20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Graeme Souness quotes om dagens tropp  (Lest 9459 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Graeme Souness quotes om dagens tropp
« Svar #45 på: 31. Jan. 2006, 20:26 »
Poenget er jo at Souness er manager nå, og at gud Robson har fått sparken.

Hey, skulle nesten tro at Newcastle er en av de korrupte klubbene Svennis snakket om!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #46 på: 31. Jan. 2006, 20:31 »
Synes det er mye fornuftig i det du skriver, Joakim. Du er nok i overkant ensidig i din skryt av Bobby, men det er greit. Bobby hadde en fryktelig dårlig sportslig periode før han måtte gå av. Men jeg er helt enig i at det trolig ville vært bedre å beholde Sir Bobby enn å ansette Souness.

Og jeg er sikker på en ting. Det er ikke bare Souness' taktiske ferdigheter som er årsaken til klubbens elendige resultater. Jeg tror at stor misnøye hos mange spillere også er årsaken. De klarer ikke prestere under Souness. At de sier noe annet i media er for meg en gåte. Jeg klarer bare ikke tro på det de sier. Indirekte sier jeg jo da at Shearer, Taylor osv er løgnere. Og det liker jeg ikke å si. Men allikevel. Min oppfatning er at de ikke kan klare å være fornøyd med den situasjonen klubben er i med Souness som manager.
Toon, Toon,
Black and white army

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 31. Jan. 2006, 22:35 »
Sitat fra: "MortenM"
Du får fortsette å tru på dette at Sir Bobby hadde alt på stell, og at det berre er Souness som rotar. Ibsen har jo sagt at ein aldri skal ta livsløgna frå ein person, så... :)

For en genial måte å si det på, Morten.
Det å kvitte seg med Sir Bobby var rett. De problemene Souness tok tak i var riktig, det å føre Newcastle tilbake i toppen har ikke Souness makta.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #48 på: 01. Feb. 2006, 01:19 »
Joda, satt lenge å tenkte på den der... Tok meg mindt 10 sekund å finne på eit nokonlunde fornuftig svar på den fortellinga som blei gitt... :)

playah

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #49 på: 01. Feb. 2006, 13:01 »
Sitat fra: "Joakim"
Sir Bobby rota det til utenfor banen? Det gjorde han faen meg aldri! Det er ikke hans oppgave å være barnevakt for spillerne. De er voksne menn for i svarteste granskauen! Og det var under Robson spillernes egen oppgave å sørge for at de ikke brøt klubbens regler. Dersom de gjorde det ble de selvsagt straffet, men ikke like hardt som Souness straffet de han ikke likte, og ikke kunne samarbeide med.

Disiplinærproblemer var det svært få av under Robson. Det var enkelte spillere som havnet på førstesiden av The Sun og var innblandet i en del skandaler. Men stort sett var de uskyldige ofre. Det er fakta faen. Disiplinærproblemer ble det først da Dyer nektet å spille høyrekant og slengte kapteinsbindet i bakken når Shearer gikk av banen. Men såvidt jeg husker var det det eneste virkelige disiplinærproblemet i klubben, mens Robson var manager. Det var på ingen måte Robson som rota det til utenfor banen. Han nektet å være barnevakt for voksne menn, og det ville ikke jeg heller vært. Han kunne kanskje sagt klarere ifra til Bramble, Dyer, Bowyer og Bellamy iblant, men likevel. Det var ikke hans oppgave å passe på hva de gjorde utenfor fotballbanen. Han forventet bare at de møtte opp på trening når de skulle, og at de gjorde det de skulle på banen. Det var det som var Robsons oppgave, og den skjøttet han vel.

Souness har ikke ryddet opp i særlig mye. Det er fortsatt uroligheter i klubben. Det er bare Souness som passer på at dette ikke kommer til overflaten. Han prøver hele tiden å gi inntrykk av at ting står bra til, og at alt er bare fryd og gammen, selv om de sportslige resultatene er under enhver kritikk.

Hvis vi tenker oss litt om, så vet vi at Luque ikke akkurat stortrives. Vi vet at Given har litt småkløe i beina. Han vil så gjerne, så gjerne bli i klubben. Men ikke for enhver pris. Han har visse ambisjoner som fotballspiller, og det er liten tvil om at han gjerne ønsker å vinne noe mer enn bare enkeltkamper og vennskapsturneringer. Bowyer vet vi ønsker seg bort. Han trives helt klart ikke sånn som situasjonen er nå.

Jeg synes ikke jeg så noen tegn til at det skulle bli slåsskamp mellom klubbens spillere så lenge Robson var sjef. Og for meg kom det som et stort sjokk når Dyer oppførte seg som han gjorde i sesongstarten. Bowyer var snill som et lam. Jenas og Dyer var Robsons to "sønner", og han så for seg en stor fremtid for de to.

Etter et år med Souness har Jenas fått nok, og forlater klubben. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det har noe med Souness å gjøre. En annen forklaring er fullstendig utenkelig. Joda, JJ er nok en liten gloryhunter, men da hadde han bedt om å bli solgt før denne sesongen startet. Jeg tror samarbeidet med Souness var så som så. Og at han var bedre i fjor, enn sesongen før, hadde ikke nødvendigvis bare med Souness å gjøre. Det er ikke bare Jenas som har hatt en vanskelig andresesong. Dyer slet også med det.

Det er overhodet ikke bare fryd og gammen i troppen nå, og jeg mener Souness bare har gjort vondt verre. Han har kvittet seg med spillere han ikke likte, eller ikke klarte å samarbeide med, og i enkelte tilfeller spillere som ikke klarte å samarbeide med ham. Du trenger ikke være professor for å skjønne at Bellamy var en spiller han ikke likte. Samme gjelder Robert. Kluivert var en spiller han hadde samarbeidsproblemer med, det er jeg ganske sikker på. Og Jenas er et eksempel på spillere som til slutt gikk lei av ham.

Jeg er helt enig i dette innlegget, Sir Bobby kan ikke fly rundt å være barevakt fr spillerene.
viss man ser på lag som manu har det vært mer bråk der enn her.
Alex F får ikke skylden på at spillerne er sånn som de er. hvorfor fikk Sir Bobby robson all skylden? det skal jeg si dere, pga av aldern sin, avisene og freddy sheaperd har all skylden av dette ...det er grunnen, Sir Bobby hadde ikke gjort noe feil.

Gutter Sir Bobby Robson har vært  manager fr spillere som: gazza, Ronaldo, stuart pearce,john barnes, rivaldo, figo, stochkov og mange andre spillere som har hatt dårlig rykte på seg.han klarte håndtere disse spillerene.
hvorfor skulle han ikke greie å greie å håndtere dyer, robert, bellamy og bowyer?

jeg legger all skylden på Newcastle styret, du kan ikke la en som er værre enn spillerene selv sitte i styret, man husker vel hva freddy shepeard gjorde i barcelona fr ca 8år siden?

det skal ikke være mulig å Sparke en trener som har hatt stor suksess nesten overalt han har vært
les denne linken: http://www.officialplayersites.com/managers/manager.php?id=1 så vet alle at det var feil å sparke vår kjære Sir Bobby Robson

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 01. Feb. 2006, 16:19 »
Vil forøvrig legge til at Sir Bobby Robson i Newcastle tok en ung og trøblete Craig Bellamy under sine vinger. Han hadde lite å vise til fra Coventry og Norwich, bortsett fra at han hadde havnet i mye bråk. Han tok han til Newcastle, og gjorde ham til en gedigen hit. Riktignok hadde Bellamy et enormt temperament. Men han tok det i det minste ut på banen, ikke utenfor banen. Jeg synes faktisk det er bedre med spillere som er så besatt av det som foregår på banen, at de ikke går av veien for å skjelle ut kamplederen, motstandere og sin egen kaptein. Bellamy utviklet seg til å bli en særdeles god spiss, da Bobby visste å utnytte hans arbeidskapasitet, utholdenhet og det faktum at han var så kjapp til beins. Han skapte den perfekte makker til Shearer.

Sir Bobby Robson har alltid vært dyktig på unge spillere. Han hentet Jenas fra Nottingham Forest. Relativt ubeskrevet blad. Kom til Newcastle og ble Young Player of the year i sin første sesong på Tyneside.
Da Bobby overtok Newcastle hadde han en ung og lovende Kieron Dyer, som nylig var kjøpt fra Ipswich i sine rekker. Bobby gjorde Dyer til en hit ganske umiddelbart. Jeg synes vi bør kunne si at Dyer var ganske toneangivende denne første sesongen. Både Dyer og Jenas har hatt sine nedturer siden, men de har reist seg igjen begge to, og jeg ser ikke bort ifra at Jenas kan bli den superstjernen som Bobby trodde han kunne bli da han kjøpte 18-åringen fra Forest.

Robson investerte også i Darren Ambrose, som jeg tror vil vokse seg stor i Charlton. Og jeg tror han kunne vokst seg stor også i Newcastle, under Sir Bobbys trygge vinger.

Han gjorde forøvrig også en noe småsvak Alan Shearer som hadde blitt vraket av Gullit, til PLs beste spiss igjen. Han børstet støvet av Robert Lee, og forlenget Robs karriere med flere gode år.

Og ja, han hentet en spennende og talentfull franskmann som nylig hadde satt krona på verket da PSG banka RBK 7-2 i CL, til Newcastle, og Robert ble PLs kanskje aller beste venstreving.

Han begynte å dra på åra, ja. Men han burde fått muligheten til å rette opp et noe svakt inntrykk fra 03/04-sesongen, og tersekelen for å gi ham sparken burde vært langt, langt høyere. Hvis det var bråk da Sir Bobby dro, så synes jeg det er ingenting imot det som kom straks Souness hadde overtatt. Den gjennomført snille, men jævlig temperamentsfulle Bellamy havnet på kant med sin manager. Og valgte helt feil måte å demonstrere dette på. Det er det eneste jeg vil si om denne saken. Robert kom tidlig på kant med sin manager, men beholdt i allefall vettet såpass at han ble ut sesongen, og gjorde en helt grei jobb. Kluivert kom på kant med sjefen. Og Bowyer og Dyer fløy i tottene på hverandre. Men ble de kastet på dør? Neida. De var sikkert kjappe med å unnskylde seg overfor Souness. Derfor fikk de vel bli. Selv om jeg gradvis har begynt å tilgi de to, så skjønner jeg overhodet ikke hvorfor de ikke ble kastet på dør, noe enhver annen manager ville gjort. Kanskje også Sir Bobby. Men noe sånt ville ALDRI skjedd under Robsons ledelse! Det føler jeg meg trygg på!

Men en kar som Sir Bobby var det intet problem å kaste på dør. Mens Souness, nei han gjør det så inn i hampen elendig, at han må få fortsette så lenge som overhodet mulig.

Sir Bobby burde aldri fått sparken, og vi burde brukt hele forrige sesong til å finne en skikkelig god erstatter for ham. Istedet ble klubbens høyest elskede og mest suksessfulle manager etter Keegan kastet på dør, og etter noen dager med akkutt managerkrise hentet vi inn Souness til "å få skikk" på disse unge bråkmakerne. Resultatet ble en haug med gode spillere ut, og en haug med enda bedre spillere inn, og et lag som ikke klarer å vinne kamper uten man har én bestemt spiller med på laget. Michael Owen har greid det kunststykket å bli viktigere enn Alan Shearer noen gang har vært, for et lag som kryr av klassespillere, men som dessverre har måttet gi slipp på flere av sine mest talentfulle ungdommer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #51 på: 01. Feb. 2006, 23:28 »
Så enig, så enig...
Who else...... Alan Shearer