20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager i Newcastle?

Ottmar Hitzfeld
31 (39.2%)
Sam Allardyce
5 (6.3%)
Guus Hiddink
7 (8.9%)
Luiz Felipe Scolari
5 (6.3%)
Martin O'Neill
29 (36.7%)
Paul Jewell
2 (2.5%)

Stemmer totalt: 73

Avstemning er avsluttet: 06. Feb. 2006, 21:31

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden  (Lest 97022 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Den store "hvem blir ny manager"-tråden
« Svar #180 på: 10. Feb. 2006, 00:53 »
Sitat fra: "chickenman"
Fy faen, man kan ansette Hoddle, men man kan jaggu meg like så gjerne skyte seg selv i beinet og.....

Hvis Hoddle blir vår nye manager kan vi like gjerne beholde Roeder som manager. Kan iallfall ikke se for meg at Hoddle skal være rett mann til å få så mye mer ut av Newcastle enn det Roeder kan...

Enig. Glenn Hoddle hadde vært nok et "sjakktrekk" fra Shepherds side. Håper han aldri blir Newcastle-manager.

Tror Glenn Roeder er et bedre langsiktig alternativ en ham. Uansett kommer det en haug alternativ fremfor Roeder i køen til managerplassen i NUFC så jeg håper det ikke er (og aldri blir) en reel problemstilling...
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 10. Feb. 2006, 09:30 »
Hoddle har samme trekk som Souness.. han har stor status uten å egentlig gjøre så veldig mye, og har egentlig ødelagt flere lag en hva han har skapt.
så det er egentlig å trø i samme fellen som sist.

en annen man som jeg mistenker å trø inn i manager striden nå er Trappatoni. en sparket mann er en god mann:P seriøst så synes jeg han er en mye bedre mulighet en Scolari. Han er en sterk trener skikkelse med stor suksess. han har lyktes i store klubber før. Grunnen til at han har slitt i SStuttgart var at dette var en klubb i omstilling. de selgte viktige skikkelser, og erstattet de med litt avdankede spillere.

men han kan nok gjøre topp 5 plassering av newcastle innen kort tid.
Han kom, ble mett og dett var dett....

DanMan

• Gjest
« Svar #182 på: 10. Feb. 2006, 11:42 »
Nei, ikke Hoddle, og ikke Scolari! Ikke på vilkår engang. Hoddle er vel som Souness minus personligheten og handleegenskapene, og det er ikke akkurat en "hopp i taket"-beskrivelse.  :lol:

Roeder kan for meg helst sitte hele 12-ukersperioden(?) han har lov til. Han har gjort en glimrende jobb med unggutta i laget, og skal så absolutt ikke avfeies som en nødløsning. Han er neppe et permanent alternativ, men han bør i allefall få tid til sin disposisjon.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 10. Feb. 2006, 14:05 »
Glem Hoddle dere:-)

But the 48-year-old claims he has not been contacted by Newcastle and his focus remains on Wolves, who stand ninth in the Championship.

"Maybe it's the betting people getting people to put their money on it, but put it this way, my wife won't be putting money on it," said Hoddle.

"There's no story here. There's no foundation to it whatsoever. The bottom line is it's a pie-in-the-sky story but my concern is our match against Crewe."
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 10. Feb. 2006, 14:06 »
Shepherd - Ignorer ryktene

Skrevet av Asbjørn, 10 Februar 06

Det gikk igår sterke rykter om at den tidligere Engelske landslagstreneren Glenn Hoddle var aktuell som ny Newcastle manager. Dette etter at det ble satt to store beløp på Hoddle som ny Newcastle manager hos bookmakerene Ladbrokes og William Hill.

Styreformann Freddie Shepherd sier idag til den offisielle Newcastle siden nufc.co.uk, at fansen bør ignorere alle spekulasjonene rundt hvem som blir den nye Newcastle manageren.

Shepherd sier følgende: ?Det er mye spekulasjoner som svirrer rundt for tiden, men supporterene bør enkelt og greit bare ignorere det. Det er ingen vits å kommentere noe av det. Det er bare spekulasjoner.?

?Når vi har noe offisielt å komme med, vil de viktigste personene få greie på det først. Det vil si trenere, spillere og supporterene av Newcastle United.?

Alan Oliver skriver også i dagens Evening Chronicle at det ikke finnes en sjanse i havet for at Glenn Hoddle blir ny Newcastle manager. Journalisten snakket med en sikker kilde tidligere idag som hadde følgende å si: ?Shepherd har ikke kontaktet Glenn Hoddle, og jeg kan garantere at han heller ikke kommer til å gjøre det.?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 10. Feb. 2006, 15:39 »
Nå skal du holde kjeften din Roeder jævel.

Nå sier han dette til SSN om Hoddle:

"He's a coach of the highest quality," he told Sky Sports News. "When I worked with him at England he brought me into the set-up.

"I watched him coach and the practices he puts on are very, very good. He spoke to players easily in a way that they understood, so he's first class."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 10. Feb. 2006, 16:48 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Nå skal du holde kjeften din Roeder jævel.

Nå sier han dette til SSN om Hoddle:

"He's a coach of the highest quality," he told Sky Sports News. "When I worked with him at England he brought me into the set-up.

"I watched him coach and the practices he puts on are very, very good. He spoke to players easily in a way that they understood, so he's first class."

Hva Roeder mener om Hoddle driter jeg egentlig i. Og det bør Shepard gjøre også. Men det bekymrer meg at Roeder nå bruker tid på å kommentere "nye kandidater" til å befeste den mektige rollen som manager for Newcastle United. Han er midlertidig "caretaker" inntil videre og for å fungere som det bør han, nei han SKAL, fokusere fullt og helt på den jobben.

Den lille tiden Hoddle var manager i Southampton for en tid tilbake gjorde han vel faktisk sine saker ganske bra. MEN da han deriomt skulle tillate seg selv "opprykk" da han takka for seg i sør og dro til London for å lede Tottenham gikk det dårligere. Tilfeldig? Kanskje. Men så igjen: kanskje ikke. Det er meget mulig Hoddle kan gjøre det bra med en liten klubb med mindere forventninger, ambisjoner og mål.
Å være god nok til å lede en langt større klubb som går under kategorien storklubb krever adskillig mye mer, ettersom de klubbene sikter meget høyere. Jeg tror ikke Hoddle klarer det, og etter det han har utrettet tidligere bør også Shepard klare å se det.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #187 på: 10. Feb. 2006, 17:59 »
Steve Bruce ble observert flere steder på Tyneside i går, og skal visstnok ha besøkt foreldrene sine.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 10. Feb. 2006, 18:07 »
Sitat fra: "Souey"
Steve Bruce ble observert flere steder på Tyneside i går, og skal visstnok ha besøkt foreldrene sine.

Hyggelig gjort av Steve Bruce!

Lars

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #189 på: 10. Feb. 2006, 20:38 »
Snakket nettopp med en fyr fra Newcastle når jeg spilte poker... Han sa at Martin O'Neill har vært i newcastle og sett på boliger! Synes dette høres meget positivt ut:)

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #190 på: 10. Feb. 2006, 20:53 »
Sitat fra: "Lars"
Snakket nettopp med en fyr fra Newcastle når jeg spilte poker... Han sa at Martin O'Neill har vært i newcastle og sett på boliger! Synes dette høres meget positivt ut:)

>> Rivaldo har også vært og sett på boliger. Hver eneste sommer mellom 1996 og 2002!

Slike "observasjoner" legger jeg med andre ord aldri vekt på!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 10. Feb. 2006, 20:58 »
Sitat fra: "Jarle"
Sitat fra: "Lars"

>> Rivaldo har også vært og sett på boliger. Hver eneste sommer mellom 1996 og 2002!

Slike "observasjoner" legger jeg med andre ord aldri vekt på!

Jepp, at O`Neill har vært i Newcastle å sett på boliger ser jeg på som svært lite sannsynlig.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #192 på: 11. Feb. 2006, 00:18 »
Er dette virkelig forklaringen på Hoddle-hysteriet??  :lol:

"What caused the flurry of money that was thrown at bookies nationwide. That caused the odds to tumble so dramatically? Why did so many people, across such a wide area all decide to have a punt on Glenn Hoddle leaving Wolves?

What seems increasingly likely, is that a group of bored, mischievous Wolverhampton Wanderers fans looking for a mornings diversion started one of the biggest betting stampedes this year.

Molineux Mixers Visage Wolf, Bill McCai, Del Woppio, Wufhere, Boniek, Kris Kringle and a handful of others first infiltrated a number of Newcastle United messageboards.

Starting with a 'a good friend who is a high ranking Premiership official has told me...' style rumour posted early thursday morning they slowly started to disseminate their story. Glenn was off to Tyneside.

If there is one thing the internet was built for, its spreading insubstantiated hearsay. It doesnt take much to spread a message. But to convince huge numbers of people takes a little more effort.

Registering multiple ID's on the Toon boards, the Mixers set about weaving an elaborate web of untruths regarding eth imminent arrival of Hoddle at St James'. Sometimes sposting messages to themselves they released, and confimed untruth after untruth and the odds began to tumble.

It started as a ripple, but as their activity increased, the bookies started to shorten Hoddles odds

By midday he was challenging Sam Allardyce afor the top spot to take the job.

The coup de grace came when 'I'm on my mobile phone and i can see hoddle at newcastle's front entrance' appeared on a board and Glenn Hoddle became the new bookies favourite.

Some bookies received mysterious phonecalls from shady punters asking if they could put 5 grand down online.

Shortly after, some online gambling sites suspended betting on Glenn Hoddle, and The Molineux Mix lads had pulled off one of the cheekiest stings this year. Without a sheet, or a yacht being in sight.

Newspapers, television stations, news programmes, every sports media source has shown an interest in the story solely based on Glenn Hoddle's bookies odds. There isnt any story without Glenn being the betting favourite.

And that was brought about by a small group of fans with time on their hands, and a little inspiration.

Congratulations lads, not a bad effort. "

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 11. Feb. 2006, 09:22 »
Grunnen til at oddsen på Hoddle stupte :-)

NEWCASTLE last night laughed off the chances of Glenn Hoddle becoming their new boss after a typing error sparked a betting frenzy.

Hoddle's odds tumbled from 100-1 to 2-1 favourite to replace the sacked Graeme Souness after punters pounced on what they thought was an internet leak.

Newcastle's statement announcing the appointment of Glenn ROEDER as temporary boss was mistakenly reported as Glenn HODDLE by influential websites, including ITV Sport and Football365.com.

Newcastle fans website NUFC.com seized on the error and included it in their weekly cock-up column.

But a segment of their report appeared on websites popular with gamblers, reading: "Newcastle today announced Glenn Hoddle will take charge of firstteam affairs for the immediate future." Punters tried to make a killing by lumping on Hoddle at massive odds.

That triggered a "snowball effect" with other punters desperate not to miss out on an inspired gamble. Hodd dismissed the rumours as "pie in the sky."

The Mirror

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 11. Feb. 2006, 12:33 »
Noe på gang?

It is an unwanted comedy act Glenn Roeder intends to end. "I've had time to work with the back four as a unit this week to target them," Newcastle's caretaker manager said yesterday having seen his two centre-backs keep a clean sheet against Portsmouth last weekend. "Hopefully that will help the boys at Villa, particularly the two centre-backs.

"Nothing is going to suddenly change overnight after just two training sessions, but you've got to start somewhere.

"Who knows, it might be the only two times I get to work with them, but I've got to take the view that, until I'm told otherwise, I'll carry on working with them.