20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kan nedrykk bli en realitet?  (Lest 15665 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Kan nedrykk bli en realitet?
« Svar #15 på: 24. Jan. 2006, 11:38 »
Mange tar gjerne et tap i FA cupen for å få Souness sparket. Noen syntes at dette bare er dumt, inkludert meg selv. Skal vi gi opp siste sjanse til å vinne noe i år? Skal Alan Shearer aldri vinne noe for Newcastle United, noe han har slitt for år etter år, etter år etter år, etter år? Nei! Aldri, aldri og atter aldri!

Alan Shearer kunne gjerne ha sviktet Newcastle og gått til en annen storklubb for lenge siden. Hvorfor gjorde han ikke det? Fordi han har hjertet sitt i Newcastle og ingen andre steder!

Og hvordan er det fansen takker ham? De håper på at Alan Shearer sin siste mulighet forsvinner foran nesen på ham, bare for å få den helvetes Souness sparket!

Nei, jeg håper så aldeles ikke på at vi rykker ut av FA cupen, bare for å sparke Graeme Souness. Så dypt kan man bare ikke synke.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #16 på: 24. Jan. 2006, 12:34 »
Her er jeg helt enig med deg, Olav. Dette er Shearers siste sjanse til å vinne noe med Newcastle. Vi vinner garantert ikke serien. Og da veier dette mye tyngre enn at Souness skal bli sparket. Vi kan ikke gå rundt og håpe på tap. Jeg håper vi knuser Cheltenham, og viser at vi er en storklubb. Jeg håper også at Souness får sparken. Men jeg setter ikke dette i sammenheng.
Toon, Toon,
Black and white army

Cutthroat

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #17 på: 24. Jan. 2006, 13:05 »
Håpar aldri på at Newcastle skal tape, uansett kor mykje eg skulle sett at Souness forsvann frå klubben. Unnar Shearer suksess med Newcastle meir enn eg vil ha Souness vekk...

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #18 på: 24. Jan. 2006, 13:23 »
Enig her Olav. Shearer er PLs mest trofaste fotballspiller, særlig etter Newc opp og ned form i de ti år han har vært her. Unner Oldboyen et klubbtrofe, helt klart!
Who else...... Alan Shearer

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 24. Jan. 2006, 16:01 »
Joda, enige med dere. Jeg vil ha Souness ut, for enhver pris. Eller egentlig ikke... jeg er heller ikke den som håper på at vi taper kamper, og spesielt ikke FA Cupen. Men leve i en ønsketenkningsverden gidder jeg heller ikke. Om vi slår Cheltenham nå vinner vi IKKE FA Cupen, det kan jeg nesten garantere, og det kan vi bare innse først som sist. Toget er gått for Shearer dersom han vil vinne noe med Newcastle, det er for sent. Jeg liker det ikke jeg heller, men kan like gjerne bare innse det!

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #20 på: 24. Jan. 2006, 16:14 »
ok Mack. legger meg flat da jeg ser hva du skrev. mine kilder stammer fra tidligere diskusjoner på forumet før jeg ikke fikk adgang av ukjent grunn. kanskje jeg ble kastet ut.

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #21 på: 24. Jan. 2006, 16:25 »
men jeg sitter på en liten følelse av at shepherd kan sparke souness tross seier over cheltenham. jeg mener en seier over cheltenham betyr ingenting annet enn at vi er videre til neste runde.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 24. Jan. 2006, 16:36 »
Sitat fra: "Tor Ingar"
men jeg sitter på en liten følelse av at shepherd kan sparke souness tross seier over cheltenham. jeg mener en seier over cheltenham betyr ingenting annet enn at vi er videre til neste runde.

Nope. Hvilken divisjon er de i, annen eller tredje? Det er ikke noe annet enn en selvfølge at vi slår Cheltenham og har navnet vårt i hatten når neste runde trekkes. Souness kan ikke bevise en jævla dritt med å slå Cheltenham. Men skal Souness sparkes lurer jeg på motivet for å vente til etter den kampen. Men det er kanskje nettop for å ikke skape for stor uro i laget ogg innad i klubben foran denne kampen. Uansett latterlig om det skulle være et argument når Newcastle fra PL skal spille mot Cheltenham et par divisjoner under.

På en annen side må det være noe galt høyere opp i klubben enn bare manageren. Vi ansetter en ny manager, en som er håpløs og ikke har noe å vise til fra tidligere klubber og gir ham så mye penger å handle for at vi ikke har råd til å betale ham en sluttpakke å sparke ham og staben hans. Det vitner om at det er flere enn bare vår godeste Souenss som ikke gjør en god nok jobb i sine respektive stillinger....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 24. Jan. 2006, 17:12 »
Toget har gått for Shearer, Det er det ingen som helst tvil om. Det toget gikk i fjor, da vi gjorde oss selv til latter og GA BORT en semifinaleplass i UEFA-cupen til Sporting, som senere gikk til finalen.

Og den gikk da Butt gjorde STOR skam på drakten, ved å spille for Man Utd, selv om han spilte for oss i FA-cupsemien kort tid etter kvartfinaletapet i UEFA.

Og nettopp fordi at dette toget har gått kan jeg akseptere at vi taper mot Cheltenham, hvis det er det som skal til for å få ut Souness. Noe jeg tror det er. Jeg er ganske sikker på at Souness er finito straks vi er ute av FA-cupen, med mindre det skulle skje en revoulusjon i PL, som gjør at vi vinner alle hjemmekampene vi har igjen, pluss en god del av bortekampene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Cutthroat

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #24 på: 24. Jan. 2006, 17:30 »
Toget har ikkje gått for Shearer. Greitt, Newcastle har dumma seg ut gong på gong når ting har sett bra ut, men so lenge dei ikkje er slått ut frå denne sesongens FA-Cup, so er sjansen framleis tilstade for Shearer å heva ein pokal.
Eg nektar å godta at berre fordi Newcastle har ein udugeleg manager og laget nesten ikkje har spelt ein einaste godkjend kamp heile sesongen, so er det umuleg å vinna FA-Cupen.

Cupen er spesiell, det er ikkje nødvendig å spela godt kamp etter kamp, i cupen held det om Newcastle klarar å skjerpa seg akkurat nok til å bevisa i enkeltkampar, som dette jo er.
Cheltenham skal ikkje vera istand til å slå ut Newcastle, og slik frårøva klubben og Shearer sin siste sjanse til endeleg å få smaken på sølvvarer.

Dessutan; før neste runde vil ikkje lenger Souness vera ein del av klubben, han kan umuleg fortsetta å få den eine sjansen etter den andre utan at ting betrar seg. Med ein ny manager kan ting fort snu, so lenge ledelsen ikkje anset nok ein inkompetent manager. Dei må ha lært noko dei òg...

Difor har eg fortsatt trua på å få sjå Shearer løfta ein pokal over hovudet til eit enormt jubelbrøl frå alle med eit hjarte i svarte og kvite striper!

Men eg føler debatten er i ferd med å spora vekk frå temaet...om nedrykk kan bli ein realitet, noko det dessverre kan bli, om ikkje ting blir forandra i klubben. Eg trur likevel fortsatt at Newcastle er ein Premier League-klubb også neste sesong, for, som eg har nemnt før i innlegget mitt, eg trur ikkje Souness kan få nye sjansar heilt ut sesongen, om ting ikkje betrar seg...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 24. Jan. 2006, 17:40 »
Toget har gått. Grunnen til at jeg står sånn på det, er det faktum at Greame Souness er manager, og det faktum at vi uten Alan Sherar og Shay Given, hadde vært ute av årets FA-cup allerede i tredje runde (vår første).

Hva tilsier at Newcastle skal spille så mye bedre mot Cheltenham. Og hva er det som tilsier at vi skal greie å vinne mot ManU, Liverpool, Arsenal eller Liverpool når det står om semifinale eller finale, eller for den del, gull eller sølv. Heder og ære for evig tid, eller fort glemt?
Vi har vært i FA-cupfinaler tidligere, under bedre managere enn den idioten vi har nå (ja, jeg rangerer faktisk Gullit som bedre). Men når det gjelder som mest, så strekker vi ikke til. Vi så også i fjor, først fikk vi en smell i ligaen, så kom smellen i UEFA-cupen, også greide vi heller ikke å ta Man Utd, selv om vi var aldri så optimistiske. Vi kommer IKKe til å slippe unna de store lagene, og jo senere vi møter dem, jo større er sjansen for at vi taper.

Og jeg tør nesten garantere at Greame Souness er ferdig med en gang vi er ute av FA-cupen. For meg er det en langt større gulrot å bli kvitt Souness først som sist, enn å måtte pine meg gjennom flere måneder før vi blir kvitt ham. Det er forøvrig surere å ryke ut av FA-cupen i semifinale enn i fjerde runde.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Cutthroat

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #26 på: 24. Jan. 2006, 18:07 »
Kva er det som tilseier at Newcastle ikkje skjerpar seg til nettopp desse kampane?

Er vel kanskje berre eg som er litt for positiv på Newcastle sin vegne, men eg har tiltru til at ein ny manager kan få fram eit Newcastle som kan slå både Arsenal, Liverpool, Manchester United, Chelsea eller kven som helst i enkeltkampar.
Flaks er òg ein faktor, men eg trur ikkje på myta om at flaks jemnar seg ut i løpet av ein sesong; eg trur gode lag har flaks, dei får ein flyt Newcastle manglar for augneblinken, men som kan koma med ein ny manager.
Men når det er sagt, den nye manageren bør koma fort...

Som eg sa i forrige innlegg, debatten er i ferd med å spora av, men eg fortset gjerne diskusjonen i ein ny tråd:)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #27 på: 24. Jan. 2006, 18:58 »
Har lest begge innleggene dine, Joakim. Lo meg nesten til døds, bare et mirakel at jeg fortsatt er i live. Selvfølgelig er det ingenting som tilsier at vi skal spille så mye bedre mot Cheltenham. Men det er fremdeles en enorm avstand mellom lagene nivåmessig, og slår de oss, da slår jammen vi både Chelsea og Barcelona. Så la meg bare få sagt det kort og godt: Vi taper IKKE mot Cheltenham.

Vi går videre til neste runde. Om vi møter Exeter, Liverpool eller Chelsea får være det samme, så lenge det er en stor mulighet for at nettopp Newcastle kan komme til topps. Souness vil muligens innse at FA cupen kan bli hans siste redning og setter inn litt ekstra innsats der.

Om Souness får sparken eller ei er likegyldig for meg, så lenge Sir Alan Shearer kan heve et særdeles etterlengtet trofee til værs, for Newcastle United!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 24. Jan. 2006, 19:02 »
Jeg ser ikke helt diskusjonen her: en hvem som helst ser at Newcastle som lag ikke er i stand til å hamle opp med de beste lagene i England, og heller ikke ha det lille ekstra som skal til for å ro i land en finale. Å innbille seg at dette er mulig: ja det må du gjerne gjøre. Innbille deg at det er mulig i år: GLEM DET. Jo før jo bedre. Er bare å innse, like greitt først som sist.

Det Joakim sier om at vi like greitt kan ryke nå HVIS det fører til at vi blir kvitt Souness er mer fornuftig! Og blir vi kvitt Souness av et tap mot Cheltenham, ja da er det til å leve med!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 24. Jan. 2006, 19:08 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Har lest begge innleggene dine, Joakim. Lo meg nesten til døds, bare et mirakel at jeg fortsatt er i live. Selvfølgelig er det ingenting som tilsier at vi skal spille så mye bedre mot Cheltenham. Men det er fremdeles en enorm avstand mellom lagene nivåmessig, og slår de oss, da slår jammen vi både Chelsea og Barcelona. Så la meg bare få sagt det kort og godt: Vi taper IKKE mot Cheltenham.

Vi går videre til neste runde. Om vi møter Exeter, Liverpool eller Chelsea får være det samme, så lenge det er en stor mulighet for at nettopp Newcastle kan komme til topps. Souness vil muligens innse at FA cupen kan bli hans siste redning og setter inn litt ekstra innsats der.

Om Souness får sparken eller ei er likegyldig for meg, så lenge Sir Alan Shearer kan heve et særdeles etterlengtet trofee til værs, for Newcastle United!

Har du noen tro på dette ?

Om vi går videre til neste runde er det samme, det er bare å fortsette å leve på et håp om noe som ikke skjer. Årets Newastle lag er ikke godt nok til å vinne FA Cupen selv om "cup er cup"! Surt: JA, men sant: JA. Dessverre!