20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager i Newcastle?

Ottmar Hitzfeld
31 (39.2%)
Sam Allardyce
5 (6.3%)
Guus Hiddink
7 (8.9%)
Luiz Felipe Scolari
5 (6.3%)
Martin O'Neill
29 (36.7%)
Paul Jewell
2 (2.5%)

Stemmer totalt: 73

Avstemning er avsluttet: 06. Feb. 2006, 21:31

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden  (Lest 97834 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden
« Svar #240 på: 16. Feb. 2006, 11:55 »
Da er det vel bare et spørsmål om tid før det faktisk skjer.
Men om summene er de samme, er jeg ikke så sikker på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

folesvert

• Gjest
« Svar #241 på: 16. Feb. 2006, 13:15 »
... synes det er helt greit at klubben bruker penger på en god trener. Man bør kanskje legge opp til at han får godt betalt når han er der, og at han ikke tjener på å gjøre en dårlig jobb og få sparken.

Nå trenger vi en rutinert god trener som blir værende noen år. Hva tjener de største / beste trenerene i PL forresten? Blir skuffet om Raniere kommer ... han har gjort sitt fra benken. Er også redd for at det blir en nedtur å satse på Jewell ... han har skapt noe stort i Wigan hvor hele klubben og laget seiler i medving. Det vil kunne bli vanskelig å gjenskape dette i Newcastle hvor forventningene er der fra dag en. Satser man på Jewell kan man like godt skaffe seg en like god trener ved å satse på Steve Coppell.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 16. Feb. 2006, 13:24 »
Tror faktisk ikke vi får O'neill eller Ottmar. Ser på Ranieri som mye mer sannsynlig.. Ottmar tviler jeg på vil. Og hele situasjonen rundt O'neill gjør jeg at har mine tvil...

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #243 på: 16. Feb. 2006, 14:30 »
Merker meg att The Independent (eller hva den heter) melder Houiller er aktuell.
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 16. Feb. 2006, 16:00 »
Sitat fra: "kesse"
Tror faktisk ikke vi får O'neill eller Ottmar. Ser på Ranieri som mye mer sannsynlig.. Ottmar tviler jeg på vil. Og hele situasjonen rundt O'neill gjør jeg at har mine tvil...

Jeg tviler ikke et sekund på at vi får O'Neill hvis vi spør, og hvis kona er på bedringens vei, noe de fleste kildene jeg har sett, sier.

Ser ikke bort ifra at vi kan få Ottmar, men i og med at han vil vente til i sommer, så tror jeg faktisk det vil være bedre å få til en avtale med O'Neill nå, som gjelder fra i sommer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 16. Feb. 2006, 16:12 »
Det er godt mulig. Men jeg syntes det er noe "Newcastle" over hele situasjonen.. Forestiller meg at Fred har spurt O'Neil for lenge siden... Det er så typisk Newcastle å gå etter toppnavn men ende opp med en som de "egentlig" ikke ville ha.

Svenno

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #246 på: 16. Feb. 2006, 17:28 »
The Independent skriver i dag at Gerard Houllier er aktuell for Newcastle.. Hva synes vi om det? Personlig har jeg for så vidt tro på han, han vant mange trofeer i Liverpool - og har gjort det bra i Lyon. Spørsmålet er om ryktene er til å stole på!

Link: http://sport.independent.co.uk/football/newcastle/article345299.ece

EDIT: Så at noen har kommentert dette tidligere

plebbster

• Gjest
« Svar #247 på: 16. Feb. 2006, 17:39 »
Jeg syntes det er bra at Houllier er linket. Alle veit vel hva han gjorde med LFC før han ble sparket?
Han gjorde ganske mye bra, faktisk.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #248 på: 16. Feb. 2006, 17:58 »
Gerard Houllier har mange bragder på samvittigheten. Høydepunktene:

1982: tar over 5. divisjonslaget Neoux les Mines og fører dem til tre strake opprykk.

1985: tar over PSG, og vinner ligaen året etterpå.

1990: vinner U18-EM med Frankrike

2001: vinner ligacupen med Liverpool
2001: vinner FA-cupen med Liverpool
2001: vinner UEFA-cupen med Liverpool

2003: vinner ligacupen med Liverpool

2006: er i ferd med å vinne ligaen med Lyon. 13 serierunder før slutt har laget 6 poengs forsprang med en kamp til gode.

På 90-tallet hadde han en åtte års lang fartstid i det franske fotballforbundet. Riktignok lyktes han ikke helt med det franske A-landslaget, men la ned stor jobb med aldersbestemte landslag både før og etterpå. For dette fikk han i 2002 Legion D'Honour, noe som tilsvarer noe a la kongens fortjenestemedalje i Norge.

Gerard Houllier er definitivt en fyr som kan faget sitt, og jeg gråter ikke om det er han som blir ansatt. Langt derifra!

Et aldri så lite paradoks at Houllier forlot Liverpool og England med et lite klovnestempel...

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #249 på: 16. Feb. 2006, 18:16 »
Sitat fra: "Jarle"
2005: vinner ligaen med Lyon, og det med 12 poengs forsprang

Litt pirking her, men Houllier var ikke manager i Lyon i 04/05 sesongen. Han ble vel først ansatt etter at Le Guen forlot etter sesongen.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #250 på: 16. Feb. 2006, 18:29 »
Sitat fra: "Souey"
Sitat fra: "Jarle"
2005: vinner ligaen med Lyon, og det med 12 poengs forsprang

Litt pirking her, men Houllier var ikke manager i Lyon i 04/05 sesongen. Han ble vel først ansatt etter at Le Guen forlot etter sesongen.

- Det er selvsagt korrekt. Uansett har han stø kurs mot ligatittelen i år, så ligatittel med Lyon kan han nok tilskrives når vi kommer til mai. Lyon har nå 6 poengs forsprang på Bordeaux, og det med en kamp til gode.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #251 på: 16. Feb. 2006, 18:33 »
De blir nok mestere denne sesongen også ja. Men ang. Houllier som eventuell Newcastle manager så tror jeg neppe han blir tatt vel i mot på Tyneside. Houllier utstråler ikke akkurat karisma (som er viktig for Geordiene). Geordiene krever jo også angrepsfotball for full guffe - i tillegg til resultater. Så jeg tror neppe Houllier ville fått det lett om han hadde ankommet.

playah

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #252 på: 16. Feb. 2006, 21:05 »
Gerard Houllier er ingen ting uten Patrice Bergues, da han Patrice var i liverpool fra 98 til 2001 hadde houllier suksess med liverpool, med engang patrice dro tilbake til Lens, da gjorde liverpool det ganske dårlig....alle eksperter sier at houllier er en god manager viss han har med seg Patrice.

PS:Jeg er ikke intressert å få houllier som Newcastle

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 16. Feb. 2006, 21:32 »
Sitat fra: "Souey"
De blir nok mestere denne sesongen også ja. Men ang. Houllier som eventuell Newcastle manager så tror jeg neppe han blir tatt vel i mot på Tyneside. Houllier utstråler ikke akkurat karisma (som er viktig for Geordiene). Geordiene krever jo også angrepsfotball for full guffe - i tillegg til resultater. Så jeg tror neppe Houllier ville fått det lett om han hadde ankommet.

Enig med deg her. Tror neppe 58-åringen hadde blitt tatt godt imot på Tyneside. Geordiene elsker også angrepsfotball som du sier, og slik som Liverpool framsto de to siste sesongene kommer nok pipingen fra tribunen fort.

Houllier har også mange rare kjøp som f.eks Diao, Diouf, Biscan, Le Tallec, Pongolle og Westerfeld for å nevne noen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #254 på: 16. Feb. 2006, 22:22 »
Houllier vant riktignok serien med PSG, men den totale statistikken under Houllier er svært dårlig. Han vant serien, men deretter gikk det i nedoverbakke.

At Lyon leder serien i Frankrike er ingen bombe. Det laget som Houllier har nå er Paul Le Guen sitt verk, og var før Houllier suverene i Frankrike og et av de beste lagene i Europa. Alt annet enn seriegull vil være en katastrofe, husk også på at dette laget har vært i kvartfinalen i CL to år på rad.

Houllier har utvilsomt sterke sider, han blir tilegnet svært mye av æren for det franske landslaget som tok to strake internasjonale titler via sin rolle i det franske fotballforbundet.

Merkelige kjøp Asbjørn?
Biscan var en av de meste lovende i Europa på den tiden og jaktet av blant andre Milan, mens Pongolle og Le Tallec var de to hotteste tenåringene i Frankrike på den tiden. Ingen av disse greidde han imidlertidig å utvikle videre, samt at det var en god del merkelige kjøp fra hans side sett i ettertid. Men de tre jeg trakk fram var spennende kjøp som dessverre for Liverpool sin del ikke akkuratt har vært særlig suksess.

Houllier og Ranieri som har blitt nevnt de siste dagene får ikke meg til å hoppe i stolen. Houllier står i likhet med Ranieri ikke for en gladfotball, og deres bedrifter taler ikke for at de er de beste kandidatene på papiret.

Le Guen nevnes forøvrig som en kandidat som ny Rangers-manager. Han virker å være en meget dyktig manager.
Carr har altfor få landskamper for England!