20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 209938 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #885 på: 07. Okt. 2006, 08:09 »
Jeg skal ikke se bort i fra at det blir noe løftebrudd.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #886 på: 07. Okt. 2006, 14:54 »
Ajajaj. Her er det mange med stor peiling som har skrevet.

At toppskatten økes er jo virkelig en skandale. Tenke seg til at de som tjener mye penger må betale mer skatt. Det hører jo ikke hjemme noen plass. Her må noen trå til og sørge for at de rike blir rikere og de fattige blir fattigere.

Her har vår kjære regjering levert et meget bra budsjett.
Det er på langt nær perfekt, men veldig mye er veldig bra.
Vi har en solid satsing på barnehager og skoler. Regjeringen er fast bestemt på å nå målet om full barnehagedekning så snart som mulig. I tillegg investeres det godt i grunnskolen og den videregående skolen, og forstår jeg det riktig skal det bli gratis lærebøker i den videregående skolen. sånt liker vi.

Vi har fått til en knallsatsing på vei OG jernbane. Forhåpentligvis kan dette bidra til at vi får godstrafikken fra veiene over på skinnene. Vi kan få til en skikkelig satsing på jernbanen for en gangs skyld. De borgerlige har jo i evigheter latt jernbanen forfalle. Det er på tide vi får gjort noe med det. Nå får vi også penger til å bygge firefelts motorvei på utsatte strekninger på E18. Det er meget, meget bra. Og veldig nødvendig.

Hvis vi med hånda på hjertet kan si at regjeringen innen valget i 2009 har løftet skolene, fått full barnehagedekning, fått skikk på jernbanen, fått trailerne bort fra E6, og i tillegg fått gjort noe med sykehusene, rettet opp eldreomsorgen og rettet opp sktattepolitikken til Bondevik, så har regjeringen gjort en fabelaktig jobb. Noen plasser må man kutte, for å få penger til andre ting. Men forhåpentligvis får vi et like godt budsjett neste gang, som da har litt andre prioriteringsområder enn årets budsjett.

Regjeringen vil satse stort på å gjøre noe med fattigdommen. Det gis skattelette til de som tjener minst, mens de som tjener mest, må betale mer skatt. Det er jo bare rett og rimelig. Det er fortsatt mye som må gjøres på denne fronten. Dette budsjetter er ikke alene nok til å avskaffe fattigdommen i Norge. Men jeg mener vi har kommet et godt stykke på vei.

Avgift på usunne matvarer, alkohol og tobakk er jo bare rett og rimelig. Det vil forhåpentligvis være med på å gjøre befolkningen sunnere, som brukeren med det passende navnet Agurksaft sier. Og med en sunnere befolkning går forhåpentligvis sjukefraværet ned. Selvsagt bør sunne matvarer være like billig eller billigere enn usunne matvarer.

Regjeringen har begynt arbeidet med å innfri valgløftene sine, og med dette budsjettet er det ikke tvil om at bitene fra Soria Moria begynner å falle på plass.

Leve Sosialismen!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #887 på: 07. Okt. 2006, 15:34 »
Sitat fra: "Hans Emil"
Tommel opp for sunn mat! :)

Hvorfor ikke sette ned prisen på sunn mat da, i stedet for å sette opp prisen på sukker?

Nå kommer mest sannsynlig en 0,5 liters colaflaske til å koste 15 kroner til neste år.

Skjønner ikke hvorfor prisene skal heves så barbarisk mye, når vi er blant verdens rikeste land. Vi er blant verdens rikeste land, men også blant verdens dyreste.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #888 på: 07. Okt. 2006, 18:23 »
Jeg registrerer at mange er interessert i dette med mat, og det er jo interessant. Det er ikke så mye å klage over at brusen blir dyrere. Det er jo i grunn latterlig at brus er billigere enn melk. Selv om jeg selv drikker litt brus av og til støtter jeg regjeringens forslag om å heve prisene på usunn mat. Men at prisen på vanlige, sunne matvarer er jo direkte usosialt og burde ikke vært gjort. Regjeringen tar altså først skatt fra de rike slik at disse ikke gidder å være i Norge lenger og så tar de resten fra barnefamiliene i form av økte avgifter.

Ja, det var dessverre et slikt budsjett jeg fryktet.

Men Navarsete skal ha ros. Mer til vei er fornuftig.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #889 på: 07. Okt. 2006, 18:32 »
«De rike blir enda rikere. Inntektskløften øker». Dette er Aftenbladets forside i dag.

I valgkampen skulle de rødgrønne ta fra de rike og bruke pengene på de store velferdsoppgavene. Men det er ikke det de gjør, de sender regningen til vanlige folk. Regjeringen øker NRK-lisensen, øker barnehageprisen, setter opp matmomsen, øker ligningsverdien på bolig og finansierer enda flere veiutbygginger med bompenger. Hvorfor? Fordi det er oss vanlige folk det er flest av. Derfor monner det.

Og på toppen av det hele får vi ikke de velferdstjenestene vi har krav på! VGs satsbudsjett-oppslag: «Spår krise ved sykehusene. Hundrevis mister jobben. Lengre ventetider. Kutt i avdelinger. Færre behandles.»
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #891 på: 07. Okt. 2006, 19:10 »
Sitat fra: "Mack"
Jeg registrerer at mange er interessert i dette med mat, og det er jo interessant. Det er ikke så mye å klage over at brusen blir dyrere. Det er jo i grunn latterlig at brus er billigere enn melk.

Den nye regjeringen er jo blottlagt for medfølelse ovenfor oss bruselskere. At prisen på cola stiger så kollosalt mye vil gjøre vondt for lommeboken min. Og da tenker jeg på lang sikt.

Med en gang jeg hører om det nye statsbudsjettet, tenker jeg bare på en ting. Og det er regjeringens grusomme tiltak mot sukker og brus.

Vel, jeg får se det fra den lyse siden: Dette kan være et hjelpemiddel i kampen mot brusavhengigheten min. Men den kampen vil bli lang, tung og psykisk utslitende.

Fra mitt standpunkt er det helt uakseptabelt at regjeringen setter opp prisen på brus og sukker, samtidig som de ikke senker prisene på sunnere varer. Det strider jo fullstendig imot alt som kalles humanitært arbeid. Når de først frister folk til å ikke drikke brus, kan de vel friste oss til sunnere løsninger? Halvhjertet forsøk fra regjeringen.

Men, men. Hva annet kan man forvente fra disse sosialistjævlene!?

plebbster

• Gjest
« Svar #892 på: 07. Okt. 2006, 19:56 »
Jeg er litt enig her. Det bryr meg ikke at de setter opp prisen på sukkervarer. Det hjelper bare mine sukkerinneholdende venner å kutte ut godteri hver dag.

Jeg ser ikke helt hvorfor politikere skal tenke på små barn med slikkepinner når de skal mixe tall. Det er vel ca. det siste man bør tenke på ( i den grad å ha noe medfølelse med dem ) . Mat som ikke betegnes som godteri bør bli billigere.

Det Magnar skriver om skatt og toll er veldig smarte greier! Det må jeg bare si.

Agurksaft

• Gjest
« Svar #893 på: 08. Okt. 2006, 11:37 »
Brus og humanitært arbeid- litt av ein paralell, hehe.
No kostar jo 1,5 liter med Siesta brus 5,50 kr då, medan nokon ein tynar ut av ei kyr som er dritsunt og "nasjonaldrikk" kostar 11 kroner literen som Mack påpeika. At Cola kostar 15,50 for 1,5 liter, altså det 3dobble av kva Siesta kostar får du ta opp med cola.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #894 på: 08. Okt. 2006, 11:59 »
Den kommer til å gjøre det. Og dessuten så snakker vi om 0,5 litere. 15 kroner for 0,5 liter er altfor mye.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #895 på: 08. Okt. 2006, 13:29 »
Sitat fra: "Joakim"

At toppskatten økes er jo virkelig en skandale. Tenke seg til at de som tjener mye penger må betale mer skatt. Det hører jo ikke hjemme noen plass. Her må noen trå til og sørge for at de rike blir rikere og de fattige blir fattigere.

.

Hvorfor det? Hvorfor i alle dager skal MIN far betale halvparten av lønnen sin i skatt? Han har jobbet hardt for å få den lønnen, han begynte med NULL og har jobbet seg oppover. Hvorfor skal da han bli STRAFFET med å betale mer skatt enn andre som ikke har giddet å gjøre en dritt med livet sitt og sitter i kassen på Rimi? Er det rett og rimelig?

Hva om alle hadde betalt like mye skatt? Si alle hadde betalt 20% skatt. Ikke særlig realistisk, men si 20%. Da betaler alle like stor prosentandel, og ingen må betale mer fordi de tjener mer. Da begynner vi å snakke rettferdighet! DA begynner vi å snakke riktig politikk her!

Regjeringen vil satse stort på å gjøre noe med fattigdommen. Det gis skattelette til de som tjener minst, mens de som tjener mest, må betale mer skatt. Det er jo bare rett og rimelig. Det er fortsatt mye som må gjøres på denne fronten. Dette budsjetter er ikke alene nok til å avskaffe fattigdommen i Norge. Men jeg mener vi har kommet et godt stykke på vei.

Du mener vi må gjøre noe med fattigdommen i Norge, ikke sant? Det er jeg fullstendig enig i. Men hvorfor gjør vi ikke noe med den da? Hvorfor betaler vi milliarder på milliarder til folk som kun dreper hverandre og gjør ugang? Hvorfor tar vi inn så mange polakker, irakere, afghanere, somalere osvosv, slik at de kan ta over jobbene til nordmenn, og dermed skape større fattigdom? Dere vil ha mindre fattigdom? Da må dere fokusere på DETTE landet, og ikke alle andre mulige apeland som ikke klarer å etablere seg selv!!!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #896 på: 08. Okt. 2006, 15:46 »
Utrolig, utrolig godt innlegg, Lasse! Jeg er så enig som det går an å bli!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #897 på: 08. Okt. 2006, 15:55 »
Har aldri skjønt hvorfor ikke alle betaler like mye skatt. Er jo direkte feigt. Drittungene som skulka skolen og droppa ut får mer fordel enn de som jobber med skole i mangfoldige år for å få den jobben de ønsker

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #898 på: 08. Okt. 2006, 16:15 »
Sitat fra: "Lasse"

.

Hvorfor det? Hvorfor i alle dager skal MIN far betale halvparten av lønnen sin i skatt? Han har jobbet hardt for å få den lønnen, han begynte med NULL og har jobbet seg oppover. Hvorfor skal da han bli STRAFFET med å betale mer skatt enn andre som ikke har giddet å gjøre en dritt med livet sitt og sitter i kassen på Rimi? Er det rett og rimelig?

Hva om alle hadde betalt like mye skatt? Si alle hadde betalt 20% skatt. Ikke særlig realistisk, men si 20%. Da betaler alle like stor prosentandel, og ingen må betale mer fordi de tjener mer. Da begynner vi å snakke rettferdighet! DA begynner vi å snakke riktig politikk her!

Du mener vi må gjøre noe med fattigdommen i Norge, ikke sant? Det er jeg fullstendig enig i. Men hvorfor gjør vi ikke noe med den da? Hvorfor betaler vi milliarder på milliarder til folk som kun dreper hverandre og gjør ugang? Hvorfor tar vi inn så mange polakker, irakere, afghanere, somalere osvosv, slik at de kan ta over jobbene til nordmenn, og dermed skape større fattigdom? Dere vil ha mindre fattigdom? Da må dere fokusere på DETTE landet, og ikke alle andre mulige apeland som ikke klarer å etablere seg selv!!!

Blææ, kjenner jeg blir kvalm av den posten her. Så mye uvitenhet, så mye fordommer så mye klare tegn til 0 utdannelse og innsikt i hvordan ting virkelig er, alt i en post.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #899 på: 08. Okt. 2006, 17:49 »
Sitat fra: "Lasse"

.

Veldig enig i det første du skriver, rettferdighet er at de som jobber for pengene sine selvfølgelig skal tjene på det i forhold til de som ikke gjør det. Skjønner virkelig ikke at folk mener noe annet.

Det andre du skriver derimot, er jeg ikke i nærheten av å være enig i. Det er så dumt at jeg ikke gidder å kommentere det engang.