20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Glenn Roeder  (Lest 83542 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Mye enig...
« Svar #240 på: 02. Jan. 2007, 10:39 »
Sitat fra: "Øystein Solbjørg"
Roeder redda oss forrige sesong, og selv om vi ikke har overprestert denne sesongen så mener jeg Roeder har gjort en helt ok jobb. Og skadekrisa løser vi IKKE med å sparke Glenn Roeder, bare så det er sagt. [................]
Så la oss støtte Roeder og laget og håpe på at marerittet snart er over og at uflaksen er over for lang tid framover. La oss også håpe at vi lykkes med å hente de forsterkningene som vi trenger, både framover og ikke bakover på banen.
Godt nyttår til alle! La oss håpe på bedre lykke for Newcastle det kommende året. Det fortjener vi virkelig!

Enig i mye, også i det som er redigert bort (pga plass).
Før sesongen hadde jeg forventinger om en adskillig bedre tabellplassering halvveis i sesongen. At Newcastle ligger der de ligger klandrer jeg ikke Roeder for. Enkeltspillere har sviktet spillemassig og laget har vært skaderammet. Dette har gitt veldig lite rom for alternative løsninger o.s.v.
Tror ikke det er mange managere som har misunnet Roeder jobben så langt, om man da ser bort fra prestisjen ved å være manager for NUFC. -Noe som forøvrig gir et helvetes pes når ting butter imot.
Og det er jo når ting butter imot at supporternes støtte virkelig trengs. Supporterne kan utgjøre en viktig faktor for at man slipper å iverksette drastiske tiltak man ikke har noen garanti for vil virke.
Å sparke managere, og handle spillere, over en lav sko tar vekk mye av sjarmen med fotball. Dessuten blir det dyrere å være supporter. Investeringene vil jo investorene ha igjen et sted. OK at deltakelse i CL gir penger i kassa. Men jeg er av den formening at vi kan kjempe oss dit med dagens linje. Å bruke pengene på forskudd, og eventuelt ikke greie CL-kvalik kan gi dramatiske følger. -Look to Leeds!
Jeg har ikke noe ønske om at Newcastle skal bli noe nytt Chelsea. Greit at de har en manager som har sittet en stund. Men når hovedårsaken til det er fri flyt av penger synes jeg det verken er sjarmerende eller imponerende. Selvfølgelig skal Newcastle være aktør på transfermarkedet, men å ha et visst magemål er alle best tjent med på sikt. NUFC har fortsatt sjel, og det håper jeg klubben vil ha i mange år fremover. -Så får vi heller jobbe litt ekstra med å hente "sølvtøyet"  :wink:
Livet er svart/hvitt!

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Roeder - så ille likevell?
« Svar #241 på: 03. Jan. 2007, 13:15 »
Dette er hentet fra nufc.com

Glenn's number
not up yet...

21st January 2006:

Newcastle lie 14th in the Premiership, having taken 26 points from their 22 league games, winning 7, losing 10 and drawing 5. Their goal difference is -5; their top scorer has 7 goals.

One match later and we'd sacked our manager.

2nd January 2007:

Newcastle lie 14th in the Premiership, having taken 26 points from their 22 league games, winning 7, losing 10 and drawing 5. Their goal difference is -5; their top scorer has 7 goals.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 03. Jan. 2007, 15:58 »
Nufc.com har helt klart et poeng her ja.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 03. Jan. 2007, 16:16 »
Jeg mener situasjonen er litt annerledes i år.
I fjor på denne tida hadde vi en manager som så mørkt på absolutt alt. Selv om vi hadde tatt like mange poeng og statistikken så helt likedan ut, så synes jeg ting kom mye tyngre for oss forrige sesong. Laget fungerte aldri på samme måte som jeg synes det gjør i år, når vi gjør det bra. Og selv om skadesituasjonen vår er verre enn noen gang i år, så har vi en manager som sprer optimisme. Etter det lille utbruddet før jul har Roeder igjen blitt positivt innstilt, og det må helt klart ha hatt innvirkning på Huntington, Taylor og Edgar når de alle tre imponerer som de gjør. Ungguttene viser at de kan når de vil, og Edgar anonymiserte jo Ronaldo og toppet en god kamp med et flott mål. Jeg mener ting ser lysere ut per 2. januar 2007, enn det gjorde per 21. januar 2006.

Vi fikk en uventet opptur mot Manu på mandag, og det synes jeg vi skal være glade for. Jeg synes vi skal være glade for at ungguttene viser seg såpass godt frem når de må, selv om den ene spilleren etter den andre blir skadet. Gjorde de det i fjor? Ehh. Nei, det stemmer det, vi hadde jo bare pensjonister i fjor. I fjor brukte vi heller en mentalt fraværende Boumsong enn unge, sultne spillere som Hunty og Edgar. Vi brukte heller Lee Clark enn Matty Pattison og Steven Taylor drev vi rovdrift på.

Skal vi se på resultatene er tingenes tilstand like elendig som i fjor. Men jeg ser bak resultatene, og finner mer å glede meg over enn i fjor. ALT er ikke bare svart i år.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 03. Jan. 2007, 17:34 »
Sitat fra: "Tønsberg"
Dette er hentet fra nufc.com

Glenn's number
not up yet...

21st January 2006:

One match later and we'd sacked our manager.

2nd January 2007:

Ja, vi er i samme gjørma enda enten vi vil tro det eller ei. Så får vi se om Roeder klarer å snu trenden nok en gang??? Vi er kun 4 poeng foran 17. plassen, som jo er rett over nedrykk-streken. Den mølja vil jeg ikke havne inn i!!!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #245 på: 03. Jan. 2007, 17:42 »
...og neste kamp er en hard nøtt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 03. Jan. 2007, 17:53 »
Tro meg, vi hadde også brukt Lee Clark og Boumsong fremfor de spillerne som vi har brukt i år hadde de vært tilgjengelig. Clark ble for eksempel benyttet fremfor både Matty og Luque i fjor under Roeder. Det skjønner jeg jo godt hva førstnevnte angår, da jeg ikke helt ser hva Matty har å bidra med på øverste nivå annet enn en fin workrate.
Forskjellen på Roeder og Souness er vel det at Roeder pakker unskyldningene rundt skadene bedre inn. Slik oppfatter jeg ofte Roeder i media. Han nevner lett skadene, men er så påpasselig med å prøve å ungå å gjøre som forrige manager. Om det er bedre eller værre veit jeg ikke.
Ting er vel omtrent like ille kanskje, bortsett fra at det nå ser ut til at vi kan være på vei mot nok en liten opptur etter kampen mot Scum.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 03. Jan. 2007, 17:55 »
Tro meg, vi hadde også brukt Lee Clark og Boumsong fremfor de spillerne som vi har brukt i år hadde de vært tilgjengelig. Clark ble for eksempel benyttet fremfor både Matty og Luque i fjor under Roeder. Det skjønner jeg jo godt hva førstnevnte angår, da jeg ikke helt ser hva Matty har å bidra med på øverste nivå annet enn en fin workrate.
Forskjellen på Roeder og Souness er vel det at Roeder pakker unskyldningene rundt skadene bedre inn. Slik oppfatter jeg ofte Roeder i media. Han nevner lett skadene, men er så påpasselig med å prøve å ungå å gjøre som forrige manager. Om det er bedre eller værre veit jeg ikke.
Ting er vel omtrent like ille kanskje, bortsett fra at det nå ser ut til at vi kan være på vei mot nok en liten opptur etter kampen mot Scum.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #248 på: 03. Jan. 2007, 18:30 »
Også er det 19 dager og 3 matcher mellom den sammenligninga.

2.januar og 21.januar.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 03. Jan. 2007, 18:33 »
Vi er like langt i serien!

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #250 på: 03. Jan. 2007, 18:35 »
Jeg er smart  :oops:

Dette kan vel noen fakse til FatFred?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 03. Jan. 2007, 19:54 »
Men på en annen side. Les hele denne artikkelen: http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/chroniclesport/tm_headline=owe-to-have-a-fit-michael%2D%26method=full%26objectid=18352500%26siteid=50081-name_page.html

Etter 50 kamper har Roeder følgende statistikk: Despite all the injury problems Roeder has had, not only this season but at the back end of the last campaign, he has still managed to guide United to 27 victories in his 50 games in charge.

That is a win-per-game ratio of 54% and puts him in line with Kevin Keegan as the most successful manager in United's history on this score.

Uansett, jeg er fremdeles redd for nedrykk. Vi må IKKE havne mer i dritten enn vi allerede er.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 03. Jan. 2007, 21:39 »
Sitat fra: "Torjus"
Også er det 19 dager og 3 matcher mellom den sammenligninga.

2.januar og 21.januar.

Hva har det med saken å gjøre når vi har spilt like mange kamper?  Kristoffer har utvilsomt et poeng her. Ellers så begynner jeg lure på Roeder som bruker denne Pattison. Fy faen for en ubrukelig spiller.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 03. Jan. 2007, 21:42 »
Sitat fra: "GeirAndreas"
Når vi ser hvordan vi spiller om dagen syntes jeg roeder har bevist at han har begynt å få tilbake kontrollen.
La han få sjansen frem til sommeren, og dersom vi ikke er høyere en 10. plass får en annen manager ta plassen hans.
Det vi derimot bør gjøre er å se oss rundt allerede nå etter en eventuelt ny manager. Roeder er nok dessverre ikke mannen som tar oss til topps i champions leauge, så på et tidspunkt må han bli erstattet. Dersom vi er på utkikk allerede nå slipper vi å signere en haste manager som har skjedd før med dårlige resultater!

Når målet foran denne sesongen var en 6. plass er alt annet enn en 6. plass for dårlig. Jeg er langt fra fornøyd med en 8. plass, og dette holder ikke til at Roeder skal få fortsette. At de ikke en gang prøver å se på hvorfor vi har så mange skader er ganske så utrolig. De velger fortsatt å tro på uflaks selvom det dukker opp strekkskader på strekkskader.

Ellers foretrekker jeg sure og bitre managere som Ferguson, Whinger, Allardyce og Jose Moanrinho.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 03. Jan. 2007, 23:07 »
I de 2 neste seriekampene møter vi Tottenham borte og et West Ham lag på "handletur" hjemme. West Ham har jo som kjent fått 20 m/p å kjøpe for i januar, så dette blir ingen lett match. Jeg mener dette er 2 nøkklkamper for Roeder om han bør få fortsette som manager i NUFC. Hvis vi står uten en trepoenger etter disse to kampene, er vi begravd så langt ned i møkka at jeg tviler sterkt på om Roeder har kompetanse nok til å dra oss opp. Da ser jeg som eneste alternativ å sparke Roeder, hvis ikke vi er fornøyde med å ha den fineste stadioen i Championship neste sesong.