20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Diskusjon om NUSSC/Newcastle.no  (Lest 176633 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Diskusjon om NUSSC/Newcastle.no
« Svar #825 på: 13. Nov. 2009, 00:53 »
Pluss det faktum at han ledet klubben som Thomas Berg og Lene Jensen..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #826 på: 13. Nov. 2009, 01:13 »
Det også ja selvsagt. Har ikke så god kjennskap til loven at jeg vet hvor alvorlig det er, men tviler på det er helt lovlig.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #827 på: 13. Nov. 2009, 01:18 »
Dette var første gang jeg hørte om aksjeutløsinga, men hvis det er sant det som er sagt her så vil jo en straff være meget høy for en eventuell dom, ja. Jeg vet ikke om det ville gått under aksjeloven eller verdipapirloven eller hva det måtte være, men straffene på alle disse områdene er jo veldig høye. Er ikke sikkert man hadde trengt å forfølge saken selv heller, men bare underrette politiet om saken og legge frem papirene. Nekter å tro at de lar noe sånt passere om de kommer over det.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #828 på: 13. Nov. 2009, 11:25 »
Er vel ikke værre enn at en eller flere som har kjøpt aksjer sender en mail eller tar en tlf til økokrim.

E-post:

okokrim@okokrim.no

Telefon: 23 29 10 00

Telefaks: 23 29 10 01

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #829 på: 13. Nov. 2009, 11:44 »
Kjenner en som kjøpte en fake aksje. Han jobber som revisor nå :P Regner med jeg kan få han til å sende den inn om noen andre gjør det...

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #830 på: 13. Nov. 2009, 21:25 »
Det har vært satt i gang en slik "kampanje" før hvor vi ba de som hadde falske aksjer sende mail, men fikk vel kun en 5-6 mail og det holder ikke om man skal ta en slik man som Weiseth....

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #831 på: 13. Nov. 2009, 22:02 »
Så lenge det er snakk om falske aksjer skal vel det være mer enn nok...

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #832 på: 14. Nov. 2009, 12:05 »
Jeg prøvde å lede en sånn sak mot CW, men fikk bare noen mailer fra folk som hadde dårlige erfaringer med ham. Ingen beviser.

Er det ingen her inne som har kjøpt disse aksjene?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #833 på: 14. Nov. 2009, 15:07 »
Jeg prøvde å lede en sånn sak mot CW, men fikk bare noen mailer fra folk som hadde dårlige erfaringer med ham. Ingen beviser.

Er det ingen her inne som har kjøpt disse aksjene?

Jeg har kjøpt en, men er jo veldig lenge siden da så er vel foreldet den saken....

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #834 på: 14. Nov. 2009, 18:26 »
Det jeg egentlig lurer på er hvorfor ingen tok kontakt med politiet da de skjønte de hadde kjøpt falske verdipapirer? Ingen som skjønte at det er alvorlig økonomisk kriminalitet og vil straffes uansett om man anmelder eller ikke?

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #835 på: 14. Nov. 2009, 18:59 »
Det er et jævla godt spørsmål Berntsen

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #836 på: 15. Nov. 2009, 19:53 »
Sannsynligvis var vel de fleste som kjøpte disse aksjene forholdsvis unge (altså under 20 år), og foreldrene tenker neppe særlig mye over det.

Det skal veldig sterk lut til for å kneble Weiseth, er jeg redd. Er det en mann som kjenner til alle mulige krinker og kroker i loven og som vet å benytte seg av sovende paragrafer og smutthull i loven, så er det nettopp den mannen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #837 på: 15. Nov. 2009, 20:26 »
Foreldelsesfristen for slikt er vel ivaffal 5 år, om ikke 10?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #838 på: 15. Nov. 2009, 20:35 »
Sannsynligvis var vel de fleste som kjøpte disse aksjene forholdsvis unge (altså under 20 år), og foreldrene tenker neppe særlig mye over det.

Det skal veldig sterk lut til for å kneble Weiseth, er jeg redd. Er det en mann som kjenner til alle mulige krinker og kroker i loven og som vet å benytte seg av sovende paragrafer og smutthull i loven, så er det nettopp den mannen.

Desverre helt enig Joakim

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #839 på: 15. Nov. 2009, 21:15 »
Jeg kan love deg at en fyr som utlyser falske verdipapirer ikke er vanskelig å kneble om man går inn for det... Resultatet ville vel sannsynligvis blitt at han ble fradømt rett, ihvertfall for en periode, til å drive med næringsvirksomhet? Og det er vel en rimelig big deal for den mannen så vidt jeg har skjønt.

Foreldelsesfristen for slikt er vel ivaffal 5 år, om ikke 10?

Hvilken lov skulle tilsi det?