20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Graeme Souness quotes om dagens tropp  (Lest 9476 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Graeme Souness quotes om dagens tropp
« Svar #15 på: 24. Jan. 2006, 10:50 »
Det at Shearer, Ramage og Clark støtter Souness ser jeg ikke på som merkelig. Dette er spillere som er utrolig lojale, og oppfører seg deretter. Det er også spillere fansen setter høyt, og det er naturlig at de får i oppdrag å støtte sjefen sin. Uansett hvor dårlig Souness er, og hvor dumt han oppfører seg, er han fortsatt sjefen til spillerne. Jeg er nødt til å ta disse utsagnene med en klype salt. Clark, selv om han gikk til Scumberland, er et skikkelig forbilde. Og det levner liten tvil om at han elsker klubben vår. Shearer er en helgen i Newcastle, og Ramage er en av de kommende "ekte" spillerne våre.

Men tilbake til topic. Det Souness sier her er ikke annet enn svært graverende. Han påstår faktisk at de spillerne han har hatt med i høst, og nå i januar, ikke er gode nok. Vi vet alle at dette er feil. Det laget han har hatt med underpresterer til de grader. Og det er hans skyld! Slike uttalelser er grunnen til at laget underpresterer. Han motiverer ikke. Han har ingen taktikk. Han er ingen manager. Jeg har ikke vært villig til å gi Souness en sjanse noen gang. Jeg var imot ansettelsen, og jeg var ikke villig til å gi han noe tid. Men det har han fått. Og jeg kan, selv om det smerter litt, komme med kommentaren: "I told you so!"
Toon, Toon,
Black and white army

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 25. Jan. 2006, 00:14 »
Luque kommer også i dag i sin side på Icons med stor støtte til Souness og er klar på at Souness skal være rette mannen, samtidig som han sier at det er fordi laget ikke er ordentlig spilt inn at det ikke har gått helt rette veien enda, samtidig som også sier at hans fremtid er i Newcastle.
Godt å høre det han sier, tross alt. Virker som Souness enda har bred støtte i laget, for begge vingene og mange andre spillere i tillegg til geordiene selv har gang på gang støttet han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

DanMan

• Gjest
« Svar #17 på: 25. Jan. 2006, 12:51 »
Hvis spillerne er så lojale mot klubben, og mener Souness ikke er god nok for den, hvorfor lufter de ikke meningene sine? Hvis det er mange, kan ikke Souness kvitte seg med alle. Tvert imot har jo FF tatt kontroll over alle transfers inn og ut, og dette må jo spillerne forstå bety at Souey er på svært tynn is. Dersom spillerne lufter sine meninger kan jo det være tungen på vektskåla? Eller er det faktisk et snev av sannhet i spillernes beskrivelse av sjefen, som de kjenner mye bedre enn oss i et annet land?

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #18 på: 25. Jan. 2006, 13:33 »
det er jo ikke så veldig vanskelig å støtte souness når du heter ramage da. han har fått tid og tillit under souness, og snart vanker det høyere lønn. skjønner vesle gutten godt jeg.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #19 på: 25. Jan. 2006, 16:18 »
Ja, jeg forstår ikke hvorfor de støtter han. Jeg anser disse spillerne for å være oppegående folk. Men jeg anser absolutt ikke Souness for å være en dyktig manager. Jeg kan ikke forstå at de faktisk mener det de sier. Er de truet til å holde kjeft?
Toon, Toon,
Black and white army

DanMan

• Gjest
« Svar #20 på: 26. Jan. 2006, 10:55 »
Sitat fra: "Tor Ingar"
det er jo ikke så veldig vanskelig å støtte souness når du heter ramage da. han har fått tid og tillit under souness, og snart vanker det høyere lønn. skjønner vesle gutten godt jeg.

Er på langt nær bare Ramage! Og det er uansett en stor forskjell på å bare støtte manageren, og å faktisk skryte, som flere (bl.a. Luque) har gjort.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 26. Jan. 2006, 15:37 »
De er jo oppdratt riktig, og det er godt å se. Selv om jeg lurer på hva Mikes venner i  Liverpool synes om en slik støtte til en mann som er heller dårlig likt som manager, der nede.
Souness behandler spillerne som sine beste venner, og da er det ikke rart de liker ham. Dessuten vet de også hva som venter dersom de gjør det motsatte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 26. Jan. 2006, 18:44 »
Sitat fra: "Joakim"
Souness behandler spillerne som sine beste venner, og da er det ikke rart de liker ham. Dessuten vet de også hva som venter dersom de gjør det motsatte.

>> Hvorfor mener du det? Et slikt inntrykk sitter ihvertfall ikke jeg med. Bobby Robson var derimot en manager som behandlet spillerne som venner, og resultatet så vi jo; han mistet helt kontrollen.

Som du selv har påpekt er Graeme Souness en autoritær type. Samtidig mener du altså at han behandler spillerne som sine beste venner. I mine øyne er det to roller som vanskelig kan la seg forene...

For øvrig er Paul Jewell en typisk "kamerat-type", og han har lykkes med det. I større klubber er det dog neppe kultur for at manageren stikker over og tar en pils hos høyrebacken en lørdags kveld etter kamp...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #24 på: 26. Jan. 2006, 18:47 »
Mistet SIR BOBBY ROBSON helt kontrollen? NEI! Det gjorde ham aldeles ikke!

Han hadde full kontroll!

Etter en rekke 4.plasser og 3.plasser, pluss spill i CL, så fikk vi en femteplass. Sesongen etter åpnet vi dårlig, som vi gjorde hver eneste sesong uansett, og Shepherd sparket Bobby.

Så kom Souness, vi avsluttet med en 14.plass. Denne sesongen ser dere hva som skjer.

Bobby Robson kunne vel fått et år til. Kunne blitt sparket sommeren etter. Er sikker på at han hadde fått oss til UEFA i hvert fall.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 26. Jan. 2006, 19:03 »
Jo, Sir Bobby mistet kontrollen helt, det er der ingen tvil om.
Var vel også det som var hovedgrunnen til at Sheperd ansatte Souness, hans strenge disiplin.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 26. Jan. 2006, 19:11 »
Sitat fra: "geordie-olav"

Han hadde full kontroll!

>> Nei, det hadde han aldeles ikke. Spillerne kom gjentakende ganger i sentrum pga. utenomsportslige hendelser. Newcastle fremstod til tider som et cirkus. Kort fortalt hadde enkelte spillere enorme disiplinærproblemer. Det har helt opphørt under Souness. I tillegg hadde Robson i slutten heller ikke spillernes respekt da de var PÅ jobb. Kieron Dyer nektet å spille høyreving, og Nolberto Solano kjørte fra stadion da han fant ut at han var vraket.

Nå har problemer med spillerne også forekommet under Souness, men i beste Souness-ånd har han eliminert problemet ved å kvitte seg med dem. Nettopp det skilte vel for øvrig Robson og Souness mest. Robson prioriterte hele tiden ut i fra hva han vurderte som best for laget. Han sa i ettertid at Craig Bellamy var av en karakter som var i stand til å diskutere og krangle med seg selv, men at han som Newcastles definitivt beste spiller var uvurderlig for laget. Derfor ble han aldri vurdert solgt. For øvrig tror jeg de fleste kvalitetsmanagere ville greid å håndtere Bellamy. Selvsagt ikke for enhver pris, men den aktuelle striden ville neppe oppstått da en manager med sirkulasjon i topplokket aldri ville satt lagets fremste angrepsvåpen på høyrevingen.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 26. Jan. 2006, 19:58 »
Sitat fra: "geordie-olav"

Han hadde full kontroll!

Etter en rekke 4.plasser og 3.plasser, pluss spill i CL, så fikk vi en femteplass. Sesongen etter åpnet vi dårlig, som vi gjorde hver eneste sesong uansett, og Shepherd sparket Bobby.

Så kom Souness, vi avsluttet med en 14.plass. Denne sesongen ser dere hva som skjer.

Bobby Robson kunne vel fått et år til. Kunne blitt sparket sommeren etter. Er sikker på at han hadde fått oss til UEFA i hvert fall.

Bobby hadde mista kontrollen
Det var grunnen til han måtte gå.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 26. Jan. 2006, 20:00 »
Meiner å huske at Bellamy gidde blanke i å møte opp til møter og sånn. Tror det var fleire ogso.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 26. Jan. 2006, 20:02 »
Bellamy gjorde no kødd hele tiden mot slutten spesielt. Enten det var ute på byen, på flyplasser eller fremfor pressefolk.