20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ville du solgt Owen?  (Lest 5162 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Ville du solgt Owen?
« Svar #15 på: 15. Nov. 2005, 21:55 »
Sitat fra: "Lasse Rødland Mikkelsen"
oppsiktsvekkende at to stykker har svart ja.

jeg er en av dem... jeg synes det ville vært naturlig å selge owen for den prisen jeg... han er jo en utrolig god spiss... det er det ingen tvil om.! men for den prisen har vi vell muligheten til å hente inn 2 spillere, noe som vi egentlig trenger på topp... tenk over hva vi betalte for Owen... og da følte vi ennå at han var overpriset.. hehe.. menne 2 av han kan vi vell finne til den prisen....

men samtidig så ville det ikke vært enkelt å si ja til dette, på samme måte som det var tungt å si hade til Woodgate! men det har jo lønt seg i ettertid.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ville du solgt Owen?
« Svar #16 på: 15. Nov. 2005, 22:01 »
Sitat fra: "Erlend Simonsen"
men for den prisen har vi vell muligheten til å hente inn 2 spillere, noe som vi egentlig trenger på topp...

Vi får ikke to klassespisser for usle £25 mill. Vi får maks en. Kanskje kan vi være heldig å få med noe søppel på kjøpet. Vi får ikke Defoe og Rooney for den prisen. Vi får ikke Ronaldo og Henry for den prisen heller. Vi kan få én av dem. Men vi får ikke to av samme kaliber. Gode spisser er veldig dyre. Og skal vi ha de beste, så må vi fort ut med mer enn £25 mill.
Derfor er detbedre å beholde Owen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebbster

• Gjest
Ville du solgt Owen?
« Svar #17 på: 15. Nov. 2005, 22:10 »
Det du glemmer å si i innlegget ditt over, Joakim, er at Selv om vi hadde hatt nok penger til å betale klubben som eier spilleren så ville verken Henry, Rooney, Ronaldo, Totti eller Sæternes kommer til Newcastle. Tror de har det best de er.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Ville du solgt Owen?
« Svar #18 på: 15. Nov. 2005, 22:23 »
Dagens marked 25 Mill er drita mykje.

Folk lo av oss da vi betalte så mykje for Owen.

Hadde me forvalta dei 25 milla nokonlunde bra så hadde eit Owen salg vert aktuelt.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Ville du solgt Owen?
« Svar #19 på: 16. Nov. 2005, 17:56 »
Sitat fra: "plebbster"
Sæternes kommer til Newcastle. .

haha!! endelig noen som har skjønt det... kun vi brannfan som skjønner det! :lol: [/b]
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Ville du solgt Owen?
« Svar #20 på: 16. Nov. 2005, 23:37 »
Jeg solgte Owen til Chelsea på FM.. Fikk en forespørsel om hvor mye jeg ville ha. Skrudde prisen opp til 700mill og jaggu kom budet også :D

Men for 25mill.pund ville jeg ikke solgt Owen.
Owen er England sin beste spiss og en garantist for mål.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ville du solgt Owen?
« Svar #21 på: 17. Nov. 2005, 14:07 »
Sæternes? Hvem f... er det? Skal vi se. Michael Owen vs. Bengt Sæternes. Hmnmm. Vanskelig kamp, du gitt. En så soleklar hjemmeseier som det er mulig å få. Sæternes er dårligere enn Ameobi på sitt verste i forhold til Owen.

(Men husk, det betyr ikke at Sæternes er så dårlig. Det er bare i forhold til Owen. Skjønner ikke hvorfor Pleb nevner hans navn overhodet. Langt ifra god nok til å erstatte Owen eller Shearer. Har aldri vært det og vil aldri bli det.)

Michael Owen er 25 år, en notorisk måljeger med et mye større potenisale enn Alan Shearer noengang har hatt. Og den eneste engelske spissen som på sikt kan slå Owen, er Wayne Rooney. Men jeg har min tvil om hvorvidt Rooney faktisk vil bli bedre. Han mangler nemlig noe vesentlig i toppetasjen, som Michael Owen har. Defoe kan aldri erstatte Owen. Robbie Keane kan aldri erstatte Owen. Ameobi kan aldri erstatte Owen. Det er utelukkende spillere som Henry, Rooney, Van Nistelrooy, Crespo og kanskje Drogba (i PL, vel og merke) som kan erstatte Owen. Ikke Morientes, ikke Baros, ikke Cissé. Ikke Garcia. Men ingen av de fem nevnte spillerne som faktisk kan erstatte Owen, på en eller annen måte, kommer noen gang til å spille for Newcastle. Det tør jeg garantere.

Og et fåtall av de fire andre vil noen gang spille for Newcastle. Sannsynligvis ingen av dem.

Ser vi utenfor PL, er det sannsynligvis bare Eto'o og Ronaldo som er bedre enn Michael Owen. Tevez kan kanskje bli det. Robinho er ingen goalgetter, og vil derfor ikke kunne erstatte Owen på noen som helst måte. Raul er for gammel og oppskrytt. Torres har potensiale, men vil neppe noen gang bli aktuell for Newcastle.

Michael Owen er uten det minste tvil en av de 10 beste spissene i verden, men et ekstremt mindretall av de som også er på den lista, vil noen gang bli aktuell for Newcastle.
Ja, jeg vet vi har Luque og Emre på laget, og har hatt besøk av Kluivert. Men Luque og Emre har aldri vært av samme standard som de tidligere nevnte spissene. Og Kluivert har passert middagshøyden for evigheter siden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon