20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager i Newcastle?

Ottmar Hitzfeld
31 (39.2%)
Sam Allardyce
5 (6.3%)
Guus Hiddink
7 (8.9%)
Luiz Felipe Scolari
5 (6.3%)
Martin O'Neill
29 (36.7%)
Paul Jewell
2 (2.5%)

Stemmer totalt: 73

Avstemning er avsluttet: 06. Feb. 2006, 21:31

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden  (Lest 98048 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

oivind99

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden
« Svar #270 på: 19. Feb. 2006, 15:15 »
Jeg håper at det vil komme en avklaring vedrørende hvem som tar over managerstolen etter Souey snart, slik at det blir ro rundt klubben. Selvfølgelig bør Shepherd ta seg tid og ro til å finne den best egnede manageren da. Det jeg ser for meg som ideelt er at en ny manager blir utropt nå, men at han ikke tar over før etter sesongen, slik at vi kan få avsluttet denne litt-mer-begredelige-enn-håpet sesongen, og samtidig kan en ny manager forme laget slik han vil før starten på neste sesong. På papiret har hvem enn som tar over mye å rutte med av gode spillere, så jeg er overbevist om at neste sesong blir en opptur i forhold til inneværende. Selvfølgelig forutsatt at ikke mr. chairman Shepherd himself ansetter nok en manager som viser seg å ha souness-takter.. Jeg er i alle fall lykkelig for at souness fikk en skotupp i arslet og gleder meg over de siste 3 kampene - en trend jeg håper kan fortsette.

8)  :D
3 poeng mot Charlton på onsdag skal smake godt.
(..og tar vi Toffees hjemme på St.James' så får jeg et lite Europa-håp tent i meg ;))

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 19. Feb. 2006, 15:19 »
Jeg er helt enig. Hvis vi får O`neil, Hirtzfield(mine favoritter) eller Allardyce bør vi være meget fornøyde. Hirtzfiled har utrolige resultater å vise til, det er jo derfor mange har låst seg fast på ham. Folk håper vell at Newcastle kan bli den trdje klubben han vinner cl med.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

oivind99

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #272 på: 19. Feb. 2006, 15:38 »
Hitzfeld hadde jo vært genialt å fått til klubben. Jeg har tro på hans filosofier.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #273 på: 19. Feb. 2006, 22:02 »
Shepherd: - Hitzfeld blir ikke ny manager

Dette skriver Newcastle.no:

Freddy Shepherd har nå offentliggjort det Newcastle.no kunne fortelle for en god stund tilbake: Ottmar Hitzfeld blir ikke ny Newcastle-manager, dessverre.

Shepherd insisterer på at tyskeren aldri har vært i noe møtet med klubben.

- Det har vært mange historier angående folk jeg angivelig skal ha møtt og hvor. Det er utrolig hva folk vil gjøre for å starte et rykte som betyr at de kan vedde for eller mot at en viss person får jobben.

- Men jeg kan si her og nå at det ikke har vært noen kontakt med Hitzfeld og det er ingen planer om å kontakte ham.

- Jeg har hele tiden sagt at vi kommer til å ta den tiden vi trenger før vi ansetter. Vi har forhastet os før og vi har gjort tabber, jeg innrømmer det. Men sånn blir det ikke denne gang. Glenn Roeder er en fantastisk stedfortreder, en trygg kar, så vi kan ta oss råd til å forvisse oss om at vi ansetter den rette mannen uten å måtte forhaste oss.

http://www.newcastle.no/nyheter/shepherd.htm

Scolari, Scolari, Scolari!

oivind99

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
England er jo også ute etter en manager...
« Svar #274 på: 19. Feb. 2006, 23:41 »
Blir spennende å se hvem som blir manager for England også.. I alle fall for briter vil nok dette være en litt mer forlokkende og ikke minst prestisjetung jobb enn en jobb på St. James' Park. Men jeg håper fortsatt på Hitzfeld, enda Shepherd har gått ut og offisielt nektet på at klubben har hatt møte med ham. Jeg tror Shepherd (som har sagt at han skal lytte til fansen i denne saken) også er interessert å lokke i den veeldig merriterte Ottmar til tyneside, og jeg tror det er mulig å få ham dit  :D

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #275 på: 19. Feb. 2006, 23:59 »
Skrekk-scenarioet er at Hitzfield enten takker nei eller ikke blir tilbudt jobben samtidig som Allardyce blir ny landslagssjef for England(som jeg har sterk tro på at han blir) og at O'Neill ikke er klar til å returnere til manageryrket.

Houllier som blir nevnt og som jeg ikke håper på, sitter nok trygt og godt i Lyon så han blir neppe manager.

Da har man igjen blant andre Ranieri som er arbeidsledig og som er lysten på ny jobb.

Sikkert er det i alle fall at Shepherd & co må bruke god tid på å finne den rette kandidaten og overbevise vedkommende om at Newcastle er riktig plass for han.
Carr har altfor få landskamper for England!

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #276 på: 20. Feb. 2006, 12:51 »
Hitzfeldt har gjort mye bra som manager, men har folk her glemt de siste 2 sesongene hans i Bayern? 2 Sesonger uten trofeer, og han fikk sparken til slutt.  Kan det ha seg at Hitzfeldt har problemer og tilpasse seg dagens taktikker og spillestiler?

Jeg var veldig for Hitzfeldt i starten og før vi ansatte Souness som manager, men så i det siste har jeg starta å tvile på om han er det rette valget, ettersom fotballen har forandret seg siden hans tid. Og med tanke på at han også spiller ganske kjedelig men effektiv fotball, så tror jeg fansen hadde fort mistet tilliten til han visst han ikke gjør det bra med engang, og ville fort bli tvingt ut av klubben.

Etter mye tenking og litt gransking så er det Le Guen som jeg kunne tenke meg som manager i Newcastle. Han gjorde en utrolig go jobb med Rennes, og redda de fra nedrykk. Og gjorde ukjente spillere til stjerne etter å ha lært de opp(Shabani Nonda, El Hadji Diouf).

Senere tok han over Lyon, førte de til 3 strake seriemesterskap og gjorde de til en storhet i europa. Men det som imponerer meg mest er spillestilen hans, den er veldig offansiv og kan minne litt om den stilen vi hadde under Kevin Keegan, bare at han har vunnet litt mere. Spillerne som har spillt under han har skrøtte over at han tuller og skaper latter på treninger og før kampene, og er samtidig veldig professionel.

Jeg håper vi får Le Guen, og det burde absolutt ikke være umulig ettersom han vurderer å ta over Rangers. Dette er en manager som kan finne oss ukjente spillere og gjøre de til stjerner, og fotballstilen han kjører er gøy og se på.

Ellers har vi jo Hiddink, og Scolari som jeg kunne tenkt meg. Men må avrunde og si at jeg hadde ikke vært skuffa om vi hadde fått hitzfeldt, men jeg mener han er en gambling og ta...
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #277 på: 20. Feb. 2006, 13:06 »
Fullstendig enig angående Le Guen som jeg har fremmet som kandidat tidligere. Om han er villig til å ta over Rangers, så er han villig til å ta over Newcastle. Newcastle er en mye større klubb enn Rangers.

Om skrekk-scenarioet inntreffer, noe som jeg holder for en smule realistisk, så bør Le Guen være førsteprioritet som ny manager.

Når det gjelder Hitzfield så er han brennhet som ny sjef for Tyskland om det skulle gå dårlig i VM. Alt annet enn gull blir nok sett på som en katastrofe i Tyskland, og da er Klinsmann ferdig.
Men hvor i granskauen har du det fra at Hitzfield var dårlig i Bayern?4 seriemesterskap pluss en seier i CL. Mellom 1996 og 2003 har han totalt 6 tyske seriemesterskap. Bayern var på denne tiden kanskje det beste laget i Europa, og bare uflaks hindret seier mot Scums i 99.

Du blander nok Hitzfield med Otto Rehagel...
Carr har altfor få landskamper for England!

Lazze87

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #278 på: 20. Feb. 2006, 13:06 »
Er glad for at Sheperd tar seg god tid med å ansette en ny manager. Jeg håper han ansetter Ottmar Hitzfeld, selv om han har gått ut og sagt at han ikke vil gjøre det. Ottmar spiller litt defensiv fotball, men det funker i hvertfall... og Det Newcastle trenger er et bra og solsid forsvar. hvis Newcastle hadde vært like bra defensivt som offensivt så kunne det blitt veldig bra...

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #279 på: 20. Feb. 2006, 13:13 »
Sitat fra: "Rolfern"

Men hvor i granskauen har du det fra at Hitzfield var dårlig i Bayern?4 seriemesterskap pluss en seier i CL. Mellom 1996 og 2003 har han totalt 6 tyske seriemesterskap. Bayern var på denne tiden kanskje det beste laget i Europa, og bare uflaks hindret seier mot Scums i 99.

Du blander nok Hitzfield med Otto Rehagel...

**Les at jeg skrev de 2 siste sesongene... han fikk vel ikke sparken uten grunn i mai 2004?
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #280 på: 21. Feb. 2006, 15:29 »
NUSSC "overrasker" igjen med å være med å spre løgner om Shephard.

Les denne:
http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/news/tm_objectid=16729898%26method=full%26siteid=50081%26headline=kieron%2ddoubt%2din%2dcharlton%2dfitness%2drace-name_page.html

Les så denne
http://www.newcastle.no/nyheter/shepherd.htm

NFREDDY SHEPHERD has denied quotes attributed to him over the weekend about the concerted internet campaign to get Ottmar Hitzfeld installed as the new United manager.

Shepherd said today: "I have not spoken to any newspaper about Ottmar Hitzfeld and I am not happy at these quotes which have been attributed to me."

Veldig positivt for oss Hitzfeld fans. Men dårlig av NUSSC å skrive sånne nyheter! Nyheter derfra bør tas med en klype salt, spesielt når de motsier sin Fat Fred, enten vi liker han eller ikke!

Howay the lads!

plebbster

• Gjest
« Svar #281 på: 21. Feb. 2006, 16:12 »
Hvor lenge har egentlig newcastle.no brukt samme bildet av Fat Fred?

Syntes det bilde har vært der siden jeg klikket meg inn på en nyhet om ham første gang.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 24. Feb. 2006, 13:18 »
Har O`Neill takket nei???

Top Newcastle target Martin O'Neill has reportedly turned down initial advances of an amazing £12.5m over four years.

Apparently O'Neill still believes he can win over the Football Association and be named as Sven Goran Eriksson's successor in the England role. And how the Irish would love that.

Freddy Shepherd: "There is no need to rush into an appointment and we shall certainly not be doing that. We are considering our options very carefully and will make sure the decision, when it is made, is absolutely the right one for Newcastle United.

"I appreciate that supporters are keen to see the new manager in place and the spotlight is always on us at a time like this, but there will be no unnecessary haste in making what is one of the most important decisions in the history of this football club.

"At the moment, the team is in the very capable hands of Glenn Roeder and the fine victories in the games since he took over underline what a good job he is doing."

Should O'Neill rule himself out of contention then the odds on Bolton boss Sam Allardyce moving to St James' Park will shorten considerably, and some reports suggest Wigan Athletic boss Paul Jewell will be approached after Sunday's Carling Cup final.

It is believed that Jewell has a £500,000 escape clause inserted into his JJB Stadium contract and he laughed off the reports today ... but didn't give Newcastle a concrete "no!".

Jewell: "I'm surprised, but I've a job to do at Wigan. I enjoy my job here. There are all sorts of rumours flying around linking different people, but I tend to take no notice of rumours because that's all they are.

"I spoke to my chairman two days ago, and he is in Barbados, but he never mentioned playing golf with anyone from Newcastle.

"I have said I would like to be the manager of a team that is challenging for the top honours. Yet here I am at Wigan playing for one of the big three trophies in English football.

"Of course, you want to achieve what you can in football and if you said I could achieve what Alex Ferguson has achieved, that would be fantastic."

http://www.newcastleutd-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=TMNW&id=269306
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 24. Feb. 2006, 13:28 »
I tillegg virker det ikke som Jewell er spesielt interessert heller. Ender vi nok en gang opp med et 7. valg?

Jewell laughs off Magpies rumours  

Wigan manager Paul Jewell has dismissed speculation linking him with the vacant coaching role at Newcastle.
Jewell has seen his reputation soar after guiding Wigan to the top half of the Premiership and he has been tipped to be offered the Magpies job.

"I'm surprised, but I've a job to do at Wigan. I enjoy my job here," he said.

"There are all sorts of rumours flying around linking different people, but I tend to take no notice of rumours because that's all they are."

The Magpies are managerless following the sacking of Graeme Souness, but caretaker Glenn Roeder has won three and drawn of the four matches since taking over.

Newcastle chairman Freddy Shepherd is thought to be in no hurry to appoint Souness' successor.

If you said I could achieve what Alex Ferguson has achieved, that would be fantastic

But there have been reports he had talks with Wigan supremo Dave Whelan while playing golf in Barbados this week.

Jewell added: "I spoke to my chairman two days ago, and he is in Barbados, but he never mentioned playing golf with anyone from Newcastle.

"I have said I would like to be the manager of a team that is challenging for the top honours.

"Yet here I am at Wigan playing for one of the big three trophies in English football.

"Of course, you want to achieve what you can in football and if you said I could achieve what Alex Ferguson has achieved, that would be fantastic."

Jewell's side face Manchester United in Sunday's Carling Cup final and are eighth in the Premiership in their first season in the top flight.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 24. Feb. 2006, 15:13 »
Jeg lukter Hoddle lang vei her....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida