20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 206443 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #1410 på: 20. Jan. 2008, 18:57 »
De som kommer til å få alvorlige problemer er oss menneskene. Med økt temperatur blir det vanskligere å leve for oss mennesker. Ikke bare hete, men nedbørsmengder flytter på seg, mer ekstrem vær. Dette gir igjen kosekvenser som minder mat og vanskligere å få tak i rent vann for store menneske mengder.

Oss mennesker? Hadde klimaendringene blitt drastiske så er det ikke bare oss mennesker som hadde fått alvorlige problemer, skal jeg si deg...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1411 på: 20. Jan. 2008, 19:48 »
Alle levende organismer er jo selvfølgelig rikitg da, men brukte bare mennekser for det er jo det oss selv det er mest forkus på.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #1412 på: 20. Jan. 2008, 20:09 »
Virker som du har misforstått litt her Lasse. Jorden går ikke under selv om vi mangedobler alle verdens utslipp av f.eks. fossile brennstoffer. Det enetse som skjer med jorda er at temeraturen stiger. Det plager ikke selve jorda noe. Den blir ikke ødelagt. De som kommer til å få alvorlige problemer er oss menneskene. Med økt temperatur blir det vanskligere å leve for oss mennesker. Ikke bare hete, men nedbørsmengder flytter på seg, mer ekstrem vær. Dette gir igjen kosekvenser som minder mat og vanskligere å få tak i rent vann for store menneske mengder.

Så er det det om temraturendringene skyldes oss. Se på linken jeg la ut. Tror du det er tilfeldig at temperaturer går så drastisk opp etter den industrielle revolusjonen? Jeg tror ikke det og jeg tror heller ikke det er tilfeldig at så mange forskere har kommet frem til det samme. Jeg vet at enkelte forskere mener det er feil, men likevel er det mange flere som mener det stemmer.

Nja, virker heller som du har misforstått. Om det blir mer ekstremvært og slike ting, javel. Kjipt, men da er det nå en gang sånn det er. Jorden går i sykluser, og er ikke alltid tilpasset våres behov. For å si det sånn, før mennesket levde på jorden var det ikke mulig for oss å leve her. Er det så utenkelig at en slik tid kanskje vil komme tilbake? Og det var jo ikke dinosaurene som ødela for seg selv? Det er sånn denne verden er. Eneste forskjellen nå er at det finnes "intellegent" liv her, og noen har funnet ut at dette er vår feil. Så fant andre ut at dette var mulig å tjene uhorvelige mengder penger på. Hvorfor skal man da slutte å påstå at dette er vår feil?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1413 på: 21. Jan. 2008, 16:08 »
Så den eneste grunnen til å tro at dette er menneskeskapt, kommer av at de som sier det tjener jævlig mye penger på det?
Det høres veldig fornuftig ut (eller ikke).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1414 på: 21. Jan. 2008, 21:32 »
Virker som du har misforstått litt her Lasse. Jorden går ikke under selv om vi mangedobler alle verdens utslipp av f.eks. fossile brennstoffer. Det enetse som skjer med jorda er at temeraturen stiger. Det plager ikke selve jorda noe. Den blir ikke ødelagt. De som kommer til å få alvorlige problemer er oss menneskene. Med økt temperatur blir det vanskligere å leve for oss mennesker. Ikke bare hete, men nedbørsmengder flytter på seg, mer ekstrem vær. Dette gir igjen kosekvenser som minder mat og vanskligere å få tak i rent vann for store menneske mengder.

Så er det det om temraturendringene skyldes oss. Se på linken jeg la ut. Tror du det er tilfeldig at temperaturer går så drastisk opp etter den industrielle revolusjonen? Jeg tror ikke det og jeg tror heller ikke det er tilfeldig at så mange forskere har kommet frem til det samme. Jeg vet at enkelte forskere mener det er feil, men likevel er det mange flere som mener det stemmer.

Nja, virker heller som du har misforstått. Om det blir mer ekstremvært og slike ting, javel. Kjipt, men da er det nå en gang sånn det er. Jorden går i sykluser, og er ikke alltid tilpasset våres behov. For å si det sånn, før mennesket levde på jorden var det ikke mulig for oss å leve her. Er det så utenkelig at en slik tid kanskje vil komme tilbake? Og det var jo ikke dinosaurene som ødela for seg selv? Det er sånn denne verden er. Eneste forskjellen nå er at det finnes "intellegent" liv her, og noen har funnet ut at dette er vår feil. Så fant andre ut at dette var mulig å tjene uhorvelige mengder penger på. Hvorfor skal man da slutte å påstå at dette er vår feil?

Det jeg mener du hadde misfortsått med var at du skrev at jorden skulle gå under. Det gjør den ikke med økt klimagassutslipp.

Du har rett med at jorden går i sykluser og det er ikke utenkelig at en slik tid hvor vi kan leve på jorda kommer igjen. Men det som skjer nå er ikke naturlig. Se på denne linken: http://no.wikipedia.org/wiki/Bilde:CO2-Temp.png . Der ser du at CO2 balansen og temeperaturen henger sammen. Siden den industrielle revolusjonen har konsentrasjonen steget fra rundt 280 til 370 liter CO2 per millioner liter luft. Så mye CO2 har det ikke vært på minst 400 000 år, viser prøver fra Antarktis. Antakelig er det flere millioner år siden sist. Man akn si at det menneksene slipper ut ikke har noen betydning for det store bildet, men naturens CO2-kretsløp går i balanse. Vårt utslipp kommer oppe dette igjen og at CO2 regnskapet ikke går i balanse. Da stiger beholdninger hvert år og det gjør som sagt at beholdningen øker sakt men sikkert som igjen bidrar til økt drivhuseffekt.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1415 på: 22. Jan. 2008, 17:32 »
Så den eneste grunnen til å tro at dette er menneskeskapt, kommer av at de som sier det tjener jævlig mye penger på det?

Hvis du ikke gidder å ta deg bryet verdt å lese det jeg har skrevet, så foreslår jeg at du lar være å svare
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1416 på: 22. Jan. 2008, 19:16 »

Hvis du ikke gidder å ta deg bryet verdt å lese det jeg har skrevet, så foreslår jeg at du lar være å svare
Jeg leste det du skrev, og det meste jeg fikk ut av det, var at du mener at Gore og alle klimaforskerne sier at problemene er menneskeskapt bare for å tjene penger.

Hvis det ikke var det du mente, så må du forklare meg hva du mente.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1417 på: 24. Jan. 2008, 23:15 »
Det jeg mente var at JA, jorden er i forandring. Så kom en eller annen luring på at dette kunne være menneskeskapt. Så kom en annen luring på at "hey, dette kan jeg tjene penger på". Og vips, så var vi der vi er i dag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1418 på: 25. Jan. 2008, 01:54 »
Med andre ord, Jokke tolka det derre fantastiske argumentet rett, slik jeg ser det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kico

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1419 på: 25. Jan. 2008, 13:48 »
Det er sånn denne verden er. Eneste forskjellen nå er at det finnes "intellegent" liv her,
Du stavet intelligent feil :P
ironisk forresten..

- jei vil ha ut ale utlendinger å sånn, di komer hit å lerer sei ike språket engang
Walking in a Keegan wonderland!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1420 på: 25. Jan. 2008, 16:44 »
Alle levende organismer er jo selvfølgelig rikitg da, men brukte bare mennekser for det er jo det oss selv det er mest forkus på.

Syntes ikke det blir riktig. Har alltid syntes at alle dyr er like mye verdt som mennesker. Når alle mennesker er like mye verdt uansett intelligens, egenskaper, fysikk, utseendet osv, hvorfor skal ikke da dyr være like mye verdt som mennesker av de samme grunnene? Vi er jo også dyr.

Har alltid irritert meg over at det er SVÆRT få som er enige med meg i dette... er det bare et bevis på at folk sier at alle mennesker er likeverdige kun fordi alle andre rundt oss sier det? Er det bare noe folk later som at de syntes det for at de ikke skal bli sett på som rasister? Og visst ikke, så skjønner jeg ikke logikken overhodet (det gjør jeg forresten ikke når det kommer til rasister heller).

Det plager meg ved mange religiøse mennesker faktisk... er det en religion jeg faktisk har litt sansen for sånnsett så er det Buddhismen. Liker tankegangen i Buddhismen selv om jeg ikke tror på Buddha.

Mennesker er langt ifra overlegne uansett hvordan man ser på det om det skulle vise seg at det er vi som skaper den globale oppvarmingen. Det eneste vi er da er det verste som noensinne har skjedd jorda, selv om det er også er mange positive sider ved oss også. Men om global oppvarming er menneskeskapt og vi ødelegger jorden mer enn det vi har gjort fra før, da er vi bare en haug med møkk som burde skamme seg over det vi har gjort.
« Siste redigering: 25. Jan. 2008, 16:50 av geordie-olav »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1421 på: 25. Jan. 2008, 19:38 »
Det jeg mente var at JA, jorden er i forandring. Så kom en eller annen luring på at dette kunne være menneskeskapt. Så kom en annen luring på at "hey, dette kan jeg tjene penger på". Og vips, så var vi der vi er i dag.
Hvorfor klager du på at jeg ikke leste innlegget ditt når jeg tolket det du sa helt korrekt?
Forøvrig mener jeg det der er en direkte idiotisk fremstilling. Jeg mener bestemt at Gore og klimaforskerne ikke gjør dette for å tjene penger på folks naivitet, men heller fordi de faktisk tror på dette selv, og at de mener det er riktig å opplyse folket om det. Men det sier seg jo selv at det er en internasjonal forbrytelse å tro på slike korrupte idioter. George W. Bush er jo verdens ubestridte redningsmann!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1422 på: 25. Jan. 2008, 22:34 »
Riktig, Joakim ;D

Greit, jeg skal gjerne innrømme at "argumentene" mine ikke holder mål. Dette er selvsagt noe jeg bare har tenkt i stille stunder med meg selv, og ikke noe jeg kan begrunne. Men når sant skal sies, så klarer ikke jeg få meg til å ta denne saken alvorlig. Jeg tror at denne saken er veldig oppblåst.

Men hey, dette er jo en av de sakene vi faktisk kommer til å få svar på før eller siden.

Kico: Du glemte stor "i" i "ironisk". Ironisk? Skjerpings, det der var en tullete og meningsløs post.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1423 på: 29. Jan. 2008, 20:12 »
http://www.nettavisen.no/verden/article1567270.ece

Bra, slik skal det gjøres! Selv om det beste hadde vært å la folk fra Taliban komme for å forhandle her i Norge, slik at vi bare kunne drept dem. Jeg støtter ikke dreping av mennesker, men det er verdt å drepe dem når de sannsynligvis kommer til å drepe flere personer selv.
« Siste redigering: 29. Jan. 2008, 20:14 av geordie-olav »