20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 210037 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #870 på: 30. Sep. 2006, 14:39 »
Dagbladet har i et sjeldent stunt av ærlig journalistikk satt fokus på hvor mye bidrag de forskjellige partiene får fra rike onkler eller regelrette særinteresser.

Det er tydelig at mennesker med særinteresser har betalt dyrt for å få innflytelse i partiene. Svimlende 13 millioner har Valla spyttet inn hos Ap...

Høyre får tung støtte av rike næringslivseiere og privatpersoner.

FRP som Norges største parti får en liten brøkdel, de kommer ikke en gang opp i en million.

Høyre får to millioner fra privatpersoner, alene. Den største inntekten deres er imidlertidig kapitalinntekter på penger de blant annet har fått tildelt, og beholdt uten å bruke.

Av de største partiene er det dermed kun FrP som ikke er kjøpt og betalt for å mene som de gjør. Ingen av dem er innsatt i posisjoner fordi millionbeløp spyttes inn i deres partikasse.

Ikke rart da, at FrP virkelig har forslag som er til det beste for folk flest, og ikke interesse-organisasjoner. De skylder sin lojalitet til det norske folk, ikke særinteressene som betaler for innflytelse.

Her er link:
http://www.partifinansiering.no/ (Enjoy)

Sum inntekter - Offentlig - Egne - Bidrag - Parti (inklusive ungdomparti)
123 891 169 - 63.5 % - 24.3 % - 12.3 % - Det norske Arbeiderparti
118 056 707 - 51.8 % - 41.8 % - 6.4 % - Høyre
53 298 923  - 66.1 % - 25.9 % - 8.0 % - Kristelig Folkeparti
47 075 137  - 78.5 % - 14.3 % - 7.2 % - Sosialistisk Venstreparti
38 982 033  - 62.1 % - 36.9 % - 1.0 % - Senterpartiet
44 972 778  - 89.4 % - 7.7 % - 2.8 % - Fremskrittspartiet
16 452 411  - 70.2 % - 14.3 % - 15.5 % - Venstre
6 742 978    - 64.8 % - 25.7 % - 9.5 % - Rød Valgallianse
1 140 191    - 84.4 % - 15.6 % - 0.0 % - Pensjonistpartiet
673 109       - 66.9 % - 25.0 % - 8.1 % - Kystpartiet
48 060         - 0.0 % - 76.0 % - 24.0 % - Demokratene
40 694         - 0.0 % - 61.3 % - 38.7 % - Det Liberale Folkepartiet
48 080         - 0.0 % - 89.6 % - 10.4 % - Miljøpartiet De Grønne
30 000         - 0.0 % - 0.0 % - 100.0 % - Kristent Samlingsparti (KS)
451 452 270 - 65.1 % - 27.1 % - 7.8 % - Totalt

PS! Interessant å se at selv RV driver med mer kommers virksomhet, og mottar flere gaver enn FrP.
Toon, Toon,
Black and white army

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #871 på: 30. Sep. 2006, 19:22 »
Bare ett lite spørsmål:

Hva mener dere her inne om løgnhalsen av en klovn Øystein Djupedal?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #872 på: 30. Sep. 2006, 23:28 »
Han har ikke gjennomført sine valgløfter som gratis skolemat og bøker enda. Men da skal det også sies til hans forsvar at han ikke har fått levert et skikkelig statsbudsjett enda. Det er ingenting i veien med ønskene hans om å levere dette, men spørsmålet er om det vil være det mest fornuftige å prioritere det. Allikevel fortalte Djupedal at skolene hadde fått penger gjennom løftet til kommunene. Problemet er at disse pengene har forsvunnet andre steder da de ikke var øremerkede.

Det som er bra med Øystein Djupedal er at han ikke har gjort mange sosialistiske og sosialdemokratiske krumspring på den nye læreplanen. Allikevel var det rom for forbedringer, og jeg hadde gjerne sett at han hadde gjort det. Den nye læreplanen er nesten identisk med det hans forgjenger laget. Han har allikevel tatt æren for den. Forresten er det noe snodig at en sosialist som Djupedal tar æren for den en høyrepolitiker har laget. Clemet er nok ikke skremt at endringene. Mange sosialister er svært skuffet over dette. I tillegg har Djupedal sagt at SVs egen tidligere skolepolitikk var gal, og at det var bedre å følge Høyre. Jeg mente det ikke var nødvendig med en ny læreplan med så små endringer fra den forrige. Vi trenger ikke stadig nye læreplaner bare for å sette politikeres navn i historiebøkene.

Ellers har jo Djupedal kommet med utspill der han i klartekst har sagt at han mener at barnehager er mer egnede oppdragere enn foreldre. I tillegg reduserer han antall pedagoger i barnehagen. Slike utspill tar jeg veldig alvorlig, og jeg blir nærmest rasende over å ha slike mennesker i regjeringen. Det viser jo bare litt om hvor han vil hen i de neste tre årene. Men da er det slutt, Øystein!
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #873 på: 01. Okt. 2006, 13:58 »
Sitat fra: "Mack"
klartekst har sagt at han mener at barnehager er mer egnede oppdragere enn foreldre

Det der var nok mer en forsnakkelse, enn en ærlig og oppriktig mening. Djupedal er ikke så blåst. Akkurat hva han mente å si skal jeg ikke være for sikker på. Men jeg er sikker på at akkurat det der var en forsnakkelse.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #874 på: 01. Okt. 2006, 17:04 »
Øystein Djupedal har gjort en fantastisk ting for landet vårt, og det er at han kansellerte alle friskolesøknadene. Jeg formelig jublet da jeg hørte det, og er svært glad for at han handlet så konsekvent som han gjorde. Stå på, Øystein! Du gjør en god jobb!
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #875 på: 01. Okt. 2006, 20:35 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "Mack"
klartekst har sagt at han mener at barnehager er mer egnede oppdragere enn foreldre

Det der var nok mer en forsnakkelse, enn en ærlig og oppriktig mening. Djupedal er ikke så blåst. Akkurat hva han mente å si skal jeg ikke være for sikker på. Men jeg er sikker på at akkurat det der var en forsnakkelse.

Han har fortsatt sagt dette! Skremmende, ja!

Og til Tore: Hvilke fantastiske ting mener du Djupedal har gjort? Sånn sett bort fra at du likte at han stengte skoler.
Toon, Toon,
Black and white army

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #876 på: 02. Okt. 2006, 01:23 »
Øystein Djupedal gjort en god jobb? Hva har han gjort med det han lovet på feks. Elevtinget i mars?

Han lovet på TRO OG ÆRE at han skulle skaffe oss gratis skolebøker og at alt i skolen skulle være gratis. Og hva har skjedd? Jo, vi her i Hodaland har nå blitt pålagt til å kjøpe bærbar PC fra og med neste års grunnkursklasse, "så lenge det ikke blir dyrere enn hva bøkene koster". Hva i alle dager er positivt med dette?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #877 på: 02. Okt. 2006, 10:47 »
Hva er vitsen med bærbar pc på grunnskulen når det strengt tatt ikke er nødvendig på universitetet, om man da ser bort fra IT og andre spesifikke studier. Er vel bare slik at skolene skal spare penger på å slippe å ha pc'er på skolen.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #878 på: 02. Okt. 2006, 15:12 »
Det må du nesten spørre mister Djupedal om.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #879 på: 06. Okt. 2006, 11:38 »
Det nye statsbudsjettet er en katastrofe! De skattlegger jo alt. Faen ta sosialistene!

Toppskatten utvides, og det er til og med avgift på brus! For ikke å snakke om sukker!

Etter at sosialistene tok over, fra dag en, har det bare blitt dårligere her til lands. Orker ikke tenke på at de skal sitte i regjering fire nye år etter dette også. Stem hva som helst, bare ikke på sosialistene!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #880 på: 06. Okt. 2006, 14:22 »
Sitat fra: "geordie-olav"
. Orker ikke tenke på at de skal sitte i regjering fire nye år etter dette også.

Hvordan det?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #881 på: 06. Okt. 2006, 15:09 »
Sitat fra: "Lasse"
Sitat fra: "geordie-olav"
. Orker ikke tenke på at de skal sitte i regjering fire nye år etter dette også.

Hvordan det?

Om de kommer til å gjøre det da.

Formulerte meg litt feil.

plebbster

• Gjest
« Svar #882 på: 06. Okt. 2006, 22:20 »
Er det ikke det nye budsjettet som bør diskuteres her?

Er det sant at ( jeg innrømmer at jeg er dårlig til å tolke og interessere meg i budsjett, men ) de rike får mindre og de fattige får mer nå?
Toppskatten økes. Er det ikke sånn?
Blir på kanten til kommunisme, det her. Snart en FRP-er, jeg nå. 8)

Agurksaft

• Gjest
« Svar #883 på: 06. Okt. 2006, 23:33 »
Sitat
og det er til og med avgift på brus! For ikke å snakke om sukker!

Eg er for at sunne matvarer, eller- matvarer som er sunnare i den kategorien dei tilbhøyrer ( dvs kesam er den sunne varianten av rømme og lett ost er den sunne varianten av ost ) burde sluppe unna skatter og avgifter i langt større grad enn usunne matvaner.
Dette ville staten håva innigjen som følge av lågare sjukefråvær grunna ei sunnare befolkining. Eg seier ikkje at cola og chips skal bli dyrare, men kesam og lett ost burde våre minst like billigt som rømme og vanlig ost.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #884 på: 06. Okt. 2006, 23:37 »
Tommel opp for sunn mat! :)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!