20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Glenn Roeder  (Lest 83614 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Werther

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.home.no/athaga
Roeder - så ille likevell?
« Svar #210 på: 25. Des. 2006, 00:23 »
Ung trener? Mannen er vel 51 år nå, så vet ikke kor mye han kommer til å utvikle seg fremover.

Nei, takke meg til at vi hadde fått inn Curbs eller O`Neill i sommer, men når det ikke skjedde så får vi ta til takke med Roeder frem til noen av toppklasse ankommer.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Største øyeblikk.... Roeder sparkes
« Svar #211 på: 26. Des. 2006, 18:52 »
Litt morsomt at supporterne i England tilsynelatende er bekvem med Roeder som manager, mens her på berget virker det som om sesongens største øyeblikk for mange vil være om Roeder skulle få sparken.
Livet er svart/hvitt!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 26. Des. 2006, 22:25 »
Roeder gjorde en glimrende jobb rett etter han tok over for Souness. Eller var det bare normale ettervirkningene av et managerbytte vi fikk??? Hvorfor klarer vi ikke slå lag som Fulham, Sheffield Utd, Everton, Bolton og Charlton på hjemmebane? Hvorfor er vi noe så til de grader hjelpeløse borte mot lag som Manu og LFC (PS, vi var faktisk veldig heldige som slapp med 1-1 mot Arsenal på Emirates Stadium)? Hvorfor gir vi så lett fra oss en ledelse gang etter gang? Er alt dette Roeder sitt ansvar? Det mener ihvertfall jeg!!! Det er jo en managers jobb å få laget til å fungere, prestere og skaffe poeng. Og noen av resultatene han har skaffet til oss i år, har jo vært helt håpløse!!! Men du kan ikke forvente så mye fra en manager som aldri har vunnet noe heller. Og vi ble jo kvitt Souness, så det er kansje derfor vi ikke hyler mer om Roeder sin avgang.
Både Wenger, Ferguson, Benitez og Morinho hadde vunnet noe før de ble ansatt i sine klubber i PL. Håper vi også kan få en merittert manager en dag!!!

God Jul

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #213 på: 27. Des. 2006, 09:27 »
Vi hadde Bobby.Han hadde ført Ipswich til FA Cup seier i 1978 og UEFA Cup i seier 1981.To liga titler med PSV.En cup seier og to liga titler med Fc Porto.
Vant Copa del Rey, Spansk Super Cup og Europa Cup vinner' Cup med Barca. Nå han kom til newcastle.Lå vi sånn ca runst 3-5 plass.Så en ny manager med meritter fra før.Kan heve oss.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 27. Des. 2006, 17:00 »
Han må få ihvertfall ut sesongen nå. Tror ikke vi har veldig mye på å vinne på å sparke under sesongen uansett, da vi ikke er i noen reell fare for å rykke ned, samt at vi heller ikke ligger helt håpløst til enda. Samtidig har uansett en mann som Curbs fått ny jobb igjen.
Men for fremtiden, sier jeg Trond Sollied.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 27. Des. 2006, 20:22 »
Tviler på at vi rykker ned, men vil ikke føle meg trygg før vi har fått de 40 nødvendige poenga. Det å sparke Roeder er kansje ikke det beste før vi har en som er klar til å ta over, men la oss nå se hvordan han fikser fortsettelsen. Noe må jo skje hvis ikke laget hever seg??!! At vi slipper Curbs er like greit, han er jo ikke akkurat veldig merittert. Men veldig god til å havne rundt midten, helst litt under. Hvis vi fikk Trond Sollied som manager ville jeg kalt styreformannen eller de som ansatte ham for GENI(ER).

axelberg

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • http://www.nufc.com/
« Svar #216 på: 28. Des. 2006, 02:26 »
Var veldig skeptisk til Roeder i starten men han har etter min mening  kommet seg i det siste! Gjør noen feil men hvem gjør ikke det? Har mye igjen å lære, men han er jo tross alt ung(i trener sammen heng :D )

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 28. Des. 2006, 10:08 »
Sitat fra: "axelberg"
Var veldig skeptisk til Roeder i starten men han har etter min mening  kommet seg i det siste! Gjør noen feil men hvem gjør ikke det? Har mye igjen å lære, men han er jo tross alt ung(i trener sammen heng :D )
Roeder er 51 år!! Det vil si at han allerede nå er blandt de eldste managerene i PL. Men alder har jo ingenting å si, er du god nok, er du gammel nok!! Men Roeder har aldri vunnet noe som helst som manager, han har 2 nedrykk med Watford og West Ham på samvittigheten!!! Og hvis han har så mye igjen å lære, hvorfor er det vår klubb han skal bruke læretiden sin i??? Under Keegan og Robson var vi blandt de 4-5 beste!! Nå kan hvem som helst ta oss på St. James Park virker det som.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #218 på: 28. Des. 2006, 10:54 »
Roeder er ikke den manageren som skal føre oss et steg opp igjen blant de store igjen. En manager som har mer erfaring og vet hvordan han skal bygge opp laget på rett måte.Er den rette,men mirakler har skjedd før.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 28. Des. 2006, 23:25 »
Se her!!! Hvis det er noe i dette at Sollied nå får sparken??! Må Mr Shepherd ta en telefon til Mr Sollied og si at Newcastle United FC trenger en dyktig manager, for han som er der nå (altså Roeder) er desverre ikke god nok!!! La oss nå krysse fingrene for det. Om det ikke skjer med en gang, kan vi jo ønske oss det til jul! Som etter-julspresang, eller som vi alle vet " jula varer helt til påske".
http://sports.yahoo.com/sow/news?slug=afp-fblgrenorsollied&prov=afp&type=lgns

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 29. Des. 2006, 19:07 »
Jeg mener Roeder har gjort en ok jobb jeg, og ser ikke at vi skal vinne noe særlig på å sparke han nå. Vi ligger veldig komfortabelt til midt på tabellen i øyeblikket, og vi har langt større grunn til å se oss oppover enn nedover. Vi er inne i en god stim, selv om vi taper en og annen kamp innimellom. Vi scorer mål igjen, og det er viktig.

Det er selvsagt en managers oppgave å få laget til å fungere, og det er han som er ansvarlig for resultatene. Vi fikk en verst tenkelig start på sesongen, men stumpene kan fremdeles reddes. Og det tror jeg absolutt at Roeder er kapabel til. Skadeproblemene er ikke hans feil. Og vinner vi mot Everton i morgen, og får vi ett poeng mot Manu første nyttårsdag, så vil vi ha klatret enda lenger oppover. Jeg anser en sjuendeplass som innen rekkevidde. Og hvis vi da i tillegg når minimum kvarten i UEFA og kvarten i FA-cupen, så skal vi si oss fornøyd med sesongen alt i alt. Selv om vi egentlig bør ha topplasseringer.

Roeder er ingen klassemanager, og jeg mener han bør erstattes med en merittert og dyktig manager etter sesongen. Men det er først ETTER sesongen. Roeder er mer enn god nok til å redde stumpene av årets sesong. Vi vil ikke tjene all verden på å bytte manager nå midt i sesongen, og vi er bedre tjent med å gjøre det i slutten av mai.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #221 på: 30. Des. 2006, 17:44 »
Havner vi lavere enn 14 plass.Så er det sparken på Roeder.

Noreng

• Gjest
« Svar #222 på: 30. Des. 2006, 18:28 »
Sitat fra: "Tønsberg"
Havner vi lavere enn 14 plass.Så er det sparken på Roeder.

Valget er: Spark Roeder nå, eller vent ut året og avent. Vi kan ikke la han kjøpe i januar, hvis han ikke skal sitte.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 30. Des. 2006, 18:44 »
Nå som Trond Sollied er sparket, må jeg nesten revurdere min egen vurdering her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #224 på: 30. Des. 2006, 18:48 »
Jeg er på ingen måte fornøyd med Roeder, personlig mener jeg at vi må forvente langt bedre resultater enn han har levert. Ser enkelte her inne mener det spiller mindre rolle om man sparker Roeder, da man ikke tror en ny manager vil gjøre den store forskjellen. Her er jeg helt uenig, jo fortere vi får inn en skikkelig manager jo bedre. En god manager vil allerede i januar begynne å bygge et lag, dvs hente inn spillere som passer inn i hans system. Skal vi la Roeder bruke x antall millioner før han mest sannsynlig forsvinner i løpet av neste sesong? Jeg mener Roeder han vist at han ikke klarer å bygge opp et skikkelig lag. Han gjorde det elendig på overgangsvinduet i sommer, noe som han får svi voldsomt for nå. Jeg har påpekt at vi måtte få inn backer i flere år nå, i mine øyne er det KRISE når vi må spille med Ramage, Edgar og Huntington. Når man i tillegg vet at de eneste skikkelige backalternativene vi har Babayaro og Carr ikke holder mål, så kan man begynne å stille seg spørsmålstegn med dømmekraften til Roeder.
Jeg stiller også spørsmålstegn ved bruken av spillere. Først og fremst gjelder dette kapteinen får Scott Parker. I mine øyne en av verdens aller beste defensive midtbanespillere, som anker er han rett og slett fantastsik. Har hørt Roeder snakke om at Parker skal bli vår Gerrard, latterlig sammenligning spør du meg. Parker er høyst middelmådig offensivt. Når man i tillegg vet at vi har to MEGET gode offensive midtbanespillere i Emre og Dyer så fatter jeg ikke hvorfor man skal bruke Butt som den defensive og Parker som offensiv. Parker-Butt er i mine øyne en dårlig kombinasjon. Vi mister alt for mye offensivt, mye ballmiss og lite trykk offensivt som igjen setter oss under press defensivt.

Given
Johnson-Taylor-W Brown-Bridge
Milner-Dyer-Parker-Duff
Martins-Klose

Harper
Carr-Ramage-Davies-Babayaro
Solano-Emre-Butt-N`Zogbia
Sibierski-ungt talent

Vi mangler ikke mye før vi har meget god dekning på alle plasser, men når en manager sitter med 4-5 venstrekanter og kun en høyre og venstreback så ber man om problemer. Forresten tror jeg Brown og Taylor utfyller hverandre veldig godt.
an sparker ikke Bobby Robson??