20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alberto Luque  (Lest 216685 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #135 på: 02. Jan. 2006, 19:33 »
Sitat fra: "Lasse"
Sitat fra: "molala"
kan jo i det minste innrømme at til og med ameobi har vært bedre enn Luque til nå i sesongen! 8)

Det er det dummeste og mest latterligste jeg har hørt hittil i år! Ameobi er P.L dårligste spiller hittil i år. Ingen tvil.
'

den ene kampen mot sunderland var bedre enn det luque har vært i alle sine, og slenger jeg på hans innsats mot Arsenal blir han ca dobbelt så god. Men når dere har satt dere i mål å mobbe ut Ameobi så er det ikke så enkelt å godta det.
ancs and Scousers, go to H***!!

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #136 på: 02. Jan. 2006, 19:43 »
Så det at Ameobi på sine X sesongar i Newcastle har vore god i 2 kampar, toppar Luque sine 4 måneder i klubben, der han har hatt det kjekt med ein fin, liten skade, samt ein manager osm ikkje ser at spanske landslagsspelarar er til for å spele fotball?

Amøbi sine 2 gode kampar gjer ikkje han til "dobbelt så god" som Luque.

Eat you words... I can recommend heavy seasoning on 'em!

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #137 på: 02. Jan. 2006, 19:45 »
Eller at du har satt deg som mål å være mot Luque uansett uten å gi ham en fair sjanse!?

So what, Ameobi spilte bra mot Mackems og scoret to viktige mål, han var ok mot Gunners å jobbet bra! det er 2(!!!) kamper!! hva med alle di andre da? Hva med alle de andre kampene i år, og i fjor han ikke har fått til noe som helst utenom offside-avblåsninger i hytt og pine!
Jeg personlig leter ikke etter grunner for å henge ut Ameobi mest mulig, og jeg vet at han har spilt i en annen posisjon en den han liker best, men så mange sjangser som han har fått de siste sesongene synes jeg det er på tide at vi begynner å kreve resultater i mer enn 2 kamper iløpet av høsten!

Det vi alle har sett oss lei på er at Ameobi gang på gang på gang for sjansen, uansett om han har spilt elendig i tidligere kamper, greit, alle kan ha en dårlig dag, men når man har en dårlig dag gang på gang på gang, så er det ikke rart at vi begynner å bli lei!
Det er veldig synd for Ameobi, for han er en talentfull spiller, men han får det jo ikke fram i kamp, det ser jo alle!

Jeg kan spørre deg om det samme, hva er vitsen med å "henge ut" Luque da? Skal ikke han få flere sjangser før man kaller han en flopp og ønsker ham bort fra klubben? Hva med å gi Luque litt (SPILLE)tid slik som Ameobi har fått?
Jeg skal være enig i at Luque ikke har vært gnistrende god, men det kommer! Hovedpoenget er uansett at det er altfor tidlig å kalle Luque en flopp slik som du gjør når han nesten ikke har spilt?

En dag løsner deg for Ameobi....forhåpentligvis.
Og snart løsner det for Luque, gi ham bare en sjanse før man kaster seg over han å "henger han ut".

Bjørn - lei floppe-snakket
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Floppen Luque?
« Svar #138 på: 02. Jan. 2006, 19:59 »
herregud da "molala". Han er jo newcastle-spiller. Da ønsker jeg jo selvsagt at han slår igjennom!!! Men det gjør han jo tydligvis ikke, og vi kan ikke holde på å la han prøve seg fram på A-laget!!! olala!!!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #139 på: 02. Jan. 2006, 20:00 »
Sitat fra: "Erlend Simonsen"
Luque gjorde det bra etter mitt skjønn på topp idag... han skapte hele tiden uro for motstanderne... han klarte ihvertfall å skape store sjangser, han var frampå hele tiden, ingen som nevner shearer som virket litt anonym i denne kampen....

vi må virkelig slutte med å kappe hode av våre nye kjøp... gi dem en sjangse først...

Luque var meget god idag. Gjorde mange smarte løp, og det var kun målet som manglet. Var den spilleren som kom til flest avslutninger idag, og jeg tror Luque kommer til å bli et meget godt kjøp om han holder seg skadefri å får spille kamper framover.

Bramble er en katastrofe å har nå gitt bort 3 mål på de to siste kampene.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #140 på: 02. Jan. 2006, 20:24 »
haha molala har jo hata luque fra dag1.
har ameobi sendt deg penger eller noe for og beskytte han???
VÅKN OPP MANN, ingen kan bli dårligere en ameboi. en stor kløne!
lt;3 Newcastle <3

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #141 på: 02. Jan. 2006, 21:18 »
Sitat fra: "Doffi"
haha molala har jo hata luque fra dag1.
har ameobi sendt deg penger eller noe for og beskytte han???
VÅKN OPP MANN, ingen kan bli dårligere en ameboi. en stor kløne!

Ameobi har heller ikke jeg noe særlig tilovers for, fordi han rett og slett er for dårlig for oss!

For det første er du veldig usaklig når du sier at ingen kan bli dårligere. Har du fulgt med på PL særlig lenge? Han er kanskje blant de dårligste ja. For det andre har jeg ikke sagt at Ameobi er bedre enn Luque, jeg sa at han har vært bedre på et par kamper for oss enn det Luque har vært, og jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig med å innse det? Er det ikke LOV å si at hans prestasjoner i kampene mot Sunderland og Arsenal har vært bedre enn alt Luque har gjort enda?

Har jeg ikke gjort det klart nok enda at jeg ønsker at Luque skal fungere, og at jeg syns synd på han som ikke får det til? At han kanskje sliter veldig med selvtillitten??

Det kan SELVFØLGELIG hende at Luque kommer seg å blir en viktig spiller for oss!! Og alle som er fans, både du og jeg, krysser fingrene for det. Men da må noe skje med han, det må skje et managerskifte, OG vi må spillere som vet hvordan han spiller...

Tror dere han har gjort meg noe vondt siden jeg kritiserer han nå?
Så må folk slutte å hakke ned på Bramble og da, som alle vet har hatt og fortsatt har et stort talent! Ingen tvil om hva som skjer der eller, for det handler kun om selvtilitten hans!

Hva er det som gjør Bramble til ei større kløne for dere? JO at han spiller i en posisjon som er svært utsatt, og når man gjør en feil kan det ende med mål i mot. Men om Luque legger 20 elendige cornere. Bommer på 3 100% sjangser, løper så treigt som jeg aldri har sett han gjøre før, legge ballen i motstandernes føtter så de kan kjøre kontringer i mot etter å ha tatt ei dårlig finte eller bommet på et nedtak, så er ikke det klønete fordi han er Newcastles store håp sammen med Owen i år og har en prislapp på 11 mill pund?

Jeg skal innrømme det at en FLOPP er han ikke riktig enda! og jeg kan nok takke frustrasjonen etter både laget og hans innsats i mange kamper for at jeg har skutt hardt mot Luque. Men jeg ser noe som jeg tror andre ser også, at han kan komme til å floppe, og når dere ser hva denne tråden heter, kan dere jo også legge merke til spørsmålstegnet jeg har plassert bak "Floppen Luque".

Jeg er mer en villig til å godta argument om at vi har for dårlig manager og taktikk til at han lykkes, men det er nok ikke bare det som er feilen. Og det har jeg redegjort for i tidligere innlegg.

Men nå som jeg delvis har forklart bakgrunnen til min tvil og redsel for at han skal floppe, og samtidig innrømmet og ha tatt litt vel i noen ganger når det gjelder han som FLOPP, så finnes det vel noen ærlige folk her inne på forumet som kan si seg enig i hans dårlige prestasjoner så langt??

Stølen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #142 på: 02. Jan. 2006, 22:09 »
Les denne artikkelen og tenk dere nøye om før dere kaller Luque en flopp. Og Viana også for den saks skyld.

http://www.newcastle-online.com/nufcviews/stupid.shtml

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #143 på: 02. Jan. 2006, 23:00 »
veldig bra artikkel! Ganske rett frem med en kraftig ordsetting, men det er vel det som hjelper til slutt. Men er det ikke lov til å sette spørsmålstegn over han? Det er det eneste jeg gjør, og håper like mye som alle at han kommer seg i storform, men da må det som sagt skje forandringer!

Men en ting må jeg sette fingeren på og det er angående skaden hans. når han får lov til å spiller, skal den være tilnærma restituert, og da skulle han vel hatt litt mere fart?

Lykke til!

Ut med Souness og banden!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #144 på: 02. Jan. 2006, 23:04 »
Jeg er sikker på at om vi skifter manager, begynner å spille fotball igjen, og får Luque ut på venstrekanten, Owen tilbake på topp, og Emre tilbake på midten, så kommer alle tre til å storspille.
Shearer kan også bli knallgod med Luque på kanten. Vi ser flere ganger i dag hvilken fabelaktig innleggsfot han har. Vi ser gang på gang at han forsøker på smarte løp, men plages enormt av en ekstremt godt organisert forsvarslinje hos Boro, som midtbanen vår aldri registrerer. Emre hadde garantert funnet løsninger som hadde gjort at vi ikke hadde gått oss fast i offsidefella deres så mange ganger.

Og den bommen til Luque tidlig i førsteomgang tror jeg skyldes 1. dårlig selvtillitt, 2. dårlig med scoringer på trening og 3. han er ikke i toppform. Dessuten oppsummerer det veldig mye av Newcastle under Greame Souness. Vi brenner opplagte målsjanser og gjør oss selv til latter. Selv våre beste spillere blir seende ut som fortapte sjeler som ikke vet hvor de er eller hva de gjør der.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #145 på: 03. Jan. 2006, 12:18 »
Jeg vil jo heller ikke at Luque skal floppe i Newcastle, men tror han r i ferd med å gjøre det, Chicken du kan jo i det minste innrømme at han ikke har gjort en dritt. Mot Liverpool spilte han ikke så værst sa du?? så du kampen??
Nei det er ikke hans skyld ene og alene, men kan det da være en tanke at fyren ikke har imponert på trening osv? Hadde han briljert der ville nok beskjeden fra Souness vært å få alle ballene opp på Luque så han ordnet biffen! Jeg tror veldig mange er redde for å innse at han kanskje ikke er det vi håpet på, herregud hvem det som har klart overgangen fra spania til england bortsett fra Alonso på Liverpool som er rimelig engelsk i spillestilen?

Hva om fyren har gitt opp da?? hva om han ikke orker omstillingen og er lei av all benkslitinga og trøbbelet med å takle engelsk fotball?

På tide å fjerne øyenbindene her, Luque hr gjort en elendig innsats hos oss, om det er hans egen eller laget eller managerens skyld. Selg han nå så vi enda får penger av han!!!

Joda, du har helt klart noen poeng her. Jeg syns ikke Luque var dårlig mot Liverpool, men for å si det på en annen måte: han var blant de bedre på et lag med 10 dårlige spillere (Given sto jo som vanlig som en helt). Så ikke kampen igår mot 'Boro men etter det jeg har lest og hørt var Luque stadig "på farten" og det ble mye nesten. Det er ofte det vi ser av en ny spiller før han virkelig slår til og slår ut i full blomstring, håper jeg da. At vi ikke har sett det mest positive tegnene tidligere, det skal jeg ikke prøve å snakke meg ifra. Men jeg fortsetter å forsvare Luque, hvorfor? Ser du på den oppsummeringen jeg har litt lenger ovenfor så skjønner du det, den står jeg ved!
Det vil bare være så synd å skam om Luque skal bli en flopp i Newcastle når  vi ser hvilke kvaliteter som bor i han. Se på de kvalitetene og du VIL at han skal lykkes for klubben din og du skjønner at han må ha en god sjanse til å klare det. Selvfølgelig blir sjansen mindere dersom han ikke får et snev av mulighet fra manageren. Hva som skjer på treningsfeltet har jeg svært lite peil på desverre så tør ikke gå inn på en diskusjon om det. Vet du noe mer enn meg så mottas all info med takk. Men en ting vet jeg iallfall: har først Souness lagt noen for hat er det neimen ikke enkelt. Da tror jeg du kan være like god som Ronaldinho og fortsatt ikke få spille under Souness. Blir Luque en flopp (Gud forby at det skjer!) har vi oss selv å takke, nei vent...... Vi har Graeme Souness å takke! Men å kalle ham en flopp allerede? Ikke denne karen.

Laurits90

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Ameobi bedre enn Luque
« Svar #146 på: 03. Jan. 2006, 15:08 »
Jeg er neimen ikke så skråsikker på Ameobi sine kvaliteter på vingen... Men jeg mener bestemt at Ameobi kunne funnet seg en ny klubb å spille i.. Han kan ikke komme her å ta fra en ny, dyr spiller plassen på laget?! :lol:  Og dette bare pga en enkel kamp? Det er feil, feil, feil..

molala

• Supersub
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #147 på: 03. Jan. 2006, 19:27 »
Sitat fra: "chickenman"
Jeg vil jo heller ikke at Luque skal floppe i Newcastle, men tror han r i ferd med å gjøre det, Chicken du kan jo i det minste innrømme at han ikke har gjort en dritt. Mot Liverpool spilte han ikke så værst sa du?? så du kampen??
Nei det er ikke hans skyld ene og alene, men kan det da være en tanke at fyren ikke har imponert på trening osv? Hadde han briljert der ville nok beskjeden fra Souness vært å få alle ballene opp på Luque så han ordnet biffen! Jeg tror veldig mange er redde for å innse at han kanskje ikke er det vi håpet på, herregud hvem det som har klart overgangen fra spania til england bortsett fra Alonso på Liverpool som er rimelig engelsk i spillestilen?

Hva om fyren har gitt opp da?? hva om han ikke orker omstillingen og er lei av all benkslitinga og trøbbelet med å takle engelsk fotball?

På tide å fjerne øyenbindene her, Luque hr gjort en elendig innsats hos oss, om det er hans egen eller laget eller managerens skyld. Selg han nå så vi enda får penger av han!!!

Joda, du har helt klart noen poeng her. Jeg syns ikke Luque var dårlig mot Liverpool, men for å si det på en annen måte: han var blant de bedre på et lag med 10 dårlige spillere (Given sto jo som vanlig som en helt). Så ikke kampen igår mot 'Boro men etter det jeg har lest og hørt var Luque stadig "på farten" og det ble mye nesten. Det er ofte det vi ser av en ny spiller før han virkelig slår til og slår ut i full blomstring, håper jeg da. At vi ikke har sett det mest positive tegnene tidligere, det skal jeg ikke prøve å snakke meg ifra. Men jeg fortsetter å forsvare Luque, hvorfor? Ser du på den oppsummeringen jeg har litt lenger ovenfor så skjønner du det, den står jeg ved!
Det vil bare være så synd å skam om Luque skal bli en flopp i Newcastle når  vi ser hvilke kvaliteter som bor i han. Se på de kvalitetene og du VIL at han skal lykkes for klubben din og du skjønner at han må ha en god sjanse til å klare det. Selvfølgelig blir sjansen mindere dersom han ikke får et snev av mulighet fra manageren. Hva som skjer på treningsfeltet har jeg svært lite peil på desverre så tør ikke gå inn på en diskusjon om det. Vet du noe mer enn meg så mottas all info med takk. Men en ting vet jeg iallfall: har først Souness lagt noen for hat er det neimen ikke enkelt. Da tror jeg du kan være like god som Ronaldinho og fortsatt ikke få spille under Souness. Blir Luque en flopp (Gud forby at det skjer!) har vi oss selv å takke, nei vent...... Vi har Graeme Souness å takke! Men å kalle ham en flopp allerede? Ikke denne karen.

man kan jo si at så langt har han floppet, men han har enda tid på seg til å snu den dårlige trenden. Npr det gjelder kampen mot Boro, kan jeg desverre ikke bekrefte at han var "på farten", men men jeg velger å si det ut fra at han stadig sto i offside, hadde noen cornerforsøk og alle gikk i forsvareren på første stolpe som gjorde det enkelt å klarere, og brennte en 100% sjangse. (ja litt senere ble han faktisk blåst av men fikk likevel sendt ballen mot målet fra ganske greit hold. Den ballen gikk i tverrliggeren). Man kunne heller ikke i den kampen se den helt store innsatsen og gleden i spillet.

Jeg er enige i dine tanker om at manageren og spillet vi spiller har en del av skylda her. Man kan jo også spekulere i at Luque sliter enormt med selvtillitten og, men det kan jo og ha rot i managerens disposisjoner, og hans innsats så langt. Sånt skjer med spillere stadig vekk! Og hele Newcastle lider vel av det for tiden.

Men han har skuffet enormt. Værre enn vi kunne forvente av Viana, og minner egentlig om Robert på sine siste dager i Newcastle.

Men jeg og som du sier VET at han har kvaliteter som de fleste i PL ikke har. Han er en sann verdensstjerne! Jeg ønsker han lykke til, og håper av hele mitt svarte og hvite hjerte at han slår gjennom under en god, smart, offensivt orientert og lur manager!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #148 på: 03. Jan. 2006, 23:21 »
Sitat fra: "chickenman"

man kan jo si at så langt har han floppet, men han har enda tid på seg til å snu den dårlige trenden. Npr det gjelder kampen mot Boro, kan jeg desverre ikke bekrefte at han var "på farten", men men jeg velger å si det ut fra at han stadig sto i offside, hadde noen cornerforsøk og alle gikk i forsvareren på første stolpe som gjorde det enkelt å klarere, og brennte en 100% sjangse. (ja litt senere ble han faktisk blåst av men fikk likevel sendt ballen mot målet fra ganske greit hold. Den ballen gikk i tverrliggeren). Man kunne heller ikke i den kampen se den helt store innsatsen og gleden i spillet.

Jeg er enige i dine tanker om at manageren og spillet vi spiller har en del av skylda her. Man kan jo også spekulere i at Luque sliter enormt med selvtillitten og, men det kan jo og ha rot i managerens disposisjoner, og hans innsats så langt. Sånt skjer med spillere stadig vekk! Og hele Newcastle lider vel av det for tiden.

Men han har skuffet enormt. Værre enn vi kunne forvente av Viana, og minner egentlig om Robert på sine siste dager i Newcastle.

Men jeg og som du sier VET at han har kvaliteter som de fleste i PL ikke har. Han er en sann verdensstjerne! Jeg ønsker han lykke til, og håper av hele mitt svarte og hvite hjerte at han slår gjennom under en god, smart, offensivt orientert og lur manager!

Da er vi enige om en ting og det er en begynnelse ;)

Neida. Jeg så deler av 'Boro kampen i reprise på Canal+ idag (så mye har jeg hatt å gjøre idag :roll: ). Om han ikke briljerte så var de iallfall framgang å spore så får du legge hva du vil i "på farten".
Men jeg så en viss framgang og håper den fortsetter. At det har gått treigt i starten er jeg fullstendig klar over, og at det ikke ahr sett kjempe-lovende ut skal jeg å være enig i! Men så har vi jo også en viss annen en Luque som må ta minst like mye av skylden for det som Luque selv, eller faktisk mere!

AFC

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Floppen Luque?
« Svar #149 på: 04. Jan. 2006, 15:44 »
Jeg må ærlig talt si at jeg ikke skjønner at dere kan klage sånn på Luque med tanke på at han såvidt spilt noen kamper og gått skadet mesteparten av tiden!
Med en fru som er NUFC'er så har jeg sett endel kamper med dere i år. Og syns det jeg har sett av Luque virker lovende. I Arsenal har vi jo Hleb, som kanskje ikke lykkes med alt han gjør, men det betyr ikke at han er en flopp! Han har jo bare spilt en håndfull kamper!

Wenger sier spillere fra utlandet trenger 1/2 - 1år på seg alt etter som på å tilpasse seg tempoet og intensiteten i England. Se på Reyes. Var en annen spiller enn den Reyes som første gang møtte ManU. C. Ronaldo er ett annet eksempel.

Mvh Lasse
B10 Waarom vliegen? Als je over water kunt lopen!
Takk for alt, Dennis!