20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Glenn Roeder  (Lest 84041 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #75 på: 05. Sep. 2006, 16:57 »
Om vi i tillegg tenker på gode spillere som forsvant fra klubben under Souness

Bellamy- Virkelig tatt steget opp etter løsrivelsen fra Souness
JJ- Viktig brikke hos Spurs!

Nei Roeder er mange hakk bedre enn Souness med mye mindre penger!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #76 på: 05. Sep. 2006, 22:41 »
NAVN?
For pokker heller. Når ble navnet på spillerne det viktigste?

For min del kan de nye spillerne godt være totalt ukjent, komme fra Karasjok, og hete Ask Burlefot, så lenge vedkommende er god nok!

Hvis Roeder mente at vi klarer oss uten Campbell og Woodgate, vel så får det stå for hans regning. Men jeg gjør regning med at Roeder har en grunn til det, og at han ønsker andre spillere, som han mener er bedre. Hvorvidt de er det eller ei skal ikke jeg henge meg opp i.

Souness kastet penger ut av vinduet. Vi fikk store navn, men begrenset med valuta for pengene.

Jeg er ikke avhengig av big name-signings. Det viktigste for meg er at spillerne vi kjøper er gode nok.
Duff og Martins holder i massevis for meg hva angår store navn.
Dersom Sibierski, mot formodning, skulle gjøre det bra, så er jo det et kupp av Roeder. Og jeg er en stor fan av Rossi, og tror og håper på en forlengelse av utlånsavtalen. Så får vi se om det er mulig å lokke manu til noe mer enn som så.

Det viktigste er at spillerne er gode nok til å gjøre en jobb for klubben. Ikke at spillerne har store navn. Roeder har klart å få Duff og Martins til klubben. Er ikke det bra nok, så vet ikke jeg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #77 på: 06. Sep. 2006, 15:16 »
Sitat fra: "Joakim"
NAVN?

For min del kan de nye spillerne godt være totalt ukjent, komme fra Karasjok, og hete Ask Burlefot, så lenge vedkommende er god nok!

[...................}
Det viktigste er at spillerne er gode nok til å gjøre en jobb for klubben. Ikke at spillerne har store navn. Roeder har klart å få Duff og Martins til klubben. Er ikke det bra nok, så vet ikke jeg.

Veldig enig!
Ikke at jeg har noe imot store navn, men det hadde jo vært gøy om vi gjorde det bra med "de ikke helt kjente". Jeg synes tropen til Newcastle begynner å se veldig spennende ut. Og har stor tro på at Roeder skal få mye ut av den uten en CV som maner frem ærefrykt hos kritikerne....
Hvis CV'en er så fordømt viktig. Hvordan F. fikk de såkalte store managerne jobb FØR de hadde skapt seg en imponerende CV?

Det har vært mye snakk om hvor dårlig Roeder/Sheperd har gjort det på overgangsmarkedet. Adressa.no er ikke helt enig i det: http://fotball.adressa.no/england/article64024.ece

Når man vurderer overgangsmarkedet må man også se på hva klubben har.
Jeg synes det lover veldig godt at f.eks. Given valgte å forlenge kontrakten med klubben. En keeper i hans format ville garantert vært ønsket av mange andre. Given er vel en av de beste til å kunne vurdere Newcastle "i dag" mot "før". Når han har troen ser jeg ingen grunn til at ikke andre kan ha det også  :D

Mange mente at Gravesen var opplagt valg som ryddegutt på midtbanen:  http://fotball.adressa.no/internasjonal/article64272.ece
Livet er svart/hvitt!

DanMan

• Gjest
Glenn Roeder
« Svar #78 på: 06. Sep. 2006, 15:59 »
Hvis noen husker tilbake til januar, da en skotte mange hater var sjef, hvem var hans øverste navn på lista? Wayne Bridge, gitt. Likevel var det et enormt press for å IKKE la han bruke en krone - let alone ett pund - mer! Noen som angrer? Eller er dobbeltmoral en fin venn?

Og vedrørende Adressas artikkel:

"Newcastle er en av de store vinnerne på overgangsmarkedet det siste året. Klubben har hentet inn stjernespillere som Michael Owen, Albert Luque, Damien Duff, Obefami Martins og Antoine Sibierski for flere hundre millioner kroner."

Owen og Luque ble hentet av ovennevnte skotte, og Sibierski?? Stjernespiller?

Kjøpene av Duff og Martins er derimot svært gode!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #79 på: 06. Sep. 2006, 17:08 »
Hadde akkurat tenkt å nevne det, men sidan Joakim tok det opp så lar eg vær. Namn betyr ikkje mest, det er kva spelaren prestrerar som teller!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #80 på: 06. Sep. 2006, 20:25 »
Sitat fra: "Hans Emil"
Hadde akkurat tenkt å nevne det, men sidan Joakim tok det opp så lar eg vær. Namn betyr ikkje mest, det er kva spelaren prestrerar som teller!

Hvem har sagt at det er navn som teller?? Isåfall må det være Roeder som har maset om store navn i hele sommer, og var ganske så sikker på å få disse "navnene". Hva ender vi opp med? Jo Sibierski som City supporterene jubler over å bli kvitt i tillegg til Bernard som ikke engang er god nok for Reading, Bolton, Rangers og Sheff Utd. Når man i tillegg legger til behandlingen et av Englands største vingtalenter har fått blir det hele patetisk og latterlig.

Det som gjør Roeder enda mer patetisk er at han enda ikke har kommet ut med hva som gikk galt de siste dagene. Han har heller ikke kommentert framtiden til Milner og hva som gikk galt der. PATETISK. og UPROFFT. Er det rart supporterene er rasende verden over??? Newcastle er en klubb som får enormt med oppmerksomhet av media. Klovnen Roeder kommer ikke til å sitte lenge i stolen om han skal fortsette å gjemme seg under sofaen og holde kjeft hver gang han tabber seg ut.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #81 på: 06. Sep. 2006, 21:05 »
Sitat fra: "Asbjørn"

Det som gjør Roeder enda mer patetisk er at han enda ikke har kommet ut med hva som gikk galt de siste dagene. Han har heller ikke kommentert framtiden til Milner og hva som gikk galt der. PATETISK. og UPROFFT. Er det rart supporterene er rasende verden over???

Er veldig enig i dette! Har selv sittet å ventet på en offisiell forklaring på hva som faktisk skjedde i Milner saken. Pluss at han kommenterer overgangene som er blitt gjort...

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #82 på: 06. Sep. 2006, 22:05 »
Sitat fra: "Joakim"
NAVN?

Hvis Roeder mente at vi klarer oss uten Campbell og Woodgate, vel så får det stå for hans regning. Men jeg gjør regning med at Roeder har en grunn til det, og at han ønsker andre spillere, som han mener er bedre. Hvorvidt de er det eller ei skal ikke jeg henge meg opp i.

Hvis Roeder mener at vi skal klare oss uten Campbell og Woodgate er jo det helt klart en feilvurdering hos han. Det er jo det mest vi trenger av alt. Vil faktisk gå så langt at det var viktigere å få en forsvarssjef enn Martins på topp. Det er jo dette vi trenger. En SJEF baki der som kan lage trygghet og få medspillerne til å prestere bedre. Vi hadde ikke trengt begge, men en av de hadde gjort uendelig mye forskjell. Bramble kunne hevet seg ved å ha en sjef ved siden av han som tar av mye av presset. Dette er jo det vi har letet etter i alle år i Newcastle. Så jeg synes det er helt sinnsykt at vi ikke benyttet muligheten når vi hadde den. Men det ble det jo ikke noe av så da blir det jo vanlige komiske kaos forsvaret vi har hatt i de fleste år. Jaja
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Re: Vente seg ned en divisjon?
« Svar #83 på: 06. Sep. 2006, 22:14 »
Sitat fra: "Brewcastle"
Sitat fra: "Benson"
Eg har ikkje trua på Roeder. Ka har han og visa til ?
Sko venta på O Neill da hadde me blitt eit topplag.
Håper eg har feil men det er slik eg føler det.

Jeg synes faktisk det er litt å vise til når man ser hvordan den negative trenden til Newcastle ble snudd etter at Roeder tok over i fjor. -Men nå skal kanskje de som ropte "korsfest" mot Souness hevde at den snuoperasjonen ville Souness tatt også - slik at man i dag kan rope "korsfest" mot Roeder :?:

Skulle vi ventet på O'Neill, og blitt et topplag? Tja, den ventinga kunne kanskje føre til at vi måtte delta i rotteracet som er i toppen av The Championship. Akkurat det synes jeg ingen eventuell(!) manager er verdt å vente på for.

Ingen tvil om at Roeder gjorde en knalljobb ifjor. Enn jobb kanskje ingen andre kunne gjort bedre. Men Roeder ble jo bare ansatt for ut sesongen og kanskje var det best at det blitt slikt. Styret til Newcastle snakket jo om at Roeder bare var midlertidig. Roeder var en glitrende problemløser og fikk Newcastle til å skjerpe seg resten av sesongen. Men det er ikke sikkert en problemløser og en som får klubben ut av problemer nødvendigvis er skikket til å lede klubben i 3 år fremover. For å si det sånn Tørum har gjort en glimrende jobb med Rosenborg som nå vinner og vinner men det er ikke nødvendigvis sånn at han bør være hovedtrener i RBK i 5 år fremover selv om han  har løst endel av problemene.

Man kunne jo takket Roeder for den fantastiske jobben men jobbet med en ny langsiktig manager isteden for som man vet har erfaringen til å bygge opp et topplag. Det hadde jeg håpet på, og Roeder hadde stått som en helt i Newcastle historien. Dette minner meg litt om Kenny Dalgliesh som gjorde en fantastisk jobb den sesongen han tok over for Keegan, men i sesongene etter det ikke klare å utrette noe særlig.(Kjøpene av Sibierski og  Bernard minner meg forresten om kjøpene av Ian Rush og John Barnes også, men det er en annen historie)
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #84 på: 06. Sep. 2006, 22:35 »
Helt enig med Asbjørn her. Behandlingen av James Milner henger ikke på greip. Handlingen i seg selv er elendig. Det hele blir bare enda verre når fjotten Glenn Roeder i ettertid bare lar livet gå videre uten å nevne det med et ord. Forklaringen kommer vel i en eller annen helvetes selvbiografi om X antall år.

Glenn Roeder er kanskje en god coach, men profesjonaliteten hans stiller jeg enormt store spørsmålstegn ved etter James Milner-saken. Jeg har mistet respekten for fyren, og på det punktet er jeg urokkelig uansett eventuell sportslig suksess. Man behandler ganske enkelt ikke en ansatt på den måten, og spesielt ikke etter at man har løpt som ei hore fra avis til å avis for å fortelle hvor verdifull Milner er for Newcastle.

Videre er jeg veldig skuffet over Rossi-avtalen. Javel, han er et OK talent, men jeg blir fysisk kvalm når Roeder hauser opp spilleren så til de grader. Tross alt er han bare på lån i fire måneder. For tre år siden ville i tillegg en slik avtale være utenkelig; da var vi nemlig Man U's konkurrenter; ikke farmerklubb! Jeg håper derfor både den administrative og sportslige ledelsen i NUFC forstår at mange fans overhodet ikke er lykkelige over Rossi-avtalen. For få år siden forsøkte Alex Ferguson å psyke ned Newcastle. Nå låner han oss i stedet et av sine største talenter, skryter av Newcastle-fansen, skryter av manageren osv. Det gjør han ikke overfor lag som Chelsea, Arsenal og Liverpool. Og det er DE lagene jeg vil at Newcastle skal sammenliknes med. At Ferguson gjør som han gjør, og at Newcastle gjør som de gjør, forteller bare hvor mye Newcastle har falt i gradene på kun tre år.

Som vanlig er det en utholdelse å være Newcastle-supporter. Klubben styres av klovner i alle ledd, og mangelen på profesjonalitetet og stolthet er til å ta og føle på. Som mora mi sa til meg på lørdagskveldene før i tiden da jeg deppet etter Newcastle-tapene: hvorfor ikke bare finne deg en annen klubb? Verden er dessverre ikke så enkel. Jeg sier dessverre, fordi det for min mentale helse trolig ville vært lettere å være supporter av et av de andre 19 lagene i PL.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #85 på: 06. Sep. 2006, 22:49 »
Sitat fra: "DanMan"
Hvis noen husker tilbake til januar, da en skotte mange hater var sjef, hvem var hans øverste navn på lista? Wayne Bridge, gitt. Likevel var det et enormt press for å IKKE la han bruke en krone - let alone ett pund - mer! Noen som angrer? Eller er dobbeltmoral en fin venn?

Jeg angrer ikke på at den idioten av en skotte ikke fikk hente Bridge, selv om jeg gjerne skulle sett ham som Newcastle spiller nå. Se heller på alle de millionene den idioten øste ut og den totale mangelen på resultater. Da var det eneste fornuftige og nekte tufsen å handle mere. Det handler ikke om dobbeltmoral, men heller å se det hele og fulle bildet! Kanskje kunne vi hatt flere forsterkninger og flere førstevalg hadde det ikke vært for den udugelige skottens sløsing og mangel på resultater.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #86 på: 07. Sep. 2006, 09:34 »
Sitat fra: "Gonzalez"

Hvis Roeder mener at vi skal klare oss uten Campbell og Woodgate er jo det helt klart en feilvurdering hos han. Det er jo det mest vi trenger av alt. Vil faktisk gå så langt at det var viktigere å få en forsvarssjef enn Martins på topp.

Campbell var ikke akkuratt god for Arsenal den siste sesongen, og en spiller som helt klart synes å være på vei nedover. Mulig han får en indian summer hos Pompey, men med den formutviklingen han har hatt de siste årene var det like greitt å holde seg unna.

Woodgate har de siste sesongene knapt vært tilgjengelig, hvorfor skal Roeder hente inn en evig skadet stopper?Det hjelper i alle fall ikke...

Når man selger klubbens beste stopper så bør man hente inn en erstatter, men jeg er glad for at det hverken ble Woody eller Sol.

Sitat fra: "DanMan"

Bridge hadde vært en fantastisk signing, men samtidig er det forståelig at en fyr som brukte uhorvelig mye penger måtte begynne å vise at han hadde noe å gjøre i managerstolen. Akkuratt det er en klassiker, en manager som er nær oppsigelse får greie seg med det spillermaterialet man har i stedet for å til stadighet sprenge klubbkassa for å hente inn nye spillere. Og det er ingen tvil om at Souness fikk veldig lite ut av mye.

Jeg er enig i at navnet til spilleren ikke har noe som helst å si. Det er hva vedkommende gjør på banen som teller. Likevel så er det fullt forståelig at svært mange stiller spørsmålstegn ved Roeder sine evner på transfermarkedet når man blant annet sitter igjen med en unggutt på lån fra konkurrenten Scums og en pensjonist fra Manchester City.

Uansett så sitter Roeder per dags dato med en stall som på papiret skal ha få problemer med å være like bak de fire store i engelsk fotball. Han bør greie det, men på sikt har jeg mine tvil om at Roeder kan gjøre Newcastle til et topplag.

Sitat fra: "Hans Emil"

Faye-flopp
Boumsong-flopp
Baba-ikkje nøke særleg
Luque-flopp?
Owen-altfor dyr. Klassespelar , men som desverre er injury phrone.
Emre-God spelar, men har ikkje tatt england med storm. Passar foreløbi dårleg i systemet vårt.

Parker-Det beste kjøpet.

Parker var et meget godt kjøp. Faye er ingen stor spiller, men gjorde tross alt en brukbar jobb og man fikk bortimot igjen det man betalte for han. Babayaro er en middelmådighet på venstreback, men hverken flopp eller en suksess. Luque har floppet, forhåpentligvis viser han hva han er god for denne sesongen ellers er det bare å selge. Owen var dyr og en risiko med tanke på hans skadehistorie. I form en målfarlig spiss, men det har han svært sjelden vært i Newcastle. Emre har vært veldig mye opp og ned, og bør prestere jevnere denne sesongen.
Carr har altfor få landskamper for England!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #87 på: 07. Sep. 2006, 15:40 »
Jeg føler at det er noe alvorlig galt med Newcastle Utd om dagen. Som lyn fra klar himmel valgte reservelagstrener Tommy Craig å trekke seg. En mann som har vært i klubben siden 1997, og tidligere spilt for klubben han elsket. Det kan selvfølgelig være andre årsaker, som har ført til at han tok denne beslutningen, men da tror jeg han/klubben hadde kommet med en forklaring. Nå er det ingen som sier noenting, akkurat som med Milner saken.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #88 på: 07. Sep. 2006, 18:55 »
Vel det MÅ jo være Glenn Roeder sin feil :roll:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil