20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Rosenborg  (Lest 31001 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Rosenborg
« Svar #120 på: 11. Feb. 2006, 22:53 »
Steffen Iversen har valgt å returnere til Rosenborg. Bruker Rosenborg for mye penger på Iversen? Vil Iversen bli en suksess i RBK?
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #121 på: 11. Feb. 2006, 23:18 »
Jeg vil for alt i verden IKKE ha svinet Iversen tilbake i klubben min. Vi er bare en mellomstasjon, klubben betyr null og niks for ham, og vi har overhodet ikke bruk for ham. Hallo da. Helstad, Johnsen, Kone, Braaten, Brattbakk. Trenger vi Steffen Iversen? NEI!

Så hold deg lang pokker unna klubben min, Steffen!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #122 på: 11. Feb. 2006, 23:36 »
Kanskje han kommer til å oppta en plass i startelleveren hver eneste kamp for RBK den kommende sesongen. Kanskje han får klippekort på laget. Kanskje han spiller hver eneste kamp og ender opp med to mål på hele sesongen.
Toon, Toon,
Black and white army

plebbster

• Gjest
Rosenborg
« Svar #123 på: 11. Feb. 2006, 23:37 »
Det er jo deilig å vite at Rosenborg får tilbake en spiller fansen overhode ikke vil ha. Håper han presterer like bra som Jan Gunnar Solli. Da blir det nok mange mål på Iversen.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #124 på: 12. Feb. 2006, 13:39 »
Merkelig at RBK henter tilbake Iversen. En vingler av rang, som har et stort ønske om å dra ut igjen. Som Joakim sier, dette er nok i Iversen sine øyne bare en mellomstasjon.

Hvem skal RBK vrake?

Helstad var bedre enn Ivers i fjor, Braaten var bedre enn Ivers i fjor, Johnsen var bedre enn Ivers i fjor. Kone kjenner jeg ikke til, men han skal visst være meget god. Brattbakk scorte jo flere mål enn Ivers i fjor, til tross for at laget hans endte milevis bak Iversen sitt.

Iversen har med noen unntak ikke vært annet enn en middelmådighet for både klubb- og landslag de siste årene. En spiller som ikke styrker Rosenborg. Er det Høgmo eller Bratseth som har bestemt denne overgangen?
Carr har altfor få landskamper for England!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #125 på: 12. Feb. 2006, 17:42 »
Sitat fra: "Rolfern"
Er det Høgmo eller Bratseth som har bestemt denne overgangen?

Jeg tror det er Iversen.
Toon, Toon,
Black and white army

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Rosenborg
« Svar #126 på: 12. Feb. 2006, 17:43 »
Han endte vel på sistevalget da... :lol:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Rosenborg
« Svar #127 på: 12. Feb. 2006, 20:34 »
Sitat fra: "Lasse"
Han endte vel på sistevalget da... :lol:

Ja, det må det ha vært :lol:
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #128 på: 12. Feb. 2006, 22:40 »
Sitat fra: "Mack"
Sitat fra: "Rolfern"
Er det Høgmo eller Bratseth som har bestemt denne overgangen?

Jeg tror det er Iversen.

Dette er et sterkt ønske fra Høgmo. Det er Høgmo selv som har forhandlet med Iversen. Det er Høgmo selv som har tatt initiativ til å få Iversen. Rune Bratseth uttalte for noen måneder siden at Steffen Iversen var blitt "uspiselig" for klubben. Men når Per-Mathias Høgmo vil ha en spiller, så sier Bratseth ja tvert.

Altså,  vi har Johnsen (som har scoret langt flere mål enn Steffen Iversen, og har et lang bedre snitt), Kone (ny, men lovende), Helstad (den eneste rbk-spilleren som scoret jevnt og trutt i vår dårlige periode i fjor, nesten toppscorer), Braaten (utkonkurrert på vingen av Essidiri. Best sentralt) og Brattbakk (H.M. Målkongen). Det eneste Steffen Iversen skal ha, er at han er meget god til å binde opp spillere og skape rom for medspillere, og at han er en langt bedre hodespiller (targetman) internasjonalt, enn Johnsen.

Frode Johnsen får trolig lov å gå til sommeren, men likevel. Det er altfor mange igjen. Brattbakk vil helst bli. Helstad har uttrykt at han vil vurdere å dra hvis konkurransen blir for stor. Kone er afrikansk.
Men en får bare håpe at Høgmo har en plan. En GOD plan.

Ellers velger jeg å sitere Kjernens webredaksjon:

Sitat fra: "[webred
"]Du skal vite at dette er en kontroversiell overgang blant RBK-supportere, Steffen. Delte meninger, for å si det forsiktig. Det behøver du ikke mene noen verdens ting om. Det kan du bare akseptere og respektere. Også kan du overbevise oss om at du tenker på mer enn egen lommebok. At du setter klubb og lag foran egne interesser. Du tenker sikkert at alt vil være glemt når du har scoret et par mål. Feil, det er ikke mål vi vil se. Vi vil se forpliktelse, lojalitet, oppofrelse, lagånd, motivasjon, ydmykhet, hardt arbeid og veloverveide og forsonende uttalelser i media. Så får vi ta det derifra.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #129 på: 13. Feb. 2006, 00:15 »
haha Iversen holder max Greit Tippeliganivå.

Eg ante Nedturen til RBK ville komme. Når det bare henta inn ein haug med spillere som ikkje styrka laget. Bare greie back up spillere. Korfor ikkje bruka penger på 2-3 Superspuillere isteden for 11 back up spillere.
Iversen er ein sånn spiller. Backup
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #130 på: 13. Feb. 2006, 18:01 »
Hva med å sendte Bratigol til Bodø!?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #131 på: 13. Feb. 2006, 18:49 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Hva med å sendte Bratigol til Bodø!?

H.M. Målkongen må jo få bestemme selv hva han vil. Om han vil være i klubben i sin trolig siste sesong som aktiv fotballspiller, så er jo det greit det. Men for all del, jeg unner han å spille fotball.
Dessuten har Kong Erik aldri tenkt å gi opp å få Brattbakk til Glimt.

At Steffen Iversen nå er RBK-spiller er jeg ikke helt komfortabel med, men jeg får bare prøve å se det positive i det. En treårskontrakt tyder på at han har tenkt å være her ei stund, og kanskje avslutte karrieren sin her. Og det er jo prisverdig. Dessuten er han en langt bedre hodespiller enn Frode Johnsen internasjonalt, og han er langt flinkere til å binde opp motspillere, og dergjennom skape rom for en spiller som Helstad. Jeg har derfor stor tro på at Iversen som hengende spiss, med Helstad foran seg, kan bli en god duo. Med Essidiri på høyrevingen så er man jo også sikret 10-15 mål for Iversen, mens Helstad fort scorer 20-25 mål.
Da kan man ha Kone og Braaten som reserver, og Frode Johnsen eller Harald Brattbakk som krisebackup. Dersom en av dem blir.

På de mer defensive midtbaneplassene i et 4-2-3-1-system, har man da Jan Gunnar Solli, Roar Strand, Ørjan Berg, Alexander Tettey og Per Ciljan Skjelbred.
Da ble plutselig "klassespilleren" overflødig.

På onsdag kan ikke Iversen spille, og jeg håper derfor RBK stiller med følgende 11 mot Zenit onsdag:
Espen
Christer - Vidar - Beto - Ståle
Roar - Alex (selv om jeg tror en utrent Ørjan Berg får denne plassen)
Daniel - Frode - Øyvind
Kone

Jeg tviler på at dette blir laget. Men det er lov å håpe.

Forøvrig er Per Ciljan Skjelbred tilbake i trening, og er trolig frisk igjen allerede i månedsskifte februar/mars. Rekordtidlig, med andre ord.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #132 på: 15. Feb. 2006, 22:36 »
Toon, Toon,
Black and white army

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #133 på: 15. Feb. 2006, 22:45 »
Espen Johnsen er så tragisk at eg klarar ikkje le av han eingong :x
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Rosenborg
« Svar #134 på: 15. Feb. 2006, 22:59 »
Arason er god! RBK gjør så mange feil at jeg må le.
Toon, Toon,
Black and white army