20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chelsea - Newcastle  (Lest 36278 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« på: 07. Nov. 2005, 08:17 »
Ja nå er det bare 12 dager til neste PL kamp, og det er ikke en hvilken som helst kamp. Bortekampen på Stamford Bridge er utvilsomt den vanskeligste kampen på papiret.

Chelsea spiller som kjent med 5 på midtbanen. Hvordan mener dere Newcastle bør spille i den kampen. Bør også Newcastle spille den formasjonen eller bør vi spille vår egen 4-4-2 formasjon som vi har hatt suksess med etter at Owen kom til klubben.

Jeg tror vi kan bli for lette med kun 4 på midtbanen og tipper Souness velger en 4-5-1 formasjon. Med Luque mest sannsynlig tilbake tror jeg på dette laget.

Given, Carr, Boumsong, Taylor, Baba, Luque, Bowyer, Emre, Parker, Solano, Owen.

Benk : Zogbia, Harper, Ameobi, Faye, Bramble. (Shearer er på benken om han er klar etter operasjonen)
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #1 på: 07. Nov. 2005, 08:26 »
Dette kan bli en spennende kamp som jeg faktisk gleder meg til. Vi bør nok ha 5 på midtbanen ja, med Bowyer sammen med Parker og Emre på midten. Er med andre ord helt enig med lagoppstillingen din Asbjørn.

En liten ting vi er heldige med er at Drogba er suspendert i denne kampen.

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #2 på: 07. Nov. 2005, 10:01 »
de har jo nok av mann som kan erstatte drogba da.overasket meg at ikke crespo var på benken engang mot man u. får håpe bowyer blir klar da. hvis ikke så er det jo mulig faye må spille. liker ikke å ha to ankre på midten. men skjønner ikke helt hvorfor vi ikke burde spille med zogbia på en litt mer sentral rolle. gutten har jo vist seg å være skitgod!
Andreas Martins

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Chelsea - Newcastle
« Svar #3 på: 07. Nov. 2005, 10:16 »
Det er nok ikke dumt å bruke Bowyer og Parker på midten. Vi må rive og slite litt i denne kampen. Vi kan ikke tape midtbanekrigen veldig mye om vi ikke skal forlate London med stygge sifre. Det kan nok være lurt å kjøre med fem mann på midten. Men Owen vil få det tøft. Chelskji ofrer seg sjelden med mange mann i angrep. Dette blir en tøff og vanskelig kamp.
Toon, Toon,
Black and white army

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #4 på: 07. Nov. 2005, 14:43 »
Finnes ikke en kamp som ikke er både tøff og vanskelig i dagens Premier League ;)
men alikevel blir nok dette den aller tøffeste!

svar til amt re Crespo: tror Alsaker sa at han var skadet igår....

Uansett, syns laget Asbjørn har tatt ut her ser ganske fornuftig ut! Vi må bare tro og håpe at Luque blir klare til denne kampen. Skal Shearer opreres nå må vi ha Luque for å være med å "ta i et tak" foran de gangene muligheten byr seg. Smart trekk å sette in Bowyer på midten, da han er en sånn kriger type som står på i 90 minutter, og absolutt den ene ekstra vi kan trenge på midtbanen denne kampen.

I utgangspunktet har jeg ikke turt å håpe på poeng her i det hele tatt. Men sånn det ser ut idag skal vi ikke helt avskrive muligheten til å snappe med oss et poeng fra dette oppgjøret.
Tror flere enn meg har både trodd og håpet at Chelseas seiersmaskin skulle få en down periode etterhvert, og det kan se ut som den er kommet. Har vært hevdet at Mourinho før eller senere ville bli felt av sin egen arroganse, og hvem vet...
Gjennomfører vi 90 like bra minutter om 12 dager som ManU gjorde igår kan vi få med oss poeng! Må regne med at Mourinho kommer til å bruke de to ukene til å arbeide ekstra godt med laget sitt etter to tap på rad nå, men blir vel mange borte mye av tiden på grunn av landskamper. Spørs jo også hvordan han takler motgangen...

Slik det ser ut er vi et av formlagene i PL nå, og Chelsea det motsatte. Og som vi alle vet er ballen rund, og alt kan skje

Tyneside

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #5 på: 07. Nov. 2005, 14:54 »
Blir en utrolig tøff kamp! Men etter det som har skjedd i det siste må jeg si at er en gyllen mulighet å ta poeng fra Chelski.. Jeg har tro på uavgjort, noe som hadde vært veldig bra, tipper 2-2!  :D

Øystein (Tyneside)- Optimist.
ynesides black and white army..!

Noreng

• Gjest
Chelsea - Newcastle
« Svar #6 på: 07. Nov. 2005, 15:05 »
Noen lag  får aldri en så stor sjanse til å slå Chelsea som har nå! Først Ligacuptap, Dani senket Chelsea med Bestis og Fletcher overlistet verdensbeste keeper! For bare håpe at vi holder oss skadefrie de neste dagen!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #7 på: 07. Nov. 2005, 16:39 »
Sitat fra: "Noreng"
Noen lag  får aldri en så stor sjanse til å slå Chelsea som har nå! Først Ligacuptap, Dani senket Chelsea med Bestis og Fletcher overlistet verdensbeste keeper! For bare håpe at vi holder oss skadefrie de neste dagen!!

Tja. Jeg syns det er uheldig å møte de etter en dårlig periode der de forrigekampen pådro seg årets første ligatap, og med en internasjonal pause. Dette blir jævla hardt, og vi har generelt ofte vær bedriten på brua. Men jeg har håp om at det kan gå litt bedre nå. Jeg forventer først og fremst 100% innsats av spillerne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Chelsea - Newcastle
« Svar #8 på: 07. Nov. 2005, 18:16 »
Tar vi poeng, skal vi nok være ekstremt fornøyde. For det vil nok være maks to, kanskje tre som får poeng på Stamford Bridge, og hvis vi er en av de, er det bra gjort. Etter den siste tidens innsats og resultater av begge lag, så blir jeg mer og mer optimist på et godt resultat der.

Men først skal kampen spilles, og det er ikke noe tvil om at det kommer til å bli hardt  :!:

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #9 på: 07. Nov. 2005, 18:58 »
Uff jeg var på Stamford bridge for 2 år siden var det vel... 5-0 det var ikkeno særlig! Vi var skammelig tamme, men så skal det være sagt at vi hadde mange skader.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #10 på: 07. Nov. 2005, 19:01 »
Jeg har stort sett hata alle oppgjør fra Stamford Bridge, for vi har hatt noen bedritne resultater der. Husker 5-0, og vi tapte vel 4-0 forrige sesong, så mener jeg det blei 3-0 for tre sesonger siden.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #11 på: 07. Nov. 2005, 19:08 »
faen til negativitet her da... vi hadde da seriåpning der å spilte 2-2 (riktignok for noen år siden).

plebbster

• Gjest
Chelsea - Newcastle
« Svar #12 på: 07. Nov. 2005, 19:23 »
Tror det var negativt for oss at Chelski tapte nettopp mot Manu.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Chelsea - Newcastle
« Svar #13 på: 07. Nov. 2005, 20:29 »
tror jeg også. er STYGT redd for at chelsea kommer tilbake i denne kampen, og at vi kanskje får en skikkelig smell etter den gode perioden vår..

det hadde vært deilig å se luque tilbake på banen igjen, men jeg mener at med mindre han har imponert veldig den siste tiden, skal zoggie få sjansen. han har spilt veldig bra denne sesongen, og jeg mener det er feil at luque bare skal spasere inn og overta plassen.

men, uansett, jeg er grådig nerøvs før denne kampen. får vi poeng her skal vi være godt fornøyd her. i utgangspunktet anyway. kanskje kommer vi utpå banen og valser over chelski? det hadde værtfall vært helt fantastisk! :D
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Chelsea - Newcastle
« Svar #14 på: 07. Nov. 2005, 21:43 »
plebbster: vanskelig å si, det kan slå begge veier, men Chelsea er langt nede i en bølgedal nå, det kan være gunstig, men de kan komme grusomt brutalt tilbake også. Men mye er også opptil oss selv. Er vi ikke bedre enn vi var mot Birmingham på Lørdag kan Chelsea ha en ræva dag på jobben og slå oss! Den optimistiske posten min om 2-2 for noen år siden var mest humoristisk ment, men jeg tror muligheten er der nå. Vi er et at formlagene i PL nå, og Chelsea sliter, og har vel ikke vert dårligere under Mourinho før, og det skal være fordel oss. Men, det er naturligvis bare et spørsmål om tid før det snur igjen.

LRK: enig med deg om Luque mot N'Zogbia, ingen grunn til å ofre sistnevnte nå fordi om Luque blir spilledyktig igjen. Men skal vi gå ut i 4-4-2 mot Chelsea er jeg ikke i tvil om at Luque bør starte hvis han kan spille! På en annen side tror jeg Luque er en type som er i stand til å utrette det helt store alene, og når en lang kamp med mye kriging går mot slutten kan Luque bli en joker som kommer inn mot slitne Chelsea bein. Uansett gleder jeg meg til at han skal bli skadefri å komme skikkelig igang for Newcastle nå!