20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 209716 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #195 på: 16. Mars 2006, 17:46 »
Riktig det. Alt FRP tenker på er hvordan de skal tekkes folket i størst mulig grad. Mens enkelte andre partier faktisk har et eget verdigrunnlag, og har kjempet for mange av de sakene i alle år, så kan Carl I. Hagen skifte mening mange ganger i løpet av en times tid.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #196 på: 16. Mars 2006, 18:48 »
Stemmer det Joakim! Bare synd at de klarer å lokke til seg så mye velgere. Enn annen grunn til at de ikke satser på studentene er vel at studenter er flinkere til å se helheten i politikken enn kassadama på rimi!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #197 på: 16. Mars 2006, 19:09 »
Takk for tilliten til oss som ble FRP-medlemmer mens vi var studenter. FRP satser på studenter. FRP vil ha dyktigere studenter. De setter litt krav. Jeg kjeda meg gjennom fire år på skolen. Det var altfor lett. Jeg kunne fint jobbe 150% ved siden av, samtidig som jeg kunne ta meg av barn og familie. Jeg har aldri hatt så mye fritid. Studenter drikker øl og tror de har peiling på alt mulig. Men egentlig er det bare en saueflokk som en middels Border Collie lett kunne lede.

Det blir helt feil å la kreti og pleti få bli lærere. Vi MÅ stille krav til lærerne, og derfor også studentene som skal inn på lærerskolen. Det er relativt kjedelig for litt oppegående studenter å måtte lære enkel multiplikasjon og divisjon på lærerskolen. Og det må man fordi det er så mange som ikke kan det. Det er tragisk.

Og til Olav: Hva er så denne kjempeforskjellen mellom FRP og Høyre i utdanningspolitikken?

Og til de som tror at kassadama på RIMI er dummere enn studenter: Hva i all verden er det for noe tøv? De er ihvertfall mange ganger smartere enn en middels lærerstudent. De gjør også noe som er mye mer nyttig for samfunnet. Vi må stille høyere krav til studentene. Hvem i all verden er det som ikke tenker på studietida som en eneste stor fyllekule?
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 16. Mars 2006, 19:11 »
Sitat fra: "Joakim"
Riktig det. Alt FRP tenker på er hvordan de skal tekkes folket i størst mulig grad. Mens enkelte andre partier faktisk har et eget verdigrunnlag, og har kjempet for mange av de sakene i alle år, så kan Carl I. Hagen skifte mening mange ganger i løpet av en times tid.

Tullball, vås, idioti og meningsløs propgaganda! Det er jo bevist at det er AP som oftest har skiftet mening. FRP har ment det samme om mye i mange år, og nå først kommer noen etter. Kom med saklig kritikk, eller hold kjeft!
Toon, Toon,
Black and white army

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #199 på: 16. Mars 2006, 20:07 »
Ser ingen satsing fra deres side nei. Når Hagen står frem og sier at partiet mener de har lite å hente hos studentene og akademikerene så tror jeg det er en grunn til det. Tror nok at de fleste med høyere utdanning har mer innsikt i hvordan samfunnet fungerer og ikke tror på de lettvinte løsnigene til FRP!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #200 på: 16. Mars 2006, 20:39 »
Sitat fra: "Mack"

Og til Olav: Hva er så denne kjempeforskjellen mellom FRP og Høyre i utdanningspolitikken?

Fremskrittspartiet stiller fremfor alt veldig store krav. OK, jeg forstår tankegangen bak det hele, men jeg syntes at utdanningspolitikken til FrP blir litt for "make it or break it". Dessuten tror jeg ikke at utdannelse blir noe særlig billigere akkurat med Frp om roret.

Som jeg sa, jeg forstår tankegangen. Det er ingen kjempeforskjell mellom FRP og Høyre i utdanningspolitikken, men den lille forskjellen som faktisk er mellom dem, er veldig viktig. Det blir en altfor dyr og vanskelig utdanning om Frp skal bestemme det der. Sitter Høyre og FrP i regjeringen håper jeg at vi får en en utdanningsminister fra Høyre.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 16. Mars 2006, 20:45 »
Sitat fra: "geordie-olav"

Fremskrittspartiet stiller fremfor alt veldig store krav. OK, jeg forstår tankegangen bak det hele, men jeg syntes at utdanningspolitikken til FrP blir litt for "make it or break it". Dessuten tror jeg ikke at utdannelse blir noe særlig billigere akkurat med Frp om roret.

Og hva er forskjellen fra Høyre?
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 16. Mars 2006, 20:52 »
Du er temmelig slu, Mack. Det skal du ha!

Høyre vil pumpe ut penger for å støtte utdanningen din. Kravene blir IKKE større! Les i vei på hoyre.no! Men slapp av, min stemme går til FrP til neste valg :wink:

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #203 på: 16. Mars 2006, 21:47 »
Studenter drikker øl og tror de har peiling på alt mulig.
Det blir helt feil å la kreti og pleti få bli lærere. Vi MÅ stille krav til lærerne, og derfor også studentene som skal inn på lærerskolen. Det er relativt kjedelig for litt oppegående studenter å måtte lære enkel multiplikasjon og divisjon på lærerskolen.

Og til de som tror at kassadama på RIMI er dummere enn studenter: Hva i all verden er det for noe tøv? De er ihvertfall mange ganger smartere enn en middels lærerstudent. De gjør også noe som er mye mer nyttig for samfunnet. Vi må stille høyere krav til studentene. Hvem i all verden er det som ikke tenker på studietida som en eneste stor fyllekule?

HJELP! Kan noen redde meg ut av dette marerittet?

Generalisering er noe av det absolutt aller verste jeg vet! Du generaliserer og stigmatiserer både studenter og kassadamer på en helt forkastelig måte! Jeg kjenner det begynner å koke i meg når jeg leser noe så fullstendig irriterende.

Hva mener du med at RIMI-kassadamer er mer nyttig for samfunnet enn studenter??? Uten studenter har vi ingen som kan utdanne seg til forskjellige yrker som f. eks. lege, sykepleier, lærer, politi, brannmann + millioner av andre yrker. RIMI-kassadamer er også svært viktige for samfunnet, siden de gjør en viktig jobb bak kasseapparatet og i butikken ellers. Det finnes mange sløve studenter som aldri skulle studert, men uten studenter i det hele tatt har vi ingen til å behandle oss på sykehuset, eller redde oss ut av vårt brennende hus.

Det er uansett helt umulig å si hvem av de som er mest til nytte for samfunnet. Folk uten utdanning kan til nød stå i kassen på RIMI. Folk uten utdanning kan ikke bistå som hjernekirurger, sykepleiere, politikonstabler, brannmenn osv... Derfor er det minst like viktig med studenter! Det kan du vel umulig si noe på.

Sitat
Studenter drikker øl og tror de har peiling på alt mulig.Men egentlig er det bare en saueflokk som en middels Border Collie lett kunne lede.

Herre jemini...Drikker ikke du øl, Mack? Dessuten lurer jeg på hvordan så mange studenter kan bli så vellykkede i yrkeslivet når dette - iblandet overlegenhet - tydeligvis er en negativ ting :?: Det er altså denne saueflokken som redder liv hver dag på sykehus. HVORFOR ER DET DA IKKE FLERE BORDER COLLIE'R PÅ SYKEHUSET? DA VILLE VEL ENDA FLERE LIV KUNNE REDDES!  :evil:

Aidsgåten er jo så godt som løst, med slike kompetente vesener i styringen... :roll:
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #204 på: 16. Mars 2006, 22:49 »
Sitat
Det blir helt feil å la kreti og pleti få bli lærere. Vi MÅ stille krav til lærerne, og derfor også studentene som skal inn på lærerskolen. Det er relativt kjedelig for litt oppegående studenter å måtte lære enkel multiplikasjon og divisjon på lærerskolen. Og det må man fordi det er så mange som ikke kan det. Det er tragisk.

Klarer ikke helt forstå hva du mener Mack. Mener du at lærerene ikke kan stoffet sitt? Dette strider ihvertfall mot min erfaring fra videregående og ungdomskolen. De som er leger i norge i dag kan jobben sin, og de som er på vei mot en lovende legekarriere likeså. Du vil at folk skal kunne enda mer en det de lærer seg allerede. Norske arbeidere er godtbetalte, hardtarbeidene og kompetente til de jobbene de har utdannet seg til.
Hvorfor skal de da kunne mer matte f.eks enn hva de allerede kan??
Og tror du ikke AP jobber med å forbedre de sakene som nå kanskje ikke er helt perfekt? Og er liksom FRP de som har alle disse fantastiske løsningene på disse problemene dine eller hva det er du anser det som?
iverpool FC

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 17. Mars 2006, 14:24 »
Jeg tror ikke FRP er det ultimate partiet for skole og utdanningspolitikk. Men de er heller ikke blant de dårligste. Jeg vet ikke om noe parti jeg kan si jeg fullt ut støtter her.

Når jeg generaliserer slik er det et svar på din generalisering av kassadama. En generalisering jeg ble voldsomt provosert over. Men nå er jeg på hotellet i Newcastle, rett ved Tyne Bridge. Så jeg tror jeg tar denne debatten en annen gang.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 17. Mars 2006, 16:39 »
Er du i Newcastle, Mack? Nå misunner jeg deg.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #207 på: 18. Mars 2006, 19:34 »
Når jeg generaliserer slik er det et svar på din generalisering av kassadama. En generalisering jeg ble voldsomt provosert over.

Når har jeg generalisert kassadamer???
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #208 på: 19. Mars 2006, 01:41 »
Sitat
Det er uansett helt umulig å si hvem av de som er mest til nytte for samfunnet. Folk uten utdanning kan til nød stå i kassen på RIMI. Folk uten utdanning kan ikke bistå som hjernekirurger, sykepleiere, politikonstabler, brannmenn osv... Derfor er det minst like viktig med studenter! Det kan du vel umulig si noe på.

Her er nok den generaliseringen han snakker om. Kan ikke tenke meg det kan vere noe annet.
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 19. Mars 2006, 12:46 »
Jeg som er student på Dragvoll i Trondheim, og sitter og løser verdensproblemer i kantina er altså fullstendig unyttig for samfunnet? At jeg prøver å utdanne meg til journalist er galskap. Jeg vil aldri kunne gjøre nytte for meg. Fordi jeg bare er student og drikker øl.

Jeg vet det er mange sløve folk som studerer det samme som meg. Og jeg vet det er mange av dem som ikke gjør mye nytte for seg når de knapt nok gidder å møte på de få forelesningene vi har i løpet av uka. Men straks de finner seg en interesse, så vil de selvsagt gjøre nytte for seg. Jeg er av den typen som ikke kan fordra NTNU som ikke ser verdien av humanoria og samfunnsvitenskapelige fag, og som alltid har prioritert realfag og som ikke engang gidder å gi de som studerer musikk verdige forhold. Men ifølge FRP er jeg som mediestudent fullstendig ubrukelig, som alle andre studenter i dette landet. At det er vi som skal fylle yrkene i fremtiden er uvesentlig. "Studenter drikker øl og løser verdensproblemer. Best å gi dem dårligst mulige forhold, og ignorere dem fullstendig. Vi har andre ting å bruke penger på."
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon