20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 206440 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #855 på: 23. Sep. 2006, 13:12 »
Djupedal LOVET på Elevtinget at innen neste valg ville alle elever i det norske land ha gratis skolebøker. Han lovet på tro og ære. Og jeg gleder meg intenst til den dagen valget står for dør, og elever ikke har råd til presang til kjæresten fordi de ikke fikk stipend og måtte betale for bøkene selv.

Den dagen, MÅ jo begge dere to (Joakim og Tore) konvertere til ett parti som faktisk gjør noe med det de sier. Tør jeg nevne FrP?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #856 på: 23. Sep. 2006, 14:05 »
Lasse: Når sist fikk FrP gjort noe med det de sier? Med mindre du tenker lokalpolitisk er det vel ikke så mye de har fått gjort på det nasjonale plan de siste 30 årene.

Magnar: Etter å ha prøvd og sette meg selv bedre inn i saken om IA, har jeg funnet ut at Bjarne Håkon Hanssen ikke er så skyldig som jeg først trodde at han kanskje var. Jeg kan på mange måter være enig i det med at Jonas Gahr Støre og Bjarne Håkon Hanssen er blant de sterkeste kortene den sittende regjering har å skilte med.

Når det gjelder statsbudsjettet trenger man ikke være blindet for å være optimistisk. Jeg har full tro på et gjennomarbeidet godt sosialdemokratisk budsjett, som inkluderer velferd for alle i nasjonen. I løpet av fire år er jeg sikker på at regjeringen vår kommer til å gjøre sitt beste for at Norge skal være et best mulig land å bo i for alle.

Jeg føler meg ikke blindet i det hele tatt, men er optimistisk og ambisiøs. Og jeg kan love deg det; at hvis ikke regjeringen gjør som de bør, så skal de sannelig få høre det. Men foreløpig har jeg full tro på at den sittende regjering i løpet av fire år skal klare å opprettholde Norge som et godt land å bo i.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #857 på: 23. Sep. 2006, 15:53 »
Syns faktisk at forslaget om endringer av sykelønnsordningen var et bra forslag. Men problemet var vel å få med seg flertallet. Men er de ikke flertallet da?

Slik det er i dag så betaler bedriftene for innfluensa og staten for de yrkesrelaterte skadene. Burde det heller ikke vært motsatt?

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #858 på: 23. Sep. 2006, 17:34 »
Sitat fra: "Journalisten"
Og jeg kan love deg det; at hvis ikke regjeringen gjør som de bør, så skal de sannelig få høre det.

Så du er enig i at Kunnskapsløftet skulle gjennomføres?
Toon, Toon,
Black and white army

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #859 på: 23. Sep. 2006, 20:58 »
Sitat fra: "Mack"
Og jeg kan love deg det; at hvis ikke regjeringen gjør som de bør, så skal de sannelig få høre det.

Så du er enig i at Kunnskapsløftet skulle gjennomføres?

Jeg vet ikke helt om jeg har satt meg nok inn i den spesifikke saken til at jeg kan uttale meg. Men det er nok deler av kunnskapsløftet Øystein Djupedal burde ha endret eller fjernet. Absolutt.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #860 på: 23. Sep. 2006, 21:49 »
Dette er så bra at jeg nesten vil anbefale deg til å få det på trykk i Adressa fortest mulig.

Takker for ros, Tore. Det er smigrende å lese sånt. Men du vet vel du også at Adresseavisen er en Høyre-avis, og at de svært sjelden trykker POSITIVE saker om regjeringen og Arbeiderpartiet. Og det gjelder også leserinnlegg.

Min bror er aktiv i Fagforbundet, og det er bare såvidt at han av og til får slippe til i "Ordet Fritt". Så jeg tror ikke jeg skal bry meg om å plage Gunnar Flikke med "lite gjennomtenkt sosialistisk vrøvl". Men takk for støtten.

Uten evne til konstruktiv kritikk overfor våre egne partier?
Å neida. Jeg kunne godt ha slaktet regjeringen her straks spetakkelet om sykelønnsordningen ble kjent, men jeg har ikke god nok kunnskap om saken til å si så mye. Jeg vil selvsagt aldri finne på å si at det Jens og Kristin presset gjennom, men som de måtte trekke seg på, var smart. Jeg vil selvsagt kritisere regjeringen dersom den ikke gjør jobben sin. Men så langt er det bare filleting å utsette på den jobben regjeringen har gjort. Og jeg ser ingen grunn til ikke å ha stor tro på at regjeringen har arbeidet frem et godt, sosialdemokratisk budsjett. Skulle det skje at jeg tar feil, vel, så får vi ta det da. Men jeg ser ingen grunn til å være skeptisk til budsjettet med de lekkasjene som har vært til nå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebbster

• Gjest
« Svar #861 på: 28. Sep. 2006, 13:44 »
FrP lufter sine synspunkter angående fraflyttingen av en Hedmarkskommune HER.

Mange gode utsagn der, må jeg si. Som blant annet: " - Vi må ha en sortering, sier Kjell Eierholen i Åsnes Frp til NRK. " :roll:

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #862 på: 28. Sep. 2006, 15:02 »
Jeg er glad FRP-politikere driter seg ut såpass ofte at tenkende mennesker skjønner hvilket idiotisk grunnlag de har. Det ser av en eller annen merkelig grunn ikke ut til å hjelpe stort. Er folk rett og slett dumme? Eller følger de ikke nok med?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #863 på: 28. Sep. 2006, 17:51 »
Frp er bare helt latterlig. GANG PÅ GANG PÅ GANG!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #864 på: 28. Sep. 2006, 18:36 »
Sitat fra: "Berntsen"
Jeg er glad FRP-politikere driter seg ut såpass ofte at tenkende mennesker skjønner hvilket idiotisk grunnlag de har. Det ser av en eller annen merkelig grunn ikke ut til å hjelpe stort. Er folk rett og slett dumme? Eller følger de ikke nok med?

Ja, vi er dumme som brød, alle som en. Vi er lettpåvirkelige av FRPs politiske propaganda, og forstår absolutt ingenting i det hele tatt. Vi er tankeløse idioter, som ikke forstår hva som foregår rundt oss i samfunnet, og som lar oss lure av FRPs mange fagre løfter.

Vi tror at ild lar seg slukke med ild, vi tror det er smart å sløse bort penger som vi nettopp har tjent, vi tror at vi hjelper fattige ved å ikke gi og vi tror på alt som Carl I. Hagen har sagt opp gjennom årene.

Dere røde er smarte mennesker, hver eneste en av dere. Dere er ikke lettpåvirkelige, dere oppfatter alt som skjer rundt dere og dere er så lite lettlurte som det går an å bli.

Dere tror at ilden slukker seg på egenhånd, dere tror at det er best om penger ikke brukes, dere tror at man hjelper fattige ved å gi dem penger som militsen tar selv, og dere tror på alt som Jens Stoltenberg og de andre smarte venstreorienterte politikerne sier.

Eller kan kanskje verden sees fra forskjellige sider? Jeg tror nemlig at alle partiene har sin visjon om hvordan deres drømmeverden vil se ut, og jeg tror at alle politikere deler samme drøm. De har bare forskjellige fremgangsmåter. Og alle fremgangsmåter er riktige, men noen er bare bedre enn andre.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #865 på: 28. Sep. 2006, 18:42 »
Sitat fra: "plebbster"
FrP lufter sine synspunkter angående fraflyttingen av en Hedmarkskommune HER.

Mange gode utsagn der, må jeg si. Som blant annet: " - Vi må ha en sortering, sier Kjell Eierholen i Åsnes Frp til NRK. " :roll:

Så vidt jeg kan se er FRP det eneste partiet som enda har tatt sterk avstand fra disse uttalelsene. At det finnes dumme folk også nedover i FRP er det sikkert ingen tvil om. Men vi har dem ikke på toppen slik som sosialdemokratene. Jeg ville nesten blitt overrasket over den sosialdemokraten som i fullt alvor kan si at han virkelig er fornøyd med Martin Kolberg.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #866 på: 28. Sep. 2006, 18:49 »
Jeg oppdaget nå nylig at Arbeiderpartiet og Fremskrittspartiet ligger likt på avstemningen i denne tråden. Hadde ikke FRP en solid ledelse? I så fall har det kommet mange nye APere inn på forumet disse ukene.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #867 på: 28. Sep. 2006, 19:03 »
Sitat fra: "geordie-olav"

Ja, vi er dumme som brød, alle som en. Vi er lettpåvirkelige av FRPs politiske propaganda, og forstår absolutt ingenting i det hele tatt. Vi er tankeløse idioter, som ikke forstår hva som foregår rundt oss i samfunnet, og som lar oss lure av FRPs mange fagre løfter.

Vi tror at ild lar seg slukke med ild, vi tror det er smart å sløse bort penger som vi nettopp har tjent, vi tror at vi hjelper fattige ved å ikke gi og vi tror på alt som Carl I. Hagen har sagt opp gjennom årene.

Dere røde er smarte mennesker, hver eneste en av dere. Dere er ikke lettpåvirkelige, dere oppfatter alt som skjer rundt dere og dere er så lite lettlurte som det går an å bli.

Dere tror at ilden slukker seg på egenhånd, dere tror at det er best om penger ikke brukes, dere tror at man hjelper fattige ved å gi dem penger som militsen tar selv, og dere tror på alt som Jens Stoltenberg og de andre smarte venstreorienterte politikerne sier.

Eller kan kanskje verden sees fra forskjellige sider? Jeg tror nemlig at alle partiene har sin visjon om hvordan deres drømmeverden vil se ut, og jeg tror at alle politikere deler samme drøm. De har bare forskjellige fremgangsmåter. Og alle fremgangsmåter er riktige, men noen er bare bedre enn andre.

Hvor i all verden har jeg sagt at jeg er rød!? Hadde nok stemt på Høyre eller Venstre om jeg hadde hatt stemmerett ved forrige valg.

Sitat
Så vidt jeg kan se er FRP det eneste partiet som enda har tatt sterk avstand fra disse uttalelsene. At det finnes dumme folk også nedover i FRP er det sikkert ingen tvil om. Men vi har dem ikke på toppen slik som sosialdemokratene. Jeg ville nesten blitt overrasket over den sosialdemokraten som i fullt alvor kan si at han virkelig er fornøyd med Martin Kolberg.

Selvfølgelig. Hvorfor i all verden skal andre partier ta ansvar for hva en FRP'er uttaler seg om?

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #868 på: 28. Sep. 2006, 19:06 »
Noen som kan hjelpe?
Spørsmålet er om Venstre!

Ideologien til Venstre er:
http://www.venstre.no/vev/00011498-8000000B/ideologi

Hvor mye skiller Venstre seg ut fra det ideloogiske grunnlaget?

Ja, er skole oppgave!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #869 på: 28. Sep. 2006, 20:13 »
Sitat

Selvfølgelig. Hvorfor i all verden skal andre partier ta ansvar for hva en FRP'er uttaler seg om?

Jeg er ganske sikker på at alle partier som er representert på Stortinget er helt enige i hva FRP her har uttalt seg om. Jeg forsøkte å poengtere at Berntsen, Åsmund og plebbster tar grunnleggende feil når de tror slike uttalelser er FRPs politikk. I tillegg er dette jo en vanlig retorikk å bruke mot FRP. Og det dere tre sier i denne tråden viser jo dette ettertrykkelig. Jeg mente ikke å si at det fantes noen grunn til at andre partier skulle kommentere dette utspillet fra Hedmark. Hvorfor ta fyren seriøst? Hvorfor i det hele tatt gidde å lage en sak ut av det?
Toon, Toon,
Black and white army