20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Rosenborg  (Lest 31051 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #135 på: 15. Feb. 2006, 23:33 »
Ja utroligt at dei satsa på Johnsen istede for Arason. Må ver for Johnsen var norsk og trengte kamper for landslaget. Kan ikkje sjønne noko anna
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Rosenborg
« Svar #136 på: 15. Feb. 2006, 23:34 »
At han spiller på landslaget sier jo sitt.

Oppdal for Norge!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

plebbster

• Gjest
Rosenborg
« Svar #137 på: 16. Feb. 2006, 08:00 »
Opdal skrives med èn P, Lasse! :wink:

Det gjorde meg heller ingenting at tippeligaens største keeperklovn slo til nok en gang i går. Tror han har finpusset formen frem til seriestart nå!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #138 på: 16. Feb. 2006, 11:07 »
Veldig uheldig kamp for RBK dessverre. De spilte faktisk ikke dårlig, men felles av små personlige feil og tabber. Hvilket er veldig synd.
- Kvarme sover i timen og er helt feil plassert
- det fører til en sotr Zenit sjanse
- på den sjansen står Johnsen feilplassert i målet og det er derfor lett for en dyktig spiss å omsette sjansen i et mål
- RBK får straffe: en over-nervøs Johnsen misser, noe det var lett å se lenge før keeper reddet
- Nok en tabbe: et slurvete tilbakespill
- En stresset Johnsen gjør en av de største tabbene i norsk fotballs historie og utfallet kjenner vi alle, dessverre.

Uansett syns jeg man skal være forsiktig med å slakte RBK. De  har deffinetivt vert det største laget i Norge i en årrekke, og selv om dete ikke vant i fjor, og avsluttet altfor langt ned, er ingen, jeg gjentar INGEN, i nærheten av å bli det RBK er. Kom her med Vålrenga, Start eller Brann. HAHA!

Men nedturen er kommet og det er lov å fryde seg for alle som ikke liker RBK, men alle viste vel at engang måtte det ta slutt.
Er det en mann som skal ha mye av æren (eller skylden) for at det er blitt som det er blitt (f.eks med Johnsen VS Arason imål) er det Åge Hareide. Han hadde store planer og langsiktige mål og arbeidet deretter. Men da kan man ikke bare stikke av etter ett år! Det året skjedde det veldig mye som skulle vise seg å bli begynnelsen på slutten av RBKs storhetstid. Jeg vil alikevel være veldig forsiktig med å avskrive dem i år.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #139 på: 16. Feb. 2006, 12:22 »
Jeg vil ikke si for mye om RBK anno 2006 etter kun én betydningsfull kamp, og det så tidlig i sesongen.
Det som skjedde i går var helt klart bekymringsfullt.
Men jeg håper at det bare var etterdønninger fra 2005, og ikke begynnelsen på 2006. Vi har være meget gode i treningskampene og var tidvis langt bedre enn Zenit i går. Men vi mangler vinnerviljen. Vi er ikke tøffe nok i duellene, vi tør ikke avgjøre kamper. Vi blir for puslete og pinglete foran kassa. Og i eget forsvar? Ikke nevn det en gang. GENERALTABBE av Vidar Riseth i forkant av 1-0. Tåpelig tilbakespill fra Solli i forkant av 2-0, og enda verre av Espen Johnsen, som igjen viser dårlig beslutningsevne. Johnsen er god på de opplagte tilbakespillerne. Men får han ballen overraskende, i trengte situasjoner, så er det all grunn til å sitte med hjertet i halsen.

Synd vi ikke får se mer av RBK i e-cup i år, for e-cupdraktene våre er virkelig flotte. Vi kan jo håpe på 3-0 i St. Petersburg da.
Men jeg tror ikke laget har trent nok på å klare seg uten Karim Essidiri, som har vist seg som en veldig viktig del av RBKs angrepsspill i vinter.
Hvis vi greier å skaffe oss en skikkelig høyreback, så tror jeg sjansene skal være gode for seriegull i 2006.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #140 på: 16. Feb. 2006, 13:49 »
Jeg tror ikke det er noen som kan ta gullet ifra Rosenborg i år. greit at de har vært uheldig i sist kamp, men med Høgmo i ledelsen så har jeg klokke tro på at det bare kan gå en vei. jeg synes også at for første gang på lenge så virker det som om det er en plan bak innkjøp i klubben. forsterkninger som kan styrke de posisjonene der Høgmo ses det trengs.

Gleder meg spesiellt til å se hva Essidiri kan få til.. nei jeg satser nok mine penger på Rosenborgs serie gull...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #141 på: 25. Feb. 2006, 15:40 »
Rosenborg har snart årsmøte, og diskusjonen går heftig om valgkomiteens innstilling til nytt styre. Et styre som består av en formann som også er banksjef i Fokus Bank, en nestleder som er helt ny, og kommer fra Reitan Eiendom, etter et ønske om å få eiendomskompetanse inn i styret. Det store flertallet i RBKs styre har høye stillinger i RBKs hovedsponsorer, og så og si hele gjengen er dermed innhabil til tusen dersom det skulle dukke opp en sak om klubbens hovedsponsorer.
Og hva verre er, styret har NULL OG NIKS kompetanse innen fotball eller toppidrett generelt.
Og hva som er enda verre. Det er INGEN som ser det, bortsett fra klubbens medlemmer.

Og et medlem av valgkomiteen sier følgende til Adresseavisen:
- RBK fungerer og har fungert veldig bra. Vi slet sportslig i fjor, men det må man bare regne med. Vi ønsker at Rosenborgs ånd skal leve videre. Det er ingen grunn til nytenkning.

Hallo? Noen hjemme? RBK slet sportslig i fjor, pga av at ingen hadde tord å tenke nytt. Det er nytenkning som er kjepphesten til Høgmo i kampen for å få Rosenborg tilbake på toppen. Men dette gjelder altså bare for alle andre enn klubbens styre. Joda, det virker meget fornuftig.

Et annet medlem av valgkomitteen sier følgende i et intervju med Adresseavisen:
- Dere har tatt selvkritikk for manglende toppidrettskompetanse i innstillingen til nytt styre. Hvorfor har det vært så vanskelig å
finne noen som representerer det?

- Det spørs hvordan man definerer det. Vi har personer i styret som har en fortid med toppidrett.

- Tenker du på Bjørn Rime?

- Ja

- Har ikke idretten utviklet seg siden han var aktiv?

- Det har den sikkert.

Jeg håper virkelig årsmøtet tar til fornuften og gjør noe med denne galskapen.
Det er altfor mange næringslivsledere i RBK, og mange av medlemmene frykter at deres røst i stadig mindre grad vil bli hørt.

Bjrøn Rime var aktiv spiller for RBK på 60- og 70-tallet.

Mens VIF får inn en idrettsadvokat i styret, satser RBK på banksjefer med høyst tvisomme dobbeltroller, som fort kan skape problemer for RBK.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Brattbakk legger opp!
« Svar #142 på: 01. Mars 2006, 17:48 »
Sorry, Glimt! Sorry, alle andre som hadde håp om å nyte godt av Brattbakks egenskaper.

Brattbakk legger opp!

Tidenes mestscorende spiller i norsk fotball takker for seg etter at han for kort tid siden ble løst fra kontrakten sin med RBK.
Hva han nå skal ta seg til vet han ikke.

Les mer.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Rosenborg
« Svar #143 på: 01. Mars 2006, 18:29 »
Brattbakk er en sann legende innen fotballen. En av de aller beste spillere som noensinne har preget norsk toppfotball. Ha det på badet, din gamle sjokolade!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #144 på: 01. Mars 2006, 20:19 »
Brattbakk er vel inga gamal sjokolade ?!

Uansett , lykke til videre Brattbakk.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #145 på: 01. Mars 2006, 20:41 »
Synd, han hadde uten tvil dunga inn mål for Glimt. Jaja, vi har styrka bra fremover på banen med Hamoud og en finsk-albansk venstreving som Gamsten Senior trylla frem via Gamst Junior's agent Hauge. Kommer ikke på navnet. Sakkariassen har tidligere vist å være mer enn god nok for toppscorertittelen i Norges nest øverste divisjon, og formen sålangt i vinter tyder ikke på noe annet enn nettopp det. Så får vi se hvordan Randall Brenes klarer seg som ving, og Roy Miller som back. De kan bli gode.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #146 på: 24. Aug. 2006, 13:50 »
Jeg håper ingen dreper meg for å ta opp igjen en flere måneder gammel tråd, men jeg gidder ikke lage en ny tråd når det finnes en fra før. Samme hvor gammel den er.

Sapara endelig til Rosenborg

Rosenborg har kjøpt slovakiske Marek Sapara fra Ruzomberok. Sapara er midtbanespiller, og skal visstnok være på vei til eller i Trondheim for å gå gjennom medisinsk test og signere kontrakt. Hvorvidt han presenteres for fansen i dag eller i morra er usikkert, men sannsynligheten tilsier at det blir i morra.

Det er tre, fire uker siden det ble kjent at RBK hadde lagt inn et bud på 10 millioner for spilleren, og dermed utklasset Lillestrøm i kampen om den sentrale midtbanespilleren. Ifølge rapportene fra RBKs speider og trenere skal Sapara være en ballsikker og rolig midtbanespiller etter RBKs hjerte. Han prøver alltid å finne gode, raske løsninger, er veldig bevegelig og en ledertype. Han er kaptein for sin slovakiske klubb som i går kveld ble slått ut at CSKA Moskva i kvalifiseringen til Champions League.

Rosenborg håper å få spilleren klar til mandagens seriekamp mot Stabæk.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #147 på: 25. Aug. 2006, 19:36 »
Sapara signerte selvfølgelig tidligere i dag. Har fått nummer 27, men kommer neppe til å starte mot Stabæk. RBK påstår de har lært av Eguren/Lago.

Og her er et flott bilde av Sapara sammen med adm. dir. Nils Skutle (som helt tydelig er misfornøyd med å ha brukt så mye penger på Sapara).

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #148 på: 25. Aug. 2006, 21:10 »
:lol:

Var ganske komisk den kommentaren til bilete. :lol:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #149 på: 26. Aug. 2006, 17:12 »
Vel, hvordan skulle man ellers kommentere bildet?