20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Glenn Roeder  (Lest 83615 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #45 på: 01. Sep. 2006, 23:56 »
Forresten liker jeg ikke sammenligningen med Roeders resultatrekke.
Jeg så allerede den gangen vi vant ørten kamper på rad svakhetstegn, og grunner til bekymring.
Allerede fra starten var det ett eller annet med Souness' Newcastle som ikke var helt som det skulle.
Det sier jeg ikke i etterpåklokskap. Jeg sier det fordi jeg faktisk tenkte det der og da.
Men jeg levde i det håpet at det ville bedre seg. Noe jeg allerede i god tid før hans første jul som newcastlemanager så at ikke kom til å skje.

Vi så allerede fra Roeders første kamp at her var det noe helt annet. Det var entusiasme, det var pågangsmot og det var en PLAN for spillet.
Vi hadde en slags spillestil.
Det beholdt vi gjennom hele resten av sesongen. Og i forsesongen har jeg sett tegn som tyder på at vi ikke skal falle tilbake til gamle Souness-synder. Roeder vet hva han holder på med.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #46 på: 02. Sep. 2006, 00:02 »
Forhåpentligvis så har Roeder "lært" og bruker denne delen av sesongen på å finne ut hvilke spillere han vil ha i Januar. Da håper jeg Cole har spilt fast hos Chelsea og Bridge er lysten på å gjenforenes med gamle Chelsea kompiser i Newcastle:)

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #47 på: 02. Sep. 2006, 00:03 »
Den som lever får se. Jeg mener vi hadde flaks som tok 3  poeng hjemme mot Wigan, og bortekampen mot Villa var ikke noe annet enn en tragedie. Jeg tror vi skal slite med å få en topp 6 plassering denne sesongen. Spesielt ettersom West Ham og Pompey har forsterket laget vestentlig.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #48 på: 02. Sep. 2006, 00:08 »
Ja, vi var heldige som fikk 3 poeng mot Wigan. Men 3 poeng på 2 kamper er ikke så verst til å være Newcastle. Vi pleier å være dårligere i serieåpningen!

Per i dag så har Chelsea, Arsenal, Liverpool, Man u, Tottenham, Villa bedre forutsetninger enn det vi har. Hakk i hel kommer West ham, pompey, Bolton og Newcastle. Det blir tøft i år!

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #49 på: 02. Sep. 2006, 00:09 »
Vi er jo helt klart forsterket fra i fjor, (bortsett fra Shearer) Satset på at Moore holder seg skadefri denne sesongen,han var jo ute fram til januar i fjor! Moore spillte jo dritbra i VM,så får håpe  han spiller med Taylor, en konsentrert Bramble e jo svingod og, synd at det nesten aldri skjer..

Ameobi håper eg finner formen og vi har fått Duff, som er en trussel uansett kordan vi måtte spille..Milner og Butt tilbake e forsterkninger og, håper bare Milner er motivert til å spille for oss no..
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #50 på: 02. Sep. 2006, 03:42 »
Sitat fra: "Gonzalez"
Sitat fra: "geordie-olav"
Newcastlesupportere blir ALDRI fornøyde. Vi kunne fått Ronaldinho, men etter en dårlig kamp hadde han plutselig vært syndebukk. Vi kunne fått O`Neill som manager, men han hadde alle ønsket bort etter første tapet.

Det er bullshit.... Var jo mange Newcastle supportere(inkludert meg) som mente at O'Neill hadde vært et bedre valg. Selv om Roeder hadde gjort det så bra på vår halvåret.... Det er ofte lett å gjøre det bra i starten en periode, det gjorde jo Souness også. Det kalles manager effekt. Men at laget skal være gode over en periode, kreves en veldig god manager. Men nå skal jo Roeder bevise at han er det denne sesongen. Men å si at vi hadde klagd på O'Neill etter første tap, det er rett og slett feil.

Enig. Eg var o imot ansettelsen av Roeder...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Glenn Roeder
« Svar #51 på: 02. Sep. 2006, 11:52 »
Jeg mener ikke nødvendigvis alle Newcastle-supportere da. Det burde dere nesten skjønne.

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #52 på: 02. Sep. 2006, 11:57 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Jeg mener ikke nødvendigvis alle Newcastle-supportere da. Det burde dere nesten skjønne.

Da kunne du vel kanskje ha sagt "endel newcastlesupportere"
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #53 på: 02. Sep. 2006, 12:08 »
Uttalelser fra Glenn Roeder:

As United's manager Glenn Roeder prepared for a short summer holiday in May, just a couple of weeks after rescuing Newcastle's season and making an irresistible late charge for a European place, he made it patently clear what he intended.

"If you want to challenge at the top end of the table year in year out, you need a bigger squad of players than we've got," he said. "If your expectation is to play Champions League football you have to go to war with a big enough squad. You can't expect Champions League football when you're operating with 15 or 16 players.

"The key at Tottenham is the fact that they have got at least 20 players who you would quite happily play in your first team.

"Consequently, they could qualify for the Champions League. Had they had four fewer players, they might only be a mid-table team."

In June, Roeder was still insisting: "We need to add to the squad ... by the time the Intertoto Cup comes around we hope to have one or two and we would hope by August 19 (start of the Premiership), five or six."

Just last week, Roeder said: "If I can get the three players I want, I will take my chances and be very pleased. I think we are in pole position with them."
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #54 på: 02. Sep. 2006, 15:23 »
Ja, Roeder har sagt mye rart. Men han har da i det minste prøvd å gjøre noe med saken. Såpass vet vi.
Selv om vi gjerne skulle sett at han hadde prøvd hardere for å få enkelte spillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #55 på: 02. Sep. 2006, 17:22 »
vi kan ikke si at roeder ikke kan sakene sine på markedet! Duff for £5m og Martins for £10m er jo helt fantastisk!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Glenn Roeder
« Svar #56 på: 02. Sep. 2006, 17:30 »
Jojo, men du kan ikke si at han har gjort en god jobb heller! Vi mangler spillere!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #57 på: 02. Sep. 2006, 18:55 »
Han har bedrevet løftebrudd.
Men det blir patetisk å kreve hodet hans på fat av den grunn. De sportslige resultatene er det som tilslutt avgjør, og sålangt har Roeder levert.
Men i utgangspunktet har man gjort det vanskelig for seg selv tatt transferaktiviteten i betraktning. Får håpe han gjør spådommene til skamme...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #58 på: 02. Sep. 2006, 21:45 »
Nå må denne HÅPLØST meningsløse kritikken ta en slutt her. For de som vil ha Roeders hode på et fat etter det han har foretatt seg i sommer har jeg bare en ting å si:
Helt greitt. Men da regner jeg med at dere holder helt kjeft frem til første Januar, kan dere komme tilbake da og være her til første februar.
Mulig jeg overrasker dere nå, men fotball og være manager for en klubb som Newcastle, eller AC Milan og Barcelona om du vil, dreier seg om mye mer enn å kjøpe spillere.

Greitt at ting ikke gikk helt etter Roeders plan. Men det er ikke alltid man kan få det som man vil. Det startet så bra med Duff, og sent men godt kom Martins. Deretter gikk det dårligere. Men denne kritikken mot Rossi skjønner jeg ikke helt. Når han er hentet til MænJu av selveste Sir Alex sier det sitt om at denne guten har noe å komme med. Så får vi se hvordan Rossis høst i Newcastle blir. Synd han bare er her frem til første Januar, men vi får heller se hva som kommer da.
Sibierski er en stor overraskelse, og et spørsmålstegn for meg. Men det er sikkert en nødløsning. Og greitt nok. Jeg ville ikke hatt Viduka dersom man måtte selge Milner for å få ham.
Bernard tilbake er overraskende, men ingen av de 3 sistnevnte sprenger vel lønnsbudsjettet til Newcastle, så får vi heller håpe å få det beste ut av dem.

I Bridge\Cole situasjonen blirr vi litt svarteper. Og her har vi feilet og burde hatt en backup plan. Jeg fryktet det hele veien at Coles overgang kom så sent at vi ikke rakk å hente Bridge. Jaggu skjedde det ikke, og her skulle vi hatt en backup plan.
Men som Joakim sa: gjort er gjort og sagt er sagt.

Hva Milner og hans nesten-overgang til Villa angår vet jeg ikke hva jeg skal tro. Lurer på om det ikke er Fat Fred som har vert ute og overstyrt Roeder litt her. Men dette vet jeg fint lite om, og vil ikke gjøre meg opp noen formening om det før jeg vet mere om det. Det er uproft. Men er det riktig å gi Roeder skylden?

Til Asbjørn:
Du har tidligere forsvart Fat Fred her inne, nå har pipen fått en annen lyd? Det hjelper svært lite hva Souness gjorde av overganger, for han fikk ikke til noe uansett. Du forsvarte ham lenge, så skiftet du mening. Nå er det tilbake til å skryte av hans bragder?
Man kan ikke alltid få det som man vil, men Roeder og co har gjort sitt beste, men som jeg sa: man kan ikke alltid få alt som man vil. Hvis du kan det så er du heldig, men må skjønne at det er ikke sånn for alle andre!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Glenn Roeder
« Svar #59 på: 02. Sep. 2006, 22:31 »
Sitat

Man kan ikke alltid få det som man vil, men Roeder og co har gjort sitt beste, men som jeg sa: man kan ikke alltid få alt som man vil. Hvis du kan det så er du heldig, men må skjønne at det er ikke sånn for alle andre!

Endelig en som har forstått det !  :wink:
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg