Er det flere enn meg her inne som synes det er latterlig at han ikke spiller reservelagskamper for å få kamptrening? Nå vet ikke jeg om det er Luque selv som ikke ønsker å spille reservekamper eller om han ikke inkluderes der av sjefene for reservelaget, men latterlig er det uansett. Det snakkes jo tilstadighet om at Luque imponerer på trening, men at han mangler kamptrening. Hvorfor i helvete har han ikke fått seg en "run" på reservelaget for å bygge opp selvtillit og kampform da? Luque burde fått en "run" med kamper for reservelaget for lenge siden.
Har på følelsen av at ett eller annet ikke er som det skal når det gjelder Luque. Det er bare så jævlig synd at en spiller som har vært med på å dominere i store CL kamper for Deportivo og dominert i La Liga for både Mallorca og Deportivo skal bli uglesett på denne måten i Newcastle. Selv når Shearer og Owen er ute med skade, mens Ameobi spiller med smerter får ikke Luque sjansen. Da gambler man heller med Dyer sin fitness og kjører han utpå fra start mot Southampton.
Og til de som messer om at Luque ikke har imponert sålangt i Newcastle; dere har forsåvidt rett i det. Men hvordan kan man imponere når man stort sett får kun 10-15 minutter per kamp? Jeg trodde alle spillere startet med blanke ark når ny manager kom inn, men dette er tydeligvis ikke tilfelle.
I tillegg må det være jævlig demoraliserende for Luque å se at en Ameobi med smerter, en halvskadet Dyer og en Chopra som knapt nok holder CCC nivå foretrekkes fremfor han. Jeg skjønner forbanna godt at han får lav selvtillit av slikt, og det blir ikke akkurat bedre når Roeder putter Pattison foran Luque i køen (ikke noe vondt om Pattison dette, men det blir bare så patetisk!).
Litt mye banneord her, men jeg måtte bare få ut litt frustrasjon :evil: