20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kan nedrykk bli en realitet?  (Lest 15622 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Kan nedrykk bli en realitet?
« Svar #45 på: 25. Jan. 2006, 16:34 »
Shame on you.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 25. Jan. 2006, 16:35 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Shame on you.

Bør jeg skammes fordi jeg elsker klubben så høyt som jeg gjør, at jeg kan ofre nesten hva som helst for klubbens beste? Bør jeg skjemmes fordi jeg ikke vil klamre meg til et urealistisk håp? I don't think so...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #47 på: 25. Jan. 2006, 16:38 »
Du elsker visst Newcastle, Joakim. Men sannsynligvis elsker du ikke Sir Alan Shearer. Vinner vi FA cupen, er ikke det bare positivt da?

Vi slår nok Cheltenham, men i ligaen kan vi tape to-tre kamper. Da er Souness sparket uansett. Så overtar en ny manager, og fører oss helt til topps i FA cupen og forhåpentligvis i Premier Leauge :)

DET hadde vært greit det! :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 25. Jan. 2006, 16:42 »
Jesus kristus. Jeg ser for meg noen svært delikate scenarioer før jeg overhodet kunne tenkt den tanken.
Ser for meg at Glimt og NUFC hadde vært i samme gruppe i UEFA-cupen/CL, og NUFC allerede hadde vært videre mens Glimt kunne tatt seg videre med seier. Da hadde jeg såklart heia på Glimt. Men det skjer ikke i nær fremtid.
Så lenge der er sjanse for at Alan Shearer kan få trofe, så lenge skal jeg klamre meg til det. Alan Shearer hadde garantert blitt forbanna over ei sånn innstilling.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 25. Jan. 2006, 16:44 »
Jeg elsker Alan Shearer også. Men ingen spillere er større enn klubben. Intet individ er større enn summen av alle individer. Roar Strand er på ingen måte større enn RBK. Alan Shearer er på ingen måte større enn Newcastle United FC.

Og hensynet til klubben kommer langt før hensynet til Alan Shearer.

Og det vil ikke være bare positivt at vi vinner FA-cupen, noe jeg gjentar til det uendelige, at vi IKKE gjør. Det er bare tull å tro noe annet. Du blir bare så mye mer skuffet når du selv innser vår begrensning. Vi har ikke et forsvar, vi har ikke et angrep, vi mangler flere av våre beste spillere, og vi har en særdeles dårlig opplevelse i ligaen.

Souness sparkes ikke fordi om vi taper et par kamper i serien. Så lenge vi henger med i cupen, så har han et håp å klamre seg til. Og en unnskyldning for ikke å få fyken!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 25. Jan. 2006, 16:49 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Shame on you.

Bør jeg skammes fordi jeg elsker klubben så høyt som jeg gjør, at jeg kan ofre nesten hva som helst for klubbens beste? Bør jeg skjemmes fordi jeg ikke vil klamre meg til et urealistisk håp? I don't think so...

Herregud.
Klubbens beste er ikkje eit tap I fa Cupen.
Shearers siste mulighet for å løfte Pokalen han har jakta på siden han kom frå Newcastle frå Blackburn for 15Mill pund og ti år sidan.
Og du vil Den Muligheten skal ofras bort fordi det legger ekstra trykk på Souness som uanett er ferdig.

Jadda då blir det jo veldig kjekke sesong. Ikkje Cup kamper og Ingen ting og spille for i ligaen. Jippi :?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

DanMan

• Gjest
« Svar #51 på: 26. Jan. 2006, 10:59 »
Intet individ er større enn summen av alle individer.

Og det vil ikke være bare positivt at vi vinner FA-cupen

Men hatet mot Souness virker som overgår dine følelser for klubben, til tider. Hva i alle dager er feil med å VINNE? Attpåtil den gjeveste cupen på de britiske øyer. For å få vekk Souness?? Greier han kunststykket med å vinne noe med klubben vår, ser jeg ingen verdens grunn til at han skal sparkes pronto. Som du selv sier er klubben viktigere enn individene, og enten du liker det eller ikke, er også Souness et individ.  :lol:

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #52 på: 26. Jan. 2006, 12:38 »
Her er det for og imot, tror ikke Joachim ønsker seg tap for å få ut Mezzy, men er heller redd for at FF ikke skjønner konsekvensen av å beholde han lengre enn nødvendig i denne klubben med en seier (som jeg håper på) i FA kampen så sitter vel Messy noen kamper til (som jeg ikke håper på)

Det er vel ingen supportere som ønsker denne idioten som manager, når alle andre alternativ er bedre?

Topic: Nei jeg tror ikke vi rykker ned 8)
Who else...... Alan Shearer

AFC

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #53 på: 26. Jan. 2006, 13:03 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Litt off topic:

Jeg har hengt opp en plakat av Hellas sin tropp på rommet mitt, for å hylle dem etter EM seieren. Har også satt opp plakater av Chelsea, Liverpool, Barcelona og Arsenal for å hylle dem. Jeg vet det, jeg er splitter pine gal... :oops:

Heldigvis er jeg ikke så gal at jeg har hengt opp plakater av Manchester United. Hadde faktisk to plakater av dem engang, men de endte opp i søppelbøtten. Orket bare ikke se på dem. :lol:

Herlig lesning :lol:  
Litt skuffet over Chelsea-plakaten, men alle har sine svake øyeblikk :roll:

Hvis vi ryker ut på lørdag for Bolton (sannsynligvis...3 tap for dem på 3 siste møter, 0-1, 0-1, 0-2) skal jeg heie alt jeg kan på Shearer. Håper den gamle grisespilleren får noe å pusse på imellom kommentatorjobbene for BBC.

Souness får nok ikke sparken så lenge han kan påstå at det er skadene som er grunnen. Det er jo ikke hans feil stakkars...not. Greit, han har jo virkelig vært uheldig med skader, Owen, Emre og Luque har jo bare spilt noen få kamper tilsammen. Det som jeg ser fra utsiden av klubben som problemet med at han hele tiden klager på det, er at de som stepper inn da, vet at de kun er et substitutt, en nødløsning. I Arsenal hører vi sjelden noe klaging om dette, selv om vi har hatt omtrent hele backrekka på sykestua. Vi putter innpå f.eks Gilbert på h.back, 18åring...som griper muligheten med begge hender, og Lauren skal få kamp om den posisjonen fremover. Så Souness psyker ned alle som ikke er den opplagte førsteelleveren, det har han gjort systematisk. Etter hver eneste kamp som ikke har gått etter planen klager han på at dere manglet den og den... Er utrolig dårlig gjort mot de som stepper inn. Jeg syns f.eks at Chopra var god i sist kamp. Men eneste som blir trukket frem er at dere manglet Owen. See my point?

Verken vi eller dere vinner nok FA-cupen, tror den havner enten på brua, på merseyside eller hos MU. Dessverre. Blir nok ikke europa på oss neste år :cry:

Aldri i verden om dere rykker ned!
B10 Waarom vliegen? Als je over water kunt lopen!
Takk for alt, Dennis!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 26. Jan. 2006, 15:55 »
Jeg er enig, Lasse. Souness har en lei tendens til å overse de som ikke er klare førstevalg, eller førstepri som reserve.
Bak de faste 16-17 spillerne, så har vi folk som Chopra, som mer eller mindre aldri får en sjanse, og når han som mot Blackburn, spilte bra, så blir han møtt med "owen, owen, owen".

Samtidig så er han i disse tider pokka nødt til å spille med folk han aldri i verden kunne funnet på å spille med ellers. Og jeg tror nok Alan O'Brien fort er ute av rampelyset så snart vi har flere friske spillere. Og jeg tror neppe at O'Brien får sin velfortjente kamp fra start etter flere gode innhopp i det siste, med mindre både Luque og N'Zogbia skulle bli skadet.

Martin Brittain har fått en og annen sjanse i fullstendig betydningsløse kamper, og har gjort sine saker bra. Men han får svært sjelden prøve seg i PL, og jeg har ikke observert den rosen han fortjener fra Souness.

Chopra er garantert ute i neste ligakamp. Han kan være heldig og starte mot Cheltenham, men jeg har en følelse av at han blir droppet der også. Han får aldri muligheten til å spille på seg selvtillitt. Selv om det dessverre var et fenomen også under Robson.
I en alder av 22 år har Chopra startet 3 ligakamper for Newcastle. Og har dessverre til gode å score mål. Noe jeg tror er hovedgrunnen til at han bestandig vrakes igjen med en gang.

Om vi starter med Emre, Parker og Dyer i neste seriekamp, og likevel taper, så vil Souness fortsatt skylde på skadene. Owen er en sentral brikke i laget, og så lenge han mangler, så kan Souness skylde på skadene så lenge han vil.

---------

Jeg ønsker aldri at Newcastle skal tape fotballkamper (med mindre jeg ser av kamputviklingen at vi ikke fortjener annet enn å tape tosifret, som mot Wigan). Jeg håper alltid at vi skal vinne fotballkamper. Men skulle vi tape mot Cheltenham, så gjør det meg svært lite, for da er jeg overbevist om at Souness endelig er ferdig.

Når det gjelder Shearer og et FA-cuptrofé, så hadde det vært utrolig fint om han kunne fått det. Men innerst inne VET jeg at så ikke kommer til å skje, og derfor vil jeg ikke bruke krefter på å håpe og tro på noe som er fullstendig urealistisk.
Og om ikke tidligere møter vi et av storlagene i finalen, og taper den. Det handler ikke bare om å "ha dagen" der og da. Det handler også om at man kan snu en kamp, man må ha god lagmoral (noe vi ikke har), du må kunne forutse evt. problemer, og du må være forberedt på å kunne slå ut hvilken som helst motstander.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #55 på: 27. Jan. 2006, 09:45 »
Lagmoroal og selvtillit koster oss 5 mill. pund. da først kan vi vinne noe mer enn enkelte kamper!
Who else...... Alan Shearer

DanMan

• Gjest
« Svar #56 på: 27. Jan. 2006, 10:19 »
Jeg er enig, Lasse. Souness har en lei tendens til å overse de som ikke er klare førstevalg, eller førstepri som reserve.
Bak de faste 16-17 spillerne, så har vi folk som Chopra, som mer eller mindre aldri får en sjanse, og når han som mot Blackburn, spilte bra, så blir han møtt med "owen, owen, owen".

Samtidig så er han i disse tider pokka nødt til å spille med folk han aldri i verden kunne funnet på å spille med ellers. Og jeg tror nok Alan O'Brien fort er ute av rampelyset så snart vi har flere friske spillere. Og jeg tror neppe at O'Brien får sin velfortjente kamp fra start etter flere gode innhopp i det siste, med mindre både Luque og N'Zogbia skulle bli skadet.

Martin Brittain har fått en og annen sjanse i fullstendig betydningsløse kamper, og har gjort sine saker bra. Men han får svært sjelden prøve seg i PL, og jeg har ikke observert den rosen han fortjener fra Souness.

Chopra er garantert ute i neste ligakamp. Han kan være heldig og starte mot Cheltenham, men jeg har en følelse av at han blir droppet der også. Han får aldri muligheten til å spille på seg selvtillitt. Selv om det dessverre var et fenomen også under Robson.
I en alder av 22 år har Chopra startet 3 ligakamper for Newcastle. Og har dessverre til gode å score mål. Noe jeg tror er hovedgrunnen til at han bestandig vrakes igjen med en gang.

Om vi starter med Emre, Parker og Dyer i neste seriekamp, og likevel taper, så vil Souness fortsatt skylde på skadene. Owen er en sentral brikke i laget, og så lenge han mangler, så kan Souness skylde på skadene så lenge han vil.

Trist, men sant.. AFC har også meget gode poeng i det han skriver. Ønsker av hele mitt hjerte at unggutta får sjansene og skryten de fortjener. Ramage er et godt unntak, skulle ønske de andre også fikk like stor tillit og hederlig omtale (når de gjør seg fortjent til det selvsagt).

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #57 på: 27. Jan. 2006, 10:41 »
Souness kan jo ikke skylde på skader i all evighet. hvis han hadde tatt en titt på wigan. hvilke ressurser de jobber med. Souness har gjort akkurat som han gjorde i liverpool, nemlig og satt laget 10år tilbake i tid. og hvis vi vinner fa-cupen er det kun flaks. for det kan jo ikke være tilfeldig at vi enda ikke har klart å snu en kamp. 16 seire på 55 kamper taler for seg. det er sykt, det er sykt, det er sykt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 27. Jan. 2006, 11:00 »
Det er "heilt sinnssykt", for å sitere en viss idolvinner.
Det skal ikke være lov å ALDRI greie å snu en kamp. Vi har jo ikke greid det i en treningskamp heller, såvidt meg bekjent. Det gjør ikke saken bedre.

Souness kan skylde på hva pokker han vil, så lenge Shepherd tror på ham.

Selvsagt er det tull å bable om disse skadene. Problemene blir ikke større enn hva du gjør det til selv. Souness har bestemt seg for at skadene er et gedigent problem, og da blir det også da. Han har aldri prøvd å gjøre det beste ut av situasjonen. Aldri. Han har ikke vært interessert i det. Han prøver ikke å få reservene til å spille sammen og han forsøker aldri å få alle til å trekke i samme retning. Souness har bestemt seg for at reservene er udugelige, og derfor ser han ikke de gode spillerne de egentlig er.

Clark, Bowyer og Faye er alle gode nok for de fleste PL-lag. Men de er ikke gode nok til å spille for Newcastle, ifølge Souness. De er bare gode nok til å sitte på benken. Hvis ikke Souness har sine aller beste spillere til disposisjon, så syter han seg halvt ihjel. At Owen er ute trenger ikke nødvendigvis være noen katastrofe. At Emre er ute trenger ikke nødvendigvis være noen katastrofe. Det handler bare om å gjøre det beste ut av situasjonen, og få reservene til å prestere over evne når de må trå til. Men har Souness noen gang tenkt å gjøre det? Niks.

Jeg er enig i at skadene hemmer oss noe, men Souness skal jo på død og liv gjøre en fjær til ti høns.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #59 på: 27. Jan. 2006, 16:01 »
Du store! En Arsenal supporter på forumet også nå! :P Velkommen skal du være! :)