20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Diskusjon om NUSSC/Newcastle.no  (Lest 176443 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Diskusjon om NUSSC/Newcastle.no
« Svar #810 på: 10. Nov. 2009, 23:55 »
Kriminelle møkkamenn som Christian Weiseth og Mike Ashley setter lett sinner i kok.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #811 på: 11. Nov. 2009, 21:50 »
Skulle vært skuddpremie på han nå som det er jaktsesong!
Treffer jeg han en gang, så kan det ende stygt! Han har et tryne som lengter etter å bli gjort noe med! (NEI, det er ikke en trussel!)

Jeg har absolutt INGENTING til overs for Weiseth, men uansett synes jeg denne var i drøyeste laget.....
Jeg ser den, men mener samtidig at Weiseth fortjener alt han får kastet etter seg. Og jeg synes det skal være rom for det meste i akkurat denne tråden. Det er lett å trå over streken når man er forbanna, og man blir automatisk jævlig forbanna av å tenke på, og skrive om, Christian Herman Weiseth.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #812 på: 11. Nov. 2009, 22:10 »
Kjenner ikke saken så godt. Er det noen som har vurdert rettslige skritt mot denne cowboyen?

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #813 på: 12. Nov. 2009, 00:31 »
Vi kan jo ta saken egne hender, kan adressen dit. Hele Newcastle norge banker på døra hans, og ber om en forklaring :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #814 på: 12. Nov. 2009, 12:31 »
Kjenner ikke saken så godt. Er det noen som har vurdert rettslige skritt mot denne cowboyen?

Det har vel vært utallige ganger folk har planlagt dette, men utrolig nok er det tydeligvis slik at bevismateriale ikke har vært å oppdrive!?
Jeg veit ikke, har selv personlig også unngått å blitt svindlet av godeste Weiseth.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #815 på: 12. Nov. 2009, 14:29 »

Det har vel vært utallige ganger folk har planlagt dette, men utrolig nok er det tydeligvis slik at bevismateriale ikke har vært å oppdrive!?

Høres mest ut som om folk stort sett bare har vært dumme og naive da.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #816 på: 12. Nov. 2009, 18:47 »
Tror du får lese gjennom tråden før du uttaler deg om det...

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #817 på: 12. Nov. 2009, 21:21 »
Det burde jeg sikkert. Men lovene i Norge er vel ganske beskyttende for forbrukere overfor organisasjoner, også for bevisbyrde? Synes det høres rart ut om det finnes null dokumentasjon for ulovligheter dersom svindelen er så omfattende som det gis inntrykk av. Men det er vel samme det, tidsvinduet for anmeldelse er sikkert gått ut forlengst.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #818 på: 12. Nov. 2009, 21:35 »
Det finnes flust av falske solgte aksjer, samt at det er null problem å finne reklamene han brukte for "banketten" med alle newcastle spillerne.

Ettersom jeg ikke er innblandet i det så gidder jeg ikke gjøre noe, men synes det er rart at de som faktisk har blitt utsatt for denne idioten ikke har gjort noe.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #819 på: 12. Nov. 2009, 22:11 »
Mange som har hadt lyst og anmelde fyren vil eg tru men Kem er d som har tid og som gidder og gå gjennom en rettsak for og få tilbake max nokre tusenlapper. Tar jo 2-3 år ein sånn sak. Burde vel lagt inn ein felles klage der ein samla alle dei som kjøpte falske aksjer etc om d sko ver noke vits.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #820 på: 12. Nov. 2009, 22:16 »
Det finnes flust av falske solgte aksjer

Hvis det stemmer burde ikke bevis være noe problem ihvertfall. Og blir han dømt for noe sånt er han sannsynligvis ganske så fucked også. Men det er vel for sent, og det koster helt sikkert mer tid og penger å føre saken gjennom systemet enn man får igjen selv.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #821 på: 12. Nov. 2009, 23:41 »
Ja, det er jævla synd at alle de som satt på falske aksjer, pluss benytta seg av den banketten pluss de som kjøpte svindyre billetter til cupfinalen ikke sammen klaget. Det er vel dette forbrukerombudet er til for.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #822 på: 13. Nov. 2009, 00:46 »
Det som ga størst grunnlag til å felle ham og gi ham en alvorlig dom var de falske aksjene. All økonomisk kriminalitet blir jo sett verre på enn voldtekt av småbarn.

Når det gjelder saker som banketten og andre saker er det fillesaker som jeg tviler på ville blitt kjørt gjennom rettsaparatet. Men Forbrukerombudet fikk mange klager på dette, og de gjennomførte vel også noen tiltak om jeg ikke husker helt feil.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #823 på: 13. Nov. 2009, 00:48 »
Jeg fatter ikke helt hvorfor den aksjesaken bare rant ut i ingenting? Det var jo tross alt slik at de som kjøpte aksjen kjøpte den i den tro at den var genuin, når det faktisk viste seg at samtlige fikk en lik kopi. Det bør jo være relativt gode beviser?

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #824 på: 13. Nov. 2009, 00:52 »
Det er vanntette beviser, og det er ganske alvorlig. Det er nesten like alvorlig som å trykke falske penger vil jeg tro.