20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 209880 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #180 på: 23. Feb. 2006, 15:16 »
Meget godt forslag syns jeg.
Det å være arbeidsledig gjør også noe med psyken, å det å holde seg i aktivitet hjelper nok mye på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #181 på: 23. Feb. 2006, 15:20 »
Kan ikke skade å teste det ihvertfall.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #182 på: 23. Feb. 2006, 16:26 »
Utrolig godt forslag. Velferd er vanvittig viktig og det er viktig at alle har muligheten til å få noe å "stå opp til om morran". Glimrende forslag som jeg håper kan bli en realitet. Det er viktig at alle har noe å ta seg til.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #183 på: 23. Feb. 2006, 16:31 »
Er det noe problem for de da? De kan jo for svarte bare gå ut i naturen hvis du absolutt ikke gidder og fokusere på jobbsøknader osv.!

Dette ville også blitt så vanvittig misbrukt. "Hey, jeg er ferdig på vgs. Jeg skal ha gratis medlemsskap på S.A.T.S".
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #184 på: 23. Feb. 2006, 16:34 »
Herregud... :?

En må selvfølgelig finne ut hvilke personer som bør få muligheten til dette tilbudet. Ungdom rett etter vgs blir følgt opp på andre måter. Dessuten er det mange som ikke liker seg særlig godt i naturen og har problem med å aktiviserest. Da kan dette være et godt alternativ.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #185 på: 23. Feb. 2006, 20:05 »
Ja, kanskje det ikke er så dumt dette forslaget. Jeg begynner å få en liten kul på magen. Skulle absolutt hatt litt tid til å trene. Og hva kan vel være bedre enn å få betalt for å gå hjemme, og i tillegg få sponset medlemskap på et treningsstudio?

Et gullkantet forslag egentlig. Håper alle i Norge gjør som meg, og hopper på dette flotte forslaget. Så blir vi mange på treningsstudioene. Jeg skal i hvert fall få med meg alle kameratene mine.

Og skulle det skrante litt med pengene, vil det jo ikke være noe problem å jobbe litt svart. Tid og krefter bør jeg jo ha massevis av.

Nei, for svarte! Dette er et idiotisk forslag. Et av de dummeste forslagene jeg noensinne har sett. Og jeg håper og tror Bjarne Håkon Hansen er enig med meg. Ja, selvfølgelig skal man tvinge arbeidsledige opp om morran. Egentlig burde alle sammen blitt satt i tvangsarbeid helt til de har skaffet seg jobb. Det finnes jo så ufattelig mye de kan gjøre. Hva med å måke snø i Oslo? Oslofolk klarer det jo ikke selv. Og de som kan dokumentere at de skal på jobbintervju kan få innvilget en times permisjon fra snømåkinga.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #186 på: 23. Feb. 2006, 20:13 »
Ja de som er arbeidsledige over tid i norge har som regel valgt det selv. Det er litt synd at disse skal ha mylighet til å snylte på samfunnet uten å bidra med en dritt. Er for å stramme inn litt her ja.

Men det er vel egentlig et større problem med alle uføretrygdede. De hadde kanskje hatt godt av gratis helsestudio og treningsprogram. Kanskje de da hadde hatt lettere for å komme ut i arbeidslivet? Men mange av de som er uføretrygdede gidder nok ikke gjøre en ekstra innsats for å kunne tjene sine egne penger, når vi heller kan tjene de for dem!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #187 på: 23. Feb. 2006, 20:23 »
Sitat
Nei, for svarte! Dette er et idiotisk forslag. Et av de dummeste forslagene jeg noensinne har sett. Og jeg håper og tror Bjarne Håkon Hansen er enig med meg. Ja, selvfølgelig skal man tvinge arbeidsledige opp om morran. Egentlig burde alle sammen blitt satt i tvangsarbeid helt til de har skaffet seg jobb. Det finnes jo så ufattelig mye de kan gjøre. Hva med å måke snø i Oslo? Oslofolk klarer det jo ikke selv. Og de som kan dokumentere at de skal på jobbintervju kan få innvilget en times permisjon fra snømåkinga.

Dersom de ikke får seg jobb, kan de ikke gjøre diverse jobber for staten da? Rydde parker, plukke boss eller hva staten nå ville finne på.
Så vil staten gi dem lønn for att de gjør noe, frem til de finner seg en jobb, og de som ikke gidder noen av delene får klare seg uten trygd.
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 23. Feb. 2006, 21:37 »
Vi kan selvsagt ikke bare kjøre på og ignorere alle muligheter for å snylte på staten. Vi må jo selvsagt sørge for at de kan komme seg i arbeid snarest mulig. Vi skal ikke betale folk for å gå ledig og holde seg i form samtidig. Vi vil jo selvsagt oppmuntre til økt sysselsettning, og det vil også dette prosjektet bære preg av. Men det er samtidig viktig at folk holder seg i form, og et medlemsskap på eksempelvis SATS forplikter mer enn bare å gå en tur i skog og mark. Og da blir det også lettere å holde det ved like.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #189 på: 23. Feb. 2006, 21:39 »
Så lenge vi blir kvitt de som faktisk er trygde snylter er jeg fornøyd.
iverpool FC

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #190 på: 24. Feb. 2006, 12:21 »
Vi er helt enige om at de må i sving på en eller annen måte. Men jeg tror ikke medlemsskap på SATS er veien å gå. Da er jeg mer for å leie inn en slem sersjant som kan pese dem rundt. Da kommer de i form, og det er billigere.
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #191 på: 16. Mars 2006, 12:29 »
Har funnet noe snusk nå!
Men først kan dere FRP- sympatisører  få lov til å si hvilken politikk FRP har overfor studenter og hva de mener om studenter?
Må bare gjenta det igjen TRAGISK PARTI!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 16. Mars 2006, 17:15 »
FRP vil alltid hevde at de satser hardt på studentene, men det er et faktum at de nektet å underskrive den avtalen man prøvde å få i stand med politikerne om studentpolitikk før valget. Er det tilfeldig? Neppe!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #193 på: 16. Mars 2006, 17:18 »
Utdanningspolitikken til FRP liker jeg ikke. Der er det Høyre som rager høyest.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #194 på: 16. Mars 2006, 17:21 »
Sitat Hagen:
Å studere er en kortsiktig ting, en altfor midlertidig greie- Gjennomsnittsstudenten studerer i 3- 4 år og da er det ikke interesant å bruke ressurser på en slik gruppe.

Stemmer er det eneste som betyr noe for Frp, er ikke vits å bevilge noe penger til de, siden de bare studerer i en stortingsperiode.