20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kan nedrykk bli en realitet?  (Lest 15614 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Kan nedrykk bli en realitet?
« Svar #60 på: 27. Jan. 2006, 21:00 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Du store! En Arsenal supporter på forumet også nå! :P Velkommen skal du være! :)

Ikke tro det verste. Han er en grei kar. Riktignok er han nordfra, men det trenger ikke være noen stor ulempe. Dessuten har han forelsket seg i en Newcastle-supporter, så da har han en god dose vett i skallen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

• Gjest
« Svar #61 på: 27. Jan. 2006, 21:12 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "geordie-olav"
Du store! En Arsenal supporter på forumet også nå! :P Velkommen skal du være! :)

Ikke tro det verste. Han er en grei kar. Riktignok er han nordfra, men det trenger ikke være noen stor ulempe. Dessuten har han forelsket seg i en Newcastle-supporter, så da har han en god dose vett i skallen.

Er det bare meg som ikke for meg med noe nå?

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #62 på: 27. Jan. 2006, 22:21 »
Høres ut som en som er kjæreste/samboer med Beate.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 28. Jan. 2006, 17:20 »
Sitat fra: "Mack"
Høres ut som en som er kjæreste/samboer med Beate.

Det er vel heller Beates ektemann, tror jeg vi kan si.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #64 på: 28. Jan. 2006, 19:22 »
Da var det ikke dårlig tippet av meg.
Toon, Toon,
Black and white army

AFC

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #65 på: 28. Jan. 2006, 20:28 »
Stemmer forbløffende det, har klart å ende opp med ei NUFC-berte... veldig greit med ei dame som liker fotball...enkelt å få aksept for å se på, og for å dra til England å se kamp. Skal på St.James' Park i påska på Wigan-kampen, kanskje Beate endelig får se Alan spille "live"??

Back 2 topic: Chopra var bra mot Everton, så ikke kampen i dag, men han scoret jo, noe som jo har manglet for ham på førstelaget (?)...han har tidligere vært trukket frem som et kjempetalent, men hjelper ikke det når man aldri får sjansen. Jeg er sikker på at han igjen befinner seg på benken eller i verste fall tribunen når Owen er tilbake, og evt Luque får venstrekanten foran Ameobi.
Hva er vitsen med å kjøpe Luque for så mye £ og la ham få 20min mot Cheltenham når det han hadde trengt var 90min sånn at han kan spille på seg selvtillit? Merkelig.

Som jeg har sagt før, dere rykker ikke ned. Men det som er betenkelig er om Souey etter at dere havnet på 13(? ikke skyt meg om det ble feil) kanskje ikke klarer å få dere opp, kanskje heller ned, etter å ha brukt uendelige mengder £££. Ikke bare taper dere midler på manglende deltagelse i europa 2 år på rad, dere taper også 500000NOK pr tabellposisjon. Blir lite penger til spillerkjøp da.

Det som er bekymringsverdig er følgende: Leeds

Godt lag med gode spillere - dyre lønninger...og plutselig manglende sportslig suksess (bortsett fra det ene året da...). Hvis ikke noe snart skjer kan kanskje Newcastle lide samme skjebne?
B10 Waarom vliegen? Als je over water kunt lopen!
Takk for alt, Dennis!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #66 på: 29. Jan. 2006, 15:16 »
Men det er strengt tatt ikke særlig relevant for denne diskusjonen :wink:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 29. Jan. 2006, 15:42 »
Det er liten tvil om at utviklingen nå er svært alvorlig, og det er liten tvil om at likheten til Leeds er der. Og det er skremmende.
Derfor er det begrenset hvor lenge vi kan tenke at Souness skal få sitte ut sesongen, når vi gjør det så dårlig som vi gjør.

Jeg synes 14. plassen i fjor var alvorlig nok, selv om et arbeidsuhell er fort gjort. Men et arbeidsuhell hadde Newcastle i 03/04. Og da endte vi på femteplass... Kort tid senere fikk Bobby Robson fyken...

At Luque bare får knappe 20 minutter i en kamp mot et engelsk tredjedivisjonslag er særdeles merkelig. Spesielt når det er tydelig for alle og enhver at han trenger mye matchtrening, og trenger å spille på seg selvtillitt. Hvis ikke man kan bruke en slik kamp til det, hvilken kamp skal man da bruke? Kampene mot topplagene i PL? Jo, det henger på greip...

Det er flere aspekter ved at vi gjør det så dårlig nå. Ikke bare blir det mye mindre penger til spillerkjøp. Dessuten blir det også langt vanskeligere å få tak i de beste managerne. Folk som Hitzfeld og Hiddink vokser ikke på trær...
Folk som David O'Leary og Steve Bruce derimot, vokser i langt større grad på trær. Og det er ikke slike folk Newcastle trenger for å komme tilbake i toppen.
Ansettelsen av Greame Souness kan med andre ord ha langsiktige og svært alvorlige konsekvenser. Vi kan ende opp uten penger, uten gode spillere og uten en dyktig nok manager.

Og med andre ord kan vi havne i en ny slik dump som vi gjorde etter at vi vant forløperen til UEFA-cupen i 1969, og frem til King Kev revolusjonerte klubben tidlig på 90-tallet. Og det er ikke en spesielt motiverende tanke.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #68 på: 29. Jan. 2006, 15:50 »
Som jeg har nevnt før, ansettelsen av Souness har ført oss flere skritt tilbake.

At en manager som ikke får det beste ut av det eksisterende materialet får sitte såpass lenge som han gjør er ytterst merkelig. Å bruke det økonomiske argumentet om at han er dyr å sparke holder ikke. Om det så skulle koste mange millioner pund å kvitte seg med Souness & Co, så vil det uten tvil lønne seg.

Som kjent så får man £ 500 000 per tabellposisjon, og der vi ligger på tabellen i dag så kan man ikke vente seg å bli rik. Snarere tvertimot. Til tross for at Souness har handlet inn store navn, så er og blir Newcastle en middelmådighet. Husk på at det ikke er særlig lenge siden Newcastle lå stabilt blant de 4-5 beste lagene i England.

Nå er Newcastle i gjørma. Uten CL og europacup overhodet så taper klubben flerfoldige millioner i inntekter. Samtidig så blir Newcastle ikke like attraktiv, så da vil man tape i kampen om gode spillere. I den posisjonen Newcastle er i dag, så skal man heller ikke se bort i fra at enkelte spillere ønsker seg vekk. Hvorfor? Jo, fordi en middelmådighet kan ikke fylle deres ambisiøse drømmer.

Noen trekker fram Leeds United som et eksempel. Jeg vil ikke tro at det vil gå like ille med Newcastle som dem, men at vi ligger ann til å få flere sesonger på sparebluss virker sannsynlig. Alt er en mann sin skyld; den udugelige tosken Greame Souness.
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 29. Jan. 2006, 15:56 »
Men husk nå, Rolfern, hvem som ansatte denne tosken Greame Souness. Jo, han heter Freddie Shepherd, og er denne klubbens øverste leder. La oss ikke glemme det. Jeg synes det er viktig at vi er klar over akkurat det.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #70 på: 29. Jan. 2006, 16:00 »
Selvsagt så må noe av skylden for dagens situasjon legges på gutta på toppen. Det er jo en grunn til at Greame Souness uheldigvis ble ansatt, og uheldigvis fortsatt er manager.
Carr har altfor få landskamper for England!

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #71 på: 29. Jan. 2006, 16:35 »
Sitat fra: "Rolfern"
Selvsagt så må noe av skylden for dagens situasjon legges på gutta på toppen. Det er jo en grunn til at Greame Souness uheldigvis ble ansatt, og uheldigvis fortsatt er manager.

Hele styret har ikke styring i det hele tatt :lol:
Who else...... Alan Shearer

folesvert

• Gjest
« Svar #72 på: 02. Feb. 2006, 11:31 »
... kan vi rykke ned? Klart vi kan! Jeg synes det er helt greit å skylde på styret og Graeme Souness også ... vi har en flott spillertropp som ikke har innfridd til nå, men det er faktisk treneren sitt ansvar å få de til å prestere.

Vi kan ikke bytte ut spillere til Graeme plutselig har en tropp med kloninger som evner å følge skitpraten hans. Helvete heller ... Souness ut snarest!!!

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #73 på: 02. Feb. 2006, 12:26 »
But Souness reckons he is still the man to turn the situation around, and he has no intention of leaving.

"I am not a quitter and I will not quit," he said.

"It is a fact we are in a relegation scrap. I cannot deny that. But this is not a time to feel sorry for ourselves, it is a time to show what we are made of.

"We have picked up one point from our last six games and I cannot defend that. It is not good enough.

"But my situation has not changed. I am not happy and we are all aware our futures are hanging on the need to get things right."

Kan ikke denne mannen DØ! Fortest mulig, ja jeg ønsker han død nå. IDIOT!
Who else...... Alan Shearer

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #74 på: 02. Feb. 2006, 13:20 »
Han er ute nå, og jeg vil ikke høre mer tull om nedrykk!Vi er reddet!  :D