20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager i Newcastle?

Ottmar Hitzfeld
31 (39.2%)
Sam Allardyce
5 (6.3%)
Guus Hiddink
7 (8.9%)
Luiz Felipe Scolari
5 (6.3%)
Martin O'Neill
29 (36.7%)
Paul Jewell
2 (2.5%)

Stemmer totalt: 73

Avstemning er avsluttet: 06. Feb. 2006, 21:31

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden  (Lest 98368 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden
« Svar #495 på: 26. April 2006, 15:29 »
Har ikke Glenn Roeder vært manager i PL før?

Uansett tror jeg fat fred sliter med å få ny manager. hadde de beste managerne stått i kø for jobben, ville han vært klar nå. men på en annen side ser det ut som om man ikke vil hente nok en manager inn fra gata, som forrige gang!!
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #496 på: 26. April 2006, 15:49 »
Jo, Roeder har vært manager i PL før, men det hjelper ikke noe som helst. Noen tåpelige firkantete regler, som ikke gjelder for Sir Alex Ferguson. Han har visstnok heller ikke en sånn Pro License, men bare fordi at han heter det han heter og har oppnådd det han har oppnådd i den klubben han er i, så blir han unntatt fra en direkte tåpelig regel.

Forøvrig, hva angår Martin O'Neill, så mangler han også en sånn lisens, men på grunn av navnet kan Newcastle sikkert ansette ham uten problemer, men han må da kombinere jobben med å ta det kurset han trenger. Men blir han landslagssjef, så trenger han ikke en sånn lisens.
Hørt om noe så vanvittig dumt?

FAs talsmann sier ifølge newcastle.no følgende: "Man trenger Pro License for å kunne være manager i Premier League og dette er ikke bare et helgekurs. Neste inntak er i juni 2006 og kurset tar 1 år å fullføre. Vi ser ingen grunn til å gi dispensasjoner på dette". Likevel blir enkelte managere med et stort navn og en suksessfull karriere bak seg, unntatt fra denne regelen, mens en "ubetydelig idiot" som Roeder, ikke en gang får lov å bli ansatt, og får ikke lov å ta dette kurset samtidig som han er manager for Newcastle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #497 på: 26. April 2006, 16:10 »
Må både le og grine når jeg ser dette.

Det faktum at Roeder har ført  NUFC til å bli PLs fjerde beste klubb etter han tok over er altså ikke nok til å bli anerkjent som "godkjent" manager. Dette  er en skam for engelsk fotball og noen i FA bør ta seg selv i nakken og revurdere hele opplegget.

Tviler på at noen tester på dette kurset er større enn den testen Roeder har løst med bravur, nemlig å få et grunnstøtt skip opp å flyte igjen! :?
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #498 på: 26. April 2006, 16:26 »
Nei, det er ikke det. Kurset er et TEORETISK kurs. Jeg tror jeg har lest hva det handler om en plass, og tipper det var på icnewcastle-sidene, men hva det var, husker jeg dessverre ikke. Men jeg er ganske sikker på at det kurset er et teoretisk kurs.

Det verste for meg er det faktum at O'Neill uten problemer kan ansettes som manager for newcastle eller en annen PL-klubb, selvsagt forutsatt at han tar kurset ved siden av. Roeder kan ikke engang ansettes som manager etter at han kan ha klart en bragd som nok er den største bragden noensinne gjort av en caretaker manager. Å føre et lag fra nedre halvdel av tabellen og opp til 6. plass.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #499 på: 26. April 2006, 16:46 »
Handlet om regler ved spillerkjøp og overganger, og litt mer i den duren der. Mange mener at dette kurset ikke har noe med en manager jobb å gjøre i det hele tatt!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #500 på: 26. April 2006, 17:08 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Handlet om regler ved spillerkjøp og overganger, og litt mer i den duren der. Mange mener at dette kurset ikke har noe med en manager jobb å gjøre i det hele tatt!

Ja, nettopp. Dette gjør ikke Roeder til en bedre manager. Og akkurat det derre der har ingenting å si fra eller til for Roeder.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #501 på: 26. April 2006, 21:02 »
Freddy venter lenge på å si hvem som blir den nye manageren i klubben.Kansje det blir Hitzfeld. Det har vært en lang tid nå. Så kansje det blir han.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #502 på: 26. April 2006, 22:34 »
Nå tror jeg ikke Fattys ferdigheter er gode nok. Som styreformann for Newcastle burde han ikke vinglet og gjort så mye rart som han faktisk har gjort oppgjennom tidene :evil:
Who else...... Alan Shearer

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #503 på: 27. April 2006, 18:34 »
Sitat fra: "Tønsberg"
Freddy venter lenge på å si hvem som blir den nye manageren i klubben.Kansje det blir Hitzfeld. Det har vært en lang tid nå. Så kansje det blir han.

Jeg orker ikke spekulere særlig mye lenger jeg.
Det får bli den det blir, så får vi bare gi vedkommende en sesong på å vise tendenser til noe bra. Hvis tendensene er der, skal jeg støtte vedkommende. Hvis ikke tendensene er der, og vi ser det går på ræva, så blir det det samme klagekoret som under Souness.
Jobben er enkel for Shepherd. Drit i navn og tidligere prestasjoner. Sørg for at vi får riktig mann på riktig sted til riktig tid. Så lenge NUFC kommer seg på beina igjen, så skal vi være fornøyde.

Og vi må nok belage oss på å vente på at FA bestemmer seg først. Så får vi deretter begynne å stresse tjukken.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #504 på: 27. April 2006, 20:19 »
Disse tallene taler vel for seg selv:
amazing Roeder

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #505 på: 27. April 2006, 21:28 »
:D

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #506 på: 27. April 2006, 21:51 »
**KlappKlapp**
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

folesvert

• Gjest
« Svar #507 på: 28. April 2006, 11:21 »
Dette var overraskende ... Scolari muligens landslagstrener. Da ligger veien åpen for O'Neill (... og Bellamy - neida tuller). Kan O'Neill og Roeder trene laget sammen kanskje?

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotball/article622512.ece

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #508 på: 28. April 2006, 12:16 »
Jeg tror det er mer sannsynlig med Houllier og Roeder enn O'neill og Roeder.

Men jeg blir ikke lei meg uansett hva det blir!:) Roeder - Houllier og Roeder - O'neill. Alle gode løsninger!:)

Tror fort at Newcastle kan begynne å snuse på Bellamy hvis O'neill kommer ja.. Men tror han blir for dyr.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #509 på: 28. April 2006, 16:48 »
Sitat fra: "Christian"
Eg håpar seriøst det blir ein frå dei britiske øyar, for ønskar fleire "engelskmenn" på laget, og ein manager.

Tja, Newcastle har da en rekke engelske/britiske/irer i laget nå: Given, Carr, Taylor, Shearer, Dyer, Parker, Owen, Ameobi, Chopra++. I tillegg kan vi vel ta med Craig Moore siden Australia er med i det britiske samveldet ;-)

Dessuten så ser jeg ikke helt at det å ha mange engelskmenn skal være noen forutsetning for at Newcastle skal lykkes. Man må ha en viss balanse, og den balansen har vi per i dag der majoriteten er engelske/britiske krydret med eleganse fra utlendinger som Zog, Solano og Emre blant annet.