20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Glenn Roeder  (Lest 83822 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #120 på: 09. Sep. 2006, 14:10 »
Spør du meg var kjøpet av Martins mye mer vellykket enn et eventuelt kjøp av Kuyt. Men det vil da tiden vise!

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #121 på: 09. Sep. 2006, 14:46 »
Hvis det stemmer at han var veldig interressert i Huth men bare middels interressert i Campbell og Woodgate blir jeg veldig bekymra. Da har han ikke skjønt noe om oppbygging av et forsvar. Det er ikke bare automatisk at spiller for spiller blir det et bra forsvar. Det vi trenger i Newcastle forsvaret er en sterk leder og en spiller som tar presset av for stopper nr 2. Bramble har jo bevist før at han er en god stopper bare han har en trygg og god forsvarspiller ved siden av seg. Og Huth er ikke den typen. Campbell og Woodgate er.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #122 på: 09. Sep. 2006, 14:59 »
At han bare var litt int. i å hente Woody er jo katastrofe. Hvertfall når man tenker på den deal som Boro fikk med Real, ingen risiko i det hele tatt.

Jeg har fortsatt trua på at Roeder kan gjøre en grei jobb for oss. Men at han vil ta oss et steg videre tror jeg ikke han gjør. Han kan i beste fall bygge opp et lag som en eventuell ny manager vil nyte godt av om noen år. Desverre for Roeder tror jeg at han lever svært utsatt for å få sparken hvis resultatene skulle utebli. Siden han er en "ukjent" manager og Fatty har lært leksa si så tror jeg ikke Roeder får en stor sluttpakke dersom han får sparken. Tror også Fatty har mindre problemer med å sparke Roeder enn han har med "store" navn.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #123 på: 09. Sep. 2006, 15:01 »
At noen snakker om å sparke en manager etter et mer eller mindre vellykket/mislykket overgangsvindu er jo direkte komisk!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #124 på: 09. Sep. 2006, 15:04 »
Siktet du til meg nå? Jeg skrev "hvis resultatene skulle utebli". Alså ikke etter en mislykket overgangsvindu... Men kanskje et direkte resultat av det.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #125 på: 09. Sep. 2006, 15:10 »
Sitat fra: "Åsmund"
At noen snakker om å sparke en manager etter et mer eller mindre vellykket/mislykket overgangsvindu er jo direkte komisk!

Enig. For alt vi veit er det Fat Fred som har vært vrang igjen...
Uansett er det de sportslige resultatene som gjelder, og dersom Roeder henter inn kun Conference-spillere og oppnår akseptable resultater skal han beholde jobben.
Selv er jeg svæææært skuffet over at vi verken benyttet sjansen til å hente Sol eller Kong Woody, SVÆRT skuffa. Og jeg har langt fra like store forventninger til sesongen nå som da overgangsvinduet startet. I mine øyne er laget elendig balansert, kongemidtbane, svært svakt forsvar og variabelt angrep. La oss håpe jeg blir overrasket.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #126 på: 09. Sep. 2006, 15:11 »
Jeg har ment det lenge og sagt det lenge: Alt i vi har gjort i overgangsvinduet lukter fat fred lang vei. Spesielt episoden med Milner!

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #127 på: 09. Sep. 2006, 18:15 »
Sitat fra: "Joakim"
Huth var nok ønsket veldig velkommen av Roeder, men han så vel kanskje at fansen var mer usikker. Eller så kan det vel ha noe med å gjøre at Boro hadde fulgt ham over lengre tid og at han følte seg forpliktet overfor dem.

Woodgate og Campbell var ikke Roeder fullt så interessert i.
Woodgate var han bare halvveis interessert i og Campbell var han ikke interessert i overhodet. Det kan man selvsagt sette spørsmålstegn ved. Det er svært få av oss som er glad for det. Men enkelte av oss velger en annen tilnærming til problemstillingen. Jeg stoler på at Roeder vet bedre enn meg selv, og at han sikkert hadde en god grunn til å ikke være så hypp på de to.

Ja, Roeder har selvsagt en plan. Jeg for min del stoler ikke på Roeder sine vurderinger. Men han mener vel at Bramble er Woodgate overlegen....
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #128 på: 09. Sep. 2006, 18:29 »
Spark denne brilleapen soon as possible.!!!

Oddstips: sats resten av kronene på Roeder.

Faen det er tatt vekk der gjekk 1500 kroner i dass :cry:
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #129 på: 09. Sep. 2006, 18:52 »
Glenn Roeder ble genierklært i vår, og ja han gjorde en fantastisk jobb. Jeg var likevel litt usikker når han fikk jobben på permanent basis, jeg hadde så lyst på O`Neill eller Hiddink. Roeder virket veldig fornuftig i starten, han fikk spille til å sitte og ville kvitte seg med daukjøtt.
Noe har han også kvittet seg med, men hvorfor i helvete har vi spillere som Luque og Ramage i stallen??? Og så prøver vi å kvitte med en av de spillerne som ofrer mest, nemlig James Milner?? Dette er en sak som irrieterer meg voldsomt.

Jeg mener vi har gjort det elendig på overgangsvinduet, ja vi har fått en spiller i verdensklasse i Duff og en spiss med voldsomt potensial i Obafeme Martins. Ellers har vi fått lånt Rossi som etter rapportene nesten ikke var borti ballen da han kom inn i dagens kamp, og skulle han vise seg å være en suksess så forsvinner han nok i januar. I siste time før overgangsvinduet stengte kom Sibierski, en 32 åring som floppet totalt i Man City. Ikke annet en et panikk kjøp. Etter at overgangsvinduet stengte stod vi igjen med 2 backer og hentet inn Bernard som ble frigitt av Rangers.

Jeg blir så forbannet, vi kunne vært et MEGET sterkt lag hvis vi hadde vært litt mer fornuftige på overgangsmarkedet. Forsvaret har alltid vært vårt svakeste ledd, og da sier det seg selv at man må forsterke.

Vi kunne hentet Woodgate og Campbell gratis, her hadde vi hatt to midtstoppere i verdensklasse!!
Vi fikk tilbud til å kjøpe PLs nest beste venstre back, Wayne Bridge for 3MP, men vi ville ikke kjøpe. I tillegg vet man at for 4MP kunne man hentet en av PLs aller beste høyrebacker Lucas Neill.

Kjøpet av Duff for 5MP er et røverkjøp, genailt kjøp rett og slett. Så med Duff på plass er midtbanen komplett.

Vi visste hele tiden at Alan Shearer skulle erstattes, og når man i tillegg vet at Owen er ute i minst et halvt år må man forsterke. Vi kjøpte Martins for 10MP som er et meget spennende kjøp, selv mener jeg prisen er meget stiv. Personlig ville jeg heller satset på Defoe, men jeg har fortsatt troen på Martins. Jeg er 100% sikker på at hvis vi ville kjøpt Defoe så hadde han vært vår nå, han får såvidt spille i Spurs. Og jeg ville satset alt på å hente Miroslav Klose. Så kan man si at Klose er urealistisk osv, men når man får kjøpt spillere som Owen og Duff så tror jeg at vi kunne fått Klose også. Det handler mye om å gå 100 % for en spiller. Klose og Defoe hadde selvsagt kostet mer enn Martins, men disse pengene tror jeg er tilgjengelige. Shephard støtter alltid opp når vi har sjansen til å hente spisser i verdensklasse.

Jeg er enig i de fleste av spillerne vi har solgt, men jeg mener at vi itillegg burde kvittet oss med Peter Ramage og Albert Luque. Ramage er etter min mening langt fra god nok for denne klubben, og Luque prøver ikke en gang. Babayaro burde også vært solgt med Bernard og Bridge på plass.

Jeg vet ikke hva prisen for Defoe og Klose ville blitt, kanskje 25MP tilsammen?? Trekker man da ifra 10MP som vi betalte for Martins og 5MP for et salg av Luque er vi nede på 10MP.

Med disse kjøpene ville vi hatt en helt enorm stall, skikkelig dobbeltdekning på alle posisjonene. Noe av det verste jeg ser er midtstoppere på backene osv.

Given
Neill-Woodgate-Campbell-Bridge
Milner-Dyer-Parker-Duff
Klose-Defoe

Harper
Carr-Taylor-Bramble/Moore-Bernard
Solano-Emre-Butt-N`Zogbia
Ameobi-Owen

Mye av grunnen til at jeg stiller spørsmålstegn ved Roeder er hans jobb på overgangsvinduet, en annen grunn er at jeg synes laget mangler guts. Jeg vil se et Newcastle som går ut på SJP og bestemmer fra første sekund, dette var et av kjennetegnene under Sir Bobby Robson.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #130 på: 09. Sep. 2006, 20:09 »
Enig i mye av det du skriver Abel.

At vi ikke hentet Cambell og Woody er et av verdens uløst mysterier. Og det er kun én mann som kan svare på det spørsmålet. Jeg fikk en klump i halsen når jeg så en skadefri Woody temme Henry for BORO tidligere i dag..  :cry:

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #131 på: 09. Sep. 2006, 22:51 »
Det er et par ting som virkelig bekymrer meg etter dagens kamp, hvertfall etter å ha sett den i opptak.

1. Det mest opplagte, forsvaret vårt. Vi ser ut til å hale inn en seier. Men plutselig, ut av det blå, så har vi et par kløner i forsvar som føkker opp og lar McBride enkelt pynte på sin scoringsrate i PL. En ting er helt sikkert, det er ikke siste gang vi mister poeng i år pga Bramble eller Ramage.

2. Vi spiller som vi gjorde under Souness. Rett og slett tragisk.. Vi skaper et par halvsjanser, men det er vanskelig å se hva Roeder vil for noe. Vi har en hurtig spiss som aldri blir spilt fram. Vi har en halvskadet Ameobi som jogger rundt på topp. Og vi har forsvarspillere som slår langt hver eneste gang de er i nærheten av ballen. Hadde det ikke vært for Parker som herjer i stykker midtbanen til Fulham så hadde vi blitt kjørt over der også...

3. Lagoppstilling og benk/bytter:
Sibierski og Rossi på benken FREMFOR MILNER!!! Hva FAEN er det som skjer!? Trenger jeg å si mer? Det er intet annet enn tragisk. Hvorfor velger han Rossi fremfor Milner!? Milner er nok svært fornøyd med det... Han blir jo presset ut av klubben!!

Martins ut og Rossi inn, hva var det godt for? Det er tydelig at Martins trenger minutter på å komme i form, så hvorfor skal vi bruke Rossi som er på lån? Er det ikke bedre at vi konsenterer oss om våre egene spillere? Rossi fikk ikke til en dritt, tilogmed mindre enn Martins, så det var ikke et smart bytte heller. At Parker måtte ut var svært synd for Butt klarte på ingen måte å ta over, men hele laget falt sammen på det tidspunktet så han hadde ingen lett oppgave.

Konklusjon:
Roeder er Sir Alex's bitch.

Til Torsdag, da MÅ vi vinne.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #132 på: 09. Sep. 2006, 22:54 »
Roeder får sparken før januar. Kan umulig ta mange poenga med det forsvaret han har fixa seg.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #133 på: 10. Sep. 2006, 07:01 »
Er så enig så enig kesse. Vi har tilgode å imponere spillemessig denne sesongen. Det hele virker planløst, akkurat som under Souness. Vi har spilt 1 bra omgang denne sesongen, og det var mot mektige Lillestrøm på Åråsen.

Fatter ikke hvorfor  Rossi er i klubben i det hele tatt. Virker som Roeder skal markere hvem som er mine og ikke mine kjøp. Selv Luque er flere hakk bedre enn pingla Rossi.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #134 på: 10. Sep. 2006, 11:32 »
Oi, har vi for liten tropp?? Bombe....

Glenn fears for players

By Neil Farrington, The Sunday Sun

Glenn Roeder fears unwanted UEFA Cup group games could leave his Newcastle United squad decimated by injury.

The United boss is not a fan of a system which would see the Magpies - if they beat Levadia Tallinn in the first round - play four extra UEFA ties in less than two months between October and December just to reach the competition's last 32.

Were Newcastle to reach the UEFA Cup final, they would have played 18 games to get there.

But Roeder is more concerned at the toll which may be taken on his men between now and Christmas, with up to three Carling Cup ties also scheduled for that period.

Altogether, United could yet play 27 matches before the new year.

And with a squad lacking selection options - particularly in defence - Roeder goes into Thursday's first leg against Levadia in Tallinn with concerns.

"As far as having group stages in the UEFA Cup is concerned I'm not too sure," he said. "If you look at our fixture list between now and January it's very full.

"I don't think there are too many weeks when we haven't got a midweek game assuming we do get past the first round of the UEFA Cup.

"It will get to a stage where it will be play, rest, play, rest because of what 90 minutes of football takes out of you."

Meanwhile, reputed Newcastle striking target Diego Tristan is set to sign for Real Mallorca.