20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Graeme Souness quotes om dagens tropp  (Lest 9461 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Graeme Souness quotes om dagens tropp
« Svar #30 på: 26. Jan. 2006, 20:23 »
Ja han respekterte  og brydde seg ikkje mykje om Bobby, og ikkje om Souness lurer på når Bellamy blir fornøyd med manageren  :|
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

playah

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #31 på: 26. Jan. 2006, 23:39 »
Jeg mener at Robson hadde full kontroll, han ville ikke selge Bellamy pga han viste hva det var i han som fotball spiller :wink: .

Men Jeg mener fortsatt at det var helt feil å sparke vår kjære Sir Bobby Robson, han fikk klubben fra nesten stein gruve til Gull gruve, nå har vi falt tilbake til steingruve :cry: , pga 1 person SOUNESS.

DanMan

• Gjest
« Svar #32 på: 27. Jan. 2006, 10:06 »
Sitat fra: "Joakim"
Dessuten vet de også hva som venter dersom de gjør det motsatte.

Hva da? Hele laget kan jo ikke bli satt ut! Hele laget kan jo ikke bli solgt! Det vet vi, og det vet trolig spillerne også, tror du ikke? Tvert i mot, hadde alle vært imot Souness, og sagt i fra, er det vel mye som tyder på at dersom de hadde sagt i fra om det, hadde mannen som henger i en tynn tråd allerede, vært arbeidsledig. Og da er det endelige spørsmålet: Er spillerne feige, uærlige egoister, eller har de faktisk rett i sine påstander?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 27. Jan. 2006, 11:18 »
Du vet ALDRI hva Souness kan finne på. Han har kjøpt Ronnie Rosenthal en gang i tida, har han ikke? Han har falt i unåde med spillere som er snille som lam, og som ikke er mer egoistisk enn Souness.

Greit nok. Han vil ALDRI finne på å sette ut Owen. Enkelte spillere vil han aldri i verden finne på å kvitte seg med. Men det få. Svært få.

Dessuten så er de som har uttalt seg spillere som på mange måter har fått en "ny start" under Souness, og som dermed har en del å takke ham for.

Og som jeg har sagt utallige ganger. Souness er god venn med spillerne sine. Han er kompisen deres. Han er "en av gutta". Han er ikke manager. Han er ikke sjef. Og det er ikke sunt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 27. Jan. 2006, 13:18 »

Og som jeg har sagt utallige ganger. Souness er god venn med spillerne sine. Han er kompisen deres. Han er "en av gutta". Han er ikke manager. Han er ikke sjef. Og det er ikke sunt.

Jeg bare lurer på hvor du har fått denne informasjonen fra? Jeg har aldri lest eller fått inntrykk at dette var tilfellet. Ikke at jeg mener dette er feil, men hadde vært morsomt å høre hvor du har det i fra...? :)

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #35 på: 27. Jan. 2006, 15:38 »
Vil tru det er motsatt...

Robson var mannen som var venn. Han fekk sparken pga det. Han oppførte seg ikkje som ein sjef, og måtte gå. souness kom inn, tok tak i gruppa, luka den for litt ugras, og burde overlatt ansvaret til ein som kunne fotball.

Souness er ein som kan rydde opp. Men han kan jammen rote også, men då meir på det taktiske feltet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 27. Jan. 2006, 16:02 »

Han er ikkje sjef?
Ein av gutta?
Kvifor har han stramma så sinnsykt inn på reglar og disiplinen då   :?:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 27. Jan. 2006, 20:58 »
Stramma inn på disiplinen gjorde han allerede på sin første dag.
Men jeg leste i en eller annen artikkel på newcastle-online, tror jeg, noe om at Souness var en god venn med sentrale spillere, og at dette var en av grunnene til at han ikke fikk sparken.
Og det tror jeg på. Virker ikke som han er mye sjef.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 27. Jan. 2006, 21:15 »
Det går ann å vere sjef og ha venner samtidig då

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 27. Jan. 2006, 23:53 »
Ja, uten tvil. Trenger ikke gå rundt som en lærer fra 50-tallet heller. Det er helt klart at spillerne har den nødvendige respekten for Souness, virker det som.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

folesvert

• Gjest
« Svar #40 på: 31. Jan. 2006, 12:11 »
Respekt kanskje - i så fall basert på frykt på hva 'den gale mannen' kan finne på. Men jeg tror ikke de har tillit og det er det vesentlige. Hans tidligere resultater gir jo heller ikke mye troverdighet som tilliten kan baseres på.l

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #41 på: 31. Jan. 2006, 13:43 »
Sitat fra: "Jarle"
Sitat fra: "geordie-olav"
Mistet SIR BOBBY ROBSON helt kontrollen? NEI! Det gjorde ham aldeles ikke!

Han hadde full kontroll!

>> Nei, det hadde han aldeles ikke. Spillerne kom gjentakende ganger i sentrum pga. utenomsportslige hendelser. Newcastle fremstod til tider som et cirkus. Kort fortalt hadde enkelte spillere enorme disiplinærproblemer. Det har helt opphørt under Souness. I tillegg hadde Robson i slutten heller ikke spillernes respekt da de var PÅ jobb. Kieron Dyer nektet å spille høyreving, og Nolberto Solano kjørte fra stadion da han fant ut at han var vraket.

Nå har problemer med spillerne også forekommet under Souness, men i beste Souness-ånd har han eliminert problemet ved å kvitte seg med dem. Nettopp det skilte vel for øvrig Robson og Souness mest. Robson prioriterte hele tiden ut i fra hva han vurderte som best for laget. Han sa i ettertid at Craig Bellamy var av en karakter som var i stand til å diskutere og krangle med seg selv, men at han som Newcastles definitivt beste spiller var uvurderlig for laget. Derfor ble han aldri vurdert solgt. For øvrig tror jeg de fleste kvalitetsmanagere ville greid å håndtere Bellamy. Selvsagt ikke for enhver pris, men den aktuelle striden ville neppe oppstått da en manager med sirkulasjon i topplokket aldri ville satt lagets fremste angrepsvåpen på høyrevingen.

La meg starte, jeg vil heller ha en managre som har absolutt 0 kontroll på spillerne utenfor banen, så lenge vi gjør det bra på banen, for vi er faktisk et fotball lag i bunn og grunn.Nå er vi Hollywood, eller mere likt bollywood.

Visst vi hadde så STORE problemer under SBR, hvordan greide vi da å kvalifisere oss til champions league eller til Uefa cupen ?? Still dere et simpelt spm, hva prioriterer dere, fotball eller Hotell cæsar på SJP? Jeg vil se fotball, knuller Dyer Anna Nichole Smith, eller Hugh Hefner selv så gir vel jeg pokker så lenge han spiller bra Fotball for Newcastle United FOOTBALL Club.

Vel Dyer nekta og spille høyre rollen og kom ut å ba om unnskyldning osv for måten han hadde oppført seg, en 25 år gammel person skal ikke oppføre seg slikt, og det er ikke managern sin jobb å være barnevakt,Managern sin jobb er FOTBALL. Bellamy har alltid vært en kødd, Uansett hvilken klubb han har vært i, men det var for fotballmessige grunner vi kjøpte han, og han var værd sin vekt i gull. Bellamy var en spiller som alene kunne skaffe oss 10-15 poeng, han er en typisk spiller som avgjør kamper som man ligger å sliter.

Visst ikke det er disiplinær problemer når to spillere starter å sloss på banen så skjønner ikke jeg, Bowyer var snill som en guttevalp under SBR, mens under souness så klikka det for han igjen. Har Souness virkelig Eliminert "bad guyene" ? eller bare de han ikke likte? hvor mange hær med handa på hjerte trodde virkelig at det ikke skulle bli hælvette under Souness?? Hærregud folkens våkn opp hær.

Eneste Beskjeden jeg vil gi til dere er våkn opp, pust inn realiteten. SBR var en hit som NUFC Manager, Graeme Souness vil og kommer aldri til å bli en hit hær.  Grunnen er han eier ikke taktiske ferdiheter, og eier ikke muligheten til å tilasse seg moderne spillestilen. Jeg vil påstå at samtlige managere i Premier League kan gjøre det bedre en Souness i denne jobben.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #42 på: 31. Jan. 2006, 16:20 »
Ei tikkande bombe er like dårleg nytt som ei bombe som er gått av. Det er berre det at når bomba har gått av, då kan ein vere etterpåklok, det kan ein ikkje når bomba tikkar.

Sir Bobby rota det til utanfor bana. Souness rota det til på bana. I Sir Bobby sitt tilfelle, så resulterte det i ein finfin exit for Robert og Bellamy. I Souness sitt tilfelle resulterte det i ein finfin 14. plass (foreløpig)

Eg vil ikkje seie at utanomsportslig tull er akseptabelt i noko grad, sjølv om laget hadde lagt på førsteplass.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 31. Jan. 2006, 18:17 »
Sir Bobby rota det til utenfor banen? Det gjorde han faen meg aldri! Det er ikke hans oppgave å være barnevakt for spillerne. De er voksne menn for i svarteste granskauen! Og det var under Robson spillernes egen oppgave å sørge for at de ikke brøt klubbens regler. Dersom de gjorde det ble de selvsagt straffet, men ikke like hardt som Souness straffet de han ikke likte, og ikke kunne samarbeide med.

Disiplinærproblemer var det svært få av under Robson. Det var enkelte spillere som havnet på førstesiden av The Sun og var innblandet i en del skandaler. Men stort sett var de uskyldige ofre. Det er fakta faen. Disiplinærproblemer ble det først da Dyer nektet å spille høyrekant og slengte kapteinsbindet i bakken når Shearer gikk av banen. Men såvidt jeg husker var det det eneste virkelige disiplinærproblemet i klubben, mens Robson var manager. Det var på ingen måte Robson som rota det til utenfor banen. Han nektet å være barnevakt for voksne menn, og det ville ikke jeg heller vært. Han kunne kanskje sagt klarere ifra til Bramble, Dyer, Bowyer og Bellamy iblant, men likevel. Det var ikke hans oppgave å passe på hva de gjorde utenfor fotballbanen. Han forventet bare at de møtte opp på trening når de skulle, og at de gjorde det de skulle på banen. Det var det som var Robsons oppgave, og den skjøttet han vel.

Souness har ikke ryddet opp i særlig mye. Det er fortsatt uroligheter i klubben. Det er bare Souness som passer på at dette ikke kommer til overflaten. Han prøver hele tiden å gi inntrykk av at ting står bra til, og at alt er bare fryd og gammen, selv om de sportslige resultatene er under enhver kritikk.

Hvis vi tenker oss litt om, så vet vi at Luque ikke akkurat stortrives. Vi vet at Given har litt småkløe i beina. Han vil så gjerne, så gjerne bli i klubben. Men ikke for enhver pris. Han har visse ambisjoner som fotballspiller, og det er liten tvil om at han gjerne ønsker å vinne noe mer enn bare enkeltkamper og vennskapsturneringer. Bowyer vet vi ønsker seg bort. Han trives helt klart ikke sånn som situasjonen er nå.

Jeg synes ikke jeg så noen tegn til at det skulle bli slåsskamp mellom klubbens spillere så lenge Robson var sjef. Og for meg kom det som et stort sjokk når Dyer oppførte seg som han gjorde i sesongstarten. Bowyer var snill som et lam. Jenas og Dyer var Robsons to "sønner", og han så for seg en stor fremtid for de to.

Etter et år med Souness har Jenas fått nok, og forlater klubben. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det har noe med Souness å gjøre. En annen forklaring er fullstendig utenkelig. Joda, JJ er nok en liten gloryhunter, men da hadde han bedt om å bli solgt før denne sesongen startet. Jeg tror samarbeidet med Souness var så som så. Og at han var bedre i fjor, enn sesongen før, hadde ikke nødvendigvis bare med Souness å gjøre. Det er ikke bare Jenas som har hatt en vanskelig andresesong. Dyer slet også med det.

Det er overhodet ikke bare fryd og gammen i troppen nå, og jeg mener Souness bare har gjort vondt verre. Han har kvittet seg med spillere han ikke likte, eller ikke klarte å samarbeide med, og i enkelte tilfeller spillere som ikke klarte å samarbeide med ham. Du trenger ikke være professor for å skjønne at Bellamy var en spiller han ikke likte. Samme gjelder Robert. Kluivert var en spiller han hadde samarbeidsproblemer med, det er jeg ganske sikker på. Og Jenas er et eksempel på spillere som til slutt gikk lei av ham.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #44 på: 31. Jan. 2006, 20:01 »
Du får fortsette å tru på dette at Sir Bobby hadde alt på stell, og at det berre er Souness som rotar. Ibsen har jo sagt at ein aldri skal ta livsløgna frå ein person, så... :)