20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Robert igang med sutringen  (Lest 18335 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Robert igang med sutringen
« Svar #105 på: 05. Jan. 2006, 15:36 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Om du tror jeg mente tekstmeldingene tar du feil. Jeg tenker først og fremst på det første han gjorde, og såklart alt det andre han utrolig nok klarte å stille i stand etterpå. Det verste er at Souness gav han sjansen til å rette opp i ettertid, men Bellamy ødela alt! Takk ingen andre enn Bellamy selv.
Vil såklart heller ikke krangle, og du må ikke ta det personlig, men akkurat det derre følte jeg jeg måtte slå ned på :D

Åhh nå ble du personlig her... Neia ;) Mulig jeg ikke er godt nok oppdatert på hva som skjedde den gangen da. Jeg går bort i et hjørne og holder kjeft til dere er enige også kan dere gjerne si ifra da så jeg kan slenge meg på neste diskusjon...  :D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 05. Jan. 2006, 16:37 »
Ingen vits i å vente på enighet mellom meg og Kristoffer. Vi kommer til å være uenige om dette i lange, lange, lange tider.

Bellamys protest var i hovedsak rettet mot Souness. Greit nok, det gikk utover hele laget og klubben som helhet. Og han oppførte seg som en stor idiot. Men jeg forstår at han reagerte. Jeg støtter at han reagerte, men jeg støtter ikke måten han gjorde det på.
Det har jeg aldri gjort, og det vil jeg aldri gjøre. Det må ingen beskylde meg for.

Jeg støtter heller ikke det Bellamy gjorde i ettertid.

Men jeg tror at Bellamy innerst inne innser at han gjorde noen feil, men pga Souness vil han overhodet ikke be om unnskyldning, fordi han ikke ville ha noe mer med Souness å gjøre.

Nå støtter jeg heller ikke Souness' reaksjoner på Bellamys reaksjoner da. Og det var på mange måter Souness som begynte, i og med at han var idiot nok til å plassere Bellamy som ving. Det gjør du bare ikke.
Bellamy skal ikke spille ving. Like lite som Shearer skal det.
Og selv om Bellamy velger å gå til pressen trenger ikke du å gå til pressen, og hvis ikke Bellamy vil si unnskyld på eget initiativ, TVING HAM!
Du skal ikke si det for ham. Men du skal samle laget, og dra Bellamy opp, så han står foran forsamlingen av medspillere. Si at Bellamy har noe han skal meddele, og gi ham ordet. Da tror jeg faktisk Bellamy hadde bedt om unnskyldning. Men jeg tror ikke helt han var mann nok til å gjøre det på egenhånd.
Det er synd, selvsagt. Men det skal ikke forhindre ham fra å be om unnskyldning.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 05. Jan. 2006, 16:58 »
Sitat fra: "Joakim"

Men jeg tror at Bellamy innerst inne innser at han gjorde noen feil, men pga Souness vil han overhodet ikke be om unnskyldning, fordi han ikke ville ha noe mer med Souness å gjøre.

Jaja du får tro kva du vil, uansett om du har rett her så vil det ikkje setta Bellamy i noko betre lys uansett.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 05. Jan. 2006, 17:48 »
Beklager, men jeg har vanskelig å se hvordan det overhodet er mulig å forvrenge virkeligheten slik.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #109 på: 05. Jan. 2006, 18:09 »
Eg trur Souness var den rette mannen til å hamle opp med Post Sir Bobby-situasjonen. Det var null respekt i laget, og han kan ordne opp. Han burde vore ansatt på tomånederskontrakt, fiksa opp, og reist vidare til ein annan klubb med interne stridigheiter...

Bellamy og Robert gjekk ut mot heile klubben då dei gjekk ut mot manageren.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 05. Jan. 2006, 22:25 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Beklager, men jeg har vanskelig å se hvordan det overhodet er mulig å forvrenge virkeligheten slik.

Forvrenge virkeligheten? Hva babler du om? Har aldri forvrengt noen som helst virkelighet.

DanMan

• Gjest
« Svar #111 på: 06. Jan. 2006, 10:40 »
Sitat fra: "MortenM"
Eg trur Souness var den rette mannen til å hamle opp med Post Sir Bobby-situasjonen.

Det har du faktisk helt rett i! Jeg vil garantert vekke en del negative følelser hos mange nå, men Graeme Souness er mannen vi behøvde etter Robson. Han har konfrontert problemene, ikke løpt fra de. Derfor vil jeg for evig og alltid være takknemmelig overfor Souness.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #112 på: 06. Jan. 2006, 11:26 »
Både Robert og Bellamy sine problem kom før Souness si tid også; det trur eg nokon har gløymd.

Souness er ein fantastisk manager; tidvis, og i nokre kategoriar. Taktikk er ikkje ein av dei. 2005/2006 er ikkje ei av tidene. Å halde på respekten (frå laget) i motgang og medgang verkar han derimot veldig kompetent til.

Ikkje misforså; mannen bør gå, men situasjonen er ikkje heilt svartmala, og Souness fortjener ikkje 0 i boka. Absolutt ikkje.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #113 på: 06. Jan. 2006, 12:15 »
Både Robert og Bellamy sine problem kom før Souness si tid også; det trur eg nokon har gløymd.

Souness er ein fantastisk manager; tidvis, og i nokre kategoriar. Taktikk er ikkje ein av dei. 2005/2006 er ikkje ei av tidene. Å halde på respekten (frå laget) i motgang og medgang verkar han derimot veldig kompetent til.

Ikkje misforså; mannen bør gå, men situasjonen er ikkje heilt svartmala, og Souness fortjener ikkje 0 i boka. Absolutt ikkje.

He he, jeg kan strekke meg til 0+ :wink:
Who else...... Alan Shearer

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 06. Jan. 2006, 13:42 »
Joda, tilogmed jeg skal være enig i at Souness har utrettet noe bra i klubben vår. Det er bare at det er så minimalt i forhold til hvor mye det har gått nedover at når jeg veier de opp mot hverandre mener jeg han IKKE er god nok til å lede Newcastle!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 06. Jan. 2006, 13:55 »
Sitat fra: "DanMan"
Eg trur Souness var den rette mannen til å hamle opp med Post Sir Bobby-situasjonen.

Det har du faktisk helt rett i! Jeg vil garantert vekke en del negative følelser hos mange nå, men Graeme Souness er mannen vi behøvde etter Robson. Han har konfrontert problemene, ikke løpt fra de. Derfor vil jeg for evig og alltid være takknemmelig overfor Souness.

Enig!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 06. Jan. 2006, 15:45 »

Joda. Sir Bobby hadde også sine uoverenstemmelser med de to, men alle vet at situasjonen ble ekstremt kraftig forverret når Souness tok kontrollen. Og det er ikke noen andres feil enn Souness' (ja, og selvsagt de involverte spillerne).

Sitat

En vesentlig grunn til at Souness greier å holde på respekten i laget, er at han har opparbeidet en så til de grader strikt linje, at man rett og slett ikke tør annet enn å si "yes boss". Jeg er kanskje dumsnill, men jeg har mer til overs for Mr. Nice Guy, jeg da. Som lar spillerne få lov å ytre sin mening, men som likevel er den ubestridte sjefen.
Sir Bobby sa fra han også, men han valgte en mer medmenneskelig tone, istedet for strikt militærdisiplin.

Joda. Souness har gjort enkelte gode ting. Men det er UTENFOR fotballbanen. Han har ødelagt absolutt alt Sir Bobby bygde opp i løpet av sine år i klubben. Både Ameobi og Bramble har blitt dårligere enn noen gang, mens de under Robson var svært hete kandidater for Englands landslag. Det fantastiske angrepsspillet, og den utrolige teamspiriten vi hadde under Robson, er totalt borte. Angrepet er fullstendig planløst, og vi kollapser fullstendig straks motstanderen tar ledelsen (ja, det hender vi utligner, men det skjer minst like ofte at motstanderen tar ledelsen på nytt). Vingspillet er totalt fraværende, og en klassespiller som Luque fremstår jo som en klovn. Shearer spiller nærmest konstant med ryggen mot mål, og Owen er bare skadet.

Det er det sportslige som teller i fotball. Ikke hvilke spillere du kjøper og selger, og hvilket forhold du har til klubbens ledelse.
Det er resultatene som teller, og alle vet at Souness ikke har levert varene der.
På det sportslige planet har Souness strøket så det ljomer helt til østkysten av USA.
På transferfronten får Souness av meg en treer. Trekkes mye for at de som forlot klubben har prestert bedre enn de som kom (med unntak av en viss franskmann).
Når det gjelder forholdet til spillere og adm. ledelse, så viser terningen nok en treer. Han har ikke greid å skape den roen i spillergruppa jeg hadde håpet på, vi har alle sett en del småkonflikter se dagens lys, og jeg liker ikke at manageren vandrer hånd i hånd med styreformannen.

Alt i alt kan jeg strekke meg til å gi Souness karakteren 2.
Kanskje med et minustegn bak.