20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Glenn Roeder  (Lest 83543 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Roeder - så ille likevell?
« Svar #255 på: 04. Jan. 2007, 16:08 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Sitat fra: "Torjus"
Også er det 19 dager og 3 matcher mellom den sammenligninga.

2.januar og 21.januar.

Hva har det med saken å gjøre når vi har spilt like mange kamper?  

Jeg fikk jo det med meg rett etter jeg skrev innlegget mitt.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 06. Jan. 2007, 11:06 »
Roeder er mye bedre enn sin forgjenger Souness når det gjelder å snakke om skader på egne spillere. Der Souness skyldte på skader på viktige spillere etter kamper vi hadde tapt poeng i, nevner ikke Roeder så mye. Men han hinter frem om det samme, bare at det er bedre maskert. For han har jo lovet å IKKE bruke skader som en unnskyldning for dårlige resultater. Men se her: http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/football/latest/display.var.1107232.0.roeder_sick_of_premiership_sob_stories.php

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Ta mannen....
« Svar #257 på: 06. Jan. 2007, 13:20 »
Sitat fra: "Frode"
Roeder er mye bedre enn sin forgjenger Souness når det gjelder å snakke om skader på egne spillere. Der Souness skyldte på skader på viktige spillere etter kamper vi hadde tapt poeng i, nevner ikke Roeder så mye. Men han hinter frem om det samme, bare at det er bedre maskert. For han har jo lovet å IKKE bruke skader som en unnskyldning for dårlige resultater. Men se her: http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/football/latest/display.var.1107232.0.roeder_sick_of_premiership_sob_stories.php

Ingen her, i England og aller minst Roeder selv, kunne drømme om at skadesituasjonen skulle bli så ille som denne sesongen (historiens verste). Det ville vitnet om virkelighetsflukt å unngå å nevne skadene. Dessuten er det noe som opptar media og supportere, så om en manager skulle ønske å ikke snakke om det, så blir han jo konfrontert med det uansett. Så å drive denne smålige kjeppjakten på Roeder for at han nevner skadene tyder mest på at man ønsker å "ta mannen". Det hadde vært annerledes om bare en håndfull spillere var skadet, og at det ble brukt som gjentatt unnskyldning for dårlige resultater. Men hos NUFC har det vært mer enn ett fotballag på skadelista i lengre periode. Da må det være lov for også manageren å nevne det.
Livet er svart/hvitt!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Ta mannen....
« Svar #258 på: 06. Jan. 2007, 13:52 »
Sitat fra: "Brewcastle"

Ingen her, i England og aller minst Roeder selv, kunne drømme om at skadesituasjonen skulle bli så ille som denne sesongen (historiens verste). Det ville vitnet om virkelighetsflukt å unngå å nevne skadene. Dessuten er det noe som opptar media og supportere, så om en manager skulle ønske å ikke snakke om det, så blir han jo konfrontert med det uansett. Så å drive denne smålige kjeppjakten på Roeder for at han nevner skadene tyder mest på at man ønsker å "ta mannen". Det hadde vært annerledes om bare en håndfull spillere var skadet, og at det ble brukt som gjentatt unnskyldning for dårlige resultater. Men hos NUFC har det vært mer enn ett fotballag på skadelista i lengre periode. Da må det være lov for også manageren å nevne det.
Kall det hva du vil. Men det er hans egne uttalelser. Og han var/er jo selv en av Souness sine største kritikkere. Og jeg husker godt at han sa at han ALDRI kom til å bruke skader som en unnskyldning, slik hans forgjenger gjorde. "Ta mannen" skriver du, dette er ikke et forsøk på å ta noen som helst. Men jeg synes det er ironisk at en mann som kritiserte Souness for å bruke skader som en unnskyldning, "faller ned samme trapp" selv.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 06. Jan. 2007, 14:18 »

Kall det hva du vil. Men det er hans egne uttalelser. Og han var/er jo selv en av Souness sine største kritikkere. Og jeg husker godt at han sa at han ALDRI kom til å bruke skader som en unnskyldning, slik hans forgjenger gjorde. "Ta mannen" skriver du, dette er ikke et forsøk på å ta noen som helst. Men jeg synes det er ironisk at en mann som kritiserte Souness for å bruke skader som en unnskyldning, "faller ned samme trapp" selv.

Skadeproblemene nå er da mye verre enn under Souness! Og når Roeder sa at han "aldri" ville skylde på skadene, regnet han ikke med at det tragikomiske skulle inntreffe - nemlig at vi har over en start11 på benken!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 06. Jan. 2007, 14:57 »
Sitat fra: "EivindI"

Skadeproblemene nå er da mye verre enn under Souness! Og når Roeder sa at han "aldri" ville skylde på skadene, regnet han ikke med at det tragikomiske skulle inntreffe - nemlig at vi har over en start11 på benken!
Nei, akkurat. Men dette er noe han selv har sparket igang. Hadde han heller vist litt forståelse for skadeproblemene under Souness (ja, skadelista var lang da også), istedenfor å rett å slett "hakke" på han, så hadde ikke jeg (sikkert flere enn meg også) nevnt dette med et ord. Men vi får jo tilbake en del spillere i midten av januar. Kansje resultatene bedrer seg også da! For jeg vil jo selvfølgelig IKKE at laget mitt rykker ned i Championship!!

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Re: Europa igjen....
« Svar #261 på: 06. Jan. 2007, 19:08 »
Nei, akkurat. Men dette er noe han selv har sparket igang. Hadde han heller vist litt forståelse for skadeproblemene under Souness (ja, skadelista var lang da også), istedenfor å rett å slett "hakke" på han, så hadde ikke jeg (sikkert flere enn meg også) nevnt dette med et ord. Men vi får jo tilbake en del spillere i midten av januar. Kansje resultatene bedrer seg også da! For jeg vil jo selvfølgelig IKKE at laget mitt rykker ned i Championship!!

Nå kan man ikke utstede garantier i fotball. Men nedrykk for laget ditt/vårt anser jeg som utopisk. Jeg har større tro på at vi kjemper om plass i Europa (ja faktisk). Skadede spillere begynner å komme tilbake, og at Owens tilbakekomst kommer stadig nærmere inspirerer, legger alt til rette for en innspurt àla i fjor.
Howay The Lads!
Livet er svart/hvitt!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Europa igjen....
« Svar #262 på: 06. Jan. 2007, 20:43 »

Nå kan man ikke utstede garantier i fotball. Men nedrykk for laget ditt/vårt anser jeg som utopisk. Jeg har større tro på at vi kjemper om plass i Europa (ja faktisk). Skadede spillere begynner å komme tilbake, og at Owens tilbakekomst kommer stadig nærmere inspirerer, legger alt til rette for en innspurt àla i fjor.
Howay The Lads!
Ikke glem at ifjor var det selveste ALAN SHEARER som var assistenten til Roeder. Og at han er/var en mann som inspirerte karene både på banen og i garderoben er vel ingen hammelighet. Roeder uten Shearer som assistent har gjort det katastrofalt dårlig denne sesongen. Vi hadde ikke så mange skader på begynnelsen av sesongen da vi tapte hjemme for Fulham (PL`s dårligste bortelag ifjor), Bolton og Sheffield Utd. Gidder ikke nevne alt, så jeg nevner heller den ENE kampen vi har spilt bra hjemme, og det var en overbevisende 3-1 seier over Tottenham. Resten av kampene har vi slitt i (ja i noen har vi slitt oss til en knepen seier). Vi er ikke bedre enn det tabellposisjonen viser, 14. plass med 4 poeng ned til Wigan på 17. plass som attpåtil har en kamp mindre spilt. JEG VIL IKKE AT NUFC SKAL VÆRE TARGET FOR LAGENE UNDER NEDRYKKSTREKEN. Hvis vi havner der, ligger vi syltynt til. Så la oss nå håpe at dette snur seg, og at vi vinner kamper igjen. Dette er vi nok ihvertfall enige om mister.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #263 på: 07. Jan. 2007, 00:10 »
Ikke for å være så veldig pirkete og masete: Men kunne dere kanskje slakket litt ned på quotingen? For eksempel bare quote en person om gangen, og slette det som dere ikke svarer på.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 07. Jan. 2007, 00:35 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Ikke for å være så veldig pirkete og masete: Men kunne dere kanskje slakket litt ned på quotingen? For eksempel bare quote en person om gangen, og slette det som dere ikke svarer på.
Beklager mister. Men det er ikke så lett alt dette. Fikk akkurat min første PC av dama. En middels eldre mann som jeg med en unge som maser!! Håper du godtar unnskyldningen. Skal skjerpe meg heretter!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 07. Jan. 2007, 00:49 »

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen. Roeder har kritisert Souness utelukkende fordi han brukte skader som en unnskyldning for at resultatene var dårlig. Og da var situasjonen langt, langt bedre enn den er i år. Og hvis du ser litt nærmere etter, så vil du se at Roeder aldri har "falt ned samme trapp selv". Roeder har ved én anledning uttalt seg negativt om alle skadene og når han nå kritiserer sine kolleger i Chelsea og Portsmouth for å krisemaksimere bare de har 18 seniorspillere tilgjengelig, så argumenterer han ved å (jeg oppfatter det som lett spøkefullt) si at vi bare hadde fire seniorspillere på trening i forrige uke.

Roeder har aldri sagt noe annet enn at en spillers skade er en mulighet for en annen å vise seg frem. Og det har han så til de grader fulgt opp, selv om han selvsagt heller ikke har hatt noe valg. Og noen av ungguttene har så til de grader benyttet seg av sjansen. Det skal vi ikke glemme!

Så jeg skjønner bare ikke hva du prøver å si. Roeder prøver så langt det er overhodet mulig å se positivt på situasjonen, men i helvete da. Når Mourinho klager over at Terry og Cech er skadet, hvordan i all verden tror du han ville hatt det her oppe? Roeder har gode poenger når han kritiserer sine kolleger, og jeg ser ikke hva galt Roeder har gjort i å kritisere Souness og sine kolleger, når situasjonen hans er så mye, mye verre, og han prøver, så langt det er mulig, å ha en positiv tilnærming til det hele. Noe han har ved å la ungguttene få sjansen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 07. Jan. 2007, 09:59 »
Det jeg mente med å "falle ned samme trapp selv" er følgende: at han kritiserte Souness for å bruke skader som unnskyldning til dårlige resultater, for så å få en hel haug med skader selv.

Han har jo ved flere anledninger, (både Shepherd og Roeder) snakket om alle skadene. Bare at jeg synes de er VELDIG godt maskerte. Der Souness snakket rett fra "levra" og direkte sa at skader var skylden, kommer Roeder med det jeg oppfatter som indirekte å nevne skadesituasjonen titt og ofte ( han gjort det flere enn 1 gang). Men selvfølgelig, det skulle jo bare mangle. Skader har vi jo plenty av. Så en kommentar fra Manageren vår om temaet skulle bare mangle. Men "sympati" får han IKKE fra meg, for det har han kritisert sin forgjenger for mye til.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #267 på: 12. Jan. 2007, 16:26 »
Skrev dette på et engelsk forum, sikkert mange skrivefeil, men dere forstår sikkert poenget mitt:

"Roeder is an okay manager, nothing more, nothing less.

I dont think Newcastle will win anything with Roeder as their manager. We will probably be stucked in the Intertoto-cup with him. Maybe we will reach far in the cups, but I dont think we will win anything. In best case, we will reach the FA-cup final.

If we really want to qualify to the Champions League again, and win titles, we need to appoint a world class manager who can lead us to victory in matches that we should win, like Fulham and Sheffield United home, and Everton and Bolton away. To say things easily: We need to approve! We also need a manager who understands how important it is to strengthen the defence, and not priority the midfield over and over again.

Dont get me wrong, Roeder is not a bad manager. But he isnt good enough for a team that wants to win titles (we wants to win titles, doesnt we?).

We cannot blame Freddy Shepherd either, or wait! We can! Because he havent appointed a manager that can handle his job good enough.

Our midfield is excellent, and the covering on the goalkeeperspot is also quite brilliant. But our ONLY decent striker at the MOMENT is Martins (Owen doesnt count), and the defence... ah, well, I dont even want to mention it.

And if Roeder doesnt buy 1-2, maybe 3 class-defenders soon, and also a striker that can produce alot of goals, he and Newcastle United will be in deep, deep trouble.
Well it is true that the results is the most important thing for a footballclub, but our low positioning at the table is simply not good enough. And as I have allready written, I dont think we will win a single cup either. We didnt make it with Sir Bobby as manager (even if we deserved it so much), so I dont think we will do it under Roeder.

But let Roeder sit in the managers chair out the season, so he can prove if he is worthy the job, or not. At least the club is better now than it was under Souness, so Roeder is not completely useless."

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #268 på: 12. Jan. 2007, 18:19 »
Litt uklart hvordan du mener at vi sikkert klarer å komme til FA-cup finalen, men at det er helt utenkelig at vi kan vinne den ene og siste kampen. Kommer vi til finalen, kan vi vel fint klare å vinne den kampen også?

Og en annen ting som jeg undrer meg over (og det er ikke bare deg, det er en god del), er dette med at vi skal hente inn 3 klasse-spillere. Denne "FM-mentaliteten" må dere bli kvitt. In real life kan man ikke bare hente den ene klasse-spilleren etter det andre. De eneste som kan dette, er Chelsea, og dere ser vel forskjellen på oss og Chelsea?

Man MÅ klare å skille mellom hva som kan gjøres på ett data-spill og hva som faktisk er mulig i virkelighetens kalde verden. Det er ikke bare å hente inn 3 klassespillere til en klubb som (tilsynelatende) sliter i Premier League. Og hvorfor skulle disse spillerne ønske seg til oss? Klassespillere er spillere som er ettertraktet, i verdenstoppen og meget begavede fotballspillere. Hvorfor skulle de da ønske seg til Newcastle, ett meget ustabilt lag?

-Det er ikke pga supporterne. De enste som bryr seg om dem er Geordiene sjøl.
-Det er ikke manageren. De fleste "klassespillerne" har aldri hørt om han.
-Det er ikke muligheten til å vinne titler, med mindre de har en fetish for Intertoto-medaljer.
-Det er ikke muligheten til å få spille med Kongen.

Da må det vel nødvendigvis være pengene de er ute etter. Og er vi virkelig ett lag med så altfor mye penger? Har vi nok å friste med til at ikke 1, ikke 2, men TRE klassespillere skal skrive under for oss? Jeg tror ikke det. Og hvis enkelte av dere slår av FM i ett par-tre sekunder, vil dere forstå det også!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #269 på: 12. Jan. 2007, 18:20 »
Litt uklart hvordan du mener at vi sikkert klarer å komme til FA-cup finalen, men at det er helt utenkelig at vi kan vinne den ene og siste kampen. Kommer vi til finalen, kan vi vel fint klare å vinne den kampen også?

Og en annen ting som jeg undrer meg over (og det er ikke bare deg, det er en god del), er dette med at vi skal hente inn 3 klasse-spillere. Denne "FM-mentaliteten" må dere bli kvitt. In real life kan man ikke bare hente den ene klasse-spilleren etter det andre. De eneste som kan dette, er Chelsea, og dere ser vel forskjellen på oss og Chelsea?

Man MÅ klare å skille mellom hva som kan gjøres på ett data-spill og hva som faktisk er mulig i virkelighetens kalde verden. Det er ikke bare å hente inn 3 klassespillere til en klubb som (tilsynelatende) sliter i Premier League. Og hvorfor skulle disse spillerne ønske seg til oss? Klassespillere er spillere som er ettertraktet, i verdenstoppen og meget begavede fotballspillere. Hvorfor skulle de da ønske seg til Newcastle, ett meget ustabilt lag?

-Det er ikke pga supporterne. De enste som bryr seg om dem er Geordiene sjøl.
-Det er ikke manageren. De fleste "klassespillerne" har aldri hørt om han.
-Det er ikke muligheten til å vinne titler, med mindre de har en fetish for Intertoto-medaljer.
-Det er ikke muligheten til å få spille med Kongen.

Da må det vel nødvendigvis være pengene de er ute etter. Og er vi virkelig ett lag med så altfor mye penger? Har vi nok å friste med til at ikke 1, ikke 2, men TRE klassespillere skal skrive under for oss? Jeg tror ikke det. Og hvis enkelte av dere slår av FM i ett par-tre sekunder, vil dere forstå det også!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.