ikke managerens skyld, det vet jeg jo. Men han er simpelten ikke god nok! Så utrykket Sheperd og Roeder bruker så ofte passer her, når jeg sier spark han!! SOONER RATHER THAN LATER!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 30. Des. 2006, 20:44 »
Mhm, en synlig tilbakesatt Ameobi har luntra skadet på banen i flerfoldige kamper og Duff ble skadet fordi han blei for tidlig hevet utpå.
Men hovedpoenget er jo at man først må ha en klassemanager tilgjengelig før man går hen å sparker Roeder. Det har vi jo forsåvidt i Trond Sollied spør du meg. Ja, en gamble, men han har prestert i samtlige klubber han har vært i uansett land (vant både serie og cup i Hellas til tross for begrenset CL-suksess).
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 30. Des. 2006, 21:28 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Mhm, en synlig tilbakesatt Ameobi har luntra skadet på banen i flerfoldige kamper og Duff ble skadet fordi han blei for tidlig hevet utpå.
Men hovedpoenget er jo at man først må ha en klassemanager tilgjengelig før man går hen å sparker Roeder. Det har vi jo forsåvidt i Trond Sollied spør du meg. Ja, en gamble, men han har prestert i samtlige klubber han har vært i uansett land (vant både serie og cup i Hellas til tross for begrenset CL-suksess).
Veldig enig med deg der! Klassemanagere er det vel nok av på det ledige markedet. Eriksson, Hitzfeld, Lippi (har han lagt opp?) og Sollied bare for å ta de kjente som jeg kommer på i farta. Kan jo ta med Michael Laudrup også, var jo god for Brøndby og har en UTROLIG CV SOM SPILLER.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #231 på: 31. Des. 2006, 00:39 »
Lippi har ikke lagt opp nei, og jeg kunne gjerne tenke meg han som manager for Newcastle. Mange gode ledige managere, men allikevel synes jeg vi bør gi Roeder ut sesongen om vi ikke står i fare for å rykke ned.

Michael Laudrup er jeg mer lunken til. Han var en sykt god spiller, men det betyr ikke at han er en god trener. Sollied håper jeg heller ikke så mye på. Han er en god manager, det er ikke det, men hadde vi her inne syntes han var så god om han var fra f.eks Hellas?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 31. Des. 2006, 02:13 »
for og oppsumere min oppfatning av roeder.

Positivt: reddet slutten av fjorårs sesongen, med hjelp fra shearer vel og merke. Martins kjøpet

Negativt: Helt på trynet i mange avgjørelser, er ikke det store manager navnet og klarte ikke og skaffe noen forsvarere!
lt;3 Newcastle <3

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 31. Des. 2006, 10:47 »
min mening er at Glenn har gjort en god jobb i Newcastle. når man ser på den back rekken som vi sitter på idag, så er det ikke rart at det blir litt tøfft for newcastle.

De handlene som var gjort i sommer var ikke spesiellt godt planlagt med tanke på forsvaret, men fotball kamper vinnes ikke bakover på bannen.  Vi må jo skåre mål, og da synes jeg de prioriteringene som var gjort i sommer var helt greie...

At det går rykter i Januar vinduet er jo ikke akkurat et sjokk, når du ser på alle de ryktene som gikk i sommer er jeg ganske sjokkert over at alle går rett på dem nå også...

Taktikkmessig så synes jeg at Newcastle spiller underholdene fotball når de lykkes, det er av og til litt for stort mellomrom mellom leddene, og laget kommer ikke helt etter, men det ligger nok litt i det at vi ikke er sterk nok bakover.. Så når Januar vinduet er over så kommer vi til å ha en sterkere stall og kommer til å kunne kjempe lenger oppe i toppen...

Vi kan ikke ha Tromsø tendenser i Newcastle, der vi skifter trener 2 ganger i året, spesiellt ikke når vi har en trener som gjør en god jobb og har en stall som er 50% skadet.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 31. Des. 2006, 15:20 »
Fotballkamper tapes dersom man ikke har forsvar. Et godt lag bygges gjerne opp bakfra.
Poenget er at Roeder på mange måter har neglisjert forsvaret. Jeg mener, selv om jeg fortsatt har troa på at Duff skal bli en knall spiller for oss, hadde de pengene vært bedre brukt på forsvaret enn på en plass der vi allerede var godt forspent.
Poenget mitt er at det alikevel ikke er vits i å sparke Roeder mitt i sesongen dersom vi fortsatt vil ende opp i samme suppe som vi gjorde da Sir Bobby og Souness blei sparka. Stiller meg kanskje tvilsom til at managere som Lippi og Svennis er interessert i jobben. Vil uansett at vi skal kunne få tak i en klassemanager neste gang vi henter manager. Det er ofte vrient å gjøre det midt i en sesong.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #235 på: 31. Des. 2006, 19:59 »
Roeder redda oss forrige sesong, og selv om vi ikke har overprestert denne sesongen så mener jeg Roeder har gjort en helt ok jobb.
Og skadekrisa løser vi IKKE med å sparke Glenn Roeder, bare så det er sagt.

For uansett hvor mye enkelte ser ut til å "hate" Roeder, så kommer vi ikke boirt fra at det er alle skadene som er hovedskylden i at vi presterer som vi gjør. Mourinho sliter jo også med å få Chelski til å prestere han også når et par tre viktige spillere er ute. Vi har en hel førsteellver skadet, og da sier det seg selv at det blir vanskelig...

Selvfølgelig kan man si at dette kan vi takke oss selv for ved at vi ikke forsterket oss nok i sommer, noe som osgå selvsagt har gjort at alle skadene har blitt enda værre fordi vi ikke har folk å sette inn for de skadde. Men jeg nekter å legge all skyld for dette på Roeder. Selvfølgelig skal han ha noe av skylden, han klarte ikke å hente de forsterkningene vi trengte, men glem ikke at pga Souness sin enorme sløsing med penger på spillere som ikke slo til nok gjorde at pengene ikke satt like løst i sommer. Dermed hadde Roeder en vanskelig jobb. han måtte være 100% sikker før han ville slå til å hnete nye spillere. Og det er bra. Newcastle har jammen meg brukt nok millioner på spillere som har floppa fullstendig. Bare så synd at alle skadene har ført til at mangelen på nye spillere har skadet oss så mye som det har. INGEN kunne forutse eller regne med at vi skulle få så mange skader som vi har hatt i år.

Så la oss støtte Roeder og laget og håpe på at marerittet snart er over og at uflaksen er over for lang tid framover. La oss også håpe at vi lykkes med å hente de forsterkningene som vi trenger, både framover og ikke bakover på banen.

Godt nyttår til alle! La oss håpe på bedre lykke for Newcastle det kommende året. Det fortjener vi virkelig!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 31. Des. 2006, 20:06 »
Veldig lett å skylde på skadene nå...  :wink:

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #237 på: 31. Des. 2006, 20:19 »

Både ja og nei,men det er bare et faktum at vi har et skadeproblem :P

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 31. Des. 2006, 20:58 »
Sitat fra: "Tønsberg"

Skadeproblemer hadde vi under Souness også, og det var heller lite med sympati for det! At vi underpresterer er ikke noe vi har gjort nå i det siste, men hele denne sesongen. Fra starten av sesongen med 0-0 hjemme mot Ventspils, 1-1 hjemme mot Lillestrøm, til 2-1 tap hjemme mot Fulham og Bolton og 1-0 tap hjemme mot Sheffield Utd osv (kan holde på mye mer). Leste et sted at Roeder førte Watford til 7. plass, for så å rykke ned året etter. Deretter førte han West Ham til 7. plass, for så å rykke ned året etter. Så førte han Newcastle til 7. plass, for så å..................

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #239 på: 01. Jan. 2007, 03:07 »
Sitat fra: "Frode"
Sitat fra: "Tønsberg"

Skadeproblemer hadde vi under Souness også, og det var heller lite med sympati for det! At vi underpresterer er ikke noe vi har gjort nå i det siste, men hele denne sesongen. Fra starten av sesongen med 0-0 hjemme mot Ventspils, 1-1 hjemme mot Lillestrøm, til 2-1 tap hjemme mot Fulham og Bolton og 1-0 tap hjemme mot Sheffield Utd osv (kan holde på mye mer). Leste et sted at Roeder førte Watford til 7. plass, for så å rykke ned året etter. Deretter førte han West Ham til 7. plass, for så å rykke ned året etter. Så førte han Newcastle til 7. plass, for så å..................

vinne serien