20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kan nedrykk bli en realitet?  (Lest 15625 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Kan nedrykk bli en realitet?
« på: 21. Jan. 2006, 21:02 »
Etter 22 serierunder ligger vi nå på 14. plass med 26 poeng. Det er 7 poeng ned til Birmingham på direkte nedrykk på 18. plass. Imellom ligger Villa, WBA og Boro. Heldigvis er WBA og Boro like håpløse som oss for tiden, men jeg frykter Villa og Birmingham. Villa klarte sterke 0-0 på WHL i dag, og var på en fin trend før de tapte 1-2 mot West Ham på Villa Park forrige helg. Birmingham har på sin side begynt å vinne hjemmekampene sine (3-1-0 på de siste 4 på St. Andrews).

Så kan Newcastle bli innhentet og stå i fare for å rykke ned? La meg umiddelbart komme med et oppfølgingsspørsmål på selskrevne kommentarer som "nei, altfor gode spillere til det", "kommer ikke til å skje" osv: HVORFOR kan det ikke skje? Vi tok et poeng og skapte knapt sjanser mot "formlagene" Boro og Fulham, og tapte mot Blackburn i dag. Kamper som i mine øyne skulle ha gitt minimum 7 poeng, endte med ett. Det kanskje verste er at vi knapt skapte sjanser mot noen av lagene, og at det spillemessig var ekstremt lite som tydet på noen snarlig opptur. Laget er blottet for selvtillit. Det virker som at Souness har banket inn i hodet på spillerne at de kun er en nødløsning i andres skadefravær.

Svaret på mitt eget spørsmål er derfor at Newcastle meget godt kan komme til å rykke ned slik det ser ut nå.

I dag stilte politiet på hester for å holde demonstrasjonene mot Souness under kontroll etter kampen. Dessverre ser det ut for at Shepherd har tenkt å slite med skotten frem til sommeren.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1 på: 21. Jan. 2006, 21:12 »
Klart at nedrykk kan bli en realitet for Newcastle!! Vi vinner jo ikke fotballkamper lenger.. Scorer mål gjør vi heller ikke!! Nå begynner bunnlaga å vinne kamper også (idag Everton og Birmingham)

Sunderland blir sist, men at Newcastle kan bli nummer 19 eller 18 tror jeg på..

Graeme Souness is faceing the sack er hovednyhetene på engelsk radio i kveld!! La oss håpe!!

mackemmania

• Mackem
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #2 på: 21. Jan. 2006, 21:18 »
Tyne-Wear derby i Coca-Cola:)

Sunderland vant faktisk i dag og var det eneste laget fra nord-øst som tok poeng.

Tror ikke Newcastle rykker ned men hadde ikke gjort meg noe.
img]http://www.jagels.com/safc/html/themes/Odyssey/images/logo.gif

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #3 på: 21. Jan. 2006, 21:41 »
Newcastle må nå stille seg spørsmålet om det er verdt det å la Souness styre skuta helt til sommeren. For en av grunnene til at han får holde på frem til sommeren er etter det jeg har hørt at det vil koste mye penger å sparke Souness nå. Hvis NUFC derimot venter til sommeren, så vil det ikke koste noe.

Men hvis prisen av å ha Souness til sommeren er nedrykk, så kan Shepherd glede seg over at han har £3mill ekstra å handle for før neste sesong når vi skal møte Sunderland i Coca Cola Championship. Da går samtidig Shepherd glipp av mange, mange millioner i TV-inntekter og annet.

Med andre ord, det er IKKE verdt det å vente til sommeren før styret sparker Souness. Spark han nå, så vi kanskje kan skrape sammen nok poeng til å berge plassen foran storheter som Portsmouth og Birmingham.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 21. Jan. 2006, 21:46 »
Sitat fra: "NUFCern"
Newcastle må nå stille seg spørsmålet om det er verdt det å la Souness styre skuta helt til sommeren. For en av grunnene til at han får holde på frem til sommeren er etter det jeg har hørt at det vil koste mye penger å sparke Souness nå. Hvis NUFC derimot venter til sommeren, så vil det ikke koste noe.

Men hvis prisen av å ha Souness til sommeren er nedrykk, så kan Shepherd glede seg over at han har £3mill ekstra å handle for før neste sesong når vi skal møte Sunderland i Coca Cola Championship. Da går samtidig Shepherd glipp av mange, mange millioner i TV-inntekter og annet.

Med andre ord, det er IKKE verdt det å vente til sommeren før styret sparker Souness. Spark han nå, så vi kanskje kan skrape sammen nok poeng til å berge plassen foran storheter som Portsmouth og Birmingham.

Det vil også koste flesk å sparke Souness til sommeren siden han fortsatt har 1 år igjen av kontrakten. Da vil det ca koste ca £2 millioner å sparke den gamle Liverpool helten. Det Shepherd håper på er at presset fra supporterene blir så stort at han går av selv.

Noe som er interessant er at hver plass i PL er verdt £500.000. Dvs at f.eks forskjellen mellom 14. og 8. plass er verdt £3 millioner.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #5 på: 21. Jan. 2006, 22:33 »
Sitat fra: "Asbjørn"

Noe som er interessant er at hver plass i PL er verdt £500.000. Dvs at f.eks forskjellen mellom 14. og 8. plass er verdt £3 millioner.

Jasså?? Interessant... Så hvis vi sparker Souness, så er det eneste den nye manageren trenger å gjøre for å tjene inn pengene, er å "bare" klatre seks plasser opp. En liten tankevekker. Men så har jo Newcastle fortsatt det samme styret som ansatte Souness, så vi skal ikke forvente alt for mye

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 22. Jan. 2006, 11:39 »
Man trenger slettes ikke tenke det minste på den økonomiske situasjonen i PL for å forstå at det beste er å sparke Souness -så fort som overhodet mulig.

Men det er helt klart også en viktig faktor. Dette med at hver plass i PL er verdt £500 000 merket jeg meg også for en tid tilbake. Og med en ny manager (en som har litt peiling) bør det gå greitt å klatre noen plasser på tabellen til Mai kommer. Da er det slettes ikke usannsynlig at det nesten kan betale seg selv å sparke det inkompetente brødhue fra Skottland som er i ferd med å fullstendig ruinere det som engang var en storklubb.!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 22. Jan. 2006, 14:50 »
Er det fortsatt noen som mener at Souness må få mer tid?

Når det gjelder nedrykk, så er det 7 poeng ned til streken. Vi er i den posisjonen at vi ligger på trygg grunn, men dersom den formen Newcastle har nå fortsetter så er det ikke lenge før vi kjenner nedrykksspøkelset puste oss i nakken.

I fjor greidde W.B.A seg med 34 poeng, jeg vil tro at grensen er noe høyere i år. Spesiellt med tanke på at 34 poeng er det laveste et lag noensinne har overlevd på i PL, det andre er at lag som Aston Villa, Boro og til dels Birmingham har større potensiale enn det som er vist til nå. Og så man ikke glemme kjøpekåte Portsmouth.

Ærlig talt så tror jeg ikke at vi rykker ned. Newcastle skal alltids greie å mobilisere nok krefter til å holde seg oppe, men for hver dag den vandrende katastrofeklovnen Souness sitter i stolen så blir nedrykk mer og mer sannsynlig. Å bruke et økonomisk argument for å beholde Souness holder ikke. Han fører Newcastle flere steg tilbake i utviklingen, og det koster da vitterlig mye mer enn å kjøpe han ut for et par millioner pund.
Carr har altfor få landskamper for England!

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 på: 24. Jan. 2006, 10:48 »
ja det finnes en person som mener souness bør være hovedtrener. formannen i newcastle.no...

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #9 på: 24. Jan. 2006, 10:53 »
og nedrykk kan fint bli en realitet. etter å ha vært på st james i helga er ikke det vanskelig å se. avisen søndag søndag presterte å skrive at newcastle spilte underholdende angrepsfotball. det er kanskje det sykeste jeg har lest. alle mente newcastle spilte totalt uten, unntatt dean saunders da. og nedrykk er ifølge han en realitet skal vi tro hans ord..we will go on as normal.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #10 på: 24. Jan. 2006, 10:53 »
Da får han jaggu komme seg inn her og argumentere for det.  :lol:  :lol:
Toon, Toon,
Black and white army

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 på: 24. Jan. 2006, 10:55 »
nei han skal aldri inn her. da blir vi kastet ut alle sammen i ern souness stil

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #12 på: 24. Jan. 2006, 10:58 »
Saunders og Souness er jo utrolig dumme også. At Souness ikke har forlatt managerstolen vitner bare om ren egoistme.

Så var det jo også dette med at tre klubber i Premier League holdt på med korrupsjon.

1. Et ledende lag (Chelsea?)
2. Et av englands mest populære lag (Newcastle?)
3. Et av lagene som strider i bunn (Sunderland?)

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #13 på: 24. Jan. 2006, 11:00 »
Sitat fra: "Christian H. Weiseth"
Enig. Tar gjerne et tap i FAC hvis det er det som skal til for at Souness forsvinner.

Jeg kan ikke forstå det du sier, Tor Ingar. Hvorfor kommer da lederen for newcastle.no med slike utsagn. Det ser nok ut som om han har blitt enig med resten av supporterne.
Toon, Toon,
Black and white army

DanMan

• Gjest
« Svar #14 på: 24. Jan. 2006, 11:22 »
Jeg kan fortsatt ikke forstå at man "gjerne tåler et tap" for å få manageren sparket. Det er ingen garanti knyttet til et tap, og å ryke ut av den eneste cupen vi fortsatt er med i vil jo gjøre klubben nada godt.