20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Glenn Roeder  (Lest 84039 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #150 på: 10. Sep. 2006, 22:33 »
Roeder er ikke den rette manageren for Newcastle.Dette han gjorde på slutten av sistsesongen var en bare en effekt i laget at en annen ny manager var der.Hvis vi ser til Keegan sin tid. Tok han Newcastle tilbake til premier league.Under Keegan fikk vi  to eller tre  andreplasser.Så dro Keegan.Å Newcastle gikk nedover igjen.Gullit, ja jeg orker ikke å tenke på det.Så kom Bobby inn.Å vi begynte å gå klatre igjen. Hvær gang vi har vært nære pokaler, har manageren  gått.Så synker vi igjen med souness og hva med roeder?.Før jeg mener at han skal gå, må han bli litt til.Men han har så lite erfaring som manager at han er ikke den rette for Newcastle.Jeg gidder ikke å tenk på pokaler i år og kansje neste år også. Først må vi bygge opp et lag som ikke ser på en dag. Når vi har det riktige laget.Så da kan vi snakke om pokaler,men dette er noe manageren har ansvar for. Å få inn riktige spillere er viktig.At vi ikke kjøper spillere som flopper.Men som manager i Newcastle er det ikke lang fra helvete og himmel.Neste manager må bli en i verdensklasse.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #151 på: 11. Sep. 2006, 15:19 »
Ja, la oss dømme mannen nord og ned etter tre kamper etter at vi før sommeren hyllet han som en helt.

At han ikke lyktes med å hente spillere på Chelsea-nivå i både forsvar og angrep og greide det kunststykket å svi av 5 millioner på en så god spiller som Duff og 10 mill for en livsnødvendig spiss i Martins. La oss gi mannen tid til å rydde opp i galskapen etter Souness. Husk nå at vi måtte nøye oss med to midt på treet-plasseringer under Sir Bobby før vi var oppe i toppen igjen. Og da kan det være en idé å huske at Sir Bobby var en langt mer erfaren og langt dyktigere manager enn det Roeder er (uten at det er ment som kritikk av Roeder). Selv om vi har et lag av veldig mange gode spillere, og selv om vi mislyktes på transfermarkedet, så gjorde ødela Souness alt det som den gamle mannen hadde bygd opp. Det sir Bobby hadde brukt fem år på å bygge opp, brukte Souness et og et halvt år på å rive ned, og gjøre enda dårligere enn det var da Gullit stakk.

Vi må gi Roeder tid og ikke forvente toppresultater med en gang. Vi har tross alt en helt ny spiller som skal fylle det enorme krateret etter Alan Shearer. Roeder har gjort en god jobb hittill, selv om han var uheldig på overgangsmarkedet. Vi er tradisjonelt slow starters, og sesongstarten var ikke så enkel som den på papiret kunne se ut som.

Husk nå at Aston Villa hadde fått ny manager og ny spillestil. Måten vi tapte på var selvfølgelig ikke bra, men kampen var jo over etter bare to minutter, så kan en diskutere i det vide og det brede hvem som skal ha skylde for baklengsmålene der. Fulham er vel kjent for å være verdensmestere i å ødelegge festen for oss. De har gjort det flere ganger.
Fulham er et generelt veldig dårlig bortelag, ja. Men St. James' Park er vel en av de banene hvor de faktisk har best statistikk.

I løpet av de fire neste kampene er to av dem nøkkelkamper, som vil kunne gi oss en pekepinn på hvordan sesongen kommer til å arte seg. Om vi vil slite, eller om vi kommer til å være der vi alle ønsker at vi skal være.
Jeg tror vi kommer til å vise oss fra en bedre side mot West Ham og Everton. Selv om begge lag har en del meget gode spillere, så skal vi være gode nok til å kapre minimum fire poeng på de kampene.
Det blir på ingen måte enkelt, men det skal være mulig å få det til.

Og aller først er det oppvarming mot Levadia.
Jeg tror vi kommer til å få se en annen side av laget der, og jeg håper og tror at vi kan få se et lag som scorer mål.

Vi trenger tid på oss. La Roeder få tid til å rydde opp i galskapen, så får vi se etter sesongen hvordan vi ligger an. Vi rykker ikke ned. Selv om Roeder har for vane å gjøre det, etter sjuendeplass i sin første sesong.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #152 på: 11. Sep. 2006, 17:50 »
Sitat fra: "Joakim"
Ja, la oss dømme mannen nord og ned etter tre kamper etter at vi før sommeren hyllet han som en helt.

Nå er det jo slik at de fleste som ikke er helt fornøyde nå ikke var enige i ansettelsen av Roeder til å begynne med, men var heller mer klare for en manager med et stort navn. De som ikke dømmer mannen nord og ned er de som mente at Roeder var den rette for jobben...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Glenn Roeder
« Svar #153 på: 11. Sep. 2006, 17:57 »
Det sier alle alltid.

Newcastlesupportere skifter mening på sekunder, så enkelt er det. Jeg er fortsatt for Roeder. Om han får fansen tilbake på sin side vil alt gå så mye enklere. Det er fansen som forverrer alt sammen.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #154 på: 11. Sep. 2006, 18:09 »
Du kan ikke nekte for at det var mange som var skeptisk til å ansette Roeder. Hvis du har gått glipp av det har du ikke fulgt med i timen. Selv var jeg skeptisk, men jeg var ikke helt i mot tanken. Det eneste jeg var redd for var at det vi så forrige sesong var den såkalte "managereffekten" og at han ikke hadde stort nok navn til å hente inn spillere...

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #155 på: 12. Sep. 2006, 10:20 »
Sitat fra: "kesse"
Du kan ikke nekte for at det var mange som var skeptisk til å ansette Roeder. Hvis du har gått glipp av det har du ikke fulgt med i timen. Selv var jeg skeptisk, men jeg var ikke helt i mot tanken. Det eneste jeg var redd for var at det vi så forrige sesong var den såkalte "managereffekten" og at han ikke hadde stort nok navn til å hente inn spillere...

Jeg husker selvfølgelig det var noen (ikke hvem) som bl.a. "ropte" etter Otmar Hitzfeldt da man lette etter ny manager. Selv var jeg for O'Neill. Uten at jeg vet hva som skjedde i kulissene, så var det i alle fall klart at O'Neill sa nei p.g.a. syk kone. At han allerede til seriestart nå valgte å gå til Villa får meg til å mistenke O'Neill for at det kan ha vært andre årsaker til hans nei i vår.

Uansett; samtidig som ledelsen lette etter ny manager, så gjorde Roeder en jobb det står respekt av. Han gjorde det vanskelig for Freddy å gå utenom seg, selv om han sa at han ikke var sikker på om han var interessert i jobben på permanent basis.
Hadde man f.eks. ansatt noen annen en Roeder - og vedkommende hadde mislyktes; ja da ville jeg hørt "folket".
Livet er svart/hvitt!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #156 på: 12. Sep. 2006, 10:32 »
O'Neill ville heller ha England-jobben, derfor drøyet han det. Like greit det.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #157 på: 12. Sep. 2006, 11:05 »
Takk skal du ha Roeder. Ellers vil jeg si at Martin O`Neill er et fantastisk eksempel på en god manager. Nok en gang ser han ut til å lage gull av gråstein, med et Villa lag som på papiret burde ha kjempet om å unngå nedrykk. Det er tungt å se mitt førstevalg som manager gjøre det så bra for Villa. Mitt ønske var at det skulle gå til helvete med Villa, for da gjorde det liksom ikke noe at han ikke ble Newcastle manager.

James Milner will ask for a transfer out of St James' Park in January according to reports on Tuesday morning

The England under-21 star has been left in limbo after Newcastle scrapped a deadline day move to Aston Villa where Milner was a hit on loan last season.

He failed to make the 16 for Saturday's game against Fulham and despite earning plenty of praise from boss Glenn Roeder in the summer does not look to have a future on Tyneside.

http://www.fansfc.com/frontpage/frontpagenews.asp?newsid=157403
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Millner
« Svar #158 på: 12. Sep. 2006, 14:26 »
Millner får sjansen i Tallin han. -Skjønner at gutten kan slite med Villa-saken enda. Men det var årsaken til at Roeder satte han ute av troppen: For at han skulle få nullstille seg i forhold til transferfadesen. Der er det vel rimelig klart at Sheperd må være den som sørget for at settingen ble bare rot. At Roeder ikke har fått tilstrekkelige fullmakter til å lande ting selv er vel en konsekvens av Sounesstiden.

Jeg håper Millner gjør det knall fremover, og får suksessrike kamper for NUFC. Slik at når januar kommer så er det ikke noe annet sted enn for The Magpies han vil spille  :D.
Livet er svart/hvitt!

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #159 på: 12. Sep. 2006, 16:30 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Det sier alle alltid.

Newcastlesupportere skifter mening på sekunder, så enkelt er det. Jeg er fortsatt for Roeder. Om han får fansen tilbake på sin side vil alt gå så mye enklere. Det er fansen som forverrer alt sammen.

Det er vel rimelig ironisk at du kommer med den uttalelsen når du virker som det verste på dette punktet. Hvis du ikke har fått med deg at det var folk som var skeptisk til ansettelsen av Roeder til manager på heltid har du rett og slett ikke fulgt med.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #160 på: 12. Sep. 2006, 16:51 »
Sitat fra: "kesse"
De som ikke dømmer mannen nord og ned er de som mente at Roeder var den rette for jobben...

Kan du bevise at jeg mener Roeder var rett mann for jobben da han ble ansatt?

Jeg har ikke gjort annet enn å gjøre det beste ut av situasjonen og støtte en manager som trenger all den støtten han kan få, ettersom vår inkompetente styreformann mente han hørte på fansen ved å ansette Roeder, som overhodet ikke var ønsket av fansen.

Jeg har aldri sagt at Roeder var den perfekte manager for klubben. Han har aldri vært mitt førstevalg. Men jeg aksepterer det faktum at han har fått jobben. Og på bakgrunn av de resultatene han ga oss i vår, så er jeg inntil videre trygg på at han vil gjøre en ok jobb. Og jeg støtter ham fullt ut.
Selv om jeg er kritisk til en del valg han har gjort.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bearo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #161 på: 12. Sep. 2006, 16:54 »
Sitat fra: "Gonzalez"
Det sier alle alltid.

Det er vel rimelig ironisk at du kommer med den uttalelsen når du virker som det verste på dette punktet. Hvis du ikke har fått med deg at det var folk som var skeptisk til ansettelsen av Roeder til manager på heltid har du rett og slett ikke fulgt med.

Likevel er det vel ingen tvil om at han faktisk har rett?

Er rimelig sikker på at Roeders posisjon i veldig mykje mindre grad ville blitt diskutert om dokke hadde fått det resultatet dokke absolutt fortjente mot Fulham, og dermed stått med 6 av 9 mulige poeng.

Men, på den andre sida igjen, så understreka vel akkurat kampen mot Fulham Roeders store, store feil - å ikkje forsterke forsvaret.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #162 på: 12. Sep. 2006, 17:04 »
Sitat fra: "bearo"
Det sier alle alltid.

Er rimelig sikker på at Roeders posisjon i veldig mykje mindre grad ville blitt diskutert om dokke hadde fått det resultatet dokke absolutt fortjente mot Fulham, og dermed stått med 6 av 9 mulige poeng.

Men, på den andre sida igjen, så understreka vel akkurat kampen mot Fulham Roeders store, store feil - å ikkje forsterke forsvaret.

Både ja og nei. De som tror at en sessong i hovedsak koker ned til sommeren og januar fordi det er overgangsvindu da, kommer nok aldri til å støtte Roeder lenger uansett. Forøverig er jeg overrasket over at de fortsatt er her. Hvorfor gidder de det? Det er tydligvis bare det som skjer i overgangsvinduet alt handler om uansett.

Roeder gjorde nok en feil i ikke å forsterke forsvaret ja. Og feilen er at han ikke hadde en plan b. Det var tydlig at det var Bridge og Huth (av alle?) som skulle fortserke vårt vaklende forsvar. Sistnevnte er jeg glad aldri kom, men det er nå min mening. Uansett fikk ikke Roeder disse to, og da kjøpte han ikke bare for å kjøpe. Jeg syns man burde hatt en plan B. For det finnes mange som ikke er på Bridge sitt nivå, men likevel mye bedre enn Babayaro, og dermed kunne forsterket forsvaret vårt.

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #163 på: 12. Sep. 2006, 19:10 »
Sitat fra: "chickenman"
Sitat fra: "bearo"
Det sier alle alltid.

Både ja og nei. De som tror at en sessong i hovedsak koker ned til sommeren og januar fordi det er overgangsvindu da, kommer nok aldri til å støtte Roeder lenger uansett. Forøverig er jeg overrasket over at de fortsatt er her. Hvorfor gidder de det? Det er tydligvis bare det som skjer i overgangsvinduet alt handler om uansett.

Roeder gjorde nok en feil i ikke å forsterke forsvaret ja. Og feilen er at han ikke hadde en plan b. Det var tydlig at det var Bridge og Huth (av alle?) som skulle fortserke vårt vaklende forsvar. Sistnevnte er jeg glad aldri kom, men det er nå min mening. Uansett fikk ikke Roeder disse to, og da kjøpte han ikke bare for å kjøpe. Jeg syns man burde hatt en plan B. For det finnes mange som ikke er på Bridge sitt nivå, men likevel mye bedre enn Babayaro, og dermed kunne forsterket forsvaret vårt.

Hvorfor vi gidder å være her? Fordi vi er supportere av Newcastle og er seriøst bekymra for hvordan utviklinga og sesongen kommer til å gå. Hadde vel vært verre hvis vi hadde helt gitt blanke om vi kom på 12 eller 4 plass. Jeg har ikke noe problem om å gi meg på at å ansette Roeder hvis Newcastle kommer på 5-6 plass eller bedre. Ikke noe problem med det, jeg skal ikke bare klamre på en mening fordi jeg mente det i starten. Ingenting er mere gledelig enn det. Men desverre tror jeg ikke det skjer. Derfor jeg er kritisk.

Huth er jeg glad ikke kom. Hadde vært bedre mye bedre med en Woodgate da.  At man skulle trengt en forsvarssjef skulle vært kjøpt er du vel enig i?
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #164 på: 12. Sep. 2006, 20:11 »
En forsvarssjef trenger vi virkelig. Det har jeg også prøvd å fått frem i mange andre innlegg her inne. Dog ikke akkurat dette.

Hva Roeder og ansettelsen av ham gjelder mener jeg at det langt fra er noen krise ennå. Jeg vet ikke hvem Fat Fred kunne fått hit ifjor vår, men Roeder var heller aldri mitt første valg. Men nå har han fått muligheten. Og at han har vert uheldig på overgangsmarkedet i sommer skal jeg være enig i. Jeg kan også se kritisk på noe av det han har foretatt seg. Mitt poeng er bare at jeg føler han får unødvendig mye pepper om dagen, altfor tidlig. Men skulle det gå nedover med oss kommer jeg også til å bli langt mer kritisk. Min mening da iallfall....